MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Moderátor: wickey

This topic is 11 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od wickey »

taky mi to prislo az podezrele logicke.. takze harry? kde to ma mit hacek?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od Jarda S40 »

Jsem teda pohledal porůznu v análech a opravdu jsou dva druhy servisních intervalů u benzínových motorů. Konkréttně B4184S nebo B4204 má po 15 kkm a mění rozvody včetně plochého řemenu po 120 kkm a nebo 8 letech. Naproti tomu B4184S2 má interval 20kkm (první 10 kkm) a rozvody po 150 kkm/8 letech. Takže ti šťastlivci s motory B4184S a výrobou před r. 1999 by měli zítra ráno brát za kliku u servisu a měnit rozvody. Bez pr...! Jarku K., konečně budeš mít dost práce na Volvech a ne na Prasátech :lol:

ampereCZ
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 06 črc 2007 13:36
Bydliště: Praha
Vůz: Golf GTD 2016

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od ampereCZ »

v TP mám skutečně napsán typ motoru B4184S2 - bez dvojky to je tedy špatně napsáno na dokladu, odkud jsem to opisoval prvně (osvědčení o emisích). někdo udělal chybu...

myslím, že nyní jsou již tedy všechny nejasnosti pryč.
jediný malý detail zbývá v tom, že v servisce je uvedena výměna ve 160 a uplně všichni (vč. t6r a všech zde na foru říkájí ve 150). na vině je úvodní prohlídka, která je buď po 10tis, nebo až 20ti tis.
to už je ale asi skutečně detail.

já byc se zeptal takto - co s tím, že předchozí majitel před nedávnem vyměnil pouze řemen?? všechny ostatní věci, které se vyměnit mají tam jsou ponechány. nojo - prostě noname servis - vyměnili ho nikoli na základě intervalu, ale že prý byl naprasklý.
půjde ten řetěz nějak použít, nebo raděj provést výměnu uplně všeho sakumprásk?
_________________
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od Jarda S40 »

Můj skromný názor je, vyměnit vše sakumprásk. Ta položka za plochý drážkovaný řemen není tak veliká (tuším okolo 1kKč), aby tě při celkové ceně položila a budeš mít klid. Kdoví kdo to měnil, jak ho napnul či poškodil a jestli byses na něj mohl spolehnout na dalších 150kkm nebo 8let? Mimochodem u těhle aut má prasklej plochej řemen dost často za následek namotání se do rozvodů a poškození motoru.
Ale je to jen můj názor, nevnucuji ho!

ampereCZ
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 06 črc 2007 13:36
Bydliště: Praha
Vůz: Golf GTD 2016

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od ampereCZ »

mám na to názor naprosto identickej. takže jsem rád za jeho potvrzení.
_________________
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od Harry »

já jsem chtěl jen podotknout, že u toho jednoho typu motoru (B4184SM/SJ) je jiný servisní interval než u ostatních benzinů.

4ampereCZ:
jediný malý detail zbývá v tom, že v servisce je uvedena výměna ve 160 a uplně všichni (vč. t6r a všech zde na foru říkájí ve 150)
taky je v té servisce pomocí hvězdiček dopsáno, že PRVNÍ výměna je po 150tkm. jinak každých 160tkm. ;-)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

ampereCZ
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 06 črc 2007 13:36
Bydliště: Praha
Vůz: Golf GTD 2016

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od ampereCZ »

němčina nikdy nebyla má silná stránka :-)
_________________
Volvo V40 1.8, B4184S2, 7/2000

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od jarek.krizan »

Stojí za to těch 10 tis. km čekat - potká se , nebo nepotká ? Myslím že ne. A znám pár lidí, co po zkušenostech kolik stojí potkaný motor, mění řemen + příslušenství raději o 20 tis.km dříve než později. Ale samozřejmě je spousta lidí, co se musí nejdříve sami spálit aby pochopili. Zrovna dnes jsem dokončil opravu potkaného B204FT , a levné to zrovna není.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Hroch_m
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 28 úno 2007 11:01
Vůz: Volvo S40, 2,5i, r.v. 2004, automat
Bydliště: Jilemnice

Re: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Hroch_m »

