Plnici tlak 166kW T5

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

Ahoj, zajimalo by me jakej je asi plnici tlak turba u motoru teto specifikace.. ne ze bych to chtel nejak zvysovat, s mejma ohoblovanejma pneu to neni problem utrehnout i na 3ku, ale jen tak ciste ze zajimavosti.. =)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Bobika
Offline
Příspěvky: 437
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od Bobika »

Nevím to přesně, ale bude to do 1 baru, tak 0,8 - 1 bar. Ale je to jenom odhad, protože mám dojem, že jsem někde četl, že běžné seriové turbobenzíny mají vysokotlaká turba do 1 baru a nízkotlaká tak kolem 0,5 baru. A protože T5 má zcela jistě vysokotlaké turbo, tak to bude do toho 1 baru. Když to někde zjistím, tak to sem napíšu. Čus a ať ti turbínka hezky jezdí, je to moc návyková věc :palec: :palec:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

No, to teda je... ale je mi to nejak divny, at jezdim jak jezdim, tak mi to zere porad stejne (DOST) =( na nadrz ujedu stezi 600km...

btw: kdyz pises dole v popisu 300koni a 340Nm.. co mas delano s motorem? nebo jenom ridici jednotkou ?
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4372
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od wickey »

hmm, 600 km na 72 litrovou nadrz ti vyjde 12l/100km coz je imho na 225 semiku moc pekna spotreba.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

Ale kdyz ja se ted snazil jezdit tak na polovinu, zbytek odpocival... =)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 151
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj,
mám S70 T5 a nedávno jsem si přidělal na A sloupek budík tlaku turba. Při normální jízdě mi turbo ukazuje
0,7 bar. Při dravější jízdě, když sešlápnu plyn prudce až na podlahu tak to ukáže cca 1 bar. Jinak spotřebu co jsem měl max 12 l/100, jinak ji mám kolem 10,8 - 11,5/100 dle dopravy v Praze. Na delší trasy se dostanu i na 9,4 l/100.
David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

DavidJ píše:Ahoj,
mám S70 T5 a nedávno jsem si přidělal na A sloupek budík tlaku turba. Při normální jízdě mi turbo ukazuje
0,7 bar. Při dravější jízdě, když sešlápnu plyn prudce až na podlahu tak to ukáže cca 1 bar. Jinak spotřebu co jsem měl max 12 l/100, jinak ji mám kolem 10,8 - 11,5/100 dle dopravy v Praze. Na delší trasy se dostanu i na 9,4 l/100.
David
Diky, presne to jsem potreboval vedet..(plnici tlak)... takze ve finale na tom tak spatne se spotrebou nejsem.. kdyz jsem jel boleslav-zatec-praha-boleslav, tak jsem pri dost dravy jizde udelal spotrebu 9,8l/100 a ted jsem se fakt hodne krotil.. a na delsich trasach jsem na spotrebe prakticky stejny..

nemam polubni pocitac, takze se ridim tim, co ujedu a dotankuju do plny...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od drewid »

Taky jsem si docela dlouho zvykal. Ono je to tim turbem, tak nejak to rozjet a pak udrzovat v levem (cernem) poli turba zhruba v pulce. Na otacky a rychlost az tak nekoukam, hlavne na ten budik turba at zbytecne neplni a pak to moc nezere. Vyplati se kdyz pridat, tak poradne a pak to plachtenim udrzovat, je to lepsi nez zrychlovat pomalu delsi dobu.
Uz jsem se to naucil a po meste jezdim za krasnych a ekologickych 14L :mrgreen:

Ale "venku" jsem schopnej i tech 9,5 vypotit. To je real. Akorat nesmis chtit castejc slyset ten krasnej vejfuck sound 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

.. Hlavne se mi nejak nedari udrzovat na dalnici rychlost pod 130 .. i kdyz se snazim tak se po chvili zakoukam do krajiny.. a hups, je tam zase neco kolem 170ti :neutral: ... to klidny jizde na spotrebu asi taky nepridava...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od drewid »

No co mam rikat ja ve meste, kdyz mam jet blbejch 50 :mrgreen:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Bobika
Offline
Příspěvky: 437
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od Bobika »

TESA píše:No, to teda je... ale je mi to nejak divny, at jezdim jak jezdim, tak mi to zere porad stejne (DOST) =( na nadrz ujedu stezi 600km...

btw: kdyz pises dole v popisu 300koni a 340Nm.. co mas delano s motorem? nebo jenom ridici jednotkou ?
Ty hodnoty jsem zdědil po majiteli a potvrdil mi je i mechanik, který to auto léta servisoval. Je tam přeprogramovaná řídící jednotka, sportovní filtr sání, jiné vstřiky, regulační ventil nastavující tlak turba. Pokud se nastaví max. plnící tlak tak to je opravdu mazec, ale běžně jezdím tak na nastavenou polovinu plnícího tlaku, což by měl být téměř standardní plnící tlak. Těch 300 koníků je tam samozřejmě při max. plnícím tlaku, kolik to ale je nevím. Určitě to budě něco kolem 1,2 - 1,5 barů. Až mi zbudou nějaký zbytečný peníze anebo pokud mi někdo udělá dobrou cenu, tak bych chtěl zajet na motorovou brzdu a zjistit to přesně. Jinak motor by těch 300 PS měl snést v sériovém provedení, bez problémů. Je tam navýšení výkonu o 25 %, což není nijak moc. Samozřejmě plný výkon při max. plnícím tlaku není využíván stále, spíše výjmečně. Jinak z toho motoru není problém dostat 350 - 400 PS, ale to se už musí provádět výměna střev motoru, jiná spojka, zesílený diferenciál, převodovka apod.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od drewid »

Bobika píše:Jinak z toho motoru není problém dostat 350 - 400 PS, ale to se už musí provádět výměna střev motoru, jiná spojka, zesílený diferenciál, převodovka apod.
Nakolikpa to prijde? Uz mi ta T5 prijde nejaka pomala. :mrgreen:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

honzAK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 273
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od honzAK »

drewide tobe by to pak jezdilo za 5l oleje na 1000km. To by jeste slo ne, bys jenom dolejval a menil filtry.
:D
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od drewid »

To by nevadilo, ted to mam do prace jen 5km. :mrgreen:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

TESA
Offline
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Mlada Boleslav

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od TESA »

Bobika píše:
TESA píše:No, to teda je... ale je mi to nejak divny, at jezdim jak jezdim, tak mi to zere porad stejne (DOST) =( na nadrz ujedu stezi 600km...

btw: kdyz pises dole v popisu 300koni a 340Nm.. co mas delano s motorem? nebo jenom ridici jednotkou ?
Ty hodnoty jsem zdědil po majiteli a potvrdil mi je i mechanik, který to auto léta servisoval. Je tam přeprogramovaná řídící jednotka, sportovní filtr sání, jiné vstřiky, regulační ventil nastavující tlak turba. Pokud se nastaví max. plnící tlak tak to je opravdu mazec, ale běžně jezdím tak na nastavenou polovinu plnícího tlaku, což by měl být téměř standardní plnící tlak. Těch 300 koníků je tam samozřejmě při max. plnícím tlaku, kolik to ale je nevím. Určitě to budě něco kolem 1,2 - 1,5 barů. Až mi zbudou nějaký zbytečný peníze anebo pokud mi někdo udělá dobrou cenu, tak bych chtěl zajet na motorovou brzdu a zjistit to přesně. Jinak motor by těch 300 PS měl snést v sériovém provedení, bez problémů. Je tam navýšení výkonu o 25 %, což není nijak moc. Samozřejmě plný výkon při max. plnícím tlaku není využíván stále, spíše výjmečně. Jinak z toho motoru není problém dostat 350 - 400 PS, ale to se už musí provádět výměna střev motoru, jiná spojka, zesílený diferenciál, převodovka apod.

Tak to by me docela zajimali ty vstriky.. co to tam je zac :-) - kdyby mi nahodou nekdy byl ten vykon malo, tak abych vedel jakym smerem se ubirat - (zatim ale asi smerem repase turba, jelikoz kdyz tomu fakt hodne nalozim tak to trosku coudi, a olej se taky ztraci... :-( )
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4372
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Plnici tlak 166kW T5

Příspěvek od wickey »

mozna z eRka?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“