To je v klidu, ten zeslabenej klíč mám, nějakej co se dával k Š120 nebo nějaký takový výkopávce jako unverzální do nářadí. Myslim, že by velikost mít měl.
Danniel74 píše:Ahoj, jak se nadřeš po rovině a do kopce? Je to stále univerzál, nebo už spíše pro cestu z kopce?
Díky Dan
p.s.: moc pěkné...
Ahoj, díky za pochvalu. Ze začátku jsem chtěl koupit Giant Reign, ale po přečtení pár článků a referencích od pár lidí jsem zjistil, že už je to kolo spíš pro cestu dolů (resp. je to takové mini-DH a Enduro speciál). Já chtěl univerzální a hravý kolo, který se nezalekne trailů, bikeparků, ale třeba i celodenní cyklo-vyjížďky po asfaltkách a polňačkách a to je přesně Trance. Jede jak z kopce tak do kopce a díky skvělý zadní stavbě Giant Maestro se při šlapání skoro nehoupe - taky je to pochopitelně o nastavení tlumáku a vidle.
Má to 150mm zdvih vpředu a 140mm vzadu a je to opravdu skvělej univerzál, se kterým si mužeš hravě střihnout XC závody (na hobby úrovni) ale stejně tak můžeš bajk vytáhnout do bikeparku a kolo se tam bude cejtit jako doma a dost toho požere.
Zatím to jezdím pár dní, takže se k tomu nemůžu detailněji vyjádřit...snad to takto stačí...
_________________ XC70II 2,5T B5254T2 (154kW) Summum MY04
Trance je slušnej univerzál, gratuluji k rozumné volbě - avšak to kolo je do bikeparku víceméně nevhodné. Saalbach, Leogang, Struggle, Semmering atd.......a po víkendu se s tim můžeš rozloučit, čepy na sračku. Navíc by sis s takovym kolem jízdu ani neužil - vzduchový tlumení je na DH na dvě
věci a ani objemná vzduchová komora mnoho nezachrání. Samozřejmě kopec na tom nějak sjet půjde, ale rozhodně ne v tempu, které sjezdaři vykouzlí
rohlík na ksichtu a pokud to tam stejně narveš v plný zalehlej na řídítkách, tak ty komponenty dlouho nevydrží - strop pro tohle kolo jsou Rychleby, což není bikepark, ale family trail
Asi jedno z mála opravdu "all in one" kol v poslední době je Devinci Spartan
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Jak je na tom hmotnost? A pokud to není tajné, tak cena? Koukal jsem na Heureku .... je tam hafo možností. Cenu nepotřebuji, to jen kdyby jsi chtěl.
Díky Dan
Ještě jsem to nevážil, ale mám na tom 2,40 pláště a dle mýho budu někde u patnácti kil. Koupil jsem to lehce jetý za 43 000. Je to Trance 2 2017 s lehkým tuningem to znamená, že oproti standardu tam mám SLX brzdy a 1x11. Původní cena kola byla nějakých 56 000,- dle faktury a bylo pořízeno 09/2017.
_________________ XC70II 2,5T B5254T2 (154kW) Summum MY04
Ejdou, já když se dívám na tebou doporučovaná kola, tak mám pocit, že jsme všichni o několik kategorií mimo Já se přiznám, že si rád sjedu nějaký kopec, mírně skočím, ale moje koule mi nedovolí tento hardcore. A přemýšlím, kolik takových lidí se tu najde. Tu skálu bych neslezl ani s lanem
Výstřižek.JPG (71.92 KiB) Zobrazeno 2134 x
No a 130 000 CZK bych taky za kolo nedal, to bych se tím musel živit
Já sedlám cca 2 měsíce toto a dostačuje to plně.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Ejdou Rotacak píše:Trance je slušnej univerzál, gratuluji k rozumné volbě - avšak to kolo je do bikeparku víceméně nevhodné. Saalbach, Leogang, Struggle, Semmering atd.......a po víkendu se s tim můžeš rozloučit, čepy na sračku. Navíc by sis s takovym kolem jízdu ani neužil - vzduchový tlumení je na DH na dvě
věci a ani objemná vzduchová komora mnoho nezachrání. Samozřejmě kopec na tom nějak sjet půjde, ale rozhodně ne v tempu, které sjezdaři vykouzlí
rohlík na ksichtu a pokud to tam stejně narveš v plný zalehlej na řídítkách, tak ty komponenty dlouho nevydrží - strop pro tohle kolo jsou Rychleby, což není bikepark, ale family trail
Asi jedno z mála opravdu "all in one" kol v poslední době je Devinci Spartan
Hele ono jde hlavně asi o to, co od toho kdo čeká. Pochopitelně člověk, kterej si kupuje Trance asi nemá parky jako prioritu, ale spíš tam třeba zavítá příležitostně, aby zkusil nějaký lehký dropy, případně polítal menší lavice, nebo si sjel nějakou easy DH lajnu. Byl jsem například se svým XC HTčkem na Ještědu...pravda, víckrát bych to neudělal, protože to bylo spíš utrpení, ale byl jsem schopnej tak nějak sjet špagetu pod lanovkou a pak B2 trail. Kolo to přežilo ve zdraví a já taky.