Tak již mám na volvíkovy rozvody udělány. Teď jsem s vrátil z dovolené a je to všechno ok. Vyměněny všechny kladky, řemen atd.... celková cena včetně dph a práce pouhých 7 000 Kč. Což si myslím že je docela dobrá cena.
Takže přeji všem mnoho najetých kilometrů bez pohrom 8)
_________________
Bylo S 40, 1,8i 85kw, r.v. 1998 B4184S - 3.3.2009 v 16:00 zrušena na dálnici, S 70 2.5 T 142 kw AWD, r.v. 1998, S 40, 2,4 i, r.v. 2004, automat,Momentum
Je V 50, T5 AWD, r.v. 2005, Momentum, zakoupena 25. 5. 2010.

anonym

Re: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od anonym »

Hroch_m píše:Tak již mám na volvíkovy rozvody udělány. Teď jsem s vrátil z dovolené a je to všechno ok. Vyměněny všechny kladky, řemen atd.... celková cena včetně dph a práce pouhých 7 000 Kč. Což si myslím že je docela dobrá cena.
Takže přeji všem mnoho najetých kilometrů bez pohrom 8)
Cos tam všechno měl za těch 7000? a jaká značka dílů to byla??

Jiri.T
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1113
Registrován: 27 led 2006 10:32
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Jiri.T »

Takže včera rozvodový řemen, kladky, vodní pumpa, olej, filtr a repase turba bratru za 23t :ryma:
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW

anonym

Re: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od anonym »

Jiri.T píše:Takže včera rozvodový řemen, kladky, vodní pumpa, olej, filtr a repase turba bratru za 23t :ryma:
Dobrá sumička :shock: :?

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Jarda S40 »

repase turba se nabízí na internetu řádově od 15 kKč, takže bráno z tohoto pohledu je to zadarmo. 8)

tomkop
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 05 říj 2007 08:02
Bydliště: Praha
Vůz: V60 D6 TWIN ENGINE, r.v. 2017

Rozvody u V40 T4 - motor B4204T5

Příspěvek od tomkop »

Kdy je udělat?

Servisní knížka a manuál říkají 150 000 (160 000) km resp. 10 let. Volvo servis 110 000 km resp. 5 let. Neautorizovaný servis 150 000 km nebo 6 let. To je dost možností a já nevím kde je pravda. Mám najeto 114 000 a téměř 6 let.

Díky za rady

Harry: sloučeno z Rozvody u V40 T4 - motor B4204T5
_________________
V60 D6 TWIN ENGINE, r.v. 2017 Obrázek
XC60 SUMMUM, D5, automat, r.v. 2016 Obrázek
V70 III SUMMUM, 2.4D, automat, r.v. 2008 Obrázek

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: Rozvody u V40 T4 - motor B4204T5

Příspěvek od Peťo-goalie »

tomkop píše:Kdy je udělat?

Servisní knížka a manuál říkají 150 000 (160 000) km resp. 10 let. Volvo servis 110 000 km resp. 5 let. Neautorizovaný servis 150 000 km nebo 6 let. To je dost možností a já nevím kde je pravda. Mám najeto 114 000 a téměř 6 let.

Díky za rady
Ja si myslim ze sa nemas zatial coho obavat a zmenil by som to na Tvojom mieste pri 140tis. ale ak to zmenis aj hned tak nic nepokazis a mozes jazdit do 220tis km bez vymeny

filippek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 13 led 2008 20:42
Bydliště: Železný Brod

Re: Rozvody u V40 T4 - motor B4204T5

Příspěvek od filippek »

Na my B4194T je to 120 tis...No je na Tvem miste bych urcite radsi uz vymenil. Veril bych tomu volvoservisu. Lepsi nez porad jezdit se stazenym zadkem a myslet na to jestli to je jeste ok, nebo ne. At uz ma pravdu ten ci ten, kazdopadne uz se chyli ke konci udane zivotnosti a tak proc to nejak protahovat. A i tech 10let mi prijde nejak moc..
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Igor »

Chlapi, teda debeta o ničom, ale na B4184S rozvody určite po 120.000 km
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

tomkop
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 05 říj 2007 08:02
Bydliště: Praha
Vůz: V60 D6 TWIN ENGINE, r.v. 2017

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od tomkop »

Je to možná o ničem, ale zkuste někdo prosím jasně odpovědět na tento dotaz.

Kdy je udělat Rozvody u V40 T4 - motor B4204T5 r.v. 2002?

