S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#1 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Je to zhruba rok, čo som sa stal majiteľom Volva, konkrétne S80 D5 AWD vo vrcholnej výbave Executive. Tak som si povedal, že je čas na nejaké zhrnutie, zhodnotenie. Auto som kupoval s nejakými očakávaniami, mal som určitú predstavu a rok je už, myslím, dosť dlhá doba zistiť, či bol moj výber správny.
Model: S80 D5 AWD Executive
MY: 2011 (05.01.2011)
Výkon: 151 kW
Prevodovka: 6-st. automat
Dátum kúpy: 08.02.2016
Nájazd pri kúpe: 142 750 km
Ďalšia výbava:
- adaptívny tempomat + systém zabraňujízi zrážke (od 30 km/h)
- natáčacie xenonové svetlá
- BLIS
- hlídač jazdného pruhu
- premuim sound
- ventilované sedačky s masážou
- zábavný systém pre zadné sedačky (DVD)
- nastaviteľné tlmiče
- strešné okno
Neviem, čo z tejto ďalšej výbavy bolo, alebo nebolo súčasťou Executive, takže som vypísal také zaujímavé veci, ktoré stoja za zmienku. Moje požiadavky na výbavu boli skromné, chcel som tempomat kvoli dlhým trasám po diaľnici a inak som nemal predstavu, pretože predtým som žiadne "lepšie" auto nemal.
Čo som jazdil predtým:
- Mazda 6 2.0i 104 kW, 2005
- Mazda 3 2.0i 110 kW, 2004
- Octávia 1.6, asi 75 kW?, asi 2005? (služobka)
- Nissan Almera, Micra, Mazda MX3, Peugeot 206, atd...
Moje požiadavky boli:
- večšie a pohodlné auto (min. stredná trieda, min. veľkosť ako bola Mazda6)
- slušný výkon, ideálne 6-valec
- benzín vs. nafta, nemal som jasnú preferenciu, záležalo, čo sa objaví na trhu ojetin
- vyberal som koncom r. 2015, vek max. 8 rokov, takže od r.2007, ideálne mladšie
- jasná história auta, overiteľný servis, ideálne z ČR
- nájazd som moc neriešil, bolo mi jasné, že auto tohoto typu bude mať tak okolo 200t., to si nikto nekupuje, aby stálo v garáži
- rozpočet 350-400 tisíc, záležalo, koľko dostanem za Mazdu
- a nakoniec som chcel, aby to bola nejaká "lepšia" značka, pretože som tak nejak veril, že je šanca, že to auto bude poctivo postavené, spoľahlivé a robustné (BMW, MB, Audi, Lexus...)
Aby som to skrátil, po asi 3 mesiacoch skúmania inzerátov na tipcars a podobne, po pár prehliadkach roznych áut, som naraz "objavil" Volvo, konkrétne moje požiadavky spňoval model S80, S60, prípadně V(XC), ale ja som preferoval sedan. No a tak, keď sa objavila ponuka jednej S80 tu na fóre, tak som neváhal, urobil jazdu, overil históriu a za krátky čas bolo auto moje. Rozpočet som dodržal s rezervou, MY je 2011 a nájazd v pohode 142 tisíc.
Nájazd teraz (06.02.2017): 197 000 km
Splnilo auto moje predstavy? Stručne: Ano, lepšie auto som doteraz nemal.
Čo najviac oceňujem? Automatické prevodovku (ako som doteraz bez toho mohol byť?), adaptívny tempomat, systém zabraňujúcu zrážke, pohodlné sedačky, v lete ventiláciu sedačiek. Ostatné prvky výbavy sú fajn, ale tie predtým vymenované sú podstatné a veľmi užitočné.
Servisné náklady:
- pravidelný servis: cca. 45 000 KČ (150t - olej a filtre motor, 180t - rozvody, olej AT, olej a filtre motor, predné brzdy)
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 22 000 KČ (prasklý remeň poháňajúci alternátor - odťah auta + výmena remeňa, geometria, vadný motorek sedačky spolujazdca - výmena , prasklá hadica od turba - výmena)
- Polestar: 30 000 KČ (zvýšenie výkonu na 165 kW)
Tu len jednu poznámku. Paradoxne je Volvo prvé auto, ktoré ma nechalo stáť (prasklý remeň od alternátoru) a musel som to riešiť odťahom. Druhá situácia bola tá prasklá hadica od turba. Sice auto išlo, ale výkon slabý a do kopca na diaľnici max. 80. Ale doležité bolo jednanie servisu. V oboch prípadoch som sa im dovolal, aj keď bol sviatok, resp. piatok večer. Technik mal pohotovosť, auto som zhodil u nich na parkovisku, kľúče nechal u ochranky a na druhý deň mi volali, že auto je hotové a možem si po neho prísť. Druhý prípad, v piatok večer domluva, že v pondelok sa zastavím. V pondelok ráno som sa zastavil, auto na diagnostiku, po polhodine info o závade, za ďalšiu hodinku auto hotové a frčal som domov. Jednanie servisu Auto Kurtz naprosto príkladné.
Priemerná spotreba za rok a cca. 55 000 km: 7,54 l/100 km
Jazdím vetšinou diaľnice (CZ-DE), kľudným tempom okolo 130-140 km/h, v Nemecku potom v týždni krátké trasy studeným autom z/do práce, mimo toho občas v ČR okresky a mesto. Myslím, že spotreba v norme a som spokojný.
Takže čo na záver? V súčasnosti sa blížim k 200t km a pokiaľ sa pracovná situácia nezmení, za 3 roky budem mať odhadom takých 350t km na tacho. Predpokladám a dúfam, že pokiaľ auto budem pravidelne servisovať, že mi bez večších problémov bude slúžiť ako doposiaľ. Vďaka všetkám ktorí to prečítali až sem do konca, pozerám, že to je skoro neverending story. Tak snaď to malo nejaký význam a možno niekto si tam nájde užitočné informácie.
Po roku a pol pridávam ďalšie údaje,ak to niekoho zaujíma.
Nájazd po roku a pol (10.8.2017): 212 000 km
Tentokrát mám nižší nájazd, už toľko pracovne necestujem, za pol roka len cca. 15.000 km.
Servisné náklady:
- pravidelný servis: cca. 13 000 KČ (210t - olej a filtre motor, zadné brzdy)
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 1 000 KČ (prasklý disk - rovnanie na sústruhu). S tímto je spojený aj nákup 2 nových zimných pneu (defekt), ale tie by som kupoval aj tak, pretože už boli skoro kaput.
