"přehřátá" spojka

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
jarouš
Offline
Příspěvky: 161
Registrován: 28 úno 2007 10:29
Bydliště: Č. Budějovice

"přehřátá" spojka

Příspěvek od jarouš »

Tak jsem se včera večer s rodinou vrátil z dovolené v Itálii, autíčko jelo super až na jeden incident. Klasické kolony před Katschbergským tunelem - prakticky hodinu s nohou na spojce, manželka říká něco tady smrdí, já na to "no to víš, tolik aut okolo, neboj se, to nejsme my.." No byli jsme to my. Smrděla spojka, a řádně, nicméně auto jelo v pohodě. Pak jsem před tunelema uhnul přes hory a už to začalo - při přeřazování (1-2 a 2-1 - jeli jsme za autobusem) opravdu silné škubání. Drahá polovička na to"to nám asi prokluzují kola, když je tak mokro". Že to gumy opravdu nejsou, to jsem raději nevysvětloval.
Takže na co se chci zeptat: přehřál jsme spojku, nicméně následná cesta až domů ( cca 350km při 140km/h) v pohodě, otáčky odpovídaly rychloměru. Dneska dalších cca 100 km, řazení a spojka naprosto v normálu, jen je opravdu velice mírně cítit po otevření kapoty smrad ze spáleného kotouče. Je třeba za této situace něco měnit, dolít, zkontrolovat atd., nebo lze doufat, že si to sedlo a zbytečně do toho nerejpat?
Díky
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2

maja
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 21 črc 2007 12:16
Bydliště: MOST

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od maja »

Asi bych to nechal ale skus dát jedničku zatáhni ručku a rozjet se když to bude chcípat je spojka ok
_________________
volvo v40 1.9 td 66 kw vr.98 šedá metal.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Jarda S40 »

Jo a kdyby to nechcípalo, nech si opravit ručku :lol: Pokud bys ale chtěl vyzkoušet spojku zda neklouže, najdi si velký kopec, rozjeť auto na 4 nebo 5 cca 3000 otáček a pak dej plnej plyn. To je okamžik, kdy spojka přenáší největší zatížení a pokud je už špatná, začne klouzat. T.J. otáčky půjdou nahoru, ale rychlost ne. Kolik máš najeto?

jarouš
Offline
Příspěvky: 161
Registrován: 28 úno 2007 10:29
Bydliště: Č. Budějovice

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od jarouš »

Takže díky za odpovědi, abych to shrnul - spojka funguje tak jak má, pořád je ale velice mírně cítit. Ptal jsem se pro jistotu ještě jinde, a bylo mi řečeno toto: "Že si to sedlo bylo docela štěstí. Podle toho škubání při řazení jsi měl pravděpodobně zkroucenou spojku. A ten smrad je cejtit fakt dlouho."
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2

ampereCZ
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 06 črc 2007 13:36
Bydliště: Praha
Vůz: Golf GTD 2016

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od ampereCZ »

zeptal bych se trochu jinak - jak se v takové koloně příště téhle situaci vyhnout? jak popojíždět a přitom šetřit spojku?
_________________
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Jarda S40 »

Nevím jak vypadala jízda "Jarouše". Nicméně já ma mnoho jinýćh jezdíme v kolonách po Praze dnes a dennně (i když dnes už s automatem) a spojka drží v pohodě. Obecně bez automatu stojím v koloně na neutrál, pokud potřebuju popojet, zařadím, popojedu a zase stojím na neutrál. Nenechávám spojku vyšláplou a ani ji nenechávám klouzat. Pokud fronta popojíždí opravdu pomalu, postojím, nechám udělat pár metrů mezeru a teprve pak popojedu třeba 30m najednou. Víc ti neporadím.

jarouš
Offline
Příspěvky: 161
Registrován: 28 úno 2007 10:29
Bydliště: Č. Budějovice

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od jarouš »

Jarda S40 píše:Nevím jak vypadala jízda "Jarouše". Nicméně já ma mnoho jinýćh jezdíme v kolonách po Praze dnes a dennně (i když dnes už s automatem) a spojka drží v pohodě. Obecně bez automatu stojím v koloně na neutrál, pokud potřebuju popojet, zařadím, popojedu a zase stojím na neutrál. Nenechávám spojku vyšláplou a ani ji nenechávám klouzat. Pokud fronta popojíždí opravdu pomalu, postojím, nechám udělat pár metrů mezeru a teprve pak popojedu třeba 30m najednou. Víc ti neporadím.
Ano ano. Zlatá slova, do kamene tesat. Sypu si popel na hlavu :oops: . Stydím se to přiznat, ale pro výstrahu ostatním se napráskám. Moje jízda vypadala tak, že jsem zařadil 1, co nejdřív 2 a dokud se auto hýbalo, tak jsem tam dvojku nechal a držel nohu na spojce. Trvalo to asi hodinu. Slibuju, že už to víckrát neudělám.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 14 pro 2006 01:23
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Sibr »

Ajajaj, to já v praze furt vyřazuju i když jen na 5 sekund tak vyřadim.
A souhlasim s Jardou nechat si mezeru, ale tak max jedno auto a ne 30m :lol: to by se taky mohlo stát že bych vylezl a za takovym človíčkem si došel ;-) tohle mi přijde už moc.
Když si představim že si každej na magistrále nechá 30 metrů, tak stojim v koloně už na Kladně :lol:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Jarda S40 »

Sibr píše:Ajajaj, to já v praze furt vyřazuju i když jen na 5 sekund tak vyřadim.
A souhlasim s Jardou nechat si mezeru, ale tak max jedno auto a ne 30m :lol: to by se taky mohlo stát že bych vylezl a za takovym človíčkem si došel ;-) tohle mi přijde už moc.
Když si představim že si každej na magistrále nechá 30 metrů, tak stojim v koloně už na Kladně :lol:
Promiň, já mluvil o tom pojíždění u toho Alpského tunelu na dálnici nebo kde to bylo. V Praze ti nedoporučuji mezeru ani na to jedno auto, hned se ti tam nějak pablb nacpe. Taky nemyslím každej, to je zbytečné, ale třeba každej 10. Prostě když se mezera zvětší na těch cca 30m, tak popojedu a deset auta za mnou taky a zase vypneme motory a čekáme dalších 15 min. Záleží to od situace, když je vedro nebo zima tak motor necháš běžet, ale zase musíš mít mezeru kvůli dýchání vejfuků.

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 14 pro 2006 01:23
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Sibr »

A Jardo promiň byl jsem po ránu mimo :lol: ale sem tam to někdo udělá přijde mi to až moc.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Jarda S40 »

Ne, vážně, ty promiň, já to nejasně formuloval. Holt jsem měl v hlavě jedno a psal o druhém.

filippek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 13 led 2008 20:42
Bydliště: Železný Brod

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od filippek »

Nevim jestli to sem patri, ale nic lepsiho jsem tu nenasel. Kolik tak muze vydrzet spojka? Ptam se proto, ze mam orig cca 140tis. km, tak jestli me to ceka, nebo je pravdepodobnejsi, ze uz byla menena. Auto bylo servisovane origo volvo (nemecko), ale v servisce jsou jen nejake cisla u kontrol, ne konkretni ukony. U T4ky predpokladam ze spojka dostava vic zahul a tak ma trvanlivost mensi, tak snad by uz mohla byt i na tech cca 125tk menena, kdy jsem to koupil?
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Lachtan »

Vóólvik má nalítáno nějakých 235.000 km a silně pochybuju, že spojku někdy někdo měnil.
A v nejbližších měsících se já k tomu rozhodně nechystám..... 8)

Takže asi tak - obrázek si udělej sám ;-)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

filippek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 13 led 2008 20:42
Bydliště: Železný Brod

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od filippek »

Lachtan píše:Vóólvik má nalítáno nějakých 235.000 km a silně pochybuju, že spojku někdy někdo měnil.
A v nejbližších měsících se já k tomu rozhodně nechystám..... 8)

Takže asi tak - obrázek si udělej sám ;-)
Myslis ze takovou porci km by puvodni spojka vydrzela? :shock: Tak to cumim..ja mel predstavu ze tech 150tkm je na spojku azaz. Tak to by pak nebylo co resit 8)
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 10 led 2006 15:58
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od VanThomas »

Na kombajnu mám na počítadle 406000 a podle jistejch indicií to vypadá že spojka je původní, sice trochu škube, ale rozhodně neklouže... Měnil jsem akorát pracovní válec a to ještě proto, že ho nějakej umělec dorazil neoriginálnim pístem...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Rychlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 339
Registrován: 21 říj 2005 20:36
Bydliště: Brno

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Rychlik »

Ja mam 270 000km a spojka stale puvodni, zabira sice uz docela nahore, ale stale se s ni da jezdit nadherne plynule...
_________________
VOLVO V40, 1,9TDi - 85kW, D4192 T3, r.v. 11/2001 Obrázek
VOLVO V50, 2,0D - 100kw 3/2008 - Father's car

filippek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 13 led 2008 20:42
Bydliště: Železný Brod

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od filippek »

Me zabira taky podle me docela nahore, mohla by niz. Tany neni nejake stelovani spojky? Nebo automaticke? Nerozumim tomu.. :oops:
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená

Rychlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 339
Registrován: 21 říj 2005 20:36
Bydliště: Brno

Re: "přehřátá" spojka

Příspěvek od Rychlik »

Stelovani spojky zadne neni, ridi si to hydraulika. Zkusil jsem uz nekolikrat vsechnu kapalinu vytlacit a pote opet natlakovat. Efekt zpocatku skvely, ale shruba po odjeti 100km zabirala spojka opet celkem nahore. Nevadi, neresim, zvykl jsem si :)
_________________
VOLVO V40, 1,9TDi - 85kW, D4192 T3, r.v. 11/2001 Obrázek
VOLVO V50, 2,0D - 100kw 3/2008 - Father's car
This topic is 12 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“