Většinou pohodlnější a lépe vybavený interiér a o výkonu a zátahu motoru nemluvě.Drtic píše:V cem je pozitek z jizdy v 960 vetsi, nez v 940? Dikjarek.krizan píše:Pokud nechceš auto pro požitek z jízdy ( 960 ) , tak bych doporučil 940 s turbem, myslím asi nejlepší kombinace.
960 vs 850
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
960 vs 850
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
960 vs 850
To je zajímavé, já mám v sedmici nad hlavou místa i pro cilindr a to mám šíbr. Jestli to ale není tím, že máš opěradlo kolmo a nos na čelním skle, to sem pak i já na stropě, teda skoro. Nebo máš divný sedák. Jinak si to nedokážu vysvětlit.selap píše:Nevím jak je to v 9xx,ale já se se 186 cm jsem v 7xx bral hlavou skoro o strop i když sedačka byla co nejníž,v V70 mám místa dost.Předpokládám,že 850 na tom bude stejně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
960 vs 850
Z toho, co píšeš, vidím, že máš stejné použití auta jako já, takže by pro tebe mohly být zajímavé i moje argumenty.
1) 850 s TDI jede jako svině, táhne od 1900 ot. do nějakých 3500 ot., Octaviáni s libovolným počtem červených písmenek v jejich nápisu TDI buď zapláčou nebo jsou přinejlepším srovnatelný (2.0 TDI). Pohodová cestovní rychlost je 160, není problém ani 180 (stabilně na tempomat), maximálka je 195 km/h. To ti 960 nenabídne, minimálně ne v takovém tichu a s takovou jistotou. A už vůbec ne s takovou spotřebou (jezdím teď 8,8 a ve městě 9,4, ale mám automat, klimu a těžkou nohu)
2) U 850 je tempomat častější, než u 960 a je i větší šance, že bude fungovat. Zde ještě poznámka TDI vs. benzin - benziny (aspoň T5) maj mechanickej tempomat a chová se trochu divně. TDI už má e-plyn (netaháš za špagát, ale ukazuješ řídicí jednotce polohu plynu elektronicky), což má za následek jednak to, že ti plyn neuniká pod nohou a celkově se chová hladčeji.
3) Dělená klima (pravá / levá strana auta), to 960 nikdy neměla
4) Cenu dílů nemám nějak podrobně porovnanou, ale na 850 se mi toho kazí míň než se kazilo na 740, takže v součtu za první rok vychází líp 850. A nemám pocit, že by za spotřebák byly o jakkoli markatní procento vyšší ceny.
5) Je problém 850 + TDI + automat, ale dnes už V70 TDI, kde je to běžnější, klesly na přijatelnou úroveň.
6) Já dal za 850 TDI automat v plný výbavě kromě el. seslí 150 loni (najeto 210). Dnes za totéž seženeš V70 v podobných parametrech.
7) 960 viz bídák, ten si ji vyžral. 940 benzin proč ne, ale je to celkově starší auto, kde je z principu vyšší pravděpodobnost potřeby častějších oprav (jakkoli ti to tady budou vyvracet ) Vycházím z toho, že udržovaná a opečovávaná 940 bude v klidu, ale kup takovou. Koupíš spíš nějakou, se kterou už majitel začal mít problémy a odladění (za těžké peníze) je na tobě. Já do 740 za původně 70 (a navíc social edition) ve výsledku zaplatil dalších 150-200. Takže jsem ji prodal za 40 a za 150 jsem koupil 850, se kterou prakticky žádné zásadnější problémy zatím nebyly. Za ten rok jsem do ní dal asi 30, ale to včetně veškerého spotřebáku a jen proto, že chci mít auto ve 100% stavu. Jezdím 5000 měsíčně. ... pravda, vím o rozbitém dílu - nestírá stěrač pravého předního světla.
A ještě na okraj. Podle JD Power je 850 nejspolehlivější volvo historie a je i o řád bezpečnější než 960.
Kdyby ses chtěl svézt v pěkném exempláři, tak mi napiš SZ.
Podstatou totiž je, aby sis vyzkoušel dobrou 960 (po brutálních investicích třeba bídákova) a dobrou 850 (třeba moje) a ono se to vyvrbí, co ti sedne víc.
