Právě je 11 pro 2018 02:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 05 pro 2018 23:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 4578
Bydliště: Bílina
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: Volvo
podřazuju prakticky neustále, nemám problém ani s tím, že to vytočím k 6000ot. Klidně takto brzdím ze 140 postupně přes všechny kvalty až prakticky do zastavení (15km/h).
Přesto se mi ještě nikdy nepovedlo zničit spojku, nebo převodovku. To spíše dříve zakukaly motory (3x Š120, 2x 1.6 8V Opel, 1.4MPI).

_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White
lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004, Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 05 pro 2018 23:58 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: září 2003
Příspěvky: 9508
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
A proč odřazuješ ze 140 na 15?

_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 00:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 4578
Bydliště: Bílina
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: Volvo
protože obec a ucpaný kruháč?
Nebo je ta otázka spíše proč nepoužívám brzdy? Škoda žárovek v brzdových lampách, spotřeba benzínu je zbytečně zvýšená, brzdy se opotřebovávají, rychle se zapráší disky brzdovým prachem ...

_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White
lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004, Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 04:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 891
Bydliště: Písek
Vůz: 965
Honza píše:
Ničemu to nepomůže a zatížení spojky se zvedne o 80% Takže místo šesti let vydrží jen čtyři.

pokud jde o lamely, tak to přece není pravda. a pokud jde o ložisko, tak to je už horší, ale asi ne nijak zásadně. pokud bychom měli jít do extrému, nejlepší pro spojku je řadit bez ní, mít ji jen na rozjezdy, že ano...
Honza píše:
A za další: se synchro převodovkou se to stejně nenaučíš protože ti to vždycky sežerou synchrony.

už jsi někdy podřadil tak rychle, žes šel přes zuby? když podřazuješ v (relativně) vysokých otáčkách, dost dlouho to trvá, než si to synchrony sami srovnají. takhle je nejen šetříš, i když to přesně netrefíš, protože dorovnávaj menší rozdíl, ale navíc podřadíš velmi rychle, což se může hodit a navíc je to fakt uspokojující, když se to povede :-) o tom, jak je to hezký, třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=6UbigJV7fBg

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 07:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2018
Příspěvky: 249
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
"když podřazuješ v (relativně) vysokých otáčkách, dost dlouho to trvá, než si to synchrony sami srovnají."

No a když člověk jezdí na pohodu a podřazuje s citem tak ani tohle není problém. Jí to dělám na cit, jak to tam samo nechce zaskočit tak to tam nervu.

_________________
Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW AT AWD, Spotřeba 10l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 08:15 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 363
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Pokud se řadí s meziplynem a rychle, o zkrácení životnosti spojky nemůže být ani řeč a když se na spojce nestojí, ložisku je to celkem buřt.
Moje první auto se ke mně dostalo s tím, že spojku budu muset co nevidět udělat novou. Každý kdo o autech něco věděl mi prorokoval, že do 8k km začne klouzat, spíš dřív. Naučil jsem se meziplyny dost záhy a světe div se, najezdil jsem s ní 53k km a rozhodně nebyla na výměnu. Ve městě jsem klidně řadil 3-2-1 a brzdil až z těch sotva 15 (za 47k km jsem nové kotouče ojel o 0,5 mm a desky o asi 0,8 mm). Auto mělo omezovač v 7,5k takže jsem párkrát řadil ve stovce 5->2 a na brzdách v 70 2->1 a s meziplynem auto ani necuklo, natož abych musel nižší kvalt rvát. Převodovka ho prostě spolkla sama.
Pokud je to pravý meziplyn s dvojím šlapáním spojky (spojka-vyřadit na neutrál-spojku pustit-plynem poslat motor na nebo těsně nad otáčky které bude při dané rychlosti a budoucím kvaltu točit-spojku vyšlápnout-zařadit požadovaný kvalt-spojku pustit ve chvíli, kdy jsou otáčky motoru přesně), synchrony musí požrat jen nepřesnost mezi otáčkami motoru a otáčkami hřídelí v převodovce-což pokud je v desítkách nebo v řádu do 200ot, tak je dost jedno jestli je to v 2,5k nebo v 7k, zvlášť když má člověk čas na to při řazení letmo uvolnit plyn a otáčky motoru na potřebnou hodnotu spadnou. Resp. se o maličko brzdí motor o auto, místo aby se o auto roztáčel nebo byl o ždibec vedle a pod plynem. A čas na tyhle hrátky v běžném provozu prostě je.
Vytočit benzín těsně pod omezovač není problém, hnát takhle naftu je zvěrstvo a nemělo by se podle mého názoru chodit výrazně nad běžně používané otáčky dálniční rychlosti-i když i zahřátá nafta potřebuje jednou za čas něžně profouknout kvůli karbonu, ale to je OT.

