Přehuštěné pneu...techniše otázka

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
filippe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 08 srp 2007 20:23
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 AWD 2001 aut.

Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od filippe »

Vadí hodně když dám o cca 0,2 atmosfér více vzduchu,než jak uvádí výrobce?Mě se stím jezdí lépe,určitě to i méně žere,ale nevím jestli to může mít nějaké následky v bezpečnosti.
Btw na zimu je lepší je mít mírně podhuštěné,co myslíte?? :?
_________________
Volvo S40 2.0D 2005

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od wickey »

nevadi
ne

moje nazory ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

filippe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 08 srp 2007 20:23
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 AWD 2001 aut.

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od filippe »

díík ;-)
_________________
Volvo S40 2.0D 2005

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 14 pro 2006 01:23
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od Sibr »

wickey píše:nevadi
ne

moje nazory ;)
Souhlas ;-)
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

filippe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 08 srp 2007 20:23
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 AWD 2001 aut.

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od filippe »

Tak ne podhuštěné,ale měli by být úzké,aby se lépe zařezávaly do sněhu.Já věděl,že tam něco takového je.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1769
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od vcar »

Nejčersrvější zkušenost. Mám 195/65/15 Continental. Protože jsem jel na víkend na Slovensko a malinko mi utekly za 4 měsíce, nafouknul jsem je na 2,3 atm. Všude. Vyrazili jsme a už jsem cítil na volantu každý spoj asfaltu apod. Vydržel jsem a jel. Na Slovensku se mi stala standartní věc, odbočil jsem jinde. To by bylo dobrý, ale ...panelka. No děs a hrůza to dunění v makovici. Jsem chlap tvrdej, vydržel jsem. Panely cca 30 km. Při zpáteční cestě jsem si dal bacha, abych panelku zase netrefil, tak jsem trefil jinou, která vedla k Makru v Bratislavě. I to jsem ještě vydržel, ale po přejetí hranic, když jsem se kochal přírodou mimo dálnici a najel na další panelku, kterou střídaly kočičí hlavy už jsem nevydržel a v Náměšti nad Oslavou gumy upustil na původních 2,1 atm. Ta úleva....! Nepřefukovat!
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od wickey »

OT - my mame v BA makro? :shock:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1769
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od vcar »

wickey píše:OT - my mame v BA makro? :shock:
Sorry, samozřejmě Metro, ale jinak je to stejný. ;-) :D
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 14 pro 2006 01:23
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od Sibr »

No já dnes dofukoval přední z 2.1 na 2.5 normál dávám 2.3 a překvapilo mě že těch 2.5 je i na díry lepší než 2.1, jen to trochu nechápu :)
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

filippe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 08 srp 2007 20:23
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 AWD 2001 aut.

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od filippe »

Sibr píše:No já dnes dofukoval přední z 2.1 na 2.5 normál dávám 2.3 a překvapilo mě že těch 2.5 je i na díry lepší než 2.1, jen to trochu nechápu :)
mě to taky přijde lepší,...teda jak kde.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 797
Registrován: 29 kvě 2006 18:10
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od libre »

filippe píše:Vadí hodně když dám o cca 0,2 atmosfér více vzduchu,než jak uvádí výrobce?
Je třeba vzít v úvahu i studené a již zahřáté pneu. Dle mého rozdíl 0,2 baru vznikne i při změření tlaku za těchto různých stavů.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1769
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od vcar »

filippe píše:Vadí hodně když dám o cca 0,2 atmosfér více vzduchu,než jak uvádí výrobce?
V případě, že budeš přehušťovat, bude se guma sjíždět na středu, bude tvrdá, bude odskakovat a nebude mít takovou přilnavost. I když 0,2 není až takový rozdíl, ale i tak je asi zbytečný. Co tě vede k úvaze přehušťovat?
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

filippe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 08 srp 2007 20:23
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 AWD 2001 aut.

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od filippe »

vcar píše:
filippe píše:Vadí hodně když dám o cca 0,2 atmosfér více vzduchu,než jak uvádí výrobce?
V případě, že budeš přehušťovat, bude se guma sjíždět na středu, bude tvrdá, bude odskakovat a nebude mít takovou přilnavost. I když 0,2 není až takový rozdíl, ale i tak je asi zbytečný. Co tě vede k úvaze přehušťovat?
V podstatě hrozná blbost.Když byli nahuštěné,jak měli,tak mi při pohledu přišlo,že jsou měkké,jakoby vyfouklejší.A vžycky se bojím,že jí můžu snadněji o něco říznout.Obrubník,nebo když jedu po šterku,tak o kamínek apod.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od Conan »

Když jsem měl 15-tky a byly nafouklí předpisově, tak byly docela dost "vyboulený". Tak sem je nafukoval na 2.4 a to bylo tak akorát. I po jízdě tam trochu to vyboulení bylo vidět, takže něco jako nerovnoměrný sjíždění nehrozilo.
To spíš hrozilo při doporučeném nafouknutí.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

selap
Offline
Příspěvky: 1674
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od selap »

Četl jsem někde,že celkově je lepší mít když už tak malinko přefouklý a to za všech podmínek,myslí se něká desetina.Na vodě přefouklá odvádí líp vodu než podhuštěná.Ale to je teorie,každej si vyzkouší sám.Taky když se hodně mění zátěž je asi lepší mít preventivně trochu víc než to pořád jezdit někam upravovat.Taky rozdíl mezi teplou a studenou pneu je asi 2 desetiny,když jedu k pumpě s teplejma tak o ty 2 desetinky přefukuju.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od Lachtan »

2-filippe: jen tak pro představu - co tam vlastně máš za doporučené tlaky?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Tomy H.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 27 bře 2007 06:38
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od Tomy H. »

Mimochodm, ake mate zapisane rozmery? Mne sa zdaju moje dost siroke. Mam zapisane 205/50/16, vynimka 205/55/15 alebo 205/45/16... Na zimu idem dat 205/55/15

Lachtan: Na rozměry pneu jsou tady jiné topiky, takže pokračuj tam :mad:
_________________
Volvo V40 2.0T 1998, B4204T 118 kW MT5 - Volvik

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 12 úno 2006 15:17
Bydliště: Bratislava

Re: Přehuštěné pneu...techniše otázka

Příspěvek od vlado »

Moj názor je, že desetinka +/- v tlaku nehraje žádnou roli. To sa dnes dá vyriešit nahustením pneu speciálnym plynom. J to rozdiel v cene cca 25 Sk.-/ kolo, co není tragické. Podla vyjadrenia mechanikov v pneuservisoch je to práve pre optimálne vyrovnanie tlaku pri rozdielnej teplote. Z vlastnej skúsenosti viem, že pri výmene letných/zimných pneu prezúvam disky /nemám plecháče/ a dohusťujem plynom. Pri priebežnej kontrole asi raz za mesiac mám tlak +/- desetinka rozdiel, takže to neriešim po celú dobu. Mám šťastie, že mi pneu nepúšťajú samovolne. A názor na prehusťovanie mám taký, že je asi dobré držať tlak predpísaný výrobcom vozidla, /asi vedia prečo/, prípadne výrobcom pneumatík. Je to zbytočne tvrdé. A podhusťovanie má zasa vplyv na spotrebu. Takže dodržujem predpísané hodnoty na plné zaťaženie auta. Sem tam podhusťujem pneu v zime, ak nie je sneh, ale časté náledí, tak odpustím výnimočne tlaky na 1,5 - 1,7 krátkodobo na nevyhnutnú dobu pre lepšiu prilnavosť. Mám to odskúšané a osvedčilo sa mi to. Ale je pravda, že spôsob a režim zimnej jazdy je u mňa malinko iný, pretože mám automat a myslím že to má trošku iný vplyv na jazdu.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“