Nivomat

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 824
Registrován: 07 srp 2007 19:50
Bydliště: Slovensko, Sliač

Nivomat

Příspěvek od Boss »

Nazdar. Som ešte greenhorn u Volva. Mám V70 2.5TDI 12/98 ( dovoz ). Môže mať nivomat auto a nikde v TP to nie je ? Ako to zistím, je to podľa výbavy, alebo je niekde jasná informácia, že ho má ?
Dík.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Nivomat

Příspěvek od Bobika »

Nivomat je systém zadních tlumičů, které udržují světlou výšku vozidla nad zemí stejnou bez ohledu na zatížení. Tlumiče Nivomat byly montovány na přání a do vyšších výbav. Proto je některá auta mají a některá ne. Jinak je to poměrně drahá sranda - 2 tlumiče stojí v neorigiálu cca 15 000,- Kč a více.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Nivomat

Příspěvek od dali »

To by mě taky zajímalo jestli je auto vybavený třeba nějakým štítkem, nebo něčím, co informuje, že tam prostě nivomaty jsou. Třeba když kupuješ auto od tupýho bazaristy, kterej ani neví co v tom autě je za motor, jak si můžeš snadno a rychle zjistit, že v autě jsou. V TP to asi zapsaný nebude :?:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Nivomat

Příspěvek od Bobika »

Napsaný to nikde není. Musíš bejt znalej, vlézt pod auto a tam zjistíš (podle průměru těla tlumiče) co vlastně máš (Nivomat má asi tak dvojnásobný průměr těla). Já to taky zjistil asi za tejden po koupi. Ani mě nenapadlo, že by tam něco takovýho mohlo být (moje blbost, špatná informovanost). Ale o nic nejde. Pokud jsou Nivomaty kaput, tak se dají jiné pružiny (tvrdé o větším průměru) a klasické zadní tlumiče a je to.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 824
Registrován: 07 srp 2007 19:50
Bydliště: Slovensko, Sliač

Re: Nivomat

Příspěvek od Boss »

O.K. Budem musieť pod auto. Každopádne mám výbavu LIMITED, okrem plnej kože a šíbra asi všetko, takže je malý predpoklad, že by to tam mohlo byť. No, budem múdrejší, keď sa na to pozriem odspodu.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

TKorab
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 17 črc 2007 18:38
Bydliště: Liberec

Re: Nivomat

Příspěvek od TKorab »

Ahoj, minulý týden jsem je měnil,poznáš to tak,že nivomat má průměr asi 7cm a normální tlumič jen 4 cm,já mám AWD a to má tlumiče vedeny mimo pružiny a že jsou v háji se poznalo lehce a to tak,že auto tahalo kufr pozemi (nivomat totiž jen netlumí,ale částečně i pruží,proto se,když se dají obyč tlumiče musí dát ty tvrdší pružiny,jinak by to leželo na zemi pořád) Výměnu jsem zmáknul v pohodě na zahradě,je to tak 6 šroubů na každé straně a koupil je ve Volvu po ukecání slevy za 15tis vč DPH oba. Nechtěl jsem experimentovat s jízdními vlastnostmi,takže radši originál. Vodítkem může i být,že se prý dávali standartně na auta,co měli tažné zařízení z výroby,ale fakt je lehce poznáš,když sundáš kolo nebo pod to vlezeš.
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 824
Registrován: 07 srp 2007 19:50
Bydliště: Slovensko, Sliač

Re: Nivomat

Příspěvek od Boss »

Tak som tam vliezol ( uz dávnejšie, ale nejako zabúdam písať ) a zistil som, že mám klasiku - Sachsy o priemere cca 4cm. Som teda o niečo múdrejší.
Ale nivomat môže byť fajn, mal som žabožrúta Xantiu v TIP TOP stave a tá hydraulika bola very guud.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Uhlák
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 26 lis 2006 12:19
Bydliště: Chotiměř

Re: Nivomat

Příspěvek od Uhlák »

Nivomat je good, byl jsem citroeňák, ale to je very love. A co s trochu utahanou normální prdelí, když se pacientovi nelíbí, že jí tahá skoro po zemi a nechce kupovat ani pružiny? Ještě, zě to jde rychlejc, než s tou živou :D Tak jsem vzal dvoustovku silon a vytočil 4cm vysoké podložky a je to :idea: A ještě trochu přizvednout světla
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák

losik.m
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 63
Registrován: 12 pro 2006 17:12
Bydliště: Blansko

Re: Nivomat

Příspěvek od losik.m »

Cus, nemas Uhlaku trochu toho silonu navíc? Mysliš že by to šlo i na AWD?
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring

Vaclav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 26 bře 2007 09:54
Bydliště: Boskovice
Vůz: V70.2.5T.2006/ 850.2.4.20V.1994/
Bydliště: Bozako city-Boskovice

Re: Nivomat

Příspěvek od Vaclav »

Čau!
Prosím o radu!
Právje před chvílý jsem vymněnil na mém kombíku (850)zadní tlumiče.
Původně tam byly Nivomat,ale dal jsem tam klasiku Sachs!
A co nevidím prdel leží jak prase!!!
Bude tam potřeba dát jiný pružiny!!!!
A tedˇbabo radˇ:Jaký? Ke je splašit? A za kolik?
Díky za infio!!!!!
SPJECHÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Nivomat

Příspěvek od Bobika »

Kdyby si pořádně četl příspěvky, tak jsem psal, že pokud se dávají standardní tlumiče místo Nivomatů, tak se musí vyměnit i pružiny. Nivat má částečnou pružící schopnost, proto se v kombinaci s ním dávají měkké pružiny(proto ti auto leží na zemi). Koupíš normální pružiny na 850 v provedení HD (Heavy Duty), mají větší únosnost. Cena tak od 1000 do 1500,- kus. Jsou běžně k mání. Tam kde si koupil tlumiče koupíš i pružiny.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Re: Nivomat

Příspěvek od marra »

vybava vozu jde vyčist z VIN a hlavně z hlinikoveho štitku v motorovym prostoru
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Vaclav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 26 bře 2007 09:54
Bydliště: Boskovice
Vůz: V70.2.5T.2006/ 850.2.4.20V.1994/
Bydliště: Bozako city-Boskovice

Re: Nivomat

Příspěvek od Vaclav »

Bobika píše:Kdyby si pořádně četl příspěvky, tak jsem psal, že pokud se dávají standardní tlumiče místo Nivomatů, tak se musí vyměnit i pružiny. Nivat má částečnou pružící schopnost, proto se v kombinaci s ním dávají měkké pružiny(proto ti auto leží na zemi). Koupíš normální pružiny na 850 v provedení HD (Heavy Duty), mají větší únosnost. Cena tak od 1000 do 1500,- kus. Jsou běžně k mání. Tam kde si koupil tlumiče koupíš i pružiny.
OK! :palec:
Díky za info!
Už se to řeší!
Nepočítal jsem,že ve výsledku se to tak projeví!
Co se dá dělat.... :oops:!

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 06 led 2004 21:25
Bydliště: Praha 9

Re: Nivomat

Příspěvek od tiktak »

A hlavne do Estate s "rychlejsi" motorizaci (T5 a vyse) bych asi doporucil opet nivomat, preci jen pak pri nejake rychlejsi jizde s nakladem to nemusi byt zcela OK.
Respektive ted mi je prave marra menil a je to zase OK, auto je furt zadkem stejne a pri tom se s tim uz da zase jet sviznejs :)
_________________
Je: Volvo V70 II D5, 2005, 136 kw
bylo:Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition" (uz je meho kolegy, co ji rovnez opecovava :) )
This topic is 12 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“