Pokud někdo vnímá podřazení jako sekvenci vyšlápnout spojku-narvat tam přes synchrony nižší kvalt-pomalu pustit spojku aby to cuklo jenom málo nebo "plynule", tak ano-tím spojku i špajzku drbe a to fakt hodně. Ale s meziplynem jediné co se zatěžuje víc je ložisko a to je na to stavěné, takže no problemo. Ještě možná bowden pokud je, ten dostává víc na frak, pravda...
Ale jinak, nic ve zlém, kamarád je prostě trochu kopyto a má to pomotané

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 08:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2014
Příspěvky: 1238
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70 2.5T AWD, MY 07' STAGE 2 + úpravy
2 FrantaB a ostatní

díky za postřehy, tož to vypadá, že nic špatného nedělám. Já to mám právě zakódovaný od mala, kdy máma v autě neustále řvala na tátu
"sakra Michale, ty neumíš jezdit!! to je furt brzda, plyn, brzda, plyn, brzda, plyn!" a je fakt, že tatík, ačkoli za 50 let boural 1x na ledu, máti jezdí
dle mého daleko lépe, rychle, svižně, nikoho nebrzdí, předvídá a prostě brzdí jen když to je opravdu nutné - vadí mi ty "vánoční stromečky", který
pořád stojí na brzdě, nevím jestli kvůli automatu nebo jen blbému zlozvyku. Na ostatní řidiče to působí rušivým dojmem, protože instinktivně
mají připravenou pravou na brzdovym pedálu, přitom ten vocas před tebou brzdit vůbec nemusí. Když pak jedeš za takovym oslem několik kilometrů,
máš sto chutí ho předjet a pustit mu zadní mlhovku nebo ho poslat zpátky do autoškoly :unknown:

_________________
V 70 B5254 T2 2.5T, AWD, MY 07' STAGE 2 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' STAGE 2, LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 09:15 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1864
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987
Já to s tím podřazováním dělám podobně a rejže 260tkm a furt origo spojka.

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
kia ceed sw 2008 1.6 crdi REJŽE
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS

Keine Panik auf der Titanic!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 10:12 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 10006
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Tvl. tady jsou dobrý pacoši. :D Nějaké meziplyny a dvojité sešlapávání spojky? Na co? Proč se teda vymýšlely synchrony?
Já jezdím tak nějak normálně, komfortně. Brzdím pedálem, když je potřeba zpomalit. Kvalt tam dávám pomaleji, aby stačil synchron kolečka v převodovce srovnat, spojku pouštím taky s citem a světe div se, na spojce mám namotáno 320 kkm a nějak se netváří, že by měla odejít. Převodovka taky řadí v pohodě.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 10:18 
Offline
Člen VK

Registrován: září 2018
Příspěvky: 283
Bydliště: Liberec
Vůz: Škoda felicia 1.3 MPI
My na škodě taky řadíme pomaleji, ale jenom na dvojku :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 12:45 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 363
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Je to dobrý třeba na to, aby se dalo brzdit plynuleji než brzdami-což motor dělá.
Abys mohl brždění/akceleraci řešit jenom plynem.
Aby se na krabici dalo brzdit jenom zadkem.
Aby když se auto začne trhat, abys tam bez jeho doutržení cuklým podřazením, na což občas stačí jen setrvačnost hřídelí špajzky (a taky podstatně rychleji) dostal kvalt o dva stupně níž než tam máš a měl šanci se z toho vybojovat řízeným smykem, což s autem v cestovních otáčkách prostě nejde (OK, jde-ale tyhle auta tu asi má málokdo a řeč je o běžné cestovní jízdě, že).
Aby když jedeš v Alpách po nějaké místní šoustce co je sotva v mapách a zjistíš, že po třech kilometrech 18% klesání samá zatáčka o průměru 7 metrů tam máš kus s kledáním 25%, tak nespálíš brzdy a zastavíš i dole, pokud se necítíš komfortně s místním folklorem dojíždět s hořícím obložením.
Aby když musíš zastavovat dveřma napřed a ABS neABS ho suplovat a hamtat do brzdy jak do zelí, abys měl dost podtlaku v posilovači, protože jeho rezerva je omezená.


Celý se to hodí v běžném provozu na šetření auta, dobrý vnitřní pocit a machrování.
A když je mokro, namrzlo, nasněženo a tak, je to faktor mezi pojedu-nepojedu a když už jedeš, tak mezi tím že jedeš a tím že bouráš. Není to všespásné, ale pomáhá to fakt dost.

Užitečnost se mi ukázala hned druhou zimu za volantem, kdy jsem jel ze Strahova dolů a pod Rošičákem se po zasněžené, částečně namrzlé silnici s fleky jen mokrého asfaltu sesouvala od obrubníku ke klandru na druhé straně a zpátky nějaká S-klasse, kde se hádali asistenti a osoba za volantem jen bezmocně koukala. Podle toho co dělal motor a jak se točila nebo naopak úplně stála kola i při vytočeném motoru bych řekl, že v tom byla opravdu nevinně. Někdo s Octou pokračoval na Hřebenky rovně, ale nejdřív dveřma a pak zadkem napřed-a já jel kudy jsem chtěl a jak jsem chtěl a dvěřma napřed jen tehdy, když jsem chtěl podle původního plánu serpentinami dolů do Holečkovy. Bez podřazování a brždění motorem no way...

Loni, namrzlá silnice v Krkonoších. Velice místní a znalý kamarád s SX4 s asistenty, naloženou celou rodinou, po dotyku brzdy půl kiláku bojoval o udržení se na silnici. Já po dotyku brzdy nechal analogovou, jen ABS vybavenou devítku na vyšláplé spojce znova se chytit, podřadil 3 nad volnoběhem-1 a pomalým ubráním plynu si zpomalil na komfortní rychlost. Zadek přitom tu a tam šoupnul, ale předek držel, řídil a nikam neklouzal. Dotyk brzdy znamenal v první řadě klouzání předku. Nevím, jestli bych to bez toho jemného podřazení ustál-takhle Like a boss 8)

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 13:02 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1863
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Tééééda, tá "práca so spojkou", to vám je normálna veda 8)

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 13:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 891
Bydliště: Písek
Vůz: 965
raolsa píše:
Tvl. tady jsou dobrý pacoši. :D Nějaké meziplyny a dvojité sešlapávání spojky? Na co? Proč se teda vymýšlely synchrony?

kvuli uživatelské přívětivosti. pod brzdou mi meziplyn u volva jde fakt blbě, navíc kdyby tam nebyly, tak bych slyšel zuby velmi často. takhle jen člověk pomáhá jak spojce, tak převodovce. a jak píše franta, ono to má mnohdy dost smysl, hlavně když se pak pouští spojka do vysokých otáček

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce se spojkou
PříspěvekNapsal: 06 pro 2018 13:34 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3285
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Mám dojem, že pacoši jsou ti, kteří dodržují bezpečnou vzdálenost na 200% :-D aby nemuseli šlapat na prostřední pedál, protože jim to připadá jako něco nemravného ;-) (nebo ti co je baví rajblovat "kniplem" z plus na mínus u lepších automatů, aby nemuseli šlapat na levý pedál ) obecně mi vychází, že to budou obezřetnější řidiči, než ti, co jedou brzda-plyn (nebo spíš naopak :-P ) a jedou vám dva metry za prdelí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.084s | 17 Queries | GZIP : Off ]