1) 850 s TDI jede jako svině, táhne od 1900 ot. do nějakých 3500 ot., Octaviáni s libovolným počtem červených písmenek v jejich nápisu TDI buď zapláčou nebo jsou přinejlepším srovnatelný (2.0 TDI). Pohodová cestovní rychlost je 160, není problém ani 180 (stabilně na tempomat), maximálka je 195 km/h. To ti 960 nenabídne, minimálně ne v takovém tichu a s takovou jistotou. A už vůbec ne s takovou spotřebou (jezdím teď 8,8 a ve městě 9,4, ale mám automat, klimu a těžkou nohu)
2) U 850 je tempomat častější, než u 960 a je i větší šance, že bude fungovat. Zde ještě poznámka TDI vs. benzin - benziny (aspoň T5) maj mechanickej tempomat a chová se trochu divně. TDI už má e-plyn (netaháš za špagát, ale ukazuješ řídicí jednotce polohu plynu elektronicky), což má za následek jednak to, že ti plyn neuniká pod nohou a celkově se chová hladčeji.
3) Dělená klima (pravá / levá strana auta), to 960 nikdy neměla
4) Cenu dílů nemám nějak podrobně porovnanou, ale na 850 se mi toho kazí míň než se kazilo na 740, takže v součtu za první rok vychází líp 850. A nemám pocit, že by za spotřebák byly o jakkoli markatní procento vyšší ceny.
5) Je problém 850 + TDI + automat, ale dnes už V70 TDI, kde je to běžnější, klesly na přijatelnou úroveň.
6) Já dal za 850 TDI automat v plný výbavě kromě el. seslí 150 loni (najeto 210). Dnes za totéž seženeš V70 v podobných parametrech.
7) 960 viz bídák, ten si ji vyžral. 940 benzin proč ne, ale je to celkově starší auto, kde je z principu vyšší pravděpodobnost potřeby častějších oprav (jakkoli ti to tady budou vyvracet ) Vycházím z toho, že udržovaná a opečovávaná 940 bude v klidu, ale kup takovou. Koupíš spíš nějakou, se kterou už majitel začal mít problémy a odladění (za těžké peníze) je na tobě. Já do 740 za původně 70 (a navíc social edition) ve výsledku zaplatil dalších 150-200. Takže jsem ji prodal za 40 a za 150 jsem koupil 850, se kterou prakticky žádné zásadnější problémy zatím nebyly. Za ten rok jsem do ní dal asi 30, ale to včetně veškerého spotřebáku a jen proto, že chci mít auto ve 100% stavu. Jezdím 5000 měsíčně. ... pravda, vím o rozbitém dílu - nestírá stěrač pravého předního světla.
A ještě na okraj. Podle JD Power je 850 nejspolehlivější volvo historie a je i o řád bezpečnější než 960.
Kdyby ses chtěl svézt v pěkném exempláři, tak mi napiš SZ.
Podstatou totiž je, aby sis vyzkoušel dobrou 960 (po brutálních investicích třeba bídákova) a dobrou 850 (třeba moje) a ono se to vyvrbí, co ti sedne víc.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Velké Přílepy
960 vs 850
Souhlas s Honzou,
850 tdi 140 koníku jede/slušná spotřeba-okresky hodně svižně/dálnice ces.rychlost 150 a víc většinou plně naložen max. spotřeba 7,4
mám V70-kulatější 850, max spokojenost
devítku má kamarád, dost jsme se tím nacestovali-kára velká, luxusní/jen ta spotřeba a v benzínu :ryma: ¨¨
Držím palce ať najdeš co hledáš :pij:
850 tdi 140 koníku jede/slušná spotřeba-okresky hodně svižně/dálnice ces.rychlost 150 a víc většinou plně naložen max. spotřeba 7,4
mám V70-kulatější 850, max spokojenost
devítku má kamarád, dost jsme se tím nacestovali-kára velká, luxusní/jen ta spotřeba a v benzínu :ryma: ¨¨
Držím palce ať najdeš co hledáš :pij:
_________________
XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení
XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
960 vs 850
Nebudu se tu dohadovat o spolehlivosti různých modelů aut, denně se v nich rýpu a vím o tom svoje. Prostě záleží na bývalém majiteli a jeho vztahu k autu. Já mám sedmičku ( 740 )už 8 let a jen pár drobných problémů ( prakticky 1 závada za 2 roky - jako např těsnění pod sáním za 128 kč. ) , zato 850 řeším jak na běžícím pásu, ale je to spíš lidma jak autama.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
960 vs 850
:idea: Multilink?Drtic píše:V cem je pozitek z jizdy v 960 vetsi, nez v 940? Dikjarek.krizan píše:Pokud nechceš auto pro požitek z jízdy ( 960 ) , tak bych doporučil 940 s turbem, myslím asi nejlepší kombinace.