Pochopitelně nemůže člověk čekat, že AM/Trail bike mu v bikeparku přinese stejný potěšení a komfort z jízdy jako nějaká DH mašina a že si na tom může dovolit dělat stejný věci, ale to už je spíš o tom, jak to má kdo v hlavě srovnaný.
Jinak DeVinci kola se mi vždycky líbily a Spartan je voňavka, ale stojí peníze, který já bych za kolo v životě nedal.
_________________ XC70II 2,5T B5254T2 (154kW) Summum MY04
2 haben
To ne, Trance je super kolo - na XC/AM. Jenom na rovinu říkám, že na DH jsou prostě trochu jiný kola a neni rozumný do tvrdejch
rockgardenů jezdit s All Mountain kolem, zbytečně ho zrušíš. To neni o snobství, do práce jezdim na starý plečce za 1 500kč a je mi to úplně buřt.
Jinak snad to není nesmělé, ale na té první fotce není nic těžkého, stačí zalehnout prdelí za sedlo a pokud nejsi kopyto a dole není uber
šikanoidní dojezd, tak to dáš s prstem v nose. V podstatě nejde o nic jiného než překonat pud sebezáchovy a pustit se dolů, horší je to
u velkejch dvojáků a celkově FR lajn kde je namotanejch hodně skoků, kde už prostě musíš zapojit celý tělo a mít perfektní koordinaci,
abys přesně trefil odrazy a dopady.
2 Alexuss
jo lehčí lajny určitě ano - mojí chybou je, že jsem si pod pojmem bikepark rovnou představil sjezdový tratě, na kterejch sem byl roky jako doma
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Ejdou, ja na celoodpruzenem ujel po louce asi 100 m, takze nemam predstavu. Predstavu mam z meho kola a na tom bych to proste nedal
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Haben píše:Ejdou, ja na celoodpruzenem ujel po louce asi 100 m, takze nemam predstavu. Predstavu mam z meho kola a na tom bych to proste nedal
Divil by ses co všechno jde sjet na HT kole a jak píše Ejdou, tohle je spíš o hlavě než o tom na čem sedíš. Pochopitelně DH, FR nebo Enduro kolo Ti v tomto směru dodá trochu víc odvahy v tom smyslu, že má kolo jinou geometrii (předkoplou vidli) a tak to třeba pocitově nevypadá tak prudce atd...ale tohle je prostě o tom vypnout mozek a prostě to tam narvat. Samozřejmě je to i otázka skillz, protože čím víc máš na kole odježděno tím jseš si jistější a pouštíš se do věcí, který Ti třeba donedávna připadaly nejetelný a to mluvím z vlastní zkušenosti.
Už se těším, až si na Trancu projedu svoje oblíbený traily na Točný, protože jsem přesvědčenej o tom, že to všechno pojedu s mnohem větší kuráží a budu z toho mít mnohem lepší pocit, než když jsem tam hrotil svoje 29" XC HT. Upřímně i z toho Trancu mám pocdit, že to kolo má mnohem větší koule než já a že mě ani hlava nepustí do všeho, s čím si tohle kolo umí poradit.
