Vrceni a volnobeh

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

Ozývá se mi divný vrceni z motoru. Jako, kdyz se rozjizdí trolejbus. Meni se to s otáčkama motoru. Jsou cerstve udelany rozvody. Delalo to pred nima i po nich. Je tam jeste nejaky lozisko(kladka) co by to mohlo byt? Kdyz to posloucham tak mi prijde, ze to je z mist kde beha drazkový řemen. Docela mi to vadi. Jak to otestovat. Volnobeh mi zacal taky vic kolisat. Dal jsem novy teplotni cidlo. Svicky jsou novy, palivak je novej, vse co slo vycistit vycisteno. Prijde mi, ze to souvisi s tim vrcenim. Zacne se ozyvat a otacky zacnou litat. Zitra to jeste budu pozorovat.[/
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 11 lis 2005 20:46
Bydliště: Potěhy 1

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od skapetr »

co volnoběžka alternátoru nehřeje se ložisko ? nedře něco o rozvod ? odhad .. :shock:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

Volnobezka alternatoru? To alternator ma? Altik jsem mel povolenej, a zdal se, ze chodi v poho. Zvuky jdou tak z malicko jinyho mista.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 01 lis 2006 22:27
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Drtic »

Udelany rozvody znamena i kladky, remenice? Podle kolisajiciho volnobehu bych tipoval na pridirajici se kladku/remenici. :idea:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

V dnesni dobe snad uz nikdo nemeni jen rozvodový remen. Tzn. i kladky od rozvodového remenu.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od travex »

Jirrka píše:V dnesni dobe snad uz nikdo nemeni jen rozvodový remen. Tzn. i kladky od rozvodového remenu.

to by ses sakra divil.... zrovna vcera jsem videl "osizene" rozvody na motoru 1,6 TD (o dva valce kratsi soukmenovec motoru D24), kde byla vymenena jenom ksanda a nechapal jsem jak nekdo mohl nechat puvodni prolinajici vodni pumpu a kladku v posmrtnem stavu.... ale majitel pry chtelů usetrit
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

Bych mu to tam nechal, aby se jednou pro vzdy odnaucil setrit na nepravim miste :lol: Jak jsem psal. Myslim, ze jeste neco bude treba vymenit, ale az cas ukaze co, az to zacne vrce jeste vic a uslysi to i muj mechanik. Proc nejsou automechanici taky muzikanti, aby slyseli to co ja 8) Co jsem poznal tak jsou hluchy jak polena 8) Pak se na me a moji mamku vzdycky koukaj s usmevem, ze se nam neco zda a ze to moc resime.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 11 lis 2005 20:46
Bydliště: Potěhy 1

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od skapetr »

volnoběžka alternátoru je na hřídeli alternátoru, můžeš ji zkusit namazat ale to bude na chvíli jak vypadá tady je fotka byť z Octavie nestihl jsem http://www.autowak.cz/files/products/P1010005_m.jpg žene to řemen , ale jestli klepe je to konečná, tohle je záležitost dieselu tak mě to napadlo když u rozvodů nic nedře
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

kivals
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2007 09:57
Bydliště: Chrudim

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od kivals »

Ahoj,uz si na to prisel?Mam stejny problem akorat s Tdi.Diky za odpoved.
_________________
Volvo V70,1998,2.5 TDI,automat

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od jarek.krizan »

Jirrka píše:Bych mu to tam nechal, aby se jednou pro vzdy odnaucil setrit na nepravim miste :lol: Jak jsem psal. Myslim, ze jeste neco bude treba vymenit, ale az cas ukaze co, az to zacne vrce jeste vic a uslysi to i muj mechanik. Proc nejsou automechanici taky muzikanti, aby slyseli to co ja 8) Co jsem poznal tak jsou hluchy jak polena 8) Pak se na me a moji mamku vzdycky koukaj s usmevem, ze se nam neco zda a ze to moc resime.
Nemáš jezdit k hluchým mechanikům.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jean »

Na 400 žádná volnoběžka na alternátoru není. A i kdyby byla, tak co jsem zatím viděl, tak se její porucha neprojevuje žádným zvukem.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od jarek.krizan »

Jean píše:Na 400 žádná volnoběžka na alternátoru není. A i kdyby byla, tak co jsem zatím viděl, tak se její porucha neprojevuje žádným zvukem.
Máš sice pravdu, že na 400 není, ale na autech co je se zvukem projevuje a to výrazně, až je úplně vysypaná, tak už ne, ale to se zas projeví nedobíjením.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

Tak zvlastni vrceni podobajici se rozjizdeni trolejbusu se mi ted nejak neobjevuje. Zmizelo spolu s kolisanim otacek po vymene teplotniho cidla. co se týká nedobíjení tak mi svítí kontrolka nedobíjíní uz rok, ale dle budíku, který maji turbíny a dle toho, že jsem zatim vybitou baterku nemel, to dobíjí 8) Budu ted resit vrcicí el. motorek, který honí vody pro dochlazeni motoru po vypnuti klicku. A jeste s mechanikem co mi menil rozvody, vrceni, které se objevuje po zahratí. Typuje se hlucná kladka, nebo udajne nezajety řemen (ze nekdy muze trvat, nez si spravne sedne) ci kladka od drazkového řemene. Doakze mi nekdo poradit s tou svítící kontrolkou? Alternator tam je Valeo.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od LukášM »

Jirrka píše:Tak zvlastni vrceni podobajici se rozjizdeni trolejbusu se mi ted nejak neobjevuje. Zmizelo spolu s kolisanim otacek po vymene teplotniho cidla. co se týká nedobíjení tak mi svítí kontrolka nedobíjíní uz rok, ale dle budíku, který maji turbíny a dle toho, že jsem zatim vybitou baterku nemel, to dobíjí 8) Budu ted resit vrcicí el. motorek, který honí vody pro dochlazeni motoru po vypnuti klicku. A jeste s mechanikem co mi menil rozvody, vrceni, které se objevuje po zahratí. Typuje se hlucná kladka, nebo udajne nezajety řemen (ze nekdy muze trvat, nez si spravne sedne) ci kladka od drazkového řemene. Doakze mi nekdo poradit s tou svítící kontrolkou? Alternator tam je Valeo.
Regulátor na alternátoru jsi již měnil, viď ?! Nedochlazuje externí čerpadlo turbo místo motoru? Nezajetý řemen, to taky existuje? To se mi nezdá, že by to vydávalo takové zvuky jak popisuješ.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

ALternator menen. Kvuli nemu to nedobijelo. Zajimavy je, ze to asi den po vymene alternatoru bylo v poho. Po par nastartovaní zacala svitit kontrolka. To cerpadlo mylsim honi vodu v celym motoru. Uz se to tu probíralo a mam tu od Haynese nejakej manual. Mne se to taky nezda vrcici remen. Si myslim, ze to bude ta kladka. Dam to postupne do kupy.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Stalin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1024
Registrován: 06 led 2007 17:10
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Stalin »

To čerpadlo co vrči i po vypnuti kličku ochlazuje turbo taky sem si myslel ze je tam chyba ale ma to tak byt.... Někde sem to vyčet. Ta kontrolka dobijeni mi fungovala tak jak ma pak mi alternator přestal dobijet oprava asi 900kč uhliky ložiska... Prvni den pohoda a pak čim vic to dobijelo tim vic svitila budik ukazoval že dobiji ale malo elektrikař to proměřil a zjistili sme že do baterky nic nejde a budik ukazuje jen co je v baterce ale alternator funguje. Pak sem na predni prepažce našel v plastovym krytu pojstku je to na vedeni k baterce je 80 amperova a ta byla v haji.... Pak už to dobijelo normalně ale kontrolka mi pořad fungovala obraceně chvylu mě to štvalo a pak sem kontrolku vyndal.. :oops:
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od jarek.krizan »

Máš v háji diodový můstek a tím že jsi odstranil kontrolku, jsi asi odpojil napájení budícího vinutí, tak ti to nebude dobíjet vůbec. Nebo je ještě možnost prostřeleného vinutí na kotvě, což je taky v háji.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Jirrka »

Mne se to chova presne jak jsi popsal. Cim vetsi otacky tim to vic sviti. Ale jsem si jistej, ze mi to dobiji. Myslim, ze by baterka nevydrzela rok jezdeni bez dobijeni. O tom mustku jsem premyslel, protoze mi o tom rikal kamarad, ale nebyl by pak problem s tim dobijenim?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Stalin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1024
Registrován: 06 led 2007 17:10
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

Re: Vrceni a volnobeh

Příspěvek od Stalin »

Kontrolku dobijeni tam pořad nemam a dobiji mi to normalně jezdim tak už rok a pul a vše je v pohodě a baterku sem ještě nenabijel...
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co opravit???“