Priemerná spotreba za rok a cca. 55 000 km: 7,56 l/100 km
Ďalšie info po dvoch rokoch prevádzky.
Nájazd po dvoch rokoch (23.2.2018): 227 000 km
Za posledný polrok zase len cca. 15.000 km, pracovne už toľko nejazdím.
Servisné náklady:
- pravidelný servis nebol, takže nič
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 19.000 KČ a sice vnútorné spetné zrkadlo bolo už od doby, čo som auto kúpil nejaké matné a šedivé - výmena za nové a už aj ukazuje smer kompasu (asi 10.500 KČ), ďalej odišla po 7 rokoch baterka, takže výmena za necelých 4.000 KČ a nakoniec som konečne kúpil zásterky proti bordelu za cca. 4.500 - cena aj s montážou a zároveň výmena jedne žiarovky.
Spotreba sa po 2 rokoch a najazdených cca. 85.000 km drží na tých 7,6 l/100, dá sa aj tesne nad 7, ale teraz jazdím aj kratšie trasy a aj mesto, resp. okolie, takže to je potom okolo 8 l/100.
Pokiaľ by niekoho zaujímalo, tak povinné ručenie platím 6.300 KČ a je to aj s pripoistením čelného skla na 25.000 KČ. Predtým som mal AXA za podobnú cenu, ale nová ponuka bola na vyše 7.000 KČ, tak som hľadal niečo lepšie. A druhá vec, v AXA som zaplatil za výmenu čelného skla 1000 KČ naviac za to, že som si ho nechal vymeniť v autorizáku a ešte mi neuznali nejaké veci... Pokiaľ by som využil ich zmluvného partnera, neplatil by som nič. Ale keď chodím do autorizáku, tak predsa nepojdem na výmenu skla k nejakému garážistovi
Info po 2 a pol roku prevádzky.
Nájazd 14.8.2018: 242 000 km, to znamená od kúpy auta v 02/2016 som najazdil presne 100 000 km
Servisné náklady:
- pravidelný veľký servis po 240 000 km - cca. 27.000 KČ
V rámci tohoto servisu bola výmena oleja v motore + všetky filtry, výmena oleja v automate a výmena olejov v diferenciále, haldexe, úhlovke systému AWD. Toto nie je predpísané, ale urobil som to pre istotu. Ďalej bol menený nejaký remeň a nechal som si vyčistiť kožený interiér a vyčistiť klimatizáciu.
Spotreba sa drží na tých 7,6 a dá sa aj nižšie, ak sa snažím. Stále u mňa pretrváva veľmi dobrý pocit z auta a takisto z autorizovaného servisu kam chodím, Auto Kurtz Vestec u Prahy.
Model: S80 D5 AWD Executive
MY: 2011 (05.01.2011)
Výkon: 151 kW
Prevodovka: 6-st. automat
Dátum kúpy: 08.02.2016
Nájazd pri kúpe: 142 750 km
Ďalšia výbava:
- adaptívny tempomat + systém zabraňujízi zrážke (od 30 km/h)
- natáčacie xenonové svetlá
- BLIS
- hlídač jazdného pruhu
- premuim sound
- ventilované sedačky s masážou
- zábavný systém pre zadné sedačky (DVD)
- nastaviteľné tlmiče
- strešné okno
Neviem, čo z tejto ďalšej výbavy bolo, alebo nebolo súčasťou Executive, takže som vypísal také zaujímavé veci, ktoré stoja za zmienku. Moje požiadavky na výbavu boli skromné, chcel som tempomat kvoli dlhým trasám po diaľnici a inak som nemal predstavu, pretože predtým som žiadne "lepšie" auto nemal.
Čo som jazdil predtým:
- Mazda 6 2.0i 104 kW, 2005
- Mazda 3 2.0i 110 kW, 2004
- Octávia 1.6, asi 75 kW?, asi 2005? (služobka)
- Nissan Almera, Micra, Mazda MX3, Peugeot 206, atd...
Moje požiadavky boli:
- večšie a pohodlné auto (min. stredná trieda, min. veľkosť ako bola Mazda6)
- slušný výkon, ideálne 6-valec
- benzín vs. nafta, nemal som jasnú preferenciu, záležalo, čo sa objaví na trhu ojetin
- vyberal som koncom r. 2015, vek max. 8 rokov, takže od r.2007, ideálne mladšie
- jasná história auta, overiteľný servis, ideálne z ČR
- nájazd som moc neriešil, bolo mi jasné, že auto tohoto typu bude mať tak okolo 200t., to si nikto nekupuje, aby stálo v garáži
- rozpočet 350-400 tisíc, záležalo, koľko dostanem za Mazdu
- a nakoniec som chcel, aby to bola nejaká "lepšia" značka, pretože som tak nejak veril, že je šanca, že to auto bude poctivo postavené, spoľahlivé a robustné (BMW, MB, Audi, Lexus...)
Aby som to skrátil, po asi 3 mesiacoch skúmania inzerátov na tipcars a podobne, po pár prehliadkach roznych áut, som naraz "objavil" Volvo, konkrétne moje požiadavky spňoval model S80, S60, prípadně V(XC), ale ja som preferoval sedan. No a tak, keď sa objavila ponuka jednej S80 tu na fóre, tak som neváhal, urobil jazdu, overil históriu a za krátky čas bolo auto moje. Rozpočet som dodržal s rezervou, MY je 2011 a nájazd v pohode 142 tisíc.
Nájazd teraz (06.02.2017): 197 000 km
Splnilo auto moje predstavy? Stručne: Ano, lepšie auto som doteraz nemal.
Čo najviac oceňujem? Automatické prevodovku (ako som doteraz bez toho mohol byť?), adaptívny tempomat, systém zabraňujúcu zrážke, pohodlné sedačky, v lete ventiláciu sedačiek. Ostatné prvky výbavy sú fajn, ale tie predtým vymenované sú podstatné a veľmi užitočné.
Servisné náklady:
- pravidelný servis: cca. 45 000 KČ (150t - olej a filtre motor, 180t - rozvody, olej AT, olej a filtre motor, predné brzdy)
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 22 000 KČ (prasklý remeň poháňajúci alternátor - odťah auta + výmena remeňa, geometria, vadný motorek sedačky spolujazdca - výmena , prasklá hadica od turba - výmena)
- Polestar: 30 000 KČ (zvýšenie výkonu na 165 kW)
Tu len jednu poznámku. Paradoxne je Volvo prvé auto, ktoré ma nechalo stáť (prasklý remeň od alternátoru) a musel som to riešiť odťahom. Druhá situácia bola tá prasklá hadica od turba. Sice auto išlo, ale výkon slabý a do kopca na diaľnici max. 80. Ale doležité bolo jednanie servisu. V oboch prípadoch som sa im dovolal, aj keď bol sviatok, resp. piatok večer. Technik mal pohotovosť, auto som zhodil u nich na parkovisku, kľúče nechal u ochranky a na druhý deň mi volali, že auto je hotové a možem si po neho prísť. Druhý prípad, v piatok večer domluva, že v pondelok sa zastavím. V pondelok ráno som sa zastavil, auto na diagnostiku, po polhodine info o závade, za ďalšiu hodinku auto hotové a frčal som domov. Jednanie servisu Auto Kurtz naprosto príkladné.
