Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Lister
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2007 14:20
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V70 2.4 (1999), XC90 2.5T (2003)

Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Lister »

Zdravím,
má tu někdo zkušenost s motorem 1.8 GDI 92 kW? Četl jsem o tom že má problémy s evropským benzínem... I přesto, že jsem uvažoval o koupi diesla, tak se mi teď právě naskytla docela výhodná koupě V40 právě s tímto motorem, tak sháním dostupné info.
Díky za odpovědi
_________________
Je:V70 r.v. 1999, 125 kW, 2.4|XC90 r.v.2003, 154 kW, 2.5T LPG
Bylo:V40 r.v. 2000, 1.8 90kW|V70 r.v.1998, 2.0 93kW, LPG

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

Něco o něm najdeš zde http://www.volvoklub.cz/modely.php?link ... 06-m40.txt . Jinak myslím, že zde ještě nikdo neměl nijak výrazné problémy, aby to tu řešil. Ale třeba se ještě někdo ozve.

Lister
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2007 14:20
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V70 2.4 (1999), XC90 2.5T (2003)

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Lister »

Díky za ten odkaz, na ten už jsem koukal, taky se tam o tom zmiňujou, ale budiž mi tedy útěchou, že tady zatím problémy s tímhle motorem nikdo neřešil, což by mohlo znamenat, že to bude ok :D
_________________
Je:V70 r.v. 1999, 125 kW, 2.4|XC90 r.v.2003, 154 kW, 2.5T LPG
Bylo:V40 r.v. 2000, 1.8 90kW|V70 r.v.1998, 2.0 93kW, LPG

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

Ještě ti mohu poradit, abysis vybral ze seznamu majitelů 40-tek majitele GDI a raději je obeslal přes SZ nebo mail. Bude to rychlejší. Jinak uvítám vyjádření zde.

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Harry »

taky ho myslím má - rain - , a tam tuším nějaký problémek byl. ale ten se najde občas u každého auta. 8)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

Měl ho tu kdysi jako první nějakej sympaťák, co měl v rodině prodejnu koncernových aut. Ten problémy měl, ale později přišel na to, že jsou to svíčky. Uvidíme kdo dál. Možná Jarek by mohl něco dodat???

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1769
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od vcar »

Mám ho. Teda tenhle typ motoru. Koupil jsem z bazaru s tím, že motor je línější. No, žádný závoďák to není (i když 180 taky umí), ale výměna svíček dělá divy. JInak to chce doladit váhu vzduchu, jak říkal Marra. Po návratu z 800 km po republice mám průměrnou rychlost 50 KM/h a spotřebu 6.0 l/100 km. (Mimochodem - když jsem vyjížděl, byla rychlost na 49 km/h průměr a spotřeba na 6,3 l/100 km. Nenuloval jsem) Můžu dokladovat fotkami přístrojovky. Benzin dávám u Univelu, Aral a Benzina. Rozdíly téměř neznatelné. Když zapneš klimu, pak je to na výkonu znát.
To je asi tak všechno. Nebál bych se GDI. ;-)
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

rpet
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 279
Registrován: 19 dub 2005 15:22
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od rpet »

vcar: rekl jsi hned dve velice zajimave veci:
1) ARAL mel skutecne na rozdil od jinych CS vynikajici N95, coz mne mate, nebot jezdili take do kralup a litvinova...
2) vzhledem k bodu c. 1) mi okamzite, ale opravdu OKAMZITE rekni, kde ten Aral je (kdyz uz pul roku neni), pojedu si natankovat... :mrgreen: (vtip...)
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

4Vcar - s tím GDI-čkem se musí taky trochu zvláštně jezdit. Víš to? Používáš to? V podstatě jde o to, že musíš auto rozjet na požadovanou rychlost a potom jemně ubírat plyn, až se ti rozsvítí na kompu písmeno E. Přitom ale nesmí rychlost začít klesat. potom jede motor v režimu extrémně chudé směsi, bohatější pouze u svíčky (což je můj ne přesný popis toho, co přímý vstřik umí :oops: )

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4784
Registrován: 16 kvě 2007 13:48
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od yoby »

Pokud chceš info jen o motorech GDI, koukni na forum Mitsubishi http://mitsubishi.megaherz.cz/viewforum ... 0388320d85 , je tam informací že se ti z nich zatočí hlava.
Také mám tento motora nějaké problémy mám...zatím neidentifikované nezdravé klepání v motoru. Podezření bylo na hydroštely, ale i přes výměnu toto pokračuje.
Jinak motor je při klidné jízdě úsporný (manželka umí i za 5,7 na trase ČB-Písek a zpět), při sportovní je to výrazně horší, motor si libuje ve vysokých otáčkách.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 797
Registrován: 29 kvě 2006 18:10
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od libre »

Jarda S40 píše:Možná Jarek by mohl něco dodat???
Řekl bych, že tomu se tento motor zrovna moc nelíbí. :)
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od jarek.krizan »

libre píše:
Jarda S40 píše:Možná Jarek by mohl něco dodat???
Řekl bych, že tomu se tento motor zrovna moc nelíbí. :)
Už to píšu podruhé, tak doufám že to vyjde.
Je fakt, že mě zrovna neuchvátil. Citlivý na palivo ( kvalitu ), seřízení klapky, čistotu vzduch. filtru, kvalitu svíček ( chudá směs chce svý ) , relativně tvrdý chod, líný v nízkých otáčkách. Libre má dobrý motor
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Lister
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2007 14:20
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V70 2.4 (1999), XC90 2.5T (2003)

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Lister »

Tak z těch příspěvků mám trochu zamotanou hlavu :shock: Dneska jsem se svezl (ne tím co chci koupit, ale motor stejný) a nepůsobí to na mě zase až tak špatně. Je pravda, že v nízkých otáčkách se mu moc nechtělo, ale jinak z toho mám dobrý pocit... Teď už se jen rozhodnout :?
_________________
Je:V70 r.v. 1999, 125 kW, 2.4|XC90 r.v.2003, 154 kW, 2.5T LPG
Bylo:V40 r.v. 2000, 1.8 90kW|V70 r.v.1998, 2.0 93kW, LPG

selap
Offline
Příspěvky: 1673
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od selap »

tady snad někdo jezdí na 95?V rodině je ještě V40 1.8 a od té doby co zkusili 98 a 100,tak už nechcou jinak,líp jede a cena se vyváží nižší spotřebou.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

Jo, na 95 jezdím třeba já. Ale tady je to dost OT, měly by tu být zkušenosti s GDI!

selap
Offline
Příspěvky: 1673
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od selap »

Já to myslel všeobecně na všechny bezínový,nejen GDI.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

No dobrá, ale tady je topik GDI! Jestli se chceš bavit o benzínech, tak si založ svůj. Nejlépe v "O všem možném". Není pak problém. Tady to smáznu za chvíli.

Lister
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2007 14:20
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V70 2.4 (1999), XC90 2.5T (2003)

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Lister »

Nemazat, chci se ještě něco dozvědět 8)
_________________
Je:V70 r.v. 1999, 125 kW, 2.4|XC90 r.v.2003, 154 kW, 2.5T LPG
Bylo:V40 r.v. 2000, 1.8 90kW|V70 r.v.1998, 2.0 93kW, LPG

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4784
Registrován: 16 kvě 2007 13:48
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od yoby »

nevím, i když jsem 98 vyzkoušel do GDI, tak změna nebyla nijak výrazná, abych dokázal říct že to není jen placebo efekt. A snížení spotřeby dtto., protože mam dosti rozdílné trasy, které jezdím.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

4 Lister -smáznu jenom co není o GDI :lol: Neboj, nic důležitého se neztratí.
4Yobi - ty si asi myslíš, že "dobré palivo pro GDI" = 98 okt. benzín. Omyl, dobré palivo pro GDI by mělo být z nízkosirnaté ropy, což u nás není. Na oktanech až tak nezáleží. To je o něčem jiném, ale nepatří to sem. Na internetu o oktanovém čísle paliva najdeš spousty pojednání. Ta síra se prej nějak usazuje v tech motorech GDI a tím škodí. Více opravdu na tom odkazu Mitsubischi, už jsem tam asi 3 roky nebyl a taky zapomínám. Potom nám tu z toho můžeš udělat výcuc, budeme rádi. Nebo někdo jiný ;-)
P.S. Otázka jiná je, že 98 okt benzín bývá více aditivován, takže někdy třeba lépe odstraňuje usazeniny z palivového systému a pod.

