Odladění plynu u 360

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

Jen pro zajímavost, taková malá diskuze s Mankem,sice to už nejni jen o plynu ale lecos zajímavého se z toho dá vyčíst.

Je to nádherný příklad seznamování se z nově zakoupeným vozidlem. :lol:


viewtopic.php?f=50&t=6358&st=0&sk=t&sd=a
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

Jak jistě někteří z vás ví, tak jsem měl problémy s jízdou na Benzín. Řešil jsem to v jiném topiku a vyřešil jsem, ale o to mi nejde.

Když jsem hledal závadu u ventilu na vratném benz. potrubí tak jsem odpojil (za běhu motoru na LPG - směsovací systém) podtlakovou hadičku která vede ze sání na právě zmiňovaný ventil. Jakmile to začalo přisávat vzduch tou hadičkou do sání, tak se celkem dost zvedli otáčky. Asi z 900 na 1500. V podstatě bych si myslel že mám vyměnit vzduchový filtr, ale otáčky byly stejné i při odpojeném filtru a sání vzduchu přímo z atmosféry.

Znamená to tedy že motor má málo vzduchu nebo že pokud dodávám vzduch přímo před vstřiky do té směsovací komory tak dochází k lepšímu smíšení vzduchu s plynem a tím k ekonomičtější jízdě? Mě by zajímalo jaký by to mělo vliv pokud bych tu hadičku nechal delší dobu odpojenou, a jezdil jen na lpg (protože pro provoz na benzín musí být zapojená)?

To že to zvýší otáčky mne právě dosti pobuřuje, Neznamená to že to přidá plynu, tedy LPG?
Já si myslím že by to nemělo mít vliv na množství vpouštěného LPG do systému. Řídící jednotka na Benzín je přeci odpojená a nemůže tedy mít vliv na míchání? Spotřeba je kolem 10až11l/100km. ony to delší tratě nejsou, řekněme 20 max. 40 km v kuse.
Ikdyž momentálně v teď v zimě nechávám zahřát motor než někam jedu.Startuji tedy na benzín a po chvíli až vidím že se srovnaly otáčky tak přepnu na LPG a nechávám rozmrazit okna a ohřát vnitřek, takže spotřeba je momentálně vyšší. Myslím že to až zas tak hrozné se spotřebou není. ale pokud by tímto šla skrotit tak bych byl rád. ;-)
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Odladění plynu u 360

Příspěvek od Jarda S40 »

Uvažoval jsi i o tom, že je směs na plyn moc bohatá a proto se ty otáčky po přimýchání "čistého vzduchu" zvednou? Jinak je to podle mě ale normální jev obdobnej tomu, když motor někde přisává falešnej vzduch. Taky se zvednou otáčky.

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

Jo, to asi ano. Leč otázka je jestli to potom spotřebovává míň LPG nebo ne?
když bych snížil otáčky a jezdil bez připojené hadičky byla by spotřeba nižší, nebo stajná či vyšší?.

To že to zvedne otáčky by znamenalo če to jede na větší výkon při nižší spotřebě, nebo se mýlím? Tady jde o to jaký to bude mít vliv u vyšších otáček a při záběru. Pokud by se tím dala skrotit spotřeba, dejme tomu o 10-15 %, tak bz se vyplatilo tohle nějak dokoumat. Přemýšlel jsem o nějakém dvojcestném ventilu který je při jízdě na benzín zavřený a pouští podtlak na ten kohou u vratného benz. potrubí. A nebo při jízdě na LPG by se přepnul a připošťěl vzduch do sání. Ovšem je to opravdu podstatné jen pokud to sníží spotřebu, jinak je to samozřejmě k ničemu. Potřeboval bych tedy vědět jestli zde je nějaký koumák co rozumí těmdle věcem.

