"přehřátá" spojka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 144
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Č. Budějovice
"přehřátá" spojka
Tak jsem se včera večer s rodinou vrátil z dovolené v Itálii, autíčko jelo super až na jeden incident. Klasické kolony před Katschbergským tunelem - prakticky hodinu s nohou na spojce, manželka říká něco tady smrdí, já na to "no to víš, tolik aut okolo, neboj se, to nejsme my.." No byli jsme to my. Smrděla spojka, a řádně, nicméně auto jelo v pohodě. Pak jsem před tunelema uhnul přes hory a už to začalo - při přeřazování (1-2 a 2-1 - jeli jsme za autobusem) opravdu silné škubání. Drahá polovička na to"to nám asi prokluzují kola, když je tak mokro". Že to gumy opravdu nejsou, to jsem raději nevysvětloval.
Takže na co se chci zeptat: přehřál jsme spojku, nicméně následná cesta až domů ( cca 350km při 140km/h) v pohodě, otáčky odpovídaly rychloměru. Dneska dalších cca 100 km, řazení a spojka naprosto v normálu, jen je opravdu velice mírně cítit po otevření kapoty smrad ze spáleného kotouče. Je třeba za této situace něco měnit, dolít, zkontrolovat atd., nebo lze doufat, že si to sedlo a zbytečně do toho nerejpat?
Díky
Takže na co se chci zeptat: přehřál jsme spojku, nicméně následná cesta až domů ( cca 350km při 140km/h) v pohodě, otáčky odpovídaly rychloměru. Dneska dalších cca 100 km, řazení a spojka naprosto v normálu, jen je opravdu velice mírně cítit po otevření kapoty smrad ze spáleného kotouče. Je třeba za této situace něco měnit, dolít, zkontrolovat atd., nebo lze doufat, že si to sedlo a zbytečně do toho nerejpat?
Díky
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: MOST
"přehřátá" spojka
Asi bych to nechal ale skus dát jedničku zatáhni ručku a rozjet se když to bude chcípat je spojka ok
_________________
volvo v40 1.9 td 66 kw vr.98 šedá metal.
volvo v40 1.9 td 66 kw vr.98 šedá metal.
-
Offline
- Příspěvky: 1997
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
"přehřátá" spojka
Jo a kdyby to nechcípalo, nech si opravit ručku
Pokud bys ale chtěl vyzkoušet spojku zda neklouže, najdi si velký kopec, rozjeť auto na 4 nebo 5 cca 3000 otáček a pak dej plnej plyn. To je okamžik, kdy spojka přenáší největší zatížení a pokud je už špatná, začne klouzat. T.J. otáčky půjdou nahoru, ale rychlost ne. Kolik máš najeto?

-
Offline
- Příspěvky: 144
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Č. Budějovice
"přehřátá" spojka
Takže díky za odpovědi, abych to shrnul - spojka funguje tak jak má, pořád je ale velice mírně cítit. Ptal jsem se pro jistotu ještě jinde, a bylo mi řečeno toto: "Že si to sedlo bylo docela štěstí. Podle toho škubání při řazení jsi měl pravděpodobně zkroucenou spojku. A ten smrad je cejtit fakt dlouho."
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Golf GTD 2016
"přehřátá" spojka
zeptal bych se trochu jinak - jak se v takové koloně příště téhle situaci vyhnout? jak popojíždět a přitom šetřit spojku?
_________________
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000
-
Offline
- Příspěvky: 1997
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
"přehřátá" spojka
Nevím jak vypadala jízda "Jarouše". Nicméně já ma mnoho jinýćh jezdíme v kolonách po Praze dnes a dennně (i když dnes už s automatem) a spojka drží v pohodě. Obecně bez automatu stojím v koloně na neutrál, pokud potřebuju popojet, zařadím, popojedu a zase stojím na neutrál. Nenechávám spojku vyšláplou a ani ji nenechávám klouzat. Pokud fronta popojíždí opravdu pomalu, postojím, nechám udělat pár metrů mezeru a teprve pak popojedu třeba 30m najednou. Víc ti neporadím.
-
Offline
- Příspěvky: 144
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Č. Budějovice
"přehřátá" spojka
Ano ano. Zlatá slova, do kamene tesat. Sypu si popel na hlavuJarda S40 píše:Nevím jak vypadala jízda "Jarouše". Nicméně já ma mnoho jinýćh jezdíme v kolonách po Praze dnes a dennně (i když dnes už s automatem) a spojka drží v pohodě. Obecně bez automatu stojím v koloně na neutrál, pokud potřebuju popojet, zařadím, popojedu a zase stojím na neutrál. Nenechávám spojku vyšláplou a ani ji nenechávám klouzat. Pokud fronta popojíždí opravdu pomalu, postojím, nechám udělat pár metrů mezeru a teprve pak popojedu třeba 30m najednou. Víc ti neporadím.

_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvky: 1243
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
"přehřátá" spojka
Ajajaj, to já v praze furt vyřazuju i když jen na 5 sekund tak vyřadim.
A souhlasim s Jardou nechat si mezeru, ale tak max jedno auto a ne 30m
to by se taky mohlo stát že bych vylezl a za takovym človíčkem si došel
tohle mi přijde už moc.
Když si představim že si každej na magistrále nechá 30 metrů, tak stojim v koloně už na Kladně
A souhlasim s Jardou nechat si mezeru, ale tak max jedno auto a ne 30m


Když si představim že si každej na magistrále nechá 30 metrů, tak stojim v koloně už na Kladně

_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1997
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
"přehřátá" spojka
Promiň, já mluvil o tom pojíždění u toho Alpského tunelu na dálnici nebo kde to bylo. V Praze ti nedoporučuji mezeru ani na to jedno auto, hned se ti tam nějak pablb nacpe. Taky nemyslím každej, to je zbytečné, ale třeba každej 10. Prostě když se mezera zvětší na těch cca 30m, tak popojedu a deset auta za mnou taky a zase vypneme motory a čekáme dalších 15 min. Záleží to od situace, když je vedro nebo zima tak motor necháš běžet, ale zase musíš mít mezeru kvůli dýchání vejfuků.Sibr píše:Ajajaj, to já v praze furt vyřazuju i když jen na 5 sekund tak vyřadim.
A souhlasim s Jardou nechat si mezeru, ale tak max jedno auto a ne 30mto by se taky mohlo stát že bych vylezl a za takovym človíčkem si došel
tohle mi přijde už moc.
Když si představim že si každej na magistrále nechá 30 metrů, tak stojim v koloně už na Kladně
-
Offline
- Příspěvky: 1243
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
"přehřátá" spojka
A Jardo promiň byl jsem po ránu mimo
ale sem tam to někdo udělá přijde mi to až moc.

_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1997
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
"přehřátá" spojka
Ne, vážně, ty promiň, já to nejasně formuloval. Holt jsem měl v hlavě jedno a psal o druhém.
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
"přehřátá" spojka
Nevim jestli to sem patri, ale nic lepsiho jsem tu nenasel. Kolik tak muze vydrzet spojka? Ptam se proto, ze mam orig cca 140tis. km, tak jestli me to ceka, nebo je pravdepodobnejsi, ze uz byla menena. Auto bylo servisovane origo volvo (nemecko), ale v servisce jsou jen nejake cisla u kontrol, ne konkretni ukony. U T4ky predpokladam ze spojka dostava vic zahul a tak ma trvanlivost mensi, tak snad by uz mohla byt i na tech cca 125tk menena, kdy jsem to koupil?
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5745
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: PRG
"přehřátá" spojka
Vóólvik má nalítáno nějakých 235.000 km a silně pochybuju, že spojku někdy někdo měnil.
A v nejbližších měsících se já k tomu rozhodně nechystám.....
Takže asi tak - obrázek si udělej sám
A v nejbližších měsících se já k tomu rozhodně nechystám.....

Takže asi tak - obrázek si udělej sám

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
"přehřátá" spojka
Myslis ze takovou porci km by puvodni spojka vydrzela?Lachtan píše:Vóólvik má nalítáno nějakých 235.000 km a silně pochybuju, že spojku někdy někdo měnil.
A v nejbližších měsících se já k tomu rozhodně nechystám.....
Takže asi tak - obrázek si udělej sám


_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
"přehřátá" spojka
Na kombajnu mám na počítadle 406000 a podle jistejch indicií to vypadá že spojka je původní, sice trochu škube, ale rozhodně neklouže... Měnil jsem akorát pracovní válec a to ještě proto, že ho nějakej umělec dorazil neoriginálnim pístem...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 224
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
"přehřátá" spojka
Ja mam 270 000km a spojka stale puvodni, zabira sice uz docela nahore, ale stale se s ni da jezdit nadherne plynule...
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
"přehřátá" spojka
Me zabira taky podle me docela nahore, mohla by niz. Tany neni nejake stelovani spojky? Nebo automaticke? Nerozumim tomu.. 

_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Příspěvky: 224
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
"přehřátá" spojka
Stelovani spojky zadne neni, ridi si to hydraulika. Zkusil jsem uz nekolikrat vsechnu kapalinu vytlacit a pote opet natlakovat. Efekt zpocatku skvely, ale shruba po odjeti 100km zabirala spojka opet celkem nahore. Nevadi, neresim, zvykl jsem si 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé