Právě je 17 črc 2018 14:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 20:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Mnichovice
Vůz: S80 MY05 D5, XC70 MY06 D5
A půjdeš do toho?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 10 led 2016 11:03 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 446
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Nie, neoplati sa. Kebyze mam novsie auto tak ano, toto si necham max do dalsej zimi, ak dozije bez nakladnejsieho servisu.

_________________
S70 2,5 D, 442 000 km
V70 D5 2004, 263 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 07 zář 2017 21:27 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8165
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
tak se poptám funguje ta vrtulka ještě po pár letech? už je pod 20 stupňů že bych etalonu udělal trochu radost :D

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 19 led 2018 23:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 535
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Pred par tydny jsem se pripravil na tvrdou zimu instalaci predehrevu do Ludvika. Stalo me to dobite ruce, neb dostat ten bazmek na vratku od radiatoru topeni byl opravdu zazitek - u kombinace D24TIC s automatem je to obzvlaste vyzivne :x Na co jsem obzvlast hrdy je instalace zasuvky, jeste ze mam turbo grille :)
Vysledkem je, ze se letos zadna zima nekona,grrrrr :evil:


Přílohy:
01_Grill Plug.jpg
01_Grill Plug.jpg [ 122.21 KiB | Zobrazeno 683 krát ]
02_Grill Plug.jpg
02_Grill Plug.jpg [ 104 KiB | Zobrazeno 683 krát ]
03_Grill Plug.jpg
03_Grill Plug.jpg [ 126.75 KiB | Zobrazeno 683 krát ]
04_El heating.jpg
04_El heating.jpg [ 103.12 KiB | Zobrazeno 683 krát ]
05_El heating.jpg
05_El heating.jpg [ 69.18 KiB | Zobrazeno 683 krát ]

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 20 led 2018 08:30 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8165
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
co je to za typ příhřevu a funguje to? Honíš tedy vody z radiátoru topení směrem do motoru?

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 20 led 2018 22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 535
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Predehrev je ten samy typ, co se tu diskutoval na zacatku. Konkretne jsem ho kupoval primo z reichu:
https://www.owlheizer.de/OWLHeizer-OWL- ... ection-kit

Pokud mas v umyslu ohrivat motor, musis onu vec zapojit na maly okruh, v tomto pripade na vratku z radiatoru topeni:
Příloha:
el ohrev.JPG
el ohrev.JPG [ 9.22 KiB | Zobrazeno 627 krát ]

V pripade D24TIC je to spodni hadice od topeni:
Příloha:
chlazeni.jpg
chlazeni.jpg [ 112.63 KiB | Zobrazeno 627 krát ]

Dosavadni zkusenosti jsou rekl bych "prumerne". Cas potrebny na zahrati na teplotu, kdy motor nezhavi cini pri teplote kolem nuly cca 3 hod.! Pred instalaci jsem ocekaval polovicni cas - takhle me to stalo spinaci hodiny navic - puvodni myslenka: Probudimse, zapnu predehrev, uvarim kafe, spacham vse nezbytne.... proste casove nevychazi ;-)

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 21 led 2018 22:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 535
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Jeste jeden "detail", ktery jsem zapomnel zminit, a totiz olej. Ackoliv je po trech hodinach chodu predehrevu motor pekne zahraty a rucicka teplomeru je cca na polovine provozniho rozsahu, olej zustava logicky stale studeny! Dle meho nazoru nelze brat takto predehraty motor jako zahraty na provozni teplotu a podle toho se k nemu chovat. Moji teorii podporuje zkusenost nabyta dnes rano, kdy konecne trosku "prituhlo". Chvili po nastartovani spadla rucicka teplomeru opet dolu, tesne nad minimum. Chvili jsem si lamal hlavu co je spatne a teprve pote mi doslo, ze na vine bude asi onech sest litru vymrzleho oleje v olejove vane!

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 21 led 2018 23:15 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8165
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
díky za vyčerpávající info. K tomu oleji, nebyla by varianta podpořit to tímto? https://www.aliexpress.com/wholesale?st ... =100000056

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 21 led 2018 23:59 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1853
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
To by asi pomohlo, viděl jsem že v severských zemích dávají něco takovýho i na převodovku

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 22 led 2018 18:18 
Offline

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1044
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
Není tam něco špatně? Přijde mi divné, že by 1,1kW neohřálo motor za tři hodiny.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 22 led 2018 20:04 
Offline

Registrován: listopad 2016
Příspěvky: 422
Bydliště: Brno-Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Což o to 1kW by to ohřál za 3 hodiny poměrně dost, jenomže problém je, že při okolní teplotě kolem nuly a ne zrovna malé ochlazovací ploše se hodně tepla se zvyšující teplotou motoru ztrácí. A tak může být, že při určitém rozdílu teplot motoru a okolí se všechna energie ohřevu vyzáří do prostoru a teplota už dál neporoste.

Vyprávět by mohli výpočtáři chladičů elektronických zařízení.
Trochu už OT, ale pro ilustraci. Jeden metr čtvereční plechu (dostatečně tlustého, aby teplo mohlo vést po celé ploše) při ohřívání výkonem 1kW zvýší svoji teplotu o cca 33°C nad teplotu okolí. Ten metr čtv. je ochlazován oboustranně. Takže ochlazovací plocha je 2m^2.


Jakou plochu mají ohřívané části - motor spolu s chladičem, hadicemi atd., jaké je proudění vzduchu okolo těchto částí, to vše pak hraje roli, kam se teplota ještě může vyšplhat.

_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 22 led 2018 20:37 
Offline

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1044
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
Jasné, prostě míň než 2kW asi nemá pro takový motor moc smysl.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 15:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 535
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Jarda.JM píše:
Což o to 1kW by to ohřál za 3 hodiny poměrně dost, jenomže problém je, že při okolní teplotě kolem nuly a ne zrovna malé ochlazovací ploše se hodně tepla se zvyšující teplotou motoru ztrácí. A tak může být, že při určitém rozdílu teplot motoru a okolí se všechna energie ohřevu vyzáří do prostoru a teplota už dál neporoste.

Vyprávět by mohli výpočtáři chladičů elektronických zařízení.
Trochu už OT, ale pro ilustraci. Jeden metr čtvereční plechu (dostatečně tlustého, aby teplo mohlo vést po celé ploše) při ohřívání výkonem 1kW zvýší svoji teplotu o cca 33°C nad teplotu okolí. Ten metr čtv. je ochlazován oboustranně. Takže ochlazovací plocha je 2m^2.


Jakou plochu mají ohřívané části - motor spolu s chladičem, hadicemi atd., jaké je proudění vzduchu okolo těchto částí, to vše pak hraje roli, kam se teplota ještě může vyšplhat.


Bude to jak pises - nechal jsem to pokusne bezet pres noc a rano nasel komplet cely motor "na omak" krasne teply. Teplota vody v nem nicmene nedosahovala pozadovane pracovni teploty - ztraty vyzarene blokem jsou zjevne pri teplote kolem nuly tak velke, ze dalsi ohrivani postrada smysl. Jeste me pobavily instrukce, ktere prisly v krabici spolecne s celou maskaradou. Pro pobaveni prikladam nize:
Příloha:
El Heating OWL_resized.pdf [105.52 KiB]
29 krát

Instrukce, ze zarizeni smi byt v chodu maximalne 2,5 pul hodiny, mi prijde opravdu usmevna. Neni bez zajimavosti, ze na svych strankach na tuto skutecnost vyrobce taktne neupozornuje. :(

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 29 led 2018 07:28 
Offline

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1044
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
asi jde o to, že nějaký malý motor by se mohl při delší době naopak "přehřát"...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 29 led 2018 08:40 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 446
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Motor v takej octavii 1,0 tsi s tym roztopis :D

_________________
S70 2,5 D, 442 000 km
V70 D5 2004, 263 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: El. předehřev motoru do zásuvky
PříspěvekNapsal: 29 led 2018 19:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 535
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
kamov píše:
Motor v takej octavii 1,0 tsi s tym roztopis :D

Hmmm, ze bych si kvuli tomu koupil vochcavku s litrovym motorem??? :roll:

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.089s | 23 Queries | GZIP : Off ]