Takže kdo má zkušenosti tak ať neváhá a sem s nimi. ;-)
Dík.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Igor
Ověřený
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Odladění plynu u 360

Příspěvek od Igor »

Popíš bližšie......máš tam klasický podtlak s mixérom na sacom potrubí ? Ak áno, tak to, čo si urobil s tou hadičkou je na plyne normálne, motory na toto reagujú, niektoré dochnú, tebe to dvýha voľnobeh = motor dostáva veľa LPG. Čo sa týka spotreby, asi nič neporiešiš, lebo v zábere a v otáčkach si zmes už reguluje škrtiaca klapka a ten "falošný" luft by mu nemusel robiť dobre. Máš tam aj nejakú elektroniku ? Popíš bližšie čo tam máš namontované.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

Máš pravdu. Já jsem nad tím uvažoval a došel ke stejnému názoru. Přisává to tlak až za...
No tím senzorem , nebo klapkou se senzorem která snímá přítok vzduchu za vahou na sání. to znamená že to přidá jen při volnoběhu. Pokud se otevře ta klapka tak tam jde stejně víc vzduchu takže je to jedno.

Řeším teď jinou věc.
Mám přívod LPG do sání před váhou a je to docela daleko od sání, takže zvažuji že bych si udělal nejaké zařízení na vpoštění plynu do soustavy, které by lépe promíchávalo LPG a vzduch. To bych potom umístnil hned před sání. Myslel jsem taky že by to mohlo mít na okrajích lopatky, které by tu směs ještě roztočily a docílili ještě lepšího smíchání.

Bez kritiky k obrázku prosím, je to jen rychlo náčrt :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Igor
Ověřený
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Odladění plynu u 360

Příspěvek od Igor »

Uvažuješ dobre, mixér sa na každom aute musí montovať čo najbližšie k škrtiacej klapke, teda podľa možnosti priemu na sacie potrubie.....ak môžem poradiť, žiadne vrtulky ani lopatky tam nedávaj, to zu len zbytožné veci, ktoré dávajú odpor vzduchu, plyn sa so vzduchom dobre zmieša priamo medzi mixérom a sacím ventilom v motore.......alchimia je však odhadnúť správny vnútorný priemer mixéra.
Malý priemer = super výkon, lepší ako na benzín a vyššia spotreba + problémy s voľnobehmi, Veľký priemer = podstatne slabší výkon vo všetkých režimoch, chudobná zmes, zášľahy do sacieho potrubia, sporteba o niečo menšia....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

No v podstaťe to chci udělat ve velikosti té gumové hadice co spojuje váhu a sání.
Ty vrtulky, tu jsem se nedobře vyjádřil, by byly jen takové malé lopatky po stranách té trubice. Jejich smysl je v tom že vzduch u krajů roztočí, ale střed je volný takže to neomezuje průtok. Pomalu roztočí i ten střed ale až dál, setrvačností. U benzínu to snižuje spotřebu, u plynu nevím. Podstata je udělat lepší směs a neomezit průtok. Provedení bude vyndávací, takže když tak je vyndám. ;-)

Chtěl bych to mít v nerezu, ať to pěkně vypadá. Ale možná zkusím i hliník, ale ten není tak pevný, a pokud to někdy střelí spátky tak aby se mi to nerozletělo. :?
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Igor
Ověřený
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Odladění plynu u 360

Příspěvek od Igor »

....ok, ale vnútorný priemer toho mixu musí byť menší, ako priemer sacej hadice, lebo nevznikne potrebný podtlak na ovládanie, resp na nasávanie potrebného množstva plynu z reduktora /splynovača/...len pre zaujímavosť, keby si zmeral priemer škrtiacej klapky a vnútorný priemer tej hadice, vedel by som ti určiť približný vnútorný priemer mixéra..
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Odladění plynu u 360

Příspěvek od maxwell »

To chci udělat na stejném principu jako je tam teď, nebo spíš bych ho jen posunul blíže k sání.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Igor
Ověřený
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Odladění plynu u 360

Příspěvek od Igor »

....snaž sa čo najbližšie ku škrtiacej klapke
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé