Teorie chiptuningu

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

Ahoj, chtel bych se zeptat na jednu vec, ktera mi neni ohledne chiptuningu jasna.
Ridici jednotka u motoru napriklad T5 u 850tky ovlada (kdyz vemu funkce motoru) predstih, a jak dlouho bude ta ci ona vstrikovaci tryska strkat a kdy + nejaky veci okolo. Ale nevsiml jsem si, ze by neco od ridici jednotky vedlo k wastegate na turbu, tzn.: maximalni plnici tlak, je nastaven mechanicky(pruzinka, membranka).

-Kdyz mi nekdo vočipuje turbo motor, tak muze hnout s predstihem, mnozstvim benzinu a nacasovanim vstriku, ale to je asi tak vsechno. Ale s plnicim tlakem ani nehne, nebo se mylim ? Tim padem nechapu, jak muze z turbomotoru dostat treba 30%vykonu navrch...

Diky za vysvetleni a kdyztak sorry za blbou otazku :(
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 07 dub 2006 20:30
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od kavka »

záleží na typu motoru,u tdi ovládá klapku na turbu podtlakový ventil.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

Dobra, a kdyz to vemu u benzinu ? .. Vysvetli mi nekdo jak to je ?
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od wickey »

rekl bych ze od typu k typu jinak.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

Tak jinak.. konkretne u T5tky ? kdyz dokazou zvednout vykon z 225koni na 275koni, (aspon podle toho co pisou (HAHAHA)) tak me je divny, ze nesahaj na plnici tlak..
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od Bobika »

Na plnící tlak zcela určitě sahají. Turbo u T5 tlačí myslím 0,7 - 0,9 baru (podle typu motoru). Není problém aby dávalo 1,2-1,5 baru. Pak se spolu s přeprogramováním řídící jednotky dostaví kýžený nárůst výkonu o 30 %.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

V tom pripade jsem si asi nevsiml, ale je tam elektronicky ovladany wastegate... ok, diky. podivam se a urcite ho tam nekde najdu=)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

GDPR_user

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od GDPR_user »

TESA píše:V tom pripade jsem si asi nevsiml, ale je tam elektronicky ovladany wastegate... ok, diky. podivam se a urcite ho tam nekde najdu=)
Silně pochybuji že by wastegate byl elektronicky ovládaný.

TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

Mno tak jak teda zvednou plnici tlak ? =) dyt vetsina tech radobytuneru neumi vzit ani sroubovak do ruky=)

Ja ne ze bych to nejak potreboval, jen me to napadlo, kdyz jsem o tom premyslel..
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 970
Registrován: 07 říj 2005 17:40
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od drewid »

Jenom o 30%? Ach jo. Jak z toho vykroutit tak akorát 500 kobyl? Ať se to furt nezadejchává v kopcích.. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

TESA
Offline
Příspěvky: 211
Registrován: 21 kvě 2007 19:00
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od TESA »

jj to by stacilo :-) akorat nevim kde by si porad shanel pneumatiky=)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od LADA11 »

nevim jak to delaj ale ted ne rellycrosu v sosnovy byla nova S40 a ta mela 500 koniku... ;-)
_________________
Volv

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od marra »

timhle tim by ses měl dostat z 225PS na 270PS/410Nm
software upgrade
sportovní filtr vzduchu
2,5" vyfukovy potrubí
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od marra »

da se dostat rozumě až na 350PS/480Nm ale to už je větší zasah než jen upgrade
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

GDPR_user

Re: Teorie chiptuningu

Příspěvek od GDPR_user »

TESA píše:Mno tak jak teda zvednou plnici tlak ? =) dyt vetsina tech radobytuneru neumi vzit ani sroubovak do ruky=)

Ja ne ze bych to nejak potreboval, jen me to napadlo, kdyz jsem o tom premyslel..
Zvýšit plnící tlak je to vůbec nejjednodušší co jde udělat.Buď tzv turbotéčka,nebo regulátor plnícího tlaku.Možno koupit např na http://www.bidrinperformance.com/
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „o všem možném:-)“