-
Offline
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
960 vs 850
>presne-ten: jestli došáhneš na V70 TDI od modelovýho roku 99 tak do ní jdi. Kontrolku SERVICE si můžeš podle zde dostupného návodu mazat sám (u 850 a V70 MJ 97 a 98 to jde jen kompem) nestane se ti, že budeš muset vyndat za tu starou obrovskou váhu vzduchu 10 tisíc a víc - pasuje tam ta malá za 3 tisíce. Model 99 poznáš podle toho, že se jmenuje 2,5D a nemá vzadu nápis TDI, má větší a hranatější hagusy, normální trysky ostřikovače na kapotě (ne ty extrémně plochý) a právě tu malou váhu vzduchu jako třeba oktávka. Jestli se obejdeš bez automatu, máš o jednu věc která se může rozbít míň, ušetří ti to dost na spotřebě a přidá na dynamice a maximálce - před chipem 225 km/h podle tachometru. Podle navigace mám vyzkoušených 210 km/h ale finále to ještě nebylo. S chipem jsem to ještě nezkoušel (to jen pro ilustraci, maximálka je k ničemu).
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5093
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: PRG
960 vs 850
Jo, ale kde narazit na tu správnou... :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
960 vs 850
To si myslím bude naprosto přesné. IMHO narazit na volvo na prodej od někoho kdo nešidil údržbu, je snazší a pravděpodobnější u mladší 850 než u starší 960jarek.krizan píše:Nebudu se tu dohadovat o spolehlivosti různých modelů aut, denně se v nich rýpu a vím o tom svoje. Prostě záleží na bývalém majiteli a jeho vztahu k autu. Já mám sedmičku ( 740 )už 8 let a jen pár drobných problémů ( prakticky 1 závada za 2 roky - jako např těsnění pod sáním za 128 kč. ) , zato 850 řeším jak na běžícím pásu, ale je to spíš lidma jak autama.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
960 vs 850
Nemyslíš, že zanedbaná 940 je levnější na odladění než zanedbaná 850? Čím je 940 starší auto? Koncepcí? To ano, ale pardon, z toho, co jsem tady vysledoval, tak u Volv výborně platí, že čím novější, tím poruchovější a náročnější na opravu. Jarek by to snad mohl potvrdit. Takže asi máš pravdu, ale závěr bych z toho vyvodil právě opačný. Nebo jsi myslel starší rokem výroby? Připomínám, že 940 se vyráběla do roku 1998...
Nicméně myslím si, že oboje je dobrá volba, ale dále už záleží na preferencích každého z nás, někdo má rád klasiku, někdo modernější auto, někdo má rád saze atd...
Nicméně myslím si, že oboje je dobrá volba, ale dále už záleží na preferencích každého z nás, někdo má rád klasiku, někdo modernější auto, někdo má rád saze atd...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
960 vs 850
To samozřejmě, ale to jsem přeci neřekl. Kdybys pořádně četl, zjistil bys, že mluvím o tom, že sehnat v dobrém stavu 850 bude snazší než sehnat v dobrém stavu 940. A 940 je starší - koncepcí, úrovní bezpečnosti, úrovní odhlučnění, kvalitou jízdy, atd. atp. Mám 940 rád, o to nic, ale nebudeš mi snad vyvracet, že je to koncepčně o generaci starší auto než 850, ne?HonzaA píše:Nemyslíš, že zanedbaná 940 je levnější na odladění než zanedbaná 850? Čím je 940 starší auto? Koncepcí? To ano, ale pardon, z toho, co jsem tady vysledoval, tak u Volv výborně platí, že čím novější, tím poruchovější a náročnější na opravu. Jarek by to snad mohl potvrdit. Takže asi máš pravdu, ale závěr bych z toho vyvodil právě opačný. Nebo jsi myslel starší rokem výroby? Připomínám, že 940 se vyráběla do roku 1998...