_________________ XC70II 2,5T B5254T2 (154kW) Summum MY04
Nevím, ve smrkovém lese takových skalek je všude habaděj - takže to může bejt z Černolickejch skal, z kopců blízko Velkejch Karlovic zrovnatak ale odněkud z Polska nebo Německa
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
sezóna se blíží a upgradů je třeba, teď prodělal můj mazlík ozdravnou kůru na 1x11 a zatím spokojenost až na kost Jinak je komplet na SLX, rám RM Extrolite Team Twelve a vidla RS SID XX.
Jaká je výhoda převodů 1x11, oproti např. 3x8? Dobře, ušetří se jedna páčka, jedno lanko a jeden přesmykač, ale o to víc spotřebuju řetězů, když na jedenáctipastorek už se pevné trvanlivé řetězy nevyrábí.
tak zrovna 3x8 je už celkem vzácnost..to je právě to, že to není až tak pravda s tím řetězem, co mám kolem sebe lidi co přešli na 1x11 a 1x12, tak na to pějou chválu a výdrž řetězu i pastorků nikdo nezaznamenal, že by byla horší. Mám nasazeno krátce, abych mohl poreferovat opravdu poctivě, ale zlákalo mě na tom právě to, že se člověk nedrbe vepředu se třema tácama a prostě to sází jen pravou páčkou nahoru dolů jak potřebuje. Vedlejší produkt je pak celkový nižší hmotnost. Nejsem žádnej závodní jezdec, takže mi nevadí menší výběr rychlostí... No a když zjistím, že mi to nevyhovuje, tak přejdu na 2x10 a bude to, ale to ukáže čas, zatím pocitově, co jsem zkoušel jen tak kolem baráku si myslím, že to bude super, tak uvidíme
nemůžeš to pořádně rozdupat - ta prťavá 32z vepředu stačí tak na rovinu, rozhodně se nerozjedeš na asfaltu z kopce v horách
na 80-90km/h+, spotřeba řetězu je vyšší kvůli křížení, navíc rychleji vytaháš a unavíš šaltr - u Deoru je to fuk, u X0 Carbon to finančně bolí.
Výhoda 1x11,1x12 je pouze na Enduru v kombinaci s napínákem - nespadne ti řetěz a dovolí ti to vyjet o něco strmější kopec.
Na XC absolutní zbytečnost, v mnoha ohledech kontraproduktivní. Na sjezd ti zas bohatě stačí 1x7 a víc nevyužiješ.
Částečně je to marketing, stejně jako 29 kola na enduru a gravity disciplínách, cpou to všem, ale už ti v krámu neřeknou,
že to není ani trochu dobrý pro trpaslíka s krátkou hnátou, nedejbože na ostrém, utaženém trailu. Trpajzlík velká kola
neubejčí, je to jak křeček v kole - ne křeček na kole. Mám 196cm a dokud jsem aktivně jezdil sjezd v ČR i po EU, tak
29 kolo se mi líbilo jen na otevřenejch alpskech pasážích, tam kde můžeš letět s prdelí nad zadnim kolem a integrálou
v úrovni říditek, jináč je zlatý střed 27,5" a pro lidi do 175-180cm dál 26" - na gravity. U přejezdů a mírných XC se
větším obručím nebráním.
Amatéři tomu podlehnou, protože se jim pocitově lépe šlape a jede po rovince, ale na 29" musíš mít dlouhou hnátu
umět kolo vést, a konkrétní typ trailu. Je to ve finále jen o marketingu, za 5 let přijdou s tim, že nejlepší je 26,5 a
zas jak debil budeš měnit rám, vidli, pláště - oni nechtějí, aby si měl kolo 10 let, tak vždycky jednou za čas přijdou
s údernou novinkou, které se masa víkenďáků chytne.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Letos budu mít druhou sezónu kolo na 29" s osazením Sram Eagle XX1 1x12.
To kolo mi maximálně vyhovuje, jak rychlostí, tak pohodlím a rozsahem převodů.
1. sezonu jsem měl na vyzkoušení 3 placky odstupňovaný po 2 zubech a skončil jsem u 34 zubů.
Rychlost není menší než na starým kole na 26" s řazením 3x9 a díky velkým kolům a jiný geometrii s ním vyjedu víc.
Nejsem ale žádnej závodník. Rád jezdím svižně a plynule.