PŘEVODY: Špatně jde zpátečka

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

PŘEVODY: Špatně jde zpátečka

Příspěvek od Miroslav »

Špatně mi jde řadit zpátečka co by to mohlo být mám najeto 135tis.? Co třeba už špatná spojka???(kilometry jsou zkutečné- nebourané)
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Na spojku bych nesázel. Spíš nějaká prkotina, řazení je lanama, někde možná třeba promáznout lanovod, prostě okouknout. Při ostatních kvaltech v pohodě?
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

při ostatních v pohodě-možná trochu 1 ale ne tak špatně jako zpátečka!!! Na ty lana se mrknu, ale kde je mam asi hledat???
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Vypadá to takhle. Kde je to na převodech přichycený nemám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

tam lana nenajdeš tam je tahlo a většinou odchazí silonovy pouzdro na přechodu do skříně...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

tam lana nenajdeš tam je tahlo a většinou odchazí silonovy pouzdro na přechodu do skříně...
slovům odborníka neodporuji, zřejmě ví o čem mluví
na mým autě jsou lanovody 8)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

A to silonový pouzdro se dá koupit a nebo jak??????
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

Harry píše:
tam lana nenajdeš tam je tahlo a většinou odchazí silonovy pouzdro na přechodu do skříně...
slovům odborníka neodporuji, zřejmě ví o čem mluví
na mým autě jsou lanovody 8)
protože maš 2001čku
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Miroslav píše:A to silonový pouzdro se dá koupit a nebo jak??????


Pokud je tam francouz skříň je tam táhlo . Silonové pouzdro jde koupit a nebo vzrobit z teflonu - vydrží pak víc. Nouzovka krátkodobé řešení - pod plechovou vidlici táhla vsadit pružné těsnění co používají frantíci na zátky olejové vany - vydrží asi 20 tis.km
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

selim
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 07 srp 2005 19:37
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od selim »

Nejdřív bych zkusil vyměnit olej
_________________
V40 18i LPG

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

selim píše:Nejdřív bych zkusil vyměnit olej
A důvod ?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

anonym

Příspěvek od anonym »

Lachtan píše:
selim píše:Nejdřív bych zkusil vyměnit olej
A důvod ?
protože výměnou oleje nikdy nic nezkazíš :D :D :D

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

marra píše:
Harry píše: slovům odborníka neodporuji, zřejmě ví o čem mluví
na mým autě jsou lanovody 8)
protože maš 2001čku
Pozn...treba ja mam 98 a mam lana...asi je to tim ze je to jiny model..
Jinak problem se zpateckou mivam casto taky, ale staci dat 1 a pak to jde v poho...nepoustel jsem se to rozebirat ale muze toto byt nemazanim , uvolnenim neceho?
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

háša píše:
Lachtan píše:
A důvod ?
protože výměnou oleje nikdy nic nezkazíš :D :D :D
Pokud je tam origo z výroby a je ho tam dostatek, tak tím nic nevyřešíš a už vůbec ne zpátečku - tady by jsem také sázel víc na uložení táhla :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

háša píše:
Lachtan píše:
A důvod ?
protože výměnou oleje nikdy nic nezkazíš :D :D :D
Vysypáním popelníčku také ne!!! :lol: Ale málokdy to pomůže, i když někdy.... :lol:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
háša píše:
protože výměnou oleje nikdy nic nezkazíš :D :D :D
Vysypáním popelníčku také ne!!! :lol: Ale málokdy to pomůže, i když někdy.... :lol:
Vysypáním popelníčku bych si třeba já nepomohl, neboť tam mám náhradní pojistky a žárovečky. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

selim
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 07 srp 2005 19:37
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od selim »

Důvod je jednoduchej.Jak známo zpatečkový kolo nemá sinchron,takže pokud je olej staršího data nebo méně kvalitní a po ránu ještě studenej,tak jsou kola na předloze unášeny stejně rychle jako se točí motor a tudíž není šance tam tu zpátečku dostat.Tedy pokud kola na předloze nezpomalíte zařazením jedničky jak píše Roger
_________________
V40 18i LPG

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

selim píše:Důvod je jednoduchej.Jak známo zpatečkový kolo nemá sinchron,takže pokud je olej staršího data nebo méně kvalitní a po ránu ještě studenej,tak jsou kola na předloze unášeny stejně rychle jako se točí motor a tudíž není šance tam tu zpátečku dostat.Tedy pokud kola na předloze nezpomalíte zařazením jedničky jak píše Roger
Uff - už se to tady několikrát probíralo - u S/V40 se olej (pokud zrovna nerozebíráš převodovku) nemění. Je tam celoživotní náplň (tvrzení technika z Volvo Štěrboholy a jiných, manuál se o výměně také nezmiňuje) - je otázka co si pod tím mám představit, ale budiš - Vóólvik má nalítáno přes 200Kkm a tenhle problém řešit nemusím.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

selim píše:Důvod je jednoduchej.Jak známo zpatečkový kolo nemá sinchron,takže pokud je olej staršího data nebo méně kvalitní a po ránu ještě studenej,tak jsou kola na předloze unášeny stejně rychle jako se točí motor a tudíž není šance tam tu zpátečku dostat.Tedy pokud kola na předloze nezpomalíte zařazením jedničky jak píše Roger
Teda nějak nechápu, ta kola na předloze jsou unášena tak rychle jako se točí motor jenom pokud není vyšlápnutá spojka, ne? Pokud je vyšláplá, tak tu předlohu brzdí právě ten ztuhlý olej, ne? Tím zařazením jedničky, jak píše Roger, bych spíše řekl, že se kola trochu pootočí a dojde potom k snazšímu zařazení. Tam snad bývá problém v tom, že se u zpátečky posunuje celé kolečko, zatímco u jiných rychlostí jen synchronizační spojka. Proto je to řazení zpátečky obtížnější a nejdřív se u ní projeví problémy.

P.S. Lachtan se asi plete, v manuálu (návodu k použití) mám přímo napsáno, že je ten olej v převodovce na celou dobu životnosti a pouze pokud je vidět únik, má se zkontrolovat jeho hladina. Ale třeba má jinej manuál, kde to nepíšou. Podle ročníku se asi měnily.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Takhle jsem to myslel, ale hůř napsal :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

selim píše:Důvod je jednoduchej.Jak známo zpatečkový kolo nemá sinchron,takže pokud je olej staršího data nebo méně kvalitní a po ránu ještě studenej,tak jsou kola na předloze unášeny stejně rychle jako se točí motor a tudíž není šance tam tu zpátečku dostat.Tedy pokud kola na předloze nezpomalíte zařazením jedničky jak píše Roger
No hlavně zpátečkové kolo je jako předlohové které se vkládá mezi dvě hřídele a tím mění směr.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

No a co z toho plyne? Zarazenim 1cky se protoci kola na hridelich, ktere kdyz auto dlouho stoji treba se zarazenou 1ckou jsou navzajem natocene tak ze zpateckove kolo tam nedostanu? Tim olejem ze je ztuhly... nevim, ale tim to asi nebude...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Roger píše:No a co z toho plyne? Zarazenim 1cky se protoci kola na hridelich, ktere kdyz auto dlouho stoji treba se zarazenou 1ckou jsou navzajem natocene tak ze zpateckove kolo tam nedostanu? Tim olejem ze je ztuhly... nevim, ale tim to asi nebude...
Já bych teda tvrdil, viz jak píšu výše, že máš pravdu s tím pootočením kol na hřídelích do jiné polohy, kdy tam to zpátečkové kolo lépe "vklouzne". Nevím jak u S/V 40, ale dřív nemívala ta zpátečková kola ani příliš propracované zešikmení čel zubů, které by to zasunutí usnadňovaly. Ale to je jjiž jen spekulace.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ja radim vzdy 1 a R - bez jednicky pred Rkem jde zpatecka vzdy se zvukem jakoby pres zuby a nekdy vubec. s 1 bez problemu. neresim 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Ondon
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 08 led 2006 16:38
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Příspěvek od Ondon »

No ja se na tento problem ptal ve volvu a tam mi rakli ze neumim radit :shock: a bylo mi vysvetleno ze nejdrive zmacknout spojku napocitat do 3 a pak radit, nebo zaradit jednicku a pak zpatecku - po tomhle skoleni uz je to bez problemu :lol: :lol:
_________________
V40, 1,6 16v, r.v.1998, 104 koníků - červenej :-)
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“