Nicméně myslím si, že oboje je dobrá volba, ale dále už záleží na preferencích každého z nás, někdo má rád klasiku, někdo modernější auto, někdo má rád saze atd...
A JD Power hovoří jasnou řečí: http://saab.misto.cz/_MAIL_/novinky/130400b.htm
Volvo 850 - 37. místo
Volvo 940 - 53. místo
Volvo V70 - 55. místo
Je to průzkum, kterého se zúčastnilo 25000 řidičů a zjišťovalo se, jak dané auto naplnilo očekávání svého řidiče.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1313
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
960 vs 850
No myslím,že tu sedmici znáš a spravuješ,a že bych měl sedadlo kolmo...či divný sedadlo?jarek.krizan píše:To je zajímavé, já mám v sedmici nad hlavou místa i pro cilindr a to mám šíbr. Jestli to ale není tím, že máš opěradlo kolmo a nos na čelním skle, to sem pak i já na stropě, teda skoro. Nebo máš divný sedák. Jinak si to nedokážu vysvětlit.selap píše:Nevím jak je to v 9xx,ale já se se 186 cm jsem v 7xx bral hlavou skoro o strop i když sedačka byla co nejníž,v V70 mám místa dost.Předpokládám,že 850 na tom bude stejně.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
960 vs 850
Jaké auto máš toho píseň zpívej.HonzaA píše:Nemyslíš, že zanedbaná 940 je levnější na odladění než zanedbaná 850? Čím je 940 starší auto? Koncepcí? To ano, ale pardon, z toho, co jsem tady vysledoval, tak u Volv výborně platí, že čím novější, tím poruchovější a náročnější na opravu. Jarek by to snad mohl potvrdit. Takže asi máš pravdu, ale závěr bych z toho vyvodil právě opačný. Nebo jsi myslel starší rokem výroby? Připomínám, že 940 se vyráběla do roku 1998...
Nicméně myslím si, že oboje je dobrá volba, ale dále už záleží na preferencích každého z nás, někdo má rád klasiku, někdo modernější auto, někdo má rád saze atd...
960 vs 850
Prosím Tě, můžeš mi vypsat za jaké díly jsi na 700 zaplatil 150-200000Kč???Já do 740 za původně 70 (a navíc social edition) ve výsledku zaplatil dalších 150-200.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
960 vs 850
Nos na skle jsem myslel obrazně, ale je fakt, že máš sedák vysoko ( oproti mému ). Pokud ho totiž dám nadoraz dolů a do kolébky, tak ho mám prakticky na podlaze.selap píše: No myslím,že tu sedmici znáš a spravuješ,a že bych měl sedadlo kolmo...či divný sedadlo?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
960 vs 850
Já původně uvažoval i o 850, ale připadal jsem si v ní se svojí postavou oproti devítce stísněně a celkově mně 940 přijde pohodlnější, i za cenu toho, že její jízdní vlastnosti jsou horší. Proto a nejen proto mám 940 a proto zpívám její píseň
martinopel píše: Jaké auto máš toho píseň zpívej.
Naposledy upravil(a) HonzaA dne 08 říj 2007 20:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
960 vs 850
Stejně neodolám: Devítka nemůže za to, že jsi takovej pacient a dal jsi do sedmy takovej balík peněz
A s tím principem nesouhlasím, i když je pravda, že zachovalá 850 se bude shánět lépe, takovéto porovnávání je nespravedlivé. Můžeš přece srovnávat jen dvě stejně zachovalá auta. To můžeš říct, že nejspolehlivější je oktávka, protože tu seženeš díky obrovské nabídce v nejlepším stavu a s tím by jsi jistě nesouhlasil
JD Power: To je moc hezké, taková statistika. To bych se ale mohl začít ohánět TÜV statistikou, která mluví naopak ve prospěch 940. Každá z nich je jistě něčím neobjektivní, takže navrhuji, ať toho už necháme a zkonstatujeme, že 940 a 850 jsou dvě dobrá, ale odlišná auta a holt si případný zájemce musí vybrat na základě jeho vlastních pocitů a potřeb.
P.S.: Pro mně je kvalita jízdy pohodlí a to mám ve 940 subjektivně větší. Pokud to pro někoho jsou jízdní vlastnosti, asi si vybere pro změnu 850. A sehnání dobrého auta je dost věc štěstí, ale uznávám, že 850 je víc a případný zájemce to bude mít jednodušší.