Priemerná spotreba za rok a cca. 55 000 km: 7,54 l/100 km
Jazdím vetšinou diaľnice (CZ-DE), kľudným tempom okolo 130-140 km/h, v Nemecku potom v týždni krátké trasy studeným autom z/do práce, mimo toho občas v ČR okresky a mesto. Myslím, že spotreba v norme a som spokojný.
Takže čo na záver? V súčasnosti sa blížim k 200t km a pokiaľ sa pracovná situácia nezmení, za 3 roky budem mať odhadom takých 350t km na tacho. Predpokladám a dúfam, že pokiaľ auto budem pravidelne servisovať, že mi bez večších problémov bude slúžiť ako doposiaľ. Vďaka všetkám ktorí to prečítali až sem do konca, pozerám, že to je skoro neverending story. Tak snaď to malo nejaký význam a možno niekto si tam nájde užitočné informácie.
Po roku a pol pridávam ďalšie údaje,ak to niekoho zaujíma.
Nájazd po roku a pol (10.8.2017): 212 000 km
Tentokrát mám nižší nájazd, už toľko pracovne necestujem, za pol roka len cca. 15.000 km.
Servisné náklady:
- pravidelný servis: cca. 13 000 KČ (210t - olej a filtre motor, zadné brzdy)
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 1 000 KČ (prasklý disk - rovnanie na sústruhu). S tímto je spojený aj nákup 2 nových zimných pneu (defekt), ale tie by som kupoval aj tak, pretože už boli skoro kaput.
Priemerná spotreba za rok a cca. 55 000 km: 7,56 l/100 km
Ďalšie info po dvoch rokoch prevádzky.
Nájazd po dvoch rokoch (23.2.2018): 227 000 km
Za posledný polrok zase len cca. 15.000 km, pracovne už toľko nejazdím.
Servisné náklady:
- pravidelný servis nebol, takže nič
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 19.000 KČ a sice vnútorné spetné zrkadlo bolo už od doby, čo som auto kúpil nejaké matné a šedivé - výmena za nové a už aj ukazuje smer kompasu (asi 10.500 KČ), ďalej odišla po 7 rokoch baterka, takže výmena za necelých 4.000 KČ a nakoniec som konečne kúpil zásterky proti bordelu za cca. 4.500 - cena aj s montážou a zároveň výmena jedne žiarovky.
Spotreba sa po 2 rokoch a najazdených cca. 85.000 km drží na tých 7,6 l/100, dá sa aj tesne nad 7, ale teraz jazdím aj kratšie trasy a aj mesto, resp. okolie, takže to je potom okolo 8 l/100.
Pokiaľ by niekoho zaujímalo, tak povinné ručenie platím 6.300 KČ a je to aj s pripoistením čelného skla na 25.000 KČ. Predtým som mal AXA za podobnú cenu, ale nová ponuka bola na vyše 7.000 KČ, tak som hľadal niečo lepšie. A druhá vec, v AXA som zaplatil za výmenu čelného skla 1000 KČ naviac za to, že som si ho nechal vymeniť v autorizáku a ešte mi neuznali nejaké veci... Pokiaľ by som využil ich zmluvného partnera, neplatil by som nič. Ale keď chodím do autorizáku, tak predsa nepojdem na výmenu skla k nejakému garážistovi
Info po 2 a pol roku prevádzky.
Nájazd 14.8.2018: 242 000 km, to znamená od kúpy auta v 02/2016 som najazdil presne 100 000 km
Servisné náklady:
- pravidelný veľký servis po 240 000 km - cca. 27.000 KČ
V rámci tohoto servisu bola výmena oleja v motore + všetky filtry, výmena oleja v automate a výmena olejov v diferenciále, haldexe, úhlovke systému AWD. Toto nie je predpísané, ale urobil som to pre istotu. Ďalej bol menený nejaký remeň a nechal som si vyčistiť kožený interiér a vyčistiť klimatizáciu.
Spotreba sa drží na tých 7,6 a dá sa aj nižšie, ak sa snažím. Stále u mňa pretrváva veľmi dobrý pocit z auta a takisto z autorizovaného servisu kam chodím, Auto Kurtz Vestec u Prahy.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne 26 říj 2018 15:22, celkem upraveno 3 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V60 '13 D3
#2 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Jsem tu jedinej komu pripada skoro 70k za rok udrzby jako hodne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V60 '13 D3
#3 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Jinak diky moc za shrnuti, moc zajimavy cteni!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
#4 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
no, já mám S80II cca rok a čtvrt, servis, který jsem dělal - olej v motoru a automatu, a těsnění pod hlavou a další nezbytnosti, které se našly k tomu, takže jsem v tom ted tak za 40tis, taky doufám, že toho ted nebude tolik
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#5 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Je to sice rok, ale 55 000 km, dve výmeny oleja v motore, olej v AT a rozvody. No a potom tie závady. No jo, no... ono sa to nasčítá. Možno by sa to dalo zraziť, ale ja chodím do autorizovaného servisu. Auto potrebujem k práci a potrebujem, aby spoľahlivo jazdilo, tak to holt, niečo stojí, čo narobím.zlc píše:Jsem tu jedinej komu pripada skoro 70k za rok udrzby jako hodne?
Ale s tým som počítal a úver od Providentu si kvoli tomu brať nemusím, ešte je dobrá vec, že si uplatňujem odpočet DPH
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V60 '13 D3
#6 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Ok, po moji prvni navsteve autorizovanyho servisu po 120 000km a prohlidce faktury uz tomu zacinam rozumet A chapu ze u pracovniho stroje s takovymhle najezdem to chce. Jen bych porad doufal, ze tech poruch bude na Volvu min.Marek71 píše:Je to sice rok, ale 55 000 km, dve výmeny oleja v motore, olej v AT a rozvody. No a potom tie závady. No jo, no... ono sa to nasčítá. Možno by sa to dalo zraziť, ale ja chodím do autorizovaného servisu. Auto potrebujem k práci a potrebujem, aby spoľahlivo jazdilo, tak to holt, niečo stojí, čo narobím.zlc píše:Jsem tu jedinej komu pripada skoro 70k za rok udrzby jako hodne?