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4784
Registrován: 16 kvě 2007 13:48
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od yoby »

4Jarda: Jj, o té síře to je hlavně. Jen jsem reagoval na příspěvek od Selapa. Udělat výcuc bych mohl, ale dneska mi bohužel končí dovolená a tím pádem je to na dlouhé lokte. Nicméně ty informace si každej poměrně snadno najde, pokud bude chtít. Jinak při koupi GDI platí o 100% vetší opatrnost než u "běžného" motoru, ty technické vychytávky jdou na úkor náročnosti na benzín, mazání a vůbec údržbu, a asi bych si troufl říct i na úkor životnosti.
A problém bych neviděl tolik v palivovém systému, ale v systému sání vzduchu, protože se přes EGR ventil dostávají spaliny zpět do sání a to se "zasírá". A vyčistit to je pěkná drbačka.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Jarda S40 »

Jjj, můj názor! Ten motor bych neodsuzoval, ale jelikož je dostatek 40-tek s motorem Volvo, raději bych vybíral z nich. A pokud z nich, tak na základě zkušeností s variabilním časováním ventilů (S2 a výše). Eventuelně s turbíčkem, dle libosti. Pro motor GDI bych se rozhodl v případě mimořádně výhodné koupě, třeba cena/km/stav/výbava a podobně.
Ale stejně bych tu rád viděl topik o zkušenostech s GDI, kterej by se zamkl a byl poučením pro návštěvníky. A nerad bych zase všechno hledal já (jsem od přírody línej :lol: )

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4784
Registrován: 16 kvě 2007 13:48
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od yoby »

Zkusím ten výcucu udělat ;-) ale chvíli to bude trvat. Jak se zdá, tak jsem jedinej kdo má nějaké problémy s tímto motorem, takže procentuelně nevychází tak špatně :) Ale třeba je to u mě také jen nějaká "kravinka", kterou stačí správně najít. Už jsem to natukl s Marrou, že se zastavím, bohužel není moc lidí, co by se chtěli v těchto motorech hrabat.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1769
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od vcar »

4Yoby : Klepání a podezření na hydroštěly potvrzuji. Jen při delší jízdě to utichne. V nízkých otáčkách líný, to je taky pravda, ale naučil jsem se podřadit. :-))) To sání by mohlo u mne hodně vyřešit. Jak jsem psal už výš, Marrovi se nelíbila váha vzduchu
4Jarda S40 : Vím o tebou popsaném způsobu jízdy. "E"čko dost svítí. Jen klima a "E"čko se nemají rádi
4rpet : Hm, asi mi něco uniklo. Máme tady čerpačku, co byla pořád Aralu. Že by změnili značku, jsem si fakt nevšimnul. Prostě tankuju u ní. A ty si hned nedělej prču. :-)
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 29 led 2006 12:10
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1.8 GDI 92 kW - zkušenosti?

Příspěvek od Pavel-K »

Tak já jsem s GDIčkem moc spokojený.

Protože ale jezdím z 90% s TDI, je třeba se s GDI skutečně naučit jezdit. Teď už to snad umím. Oproti motorům s obrovským toč. momentem se s ním musí jezdin naprosto, ale naprosto jinak.
Motor je to docela pružný oproti např. 2.O či Jardově 1,8 s prom. čas. malilinko línější zespodu (ale jen malinko) naopak kolem 3,5-4tis. slušný zátah.
Je citlivý na palivo
Je citlivý na způsob jízdy
Je citlivý na správný přísun vzduchu i paliva

Mé problémy s tímto motorem vyřešili Jarkovi rady a zásahy, především čistý ERG ventil, kvalitní svíčky a hlavně občas čistič vstřiků (např. od STP) je to přímý vysokotlak do válců, tak to skutečně chce svoje a citlivé na každé "smítko" to může být, ale... když si s ním poruzumíte, můžete se krásně svést a do 8 litrů se dá vlézt. Jak psal Jarda-40 - zhruba takhle funguje E - ekonomická jízda.....
Teď jsem se vrátil z dovolené s velmi svižnou jízdou - naježděno přes 3 tis. km většinou i po dálnicích a spotřeba 6,5 l se skutečně svižným svezením (dálnice stabilně 160 pokud to šlo) mimo město do 120, 130, obce kolem 60.

Jediné co tento motor (pokud je v dobrém stavu) vyžaduje je: kvalitní benzín , občas čistič vstřiků, kvalitní svíčky, obecně prostě dobrý přísun paliva i vzduchu (slušnou váhu).
To, co psal VCAR - problémy s klimou - přílišná zátěž klimy jsem měl taky, ale po výměně média klimy skutečně kvalitně - tak, jak to má být, tyto problémy naprosto zmizely a jestli mám, či nemám zapnutou klimu vůbec na výkonu nepoznám. A s E-čkem se už klima kamarádí na 100%.
Pokud budeš chtít vědět více, příp. jiné zkušenosti, co mě teď nenapadly, klidně se ozvi.
Závěr, ano tento motor je citlivý na to, co jsem psal výše, ale už jsme si na sebe zvykli a máme se rádi - Jsem teď s GDIčkem moc spokojený a na mé potřeby s tímto autem, bych teď skutečně neměnil.
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“