Servisní knížka a manuál říkají 150 000 (160 000) km resp. 10 let. Volvo servis 110 000 km resp. 5 let. Neautorizovaný servis 150 000 km nebo 6 let. To je dost možností a já nevím kde je pravda. Mám najeto 114 000 a téměř 6 let.

Díky za rady
_________________
V60 D6 TWIN ENGINE, r.v. 2017 Obrázek
XC60 SUMMUM, D5, automat, r.v. 2016 Obrázek
V70 III SUMMUM, 2.4D, automat, r.v. 2008 Obrázek

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Igor »

...ak máš teraz 114 000 km, 6 rokov k tomu, ak chceš auto dlhšie používať a neplánuješ ho predávať, vymenil by som ich teraz a máš pokoj na ďalších 100 000 km.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od Peťo-goalie »

Igor píše:...ak máš teraz 114 000 km, 6 rokov k tomu, ak chceš auto dlhšie používať a neplánuješ ho predávať, vymenil by som ich teraz a máš pokoj na ďalších 100 000 km.
Plne suhlasim s Igorom lepsie je to vymenit skor ako ked uz bude neskoro.
Ja som mal menit pri 150tis a vymenil som teraz a mal som len 144tis.

Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 142
Registrován: 19 pro 2007 20:35
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

Re: emise a rozvody S40

Příspěvek od Kopeček »

Těch 90000km při výměně je pouze z důvodu "německé pečlivosti". Určitě nic nezkazíš, když je vyměníš dřív, ale do těch uváděných 120000km bys to udělat měl. Jinak ta spotřeba oleje 2dl/1000km se mi zdá hodně. Osobně mám najeto 290000km a ty 2dl jsem tam dolil při kontrole cca po 5000km. Co se týká té dekarbonizace, vůbec se jí nemusíš bát, i když to vypadá drasticky. Voda se vstřkuje i do závodních a leteckých motorů. Zkoušel jsem to udělat na starém Golfu GTi, kde jsem chtěl měnit těsnění pod hlavou, tak jsem pokusně ještě předtím ten motor "vypláchl" a pak jsem po sundání hlavy nechápal. Žádný usazeniny karbonu, čistý spal. prostor i písty. Jak to zabralo na pístní kroužky nevím, písty jsem nedemontoval.
Hroch_m píše:Já mám totiž v servisce uvedeno že byly rozvody dělány v 90 000 tkm. Tudíž další výměna ve 180 000 tkm. Jenže každý mi říká něco trochu jiného. V originálním překladu něměckého manuálu jsou také uvedeny neurčté věci. Všude odkazy a samé hvězdičk, ach jo.

Jinak jak jsem psal o té diagnostice tak se nebylo možné připojit k mojí ŘJ. Byl jsem s tim v H.K. u jednoho pána který to dělá více než 16 let a vyzkoušel všechno možné a nic. Prý se mu to stalo poprvé. Říkal že vždy byl s volvy problém ale vždy nakonec povolilo. Tak asi budu muset do origo servisu (kolik to stojí???).

A ta dekarbonizace? Nevím nevím aby se něco nepostr.... Prý potom by měl motor dáhnout více od spodu. Trochu mě to žeře olej asi tak cca. 2 dl na 1000 km. Mám najeto přes 155 000 tkm tak bych řekl že je to normální. I dle toho co mi říká můj mechanik. Tak nevím.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

jozzi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2007 09:05
Bydliště: Košice - Slovensko

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od jozzi »

Nazdar,

mohol by mi niekto prosím poradiť ohľadom rozvodov? Snažím sa zistiť, ktoré z dvoch možných variánt mám kúpiť (kladky a remeň). Teda remeň 148 alebo 142 zubový a napínacia kladka je tam hydraulická alebo mechanická. Problém je v tom, že sa to dá síce zistiť podľa čísla motoru, ktoré však neviem nikde nájsť.

dik
_________________
S40 1.8 (85kW) 1996

pitris
Offline
Příspěvky: 210
Registrován: 18 dub 2007 22:17
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Re: MOTOR: Emise a rozvody S40(B4184 S)

Příspěvek od pitris »

vím, že to tady nepatří, ale nechtěl jsem zakládat nový topic, tak se ptám tady. rozvody na 2.0 B4204S se dělají taky co 120 000km? Ptal jsem se ve Volvu a tam mi řekli, že 80 000km. Tak nevím. Mám najeto 285000 a rozvody byly dělány ve 232 000km.
Díky
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
This topic is 11 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“