Ale s tým som počítal a úver od Providentu si kvoli tomu brať nemusím, ešte je dobrá vec, že si uplatňujem odpočet DPH
Mimochodem co to zvyseni vykonu? Stalo to za ty penize? Me ve Volvu nabidli zvyseni u moji V60 D3 ze 100kw na 120 a kroutak z 350 na 400 a rekli si za to 20k. Vim ze je to jiny auto a uplne jinej motor, spis me zajima jestli z principu u auta s dostatecnym vykonem vazne to navyseni ocenis. Kdyby ses rozhodoval dneska znova, dal bys do toho tech 30k zas?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#7 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
S tými nákladmi som zmierený, tak nejak som s tým počítal. Ale mám teraz dobrú prácu a chcel som si "na staré kolená" dopriať nejaké dobré a pohodlné auto. Keď si ho nebudem mocť dovoliť, tak ho predám
Polestar... to je ťažké posúdiť. Nejaký nárast výkonu tam, smozrejme, je. Ale nie je to nič dramatického. Ale je to originál od Volva, je to zapísané v TP, bez vplyvu na spotrebu, emisie, atd. Takže predpokladám, že pri následnom predaji to bude pripočítané k dobru, taká trochu investícia. Ano, je to drahé, ale k tým peniazom som prišiel tak povediac úplne nečakane, Tak som ich takto použil.
Polestar... to je ťažké posúdiť. Nejaký nárast výkonu tam, smozrejme, je. Ale nie je to nič dramatického. Ale je to originál od Volva, je to zapísané v TP, bez vplyvu na spotrebu, emisie, atd. Takže predpokladám, že pri následnom predaji to bude pripočítané k dobru, taká trochu investícia. Ano, je to drahé, ale k tým peniazom som prišiel tak povediac úplne nečakane, Tak som ich takto použil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V60 '13 D3
#8 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Rozumim, diky za perspektivu!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#9 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Doplnil som údaje po pol roku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 744
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#10 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Zajimave pocteni. Ja jsem tez smireny s nejakou tou beznou udrzbou, ale pocitam jen s olejem, filtry a remen. Jestli to bude autorizak? Spise ne. Pro tuto cinnost me to prijde zbytecny peniz, navic mam dily a naplne s 25 % slevou, tak proc toho nevyuzit. Kazdopadne konstatuji take, ze lepsi auto jsem tez nemel
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#11 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Ďalšie info po dvoch rokoch prevádzky.
Nájazd po dvoch rokoch (23.2.2018): 227 000 km
Za posledný polrok zase len cca. 15.000 km, pracovne už toľko nejazdím.
Servisné náklady:
- pravidelný servis nebol, takže nič
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 19.000 KČ a sice vnútorné spetné zrkadlo bolo už od doby, čo som auto kúpil nejaké matné a šedivé - výmena za nové a už aj ukazuje smer kompasu (asi 10.500 KČ), ďalej odišla po 7 rokoch baterka, takže výmena za necelých 4.000 KČ a nakoniec som konečne kúpil zásterky proti bordelu za cca. 4.500 - cena aj s montážou a zároveň výmena jedne žiarovky.
Spotreba sa po 2 rokoch a najazdených cca. 85.000 km drží na tých 7,6 l/100, dá sa aj tesne nad 7, ale teraz jazdím aj kratšie trasy a aj mesto, resp. okolie, takže to je potom okolo 8 l/100.
Pokiaľ by niekoho zaujímalo, tak povinné ručenie platím 6.300 KČ a je to aj s pripoistením čelného skla na 25.000 KČ. Predtým som mal AXA za podobnú cenu, ale nová ponuka bola na vyše 7.000 KČ, tak som hľadal niečo lepšie. A druhá vec, v AXA som zaplatil za výmenu čelného skla 1000 KČ naviac za to, že som si ho nechal vymeniť v autorizáku a ešte mi neuznali nejaké veci... Pokiaľ by som využil ich zmluvného partnera, neplatil by som nič. Ale keď chodím do autorizáku, tak predsa nepojdem na výmenu skla k nejakému garážistovi
Nájazd po dvoch rokoch (23.2.2018): 227 000 km
Za posledný polrok zase len cca. 15.000 km, pracovne už toľko nejazdím.
Servisné náklady:
- pravidelný servis nebol, takže nič
- závady, resp. nepravidelný servis: cca. 19.000 KČ a sice vnútorné spetné zrkadlo bolo už od doby, čo som auto kúpil nejaké matné a šedivé - výmena za nové a už aj ukazuje smer kompasu (asi 10.500 KČ), ďalej odišla po 7 rokoch baterka, takže výmena za necelých 4.000 KČ a nakoniec som konečne kúpil zásterky proti bordelu za cca. 4.500 - cena aj s montážou a zároveň výmena jedne žiarovky.
Spotreba sa po 2 rokoch a najazdených cca. 85.000 km drží na tých 7,6 l/100, dá sa aj tesne nad 7, ale teraz jazdím aj kratšie trasy a aj mesto, resp. okolie, takže to je potom okolo 8 l/100.
Pokiaľ by niekoho zaujímalo, tak povinné ručenie platím 6.300 KČ a je to aj s pripoistením čelného skla na 25.000 KČ. Predtým som mal AXA za podobnú cenu, ale nová ponuka bola na vyše 7.000 KČ, tak som hľadal niečo lepšie. A druhá vec, v AXA som zaplatil za výmenu čelného skla 1000 KČ naviac za to, že som si ho nechal vymeniť v autorizáku a ešte mi neuznali nejaké veci... Pokiaľ by som využil ich zmluvného partnera, neplatil by som nič. Ale keď chodím do autorizáku, tak predsa nepojdem na výmenu skla k nejakému garážistovi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#12 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Info po 2 a pol roku prevádzky.
Nájazd 14.8.2018: 242 000 km, to znamená od kúpy auta v 02/2016 som najazdil presne 100 000 km
Servisné náklady:
- pravidelný veľký servis po 240 000 km - cca. 27.000 KČ
V rámci tohoto servisu bola výmena oleja v motore + všetky filtry, výmena oleja v automate a výmena olejov v diferenciále, haldexe, úhlovke systému AWD. Toto nie je predpísané, ale urobil som to pre istotu. Ďalej bol menený nejaký remeň a nechal som si vyčistiť kožený interiér a vyčistiť klimatizáciu.
Spotreba sa drží na tých 7,6 a dá sa aj nižšie, ak sa snažím. Stále u mňa pretrváva veľmi dobrý pocit z auta a takisto z autorizovaného servisu kam chodím, Auto Kurtz Vestec u Prahy.
Nájazd 14.8.2018: 242 000 km, to znamená od kúpy auta v 02/2016 som najazdil presne 100 000 km
Servisné náklady:
- pravidelný veľký servis po 240 000 km - cca. 27.000 KČ
V rámci tohoto servisu bola výmena oleja v motore + všetky filtry, výmena oleja v automate a výmena olejov v diferenciále, haldexe, úhlovke systému AWD. Toto nie je predpísané, ale urobil som to pre istotu. Ďalej bol menený nejaký remeň a nechal som si vyčistiť kožený interiér a vyčistiť klimatizáciu.
Spotreba sa drží na tých 7,6 a dá sa aj nižšie, ak sa snažím. Stále u mňa pretrváva veľmi dobrý pocit z auta a takisto z autorizovaného servisu kam chodím, Auto Kurtz Vestec u Prahy.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#13 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Momentálne má auto najazdené cca. 250.000 km a uvažujem o výmene za benzín, príp. nejaký hybrid. Pracujem v Nemecku (Stuttgart) a naftové autá tu začnú od nového roku obmedzovať. Sice zatiaľ len euro 1-4 (moje má euro 5), ale ak to nepomože ovzdušiu, tak obmedzia aj euro 5.
Ale vobec si netrúfam tipnúť cenu, preto by ma zaujímal váš názor, za koľko by takéto auto bolo predajné. Je to popísané v prvom príspevku, v krátkosti D5 AWD AT Executive + Polestar na 165 kW (zapízasé v TP), adapt. tempomat, BLIS, ventilácia a masáž sedačiek, DVD pre deti vzadu, strešné okno... takéto aut na predaj momentálne nie je, tak nemám porovnanie.
Ale vobec si netrúfam tipnúť cenu, preto by ma zaujímal váš názor, za koľko by takéto auto bolo predajné. Je to popísané v prvom príspevku, v krátkosti D5 AWD AT Executive + Polestar na 165 kW (zapízasé v TP), adapt. tempomat, BLIS, ventilácia a masáž sedačiek, DVD pre deti vzadu, strešné okno... takéto aut na predaj momentálne nie je, tak nemám porovnanie.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#14 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
No prv pridaj dake fotky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#15 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Zatiaľ len odhad. Ale ak sa k tomu dostanem, pár fotiek možem urobiť. Inak šedá metalíza, interiér béžový kožený, Executive aj s hodinkami a s tým pěkným osvětlením kluciek dveri a tak...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 52
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V70 D5 AWD 136kW (2009)
#16 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
můj odhad 300.000,-
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#17 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Pár fotiek nafotených dnes na rýchlo, chcelo by to umyť
https://photos.app.goo.gl/vdBkjkbZ7FLmcdD59
Auto je už prezuté na zimu, je k tomu aj druhá letná komplet sada, všetko pneu Nokian. Z tých fotiek je tam vidieť čo za výbavu to auto má. Nechcem písať, že je "v plnej palbe", lebo nemám šajnu, čo sa tam dávalo, ale myslím, že výbava je slušná. Samozrejmosťou je doložiteľná servisná história (Auto Kurtz), výmeny oleje v AT po 60 tisíc a olej v haldexe, dif. a úhlovke v 240 tisíc.
Ako som spomínal, zatiaľ robím len taký prieskum, že či o takéto auto je záujem, za akú cca. cenu a či by to pre mňa malo význam. Pokiaľ nie, tak si ho kľudne nechám. Jazdím s ním pracovne Nemecko, drtivá vetšina ciset po diaľnici, za rok a 7 mesiacov som najazdil 110 tisíc. Priemerná spotreba 7,6 a dá sa aj okolo 7, keď idem plynulo po diaľnici na tempomate 130.
https://photos.app.goo.gl/vdBkjkbZ7FLmcdD59
Auto je už prezuté na zimu, je k tomu aj druhá letná komplet sada, všetko pneu Nokian. Z tých fotiek je tam vidieť čo za výbavu to auto má. Nechcem písať, že je "v plnej palbe", lebo nemám šajnu, čo sa tam dávalo, ale myslím, že výbava je slušná. Samozrejmosťou je doložiteľná servisná história (Auto Kurtz), výmeny oleje v AT po 60 tisíc a olej v haldexe, dif. a úhlovke v 240 tisíc.
Ako som spomínal, zatiaľ robím len taký prieskum, že či o takéto auto je záujem, za akú cca. cenu a či by to pre mňa malo význam. Pokiaľ nie, tak si ho kľudne nechám. Jazdím s ním pracovne Nemecko, drtivá vetšina ciset po diaľnici, za rok a 7 mesiacov som najazdil 110 tisíc. Priemerná spotreba 7,6 a dá sa aj okolo 7, keď idem plynulo po diaľnici na tempomate 130.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#18 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Ta výbava je masakr. Lepší než kdejaký obývák Pěkné autíčko.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 199
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
#19 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Souhlas krásný mazel a ta výbava je neskutečná tak ať slouží
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#20 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Tak to skúsim predať:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=66640
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=66640
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#21 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Auto je predané, bude jazdiť v okolí Olomouca. Ak to zhrniem, tak som s ním najazdil 111 000 km za 2 roky a 9 mesiacov, večšina z tých ciest boli diaľničné pracovné jazdy do Nemecka. Bolo to moje najlepšie auto, veľmi pohodlné a na tie dlhé cesty ideálne. Možem povadať, že aj spoľahlivé, vyskytli se dve závady, z ktorých jedna bola na odťah (praskol remeň od alternátoru) a druhá závada bola sice nepríjemná, ale dalo sa dojsť domov a potom do servisu po vlastnej ose (prasklá hadica od turba). Inak len pravidelná údržba + Polestar. Samozrejme, menil som olej v AT a v 230 000 aj olej v systéme AWD, pre istotu. Všetko autorizák, preto tie ceny boli vyššie. Ale s tým som počítal.
Musím oceniť a pochváliť servis Auto Kurtz ve Vestci u Prahy, kam som chodil. Je to rodinná firma s profesionálnym prístupom a ochotou veci riešiť, s takýmto prístupom som sa predtým nestretol, ďakujem!
Doma už je nástupca, ale nie je to Volvo. Chcel som benzín alebo hybrid a napokon to je Lexus GS 450H, opeť v najvyššej výbave + pár vecí naviac. Benzín kvoli tomu honu na diesel v Nemecku. I keď to nie je tak žhavé, ako sa zdá, proste som mal chuť skúsiť niečo iné. A hybrid preto, pretože som bol zvedavý na tú technológiu. No a od koho iného hybrid, ak nie Toyota, resp. Lexus?
Ak by to niekoho zaujímalo, možem porovnať, popísať dojmy z toho prechodu...
Musím oceniť a pochváliť servis Auto Kurtz ve Vestci u Prahy, kam som chodil. Je to rodinná firma s profesionálnym prístupom a ochotou veci riešiť, s takýmto prístupom som sa predtým nestretol, ďakujem!
Doma už je nástupca, ale nie je to Volvo. Chcel som benzín alebo hybrid a napokon to je Lexus GS 450H, opeť v najvyššej výbave + pár vecí naviac. Benzín kvoli tomu honu na diesel v Nemecku. I keď to nie je tak žhavé, ako sa zdá, proste som mal chuť skúsiť niečo iné. A hybrid preto, pretože som bol zvedavý na tú technológiu. No a od koho iného hybrid, ak nie Toyota, resp. Lexus?
Ak by to niekoho zaujímalo, možem porovnať, popísať dojmy z toho prechodu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 52
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V70 D5 AWD 136kW (2009)
#22 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Gratuluji prodejci i novému majiteli. Ty zážitky a to porovnání by mě zajímalo, také toužím po benzínu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Karviná
- Vůz: S80 2.5FT 2010
#23 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
To porovnání mě taky zajímá. Na GS jsem měl taky zálusk, ale nebral jsem z důvodu nemožnosti instalace tažného. Tak jsem skončil u S80, zatím max. spokojen.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
#24 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
OK, tak skúsim stručne. Ten Lexus mám týždeň, takže ešte sa s ním "zoznamujem". Ako som písal, dovod bol ten, že som chcel benzín kvoli ekologickému šialenstvu, ktoré sa pomaly rozmáha v mestách v DE. Ale aspoň ma to podporilo, pretože aj ja sám som chcel skúsiť benzín. Ale keďže dosť jazdím (ročne teraz min. 30-40 tisíc), mal som požiadavku, aby to bolo úsporné auto, ale zároveň veľké ako tá S80 a rovnako pohodlné. Vypadol mi z toho ten Lexus v hybridnej verzii 450H. Robí sa aj 300H, ale to je slabšia motorizácia ako bola S80.
Dizajn:
To je samozrejme subjektívne, obe autá sú pohľadné, dá sa povedať, konzervatívne sedany. Možno ten Lexus je o čosi "dravejší" vo výraze spredu. Rozmerovo sú tie autá veľmi podobné, Lexus je -1cm na dlžku, -2cm na šírku a -4cm na výšku. Rozvor náprav neviem, ale vnútri je miesta rovnako.
Interiér:
Tu je asi najviac poznať rozdiel medzi S80, ktorá v tej generácii prišla na trh v 2006 (2007?) a Lexus, ktorý prišiel v 2012. Jednak dizaj interiéru má Lexus modernejší a na pohľad i na omak o niešo lepší, ale hlavne je to rozdiel v info obrazovke, kde má Lexus veľkú 12.3 palcovú obrazovku uprostred, ktorá slúži na nastavenia, navigáciu a zobrazujú sa tam informácie o audio, režime jazdy, ekonomike, atď... všetko nastaviteľné uživateľsky pomocou "myši" na stredovom tuneli. Volajú to remote touch, pretože samotný displej dotykový nie je. Ale pracuje sa mi s tím dobre. Samozrejme, také veci ako zmena teploty, vyhrievanie sedačiek a volantu, ovládanie HUD sa deje pomocou zvláštnych ovládačov, netreba ísť do nastavení.
Inak sedačky sú vyhrievané (aj vzadu) a vetrané, chýba masáž, čo som mal v S80. Nastavenie sedačiek je bohatšie, sedák sa dá predlžiť a dajú sa nastaviť aj bočnice operadla, čo je super. Celkovo sedačky (až na chýbajúcu masáž) sú o čosi lepšie ako som mal v S80.
Jedna vec, na ktorú potenciálny záujemca o hybridnú verziu musí mať na pameti je fakt, že baterky sú za zadnými sedačkami, ktoré sa tým pádom nedajú sklopiť a ani tam nie je otvor na lyže! Menší model IS 250H má baterky v spodnej časti kufru a sedačky sa sklopiť dajú. Ale zase kvoli tomu nemá rezervu, len lepiacu sadu, čo GS zase má rezervu. Mne to chýbajúce sklápanie sedačiek nevadí, ale samozřejme S80 bola v tomto smere flexibilnejšia. Odviezol som tam lyže a prkno, teraz bude musieť kúpiť priečniky a požičať rakev. Ale to je tak 1x do roka...
Svetlá:
S80 mala xenony (jeden som už menil), kdežto Lexus má plnohodnotné LED - potkávacie aj diaľkové a údajne životnosť je vyššia ako samotné auto, takže je predpoklad, že nebude potreba výmena. Svieti to o čosi lepšia ako xenony, svetlo je také viac do bielej farby. Ale hlavne je super funkcia automatických diaľkových svetiel. Za predným sklom je kamera, ktorá sníma situáciu pred autom a podľa toho rozhodne diaľkové alebo potkávacie. Funguje to veľmi dobre, i keď nie na 100 percent. Stalo sa mi, že automatika vypla diaľkové trochu neskoro a protiidúci vodič na mňa blikol. V tomto smere jednoznačne pokrok oproti S80.
Motor a jazda:
Auto má hybridný pohon, to znamená spalovací motor 3,5l 6 valcov o výkone 215 kW, ktorý pracuje v nejakom úspornom režime (Atkinson) a plus elektromotor. Celkový výkon je cca. 245 kW. Úplne to stačí a oproti S80 s výkonom 165 kW je to jednoznačne pokrok. Ono, o dynamike vypovedá aj 0-100 za 5,9 vs. 8 sekund u Volva. Ale čo ma fascinuje ešte viac je ten priebeh výkonu. Proste zašlapnem pedál a auto kontinuálne zrýchluje, nie je tam žiadne váhanie nad tým, akú rýchlosť zaradiť, žiadne podraďovanie ako u klasického automatu, len sa tých 6 valcov vytočí a prenesie výkon a auto fantasticky zrýchľuje. Je tam prevodovka eCVT, ktorá vyvoláva dojem, že je to niečo ako CVT (mám skúsenosť s autom manželky s touto prevodovkou), ale nie je to tak. Je to podstatne jednoduchšie, vlastne akýsi delič výkonu medzi spalovací a elektromotor. Technické detaily moc nepoznám. Pokiaľ zvolním, tak motor si drží otáčky tesne nad 1000/min., možno do 1500/min.
Čo ma ako prvé šokovalo, tak bolo naštartovanie auta, resp. ako tomu hovoria v návode aktivácia hybridného pohonu. Pokiaľ je teplo, spalovací motor ani nenaskočí, takže je v aute absolútne ticho a aj pri rozjazde sa ide na elektrinu. Pri potreba akcelerácie, alebo nad cca. 65 km/h sa zapojí aj spalovací motor, ale to takmer nejde poznať. A samozrejme, v kabíne je stále ticho. To je ďalší veľký rozdiel oproti S80 - ten diesel bol podstatne hlučnejší jednak pri naštartovaní a aj pri jazde.
Inak jazda je veľmi príjemná, plynulá a tichá. Auto priebežne dobíja baterku, hlavne pri brzdení, ale aj pri jazde z kopca či po rovine. Naopak, pri potrebe akcelerácie elektromotor pomáha spalovaciemu motoru. V kolonach alebo pri kľudnej jazde do 65 km/h potom auto ide čiste na elektriku. Toto je ale obmedzené kapacitou baterky, takže čistá jazda na el. je tak do 2 km. Spotreba je zatiaľ 7,3 l/100km, najazdil som zatiaľ 550 km a z toho tak do 200 km diaľnica a zvyšok okresky a aj po meste a okolí. Pokiaľ by som si tipol, tak s Volvom by som mal spotrebu v tomto režime podobnú, prípadne tak 7,5. Uvidím pri dotankovaní, o koľko kecá ten palubák. A samozrejme, uvidí sa pri dlhšom používaní v tom samom režime ako bolo Volvo, to bude potom fér porovnanie. S Volvom som mal dlhodobo 7,6 a v TP má údaj 7, tento Lexus má v TP optimistických 6,1.
Užitočné vychytávky:
- adaptívny tempomat a núdzové brzdenie - toto malo už Volvo, ale brzdilo len v režime adaptívneho tempomatu, inak len varovanie
- automatické diaľkové svetlá
- HUD (head up displej) - premieta na čelné sklo rýchlosť + jeden ďalší údaj, ktorý sa dá nastaviť a ešte informácie z navigácie ak sa blíži odbočka
- vyhrievaný volant
- po rozopnutí bezp. pásu sa odsunie volant a sedačka tak, aby sa ľahšie vystupovalo a aj sa uvoľnia bočnice operadla sedadla - po nastúpení a zapnutí sa zase všetko posunie do nastavenej pozície
- sledovanie toku energie na displeji - ktorý motor je spustený, príp. či sa rekuperuje energia pro brzdení, atď + história spotreby za jednu jazdu
- možnosť pripojiť cez Bluetooth mobilný telefon ako prehrávač - to znamená, že možem počúvať Spotify aj s ovládaním na volante ako je hlasitosť ale aj preskakovanie skladieb
- bezkľúčové otváranie dverí - stačí byť s kľúčom u dverí, siahnuť na kluku a auto sa odomkne, zamyká sa dotykom na vrchnú stranu kľučky - elegantné
- elektrické otváranie kufru priamo u kufru alebo aj z miesta vodiča
- jemný posuv okien pri zatvorení - pri "dobehu" okno spomalí
Veľa z tých popísaných vecí sa dá nastaviť podľa preferencií vodiča.
Záver:
Lexus je zase o úroveň vyššie ako bolo S80, jednak tým interiérom a hlavne pohonnou jednotkou. Verím, že sa mi s ním bude cestovať tak pohodlne ako s Volvom a ako pridaná hodnota bude to výnimočné ticho vo vnútri a dobrý pocit z toho, že v meste a v kolonách možem ísť čiste na elektriku. Počítam s tým, že náklady na servis budú o čosi vyššie ako u S80, ale zase na druhú stranu nemusím sa báť vecí ako sú vstrikovače, turbo, DPF, atd... i keď ten D5 mal povesť spoľahlivého motoru a ja sám som s ním žiadny problém nemal. Ale to ticho v hybride, to ticho...
Ak by niekoho ešte niečo zaujímalo, som pripravený zodpovedať otázky. samozrejme, ak moderátorom nevadí, že už to nie je primárne o S80.
Dizajn:
To je samozrejme subjektívne, obe autá sú pohľadné, dá sa povedať, konzervatívne sedany. Možno ten Lexus je o čosi "dravejší" vo výraze spredu. Rozmerovo sú tie autá veľmi podobné, Lexus je -1cm na dlžku, -2cm na šírku a -4cm na výšku. Rozvor náprav neviem, ale vnútri je miesta rovnako.
Interiér:
Tu je asi najviac poznať rozdiel medzi S80, ktorá v tej generácii prišla na trh v 2006 (2007?) a Lexus, ktorý prišiel v 2012. Jednak dizaj interiéru má Lexus modernejší a na pohľad i na omak o niešo lepší, ale hlavne je to rozdiel v info obrazovke, kde má Lexus veľkú 12.3 palcovú obrazovku uprostred, ktorá slúži na nastavenia, navigáciu a zobrazujú sa tam informácie o audio, režime jazdy, ekonomike, atď... všetko nastaviteľné uživateľsky pomocou "myši" na stredovom tuneli. Volajú to remote touch, pretože samotný displej dotykový nie je. Ale pracuje sa mi s tím dobre. Samozrejme, také veci ako zmena teploty, vyhrievanie sedačiek a volantu, ovládanie HUD sa deje pomocou zvláštnych ovládačov, netreba ísť do nastavení.
Inak sedačky sú vyhrievané (aj vzadu) a vetrané, chýba masáž, čo som mal v S80. Nastavenie sedačiek je bohatšie, sedák sa dá predlžiť a dajú sa nastaviť aj bočnice operadla, čo je super. Celkovo sedačky (až na chýbajúcu masáž) sú o čosi lepšie ako som mal v S80.
Jedna vec, na ktorú potenciálny záujemca o hybridnú verziu musí mať na pameti je fakt, že baterky sú za zadnými sedačkami, ktoré sa tým pádom nedajú sklopiť a ani tam nie je otvor na lyže! Menší model IS 250H má baterky v spodnej časti kufru a sedačky sa sklopiť dajú. Ale zase kvoli tomu nemá rezervu, len lepiacu sadu, čo GS zase má rezervu. Mne to chýbajúce sklápanie sedačiek nevadí, ale samozřejme S80 bola v tomto smere flexibilnejšia. Odviezol som tam lyže a prkno, teraz bude musieť kúpiť priečniky a požičať rakev. Ale to je tak 1x do roka...
Svetlá:
S80 mala xenony (jeden som už menil), kdežto Lexus má plnohodnotné LED - potkávacie aj diaľkové a údajne životnosť je vyššia ako samotné auto, takže je predpoklad, že nebude potreba výmena. Svieti to o čosi lepšia ako xenony, svetlo je také viac do bielej farby. Ale hlavne je super funkcia automatických diaľkových svetiel. Za predným sklom je kamera, ktorá sníma situáciu pred autom a podľa toho rozhodne diaľkové alebo potkávacie. Funguje to veľmi dobre, i keď nie na 100 percent. Stalo sa mi, že automatika vypla diaľkové trochu neskoro a protiidúci vodič na mňa blikol. V tomto smere jednoznačne pokrok oproti S80.
Motor a jazda:
Auto má hybridný pohon, to znamená spalovací motor 3,5l 6 valcov o výkone 215 kW, ktorý pracuje v nejakom úspornom režime (Atkinson) a plus elektromotor. Celkový výkon je cca. 245 kW. Úplne to stačí a oproti S80 s výkonom 165 kW je to jednoznačne pokrok. Ono, o dynamike vypovedá aj 0-100 za 5,9 vs. 8 sekund u Volva. Ale čo ma fascinuje ešte viac je ten priebeh výkonu. Proste zašlapnem pedál a auto kontinuálne zrýchluje, nie je tam žiadne váhanie nad tým, akú rýchlosť zaradiť, žiadne podraďovanie ako u klasického automatu, len sa tých 6 valcov vytočí a prenesie výkon a auto fantasticky zrýchľuje. Je tam prevodovka eCVT, ktorá vyvoláva dojem, že je to niečo ako CVT (mám skúsenosť s autom manželky s touto prevodovkou), ale nie je to tak. Je to podstatne jednoduchšie, vlastne akýsi delič výkonu medzi spalovací a elektromotor. Technické detaily moc nepoznám. Pokiaľ zvolním, tak motor si drží otáčky tesne nad 1000/min., možno do 1500/min.
Čo ma ako prvé šokovalo, tak bolo naštartovanie auta, resp. ako tomu hovoria v návode aktivácia hybridného pohonu. Pokiaľ je teplo, spalovací motor ani nenaskočí, takže je v aute absolútne ticho a aj pri rozjazde sa ide na elektrinu. Pri potreba akcelerácie, alebo nad cca. 65 km/h sa zapojí aj spalovací motor, ale to takmer nejde poznať. A samozrejme, v kabíne je stále ticho. To je ďalší veľký rozdiel oproti S80 - ten diesel bol podstatne hlučnejší jednak pri naštartovaní a aj pri jazde.
Inak jazda je veľmi príjemná, plynulá a tichá. Auto priebežne dobíja baterku, hlavne pri brzdení, ale aj pri jazde z kopca či po rovine. Naopak, pri potrebe akcelerácie elektromotor pomáha spalovaciemu motoru. V kolonach alebo pri kľudnej jazde do 65 km/h potom auto ide čiste na elektriku. Toto je ale obmedzené kapacitou baterky, takže čistá jazda na el. je tak do 2 km. Spotreba je zatiaľ 7,3 l/100km, najazdil som zatiaľ 550 km a z toho tak do 200 km diaľnica a zvyšok okresky a aj po meste a okolí. Pokiaľ by som si tipol, tak s Volvom by som mal spotrebu v tomto režime podobnú, prípadne tak 7,5. Uvidím pri dotankovaní, o koľko kecá ten palubák. A samozrejme, uvidí sa pri dlhšom používaní v tom samom režime ako bolo Volvo, to bude potom fér porovnanie. S Volvom som mal dlhodobo 7,6 a v TP má údaj 7, tento Lexus má v TP optimistických 6,1.
Užitočné vychytávky:
- adaptívny tempomat a núdzové brzdenie - toto malo už Volvo, ale brzdilo len v režime adaptívneho tempomatu, inak len varovanie
- automatické diaľkové svetlá
- HUD (head up displej) - premieta na čelné sklo rýchlosť + jeden ďalší údaj, ktorý sa dá nastaviť a ešte informácie z navigácie ak sa blíži odbočka
- vyhrievaný volant
- po rozopnutí bezp. pásu sa odsunie volant a sedačka tak, aby sa ľahšie vystupovalo a aj sa uvoľnia bočnice operadla sedadla - po nastúpení a zapnutí sa zase všetko posunie do nastavenej pozície
- sledovanie toku energie na displeji - ktorý motor je spustený, príp. či sa rekuperuje energia pro brzdení, atď + história spotreby za jednu jazdu
- možnosť pripojiť cez Bluetooth mobilný telefon ako prehrávač - to znamená, že možem počúvať Spotify aj s ovládaním na volante ako je hlasitosť ale aj preskakovanie skladieb
- bezkľúčové otváranie dverí - stačí byť s kľúčom u dverí, siahnuť na kluku a auto sa odomkne, zamyká sa dotykom na vrchnú stranu kľučky - elegantné
- elektrické otváranie kufru priamo u kufru alebo aj z miesta vodiča
- jemný posuv okien pri zatvorení - pri "dobehu" okno spomalí
Veľa z tých popísaných vecí sa dá nastaviť podľa preferencií vodiča.
Záver:
Lexus je zase o úroveň vyššie ako bolo S80, jednak tým interiérom a hlavne pohonnou jednotkou. Verím, že sa mi s ním bude cestovať tak pohodlne ako s Volvom a ako pridaná hodnota bude to výnimočné ticho vo vnútri a dobrý pocit z toho, že v meste a v kolonách možem ísť čiste na elektriku. Počítam s tým, že náklady na servis budú o čosi vyššie ako u S80, ale zase na druhú stranu nemusím sa báť vecí ako sú vstrikovače, turbo, DPF, atd... i keď ten D5 mal povesť spoľahlivého motoru a ja sám som s ním žiadny problém nemal. Ale to ticho v hybride, to ticho...
Ak by niekoho ešte niečo zaujímalo, som pripravený zodpovedať otázky. samozrejme, ak moderátorom nevadí, že už to nie je primárne o S80.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#25 S80 D5 2011 - moj prvý rok s Volvo
Jak je to s jízdou bez zapnutého pásu? Jede to normálně, nebo jenom do určité rychlosti?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek