

Díky moc. Zatočim si matičkou a pak ti řeknu jaká to byla rána:-)Karlos píše:http://brickweb.wz.cz píše:
Tohle plati u benzinovych motoru s Garret TB03 - jak to bude u Tebe fakt netusim. A zahranicni VolvoTurbo stranky se ropakama opravdu nezabyvajitakze bohuzel ani netusim, co ten motor vydrzi.
Tak jsem chtěl včera točit matičkou, ale nebylo možná. Bylo to celý zatuhlý a já se bál, abych něco neurval... Tobě to Karlosi šlo nějak lehce, nebo jsi musel použít spoustu mírného násilí?Karlos píše:http://brickweb.wz.cz píše:
bla bla....existuje Wastegate. Stlačený vzduch působí na membránu, od které vede spojnice k odpouštecímu ventilu ....(bla bla)....
OPATRNĚ!Zeb píše:Tak jsem to nevydržel a potočil jsem si tyčinkou o tři otáčky (0,1 bar). Zda je to lepší, nebo ne bohužel nemůžu objektivně hodnotit, poněvadž mě napadla i docela spásná myšlenka vypláchnout intercooler od oleje a při této akci jsem zjistil, že ho mam na dvou místech děravej![]()
Nicméně jsem nelenil, koupil si epoxidovej plastickej tmel :mrgreen: a díry jsem zacelil :supz:.
Motor je teď živější v nízkejch otáčkách (1500 - 2000), nástup turba je méně razantnější a více plynulejší.
Som teda netusil.Gusta píše:OPATRNĚ!Zeb píše:Tak jsem to nevydržel a potočil jsem si tyčinkou o tři otáčky (0,1 bar). Zda je to lepší, nebo ne bohužel nemůžu objektivně hodnotit, poněvadž mě napadla i docela spásná myšlenka vypláchnout intercooler od oleje a při této akci jsem zjistil, že ho mam na dvou místech děravej![]()
Nicméně jsem nelenil, koupil si epoxidovej plastickej tmel :mrgreen: a díry jsem zacelil :supz:.
Motor je teď živější v nízkejch otáčkách (1500 - 2000), nástup turba je méně razantnější a více plynulejší.
do některých mezichladičů se dírky dělaly záměrně. Netvrdím, že to musí být tvůj případ. Bylo to kvůli tomu, že zejména u staršího motoru odstřikuje víc oleje z ložiska turbokompresoru, ten olej, který se dostane na stranu vzduchu, je jím zahnán dál sacím traktem a shromáždí se obvykle v mezichladiči. Kdyby potom po delší době uživatel prohnal motor, zvýšený průtok vzduchu mezichladičem naráz vyžene nashromážděný olej sáním do motoru pod píst a protože je olej mnohem méně stlačitelný než vzduch, může dojít k obdobnému poškození motoru, jako když se potká píst s ventilem. Proto bych tedy maličkou ale šikovnou a udržovanou dírečku na spodku mezichladiče nezavrhoval. U benzíňáku by asi bylo vhodné napojit tuto dírečku hadičkou na parohy za škrtící klapku a tím eliminovat chybu měření plnění motoru (unikající/přisávaný vzduch z mezichladiče bude v takovém případě zahrnut do měření plnění motoru - prostě nebude to podfukovat - týká se alespoň motorů s měřením množství plnícího vzduchu na sání turbokompresoru)