A s tím principem nesouhlasím, i když je pravda, že zachovalá 850 se bude shánět lépe, takovéto porovnávání je nespravedlivé. Můžeš přece srovnávat jen dvě stejně zachovalá auta. To můžeš říct, že nejspolehlivější je oktávka, protože tu seženeš díky obrovské nabídce v nejlepším stavu a s tím by jsi jistě nesouhlasil
Nebudu vyvracet, že to je koncepčně o generaci starší auto, ale mohli bychom diskutovat o tom, zda je to dobře či špatně.tnemec píše:940 benzin proč ne, ale je to celkově starší auto, kde je z principu vyšší pravděpodobnost potřeby častějších oprav (jakkoli ti to tady budou vyvracet ) Vycházím z toho, že udržovaná a opečovávaná 940 bude v klidu, ale kup takovou. Koupíš spíš nějakou, se kterou už majitel začal mít problémy a odladění (za těžké peníze) je na tobě. Já do 740 za původně 70 (a navíc social edition) ve výsledku zaplatil dalších 150-200. Takže jsem ji prodal za 40 a za 150 jsem koupil 850, se kterou prakticky žádné zásadnější problémy zatím nebyly. Za ten rok jsem do ní dal asi 30, ale to včetně veškerého spotřebáku a jen proto, že chci mít auto ve 100% stavu. Jezdím 5000 měsíčně. ... pravda, vím o rozbitém dílu - nestírá stěrač pravého předního světla.
JD Power: To je moc hezké, taková statistika. To bych se ale mohl začít ohánět TÜV statistikou, která mluví naopak ve prospěch 940. Každá z nich je jistě něčím neobjektivní, takže navrhuji, ať toho už necháme a zkonstatujeme, že 940 a 850 jsou dvě dobrá, ale odlišná auta a holt si případný zájemce musí vybrat na základě jeho vlastních pocitů a potřeb.
P.S.: Pro mně je kvalita jízdy pohodlí a to mám ve 940 subjektivně větší. Pokud to pro někoho jsou jízdní vlastnosti, asi si vybere pro změnu 850. A sehnání dobrého auta je dost věc štěstí, ale uznávám, že 850 je víc a případný zájemce to bude mít jednodušší.
tnemec píše:To samozřejmě, ale to jsem přeci neřekl. Kdybys pořádně četl, zjistil bys, že mluvím o tom, že sehnat v dobrém stavu 850 bude snazší než sehnat v dobrém stavu 940. A 940 je starší - koncepcí, úrovní bezpečnosti, úrovní odhlučnění, kvalitou jízdy, atd. atp. Mám 940 rád, o to nic, ale nebudeš mi snad vyvracet, že je to koncepčně o generaci starší auto než 850, ne?HonzaA píše:Nemyslíš, že zanedbaná 940 je levnější na odladění než zanedbaná 850? Čím je 940 starší auto? Koncepcí? To ano, ale pardon, z toho, co jsem tady vysledoval, tak u Volv výborně platí, že čím novější, tím poruchovější a náročnější na opravu. Jarek by to snad mohl potvrdit. Takže asi máš pravdu, ale závěr bych z toho vyvodil právě opačný. Nebo jsi myslel starší rokem výroby? Připomínám, že 940 se vyráběla do roku 1998...
Nicméně myslím si, že oboje je dobrá volba, ale dále už záleží na preferencích každého z nás, někdo má rád klasiku, někdo modernější auto, někdo má rád saze atd...
A JD Power hovoří jasnou řečí: http://saab.misto.cz/_MAIL_/novinky/130400b.htm
Volvo 850 - 37. místo
Volvo 940 - 53. místo
Volvo V70 - 55. místo
Je to průzkum, kterého se zúčastnilo 25000 řidičů a zjišťovalo se, jak dané auto naplnilo očekávání svého řidiče.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bystřice nad Olší
960 vs 850
Všem vám děkuji,...
budu muset ještě pošpekulovat, (a taky pošetřit:)....
teď o něco vyhrává 850 ale uvidíme....
no a než to rozlousknu tak budu pokračovat v jízdách v rapidu,....
ale jinak pište dál, ... každé info - dobré info:)...
Díky, Jirka..
budu muset ještě pošpekulovat, (a taky pošetřit:)....
teď o něco vyhrává 850 ale uvidíme....
no a než to rozlousknu tak budu pokračovat v jízdách v rapidu,....
ale jinak pište dál, ... každé info - dobré info:)...
Díky, Jirka..
_________________
škoda rapid
fiat 850 sport coupe
tatra 613 chromka
škoda rapid
fiat 850 sport coupe
tatra 613 chromka
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
960 vs 850
Hehe, zezačátku to vypadalo, že se chceš hádat a ve výsledku napíšeš totéž, co já...HonzaA píše:Stejně neodolám: Devítka nemůže za to, že jsi takovej pacient a dal jsi do sedmy takovej balík peněz
A s tím principem nesouhlasím, i když je pravda, že zachovalá 850 se bude shánět lépe, takovéto porovnávání je nespravedlivé. Můžeš přece srovnávat jen dvě stejně zachovalá auta. To můžeš říct, že nejspolehlivější je oktávka, protože tu seženeš díky obrovské nabídce v nejlepším stavu a s tím by jsi jistě nesouhlasil
Nebudu vyvracet, že to je koncepčně o generaci starší auto, ale mohli bychom diskutovat o tom, zda je to dobře či špatně.tnemec píše:940 benzin proč ne, ale je to celkově starší auto, kde je z principu vyšší pravděpodobnost potřeby častějších oprav (jakkoli ti to tady budou vyvracet ) Vycházím z toho, že udržovaná a opečovávaná 940 bude v klidu, ale kup takovou. Koupíš spíš nějakou, se kterou už majitel začal mít problémy a odladění (za těžké peníze) je na tobě. Já do 740 za původně 70 (a navíc social edition) ve výsledku zaplatil dalších 150-200. Takže jsem ji prodal za 40 a za 150 jsem koupil 850, se kterou prakticky žádné zásadnější problémy zatím nebyly. Za ten rok jsem do ní dal asi 30, ale to včetně veškerého spotřebáku a jen proto, že chci mít auto ve 100% stavu. Jezdím 5000 měsíčně. ... pravda, vím o rozbitém dílu - nestírá stěrač pravého předního světla.
JD Power: To je moc hezké, taková statistika. To bych se ale mohl začít ohánět TÜV statistikou, která mluví naopak ve prospěch 940. Každá z nich je jistě něčím neobjektivní, takže navrhuji, ať toho už necháme a zkonstatujeme, že 940 a 850 jsou dvě dobrá, ale odlišná auta a holt si případný zájemce musí vybrat na základě jeho vlastních pocitů a potřeb.
P.S.: Pro mně je kvalita jízdy pohodlí a to mám ve 940 subjektivně větší. Pokud to pro někoho jsou jízdní vlastnosti, asi si vybere pro změnu 850. A sehnání dobrého auta je dost věc štěstí, ale uznávám, že 850 je víc a případný zájemce to bude mít jednodušší.
tnemec píše:
To samozřejmě, ale to jsem přeci neřekl. Kdybys pořádně četl, zjistil bys, že mluvím o tom, že sehnat v dobrém stavu 850 bude snazší než sehnat v dobrém stavu 940. A 940 je starší - koncepcí, úrovní bezpečnosti, úrovní odhlučnění, kvalitou jízdy, atd. atp. Mám 940 rád, o to nic, ale nebudeš mi snad vyvracet, že je to koncepčně o generaci starší auto než 850, ne?
A JD Power hovoří jasnou řečí: http://saab.misto.cz/_MAIL_/novinky/130400b.htm
Volvo 850 - 37. místo
Volvo 940 - 53. místo
Volvo V70 - 55. místo
Je to průzkum, kterého se zúčastnilo 25000 řidičů a zjišťovalo se, jak dané auto naplnilo očekávání svého řidiče.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1313
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
960 vs 850
Takže nakonec je to jednoduchý,když budeš mít možnost,sedni do obou a kde se ti to bude víc líbit tak to je TO ono.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
960 vs 850
Dovolil bych si z té statistiky ocitovat ještě toto:tnemec píše:[A JD Power hovoří jasnou řečí: http://saab.misto.cz/_MAIL_/novinky/130400b.htm
Volvo 850 - 37. místo
Volvo 940 - 53. místo
Volvo V70 - 55. místo
Je to průzkum, kterého se zúčastnilo 25000 řidičů a zjišťovalo se, jak dané auto naplnilo očekávání svého řidiče.
Škoda Felicie - 5. místo
Opravdu brilantní a směrodatný průzkum. Kupte si Felicii a budete skoro nejspokojenější řidiči na světě Toto se snad už opravdu nedá brát vážně
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
960 vs 850
Jardo, ty si na nechápavého truhlíka jen hraješ nebo jak to je? JD Power je žebříček spokojenosti řidičů se svými vozy. Tj. jsi-li typ člověka, kterému vyhovuje Škoda Felicia, je vysoce pravděpodobné, že ti tvé auto bude vyhovovat. Jsi-li řidič Fordu Galaxy, je vysoce pravděpodoné, že tě tvé auto bude maximálně s*át... Je to žebříček vyjadřující poměr mezi očekáváním a jeho naplněním.Jarda S40 píše:Dovolil bych si z té statistiky ocitovat ještě toto:tnemec píše:[A JD Power hovoří jasnou řečí: http://saab.misto.cz/_MAIL_/novinky/130400b.htm
Volvo 850 - 37. místo
Volvo 940 - 53. místo
Volvo V70 - 55. místo
Je to průzkum, kterého se zúčastnilo 25000 řidičů a zjišťovalo se, jak dané auto naplnilo očekávání svého řidiče.
Škoda Felicie - 5. místo
Opravdu brilantní a směrodatný průzkum. Kupte si Felicii a budete skoro nejspokojenější řidiči na světě Toto se snad už opravdu nedá brát vážně
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
960 vs 850
Já si nehraju, já jsem blbej od narození. Ale je mi jasné, že kdo si kupuje škodovku, tak si potom honí triko jak je to fajn auto. Viz nyní majitelé Oktávií a Fabií. Prostě lidi v určitejch kategoriích si potřebujou něco dokazovat, ne náhodou je na prvním místě Impreza. Tyto "průzkumy" prostě mají nulovou vypovídací hodnotu. Asi jako když před volební síní všichni slovně volje ODS a ve výsledkách vyhraje koalice ČSSD a komunistů. Lidé s levnějšími či staršími auty, kteří nemaj na nové, budou tvrdit, jak je to jejich staré čí levné lepší než to co se teď vyrábí a že právě proto oni nové nechtěj. Ty spory a fandění si do kapsy pamatuju už z dob, kdy majitel trabanta tvrdil s vážnou tváří a zarputilou zuřivostí, že Lada je šmejd a nesmí mu do domu. No nic, moc jsem se rozepsal. Sorry
-
Offline
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
960 vs 850
Je to anglickej průzkum. Takže je to prostě tak, že škodovku v době felicií si koupil někdo, kdo měl na auto malý nároky, a většinou taky málo peněz. Takže když od toho nic nečeká, může bejt jen příjemně překvapenej. Když si naopak někdo koupí svý vysněný Volvo, většinou už na auto nároky má no a podle toho je potom zklamanej když něco neni tak, jak by si představoval. A vzhledem k cílový skupině kterou se v současný době Volvo snaží urvat německý prémiový trojce, bude Volvo zákonitě v žebříčku klesat. Když rozmlsanýmu sakonošovi dvakrát po sobě praskne žárovka vnitřního osvětlení, nebo mu pod jeho 120ti kilama zavrže sedačka, okamžitě auto odsoudí jako křáp.
Moc průkaznej mi te průzkum nepřijde, zvlášť u automobilek, který si hledaj nový cílový skupiny kupujících, jako třeba momentálně Volvo.
Vo tom je koneckonců i život. Nejšťastnější jsou lidi s nejmenšíma nárokama. Když má někdo ambice a vysoký nároky, celej život se za něčím honí, a šťastnej stejně neni. Čím větší očekávání, tím větší zklamání.
Moc průkaznej mi te průzkum nepřijde, zvlášť u automobilek, který si hledaj nový cílový skupiny kupujících, jako třeba momentálně Volvo.
Vo tom je koneckonců i život. Nejšťastnější jsou lidi s nejmenšíma nárokama. Když má někdo ambice a vysoký nároky, celej život se za něčím honí, a šťastnej stejně neni. Čím větší očekávání, tím větší zklamání.
-
Offline
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
960 vs 850
Daleko průkaznější mi přišla statistika firmy, která prodává pojištění proti poruchám na auta, který už maj po záruce, na kterou tu kdysi někdo odkazoval.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé