životnost LPG

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Bobika
Offline
Příspěvky: 608
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Strakonice

Re: životnost LPG

Příspěvek od Bobika »

eLzyx píše:tak předběžně podle vyšetřovatele šlo o vzplanutí výparů z motoru, který se nahromadili v oblasti vzduchovýho filtru (informace přes dalšího člověka - proto berte s rezervou)
Tzn. mohl to být benzin(ONO) i LPG
Údajně se to občas stává
Souhlas, dělal jsem i benzínovou Oktávku, který shořel vzduchový filtr. Škoda byla poměrně malá, včas to bylo uhašeno řidičem. U vozidel s LPG to může být to i to palivo. Jde o to, na jaké palivo vůz zrovna jede v době vzniku požáru. U aut s LPG je to téměř vždy LPG.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4245
Registrován: 15 roků
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: Volvo
Bydliště: Bílina

Re: životnost LPG

Příspěvek od eLzyx »

přiklánějí se prý k tomu LPG
Jinak sousedovo auto a vybavení garáže + likvidace škod prý půjde uhradit z našeho povinného ručení - závada úzce souvisí s provozem vozidla, ke vzplanutí došlo bezprostředně po vypnutí motoru.
_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black);
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: C 70

Re: životnost LPG

Příspěvek od LADA11 »

tak to je ten vas pozar....uf este ze se nikomu nic nestalo... :shock:
_________________
Volv

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1902
Registrován: 15 roků
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Re: životnost LPG

Příspěvek od pekelnik »

no, jelikoz nemam ve zvyku se s nikym hadat, prejdu zpet k otazce udrzby plynoveho zarizeni.
Mel jsem plyn (BRC) v 244 karbec-nelegalni. k prihlaseni jsem musel vymenit nadrz (byla tam 15 let) a splynovac. bylo to za 8 tisic i s praci (tehdy to komplet zarizeni pro karbec stalo 13tis). puvodni casti zustali: prepinac benzin/plyn a rozvod plynu do motoru. a bylo prihlaseno. delalo to psi kusy i pak (v chladu to strilelo do karbecu) a splynovac mi nikdy optimalne nenastavili (mozna zase ty proklete svicky). vse delal autorizovany servis na montaz plynu BRC.

ted mam v S90 Landirenzo a jsem skoro uplne spokojen. trochu to kolem 80km/h cukalo a rano zdechalo na krizovatkach, ale ukazalo se, ze jsou tam spatne zvolene svicky. v boschservisu mi zjistili pomalejsi lambdu. tu jsem nechal vymenit. byl vycisten zaneseny krokovy motorek volnobehu a vymenili se svicky. to byl ten hlavni problem. byly tam ctyrbodove udavane vyrobcem pro provoz na benzin, misto jednobodovych na LPG.
pak jsem si jezdil asi 3000km v pohode a BEZ PROBLEMU. pak jsem jednou nastartoval teply motor a nepalila svicka a cosi zaclo cvakat na ventilech. zanesene vstriky, nasledne vymenene svicky bosch iridium a nove tesnici krouzky vstriku udelali z meho nemocneho priblizovadla zase dustojneho oře. ne na dlouho. ony doporucene svicky bosch 24 iridium, predepsane pro provoz LPG a CNC odesly po 250! km. dvema praskl izolant a tak to opet nejelo. mam tam po navsteve u Jeana svicky Denzo, ktere sice nejsou pro LPG, ale jede to slusne. a je to.

jinak: zivotnost nadrze je 10 let
kontrola LPG zarizeni je 15000km (napsano na bosch servisu)
1x rocne nutna kontrola zarizeni u jakehokoli montéra LPG (250kč)
cena LPG 15kč, cena benzinu 30 kč
taky odchazeji membrany v splynovaci-ci podobnem bazmeku v pripade vstrikovani (tak po 100 000km)

jediny problem vidim v neinformovanosti servisu, co se svicek tyka. nikdo nevi, co tam dat, a kdyz to vi, tak je nema. kdyz je nahodou ma, tak nevydrzi a tak porad dokola.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

homy
Offline
Příspěvky: 87
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
Bydliště: Praha

Re: životnost LPG

Příspěvek od homy »

Mně řekli, ze mám jít na první servis s LPG po 50k, nyní má 20..

1) Je potřeba aby bylo auto označeno samolepkou LPG?
2) silniční kontrola něco k LPG vyžaduje?

Dík moc, auto mám chvíli:))
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 519
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Re: životnost LPG

Příspěvek od maxwell »

Auto musí mit nálepku a životnost je 10 let, ale setkal jsem se i s tim že vyrobce udával 15let. Takže pokud výrobce nejdál jinak, platí 10let. Na STK mi tvrdily že osvědčení o kontrole těsnosti nechtějí, že to už není povinné.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

VolvoNewbie
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků
Vůz: S40

Re: životnost LPG

Příspěvek od VolvoNewbie »

Ohledně živnosti LPG záleží taky hodně na systému, který si vybereš.
Docela dobrý popis některých systémů je tady: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/

Jinak k Tvé otázce:
Mění se vstřikovače, které vydrží 20 - 100 tisíc km.
Ty, které vydrží málo stojí třeba 400/kus, ty které vydrží hodně stojí 2 - 3 tisíce.

Nádrž, jak již bylo psáno, se mění po 10 letech

Další komponent, který se může měnit, je reduktor, některé jdou repasovat, některé ne..
Reduktor se může pohybovat 3 500 - 5 000. Některé systémy mají reduktor, co v klidu udělá 200 000km

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“