Přestavení plnícího tlaku turba

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 14 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Offline
Příspěvky: 874
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Přestavení plnícího tlaku turba

Příspěvek od Zeb »

Mám 440 1,9 TD, motor Renault, turbo Garett, a chtěl bych zkusit trošičku přidat plnící tlak turba. Nechce se mi použít již zmiňovaná turbo téčka, bojim se aby mi to nevybouchlo :roll: . Myslel jsem, že by stačilo jenom trošku pošteklit matičku, kterou se nastavuje tlak na membránu, která reguluje tlak vzduchu jdoucí do motoru. Nevíte někdo jak moc je to citlivý (jestli se třeba jeden závit rovná zvýšení tlaku o nějakou jednotku - abych to hned na začátku nějak nepřefouk) a hlavně jestli se tlak turba zvýší utažením, nebo naopak povolením matičky? A bude to vůbec k něčemu? Nikde na netu jsem nenašel ani předepsanej plnící tlak tohodle motoru, ani co by mohl vydržet, tak kdyby jste někdo něco věděl, podělte se, prosím :wink:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Offline
Příspěvky: 874
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Karlos píše:http://brickweb.wz.cz píše :wink: :
Tohle plati u benzinovych motoru s Garret TB03 - jak to bude u Tebe fakt netusim. A zahranicni VolvoTurbo stranky se ropakama opravdu nezabyvaji 8) takze bohuzel ani netusim, co ten motor vydrzi.
Díky moc. Zatočim si matičkou a pak ti řeknu jaká to byla rána:-)
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Offline
Příspěvky: 874
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Karlos píše:http://brickweb.wz.cz píše :wink: :

bla bla....existuje Wastegate. Stlačený vzduch působí na membránu, od které vede spojnice k odpouštecímu ventilu ....(bla bla)....
Tak jsem chtěl včera točit matičkou, ale nebylo možná. Bylo to celý zatuhlý a já se bál, abych něco neurval... Tobě to Karlosi šlo nějak lehce, nebo jsi musel použít spoustu mírného násilí?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Offline
Příspěvky: 874
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

[quote="Karlos"]spoustu mirneho nasili :D ...quote]
To je v pytli, ted v zime se mi do toho nechce moc vrtat a léto je ještě daleko... Asi mi na příští schůzi ukážeš ty trbo téčka a jak se to tam dává....
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Offline
Příspěvky: 874
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Tak jsem to nevydržel a potočil jsem si tyčinkou o tři otáčky (0,1 bar). Zda je to lepší, nebo ne bohužel nemůžu objektivně hodnotit, poněvadž mě napadla i docela spásná myšlenka vypláchnout intercooler od oleje a při této akci jsem zjistil, že ho mam na dvou místech děravej :cry:
Nicméně jsem nelenil, koupil si epoxidovej plastickej tmel :mrgreen: a díry jsem zacelil :supz:.
Motor je teď živější v nízkejch otáčkách (1500 - 2000), nástup turba je méně razantnější a více plynulejší.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gusta »

Zeb píše:Tak jsem to nevydržel a potočil jsem si tyčinkou o tři otáčky (0,1 bar). Zda je to lepší, nebo ne bohužel nemůžu objektivně hodnotit, poněvadž mě napadla i docela spásná myšlenka vypláchnout intercooler od oleje a při této akci jsem zjistil, že ho mam na dvou místech děravej :cry:
Nicméně jsem nelenil, koupil si epoxidovej plastickej tmel :mrgreen: a díry jsem zacelil :supz:.
Motor je teď živější v nízkejch otáčkách (1500 - 2000), nástup turba je méně razantnější a více plynulejší.
OPATRNĚ!
do některých mezichladičů se dírky dělaly záměrně. Netvrdím, že to musí být tvůj případ. Bylo to kvůli tomu, že zejména u staršího motoru odstřikuje víc oleje z ložiska turbokompresoru, ten olej, který se dostane na stranu vzduchu, je jím zahnán dál sacím traktem a shromáždí se obvykle v mezichladiči. Kdyby potom po delší době uživatel prohnal motor, zvýšený průtok vzduchu mezichladičem naráz vyžene nashromážděný olej sáním do motoru pod píst a protože je olej mnohem méně stlačitelný než vzduch, může dojít k obdobnému poškození motoru, jako když se potká píst s ventilem. Proto bych tedy maličkou ale šikovnou a udržovanou dírečku na spodku mezichladiče nezavrhoval. U benzíňáku by asi bylo vhodné napojit tuto dírečku hadičkou na parohy za škrtící klapku a tím eliminovat chybu měření plnění motoru (unikající/přisávaný vzduch z mezichladiče bude v takovém případě zahrnut do měření plnění motoru - prostě nebude to podfukovat - týká se alespoň motorů s měřením množství plnícího vzduchu na sání turbokompresoru)
_________________
245, 1990 (?), B200E

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 03 pro 2003 17:59
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

Gusta píše:
Zeb píše:Tak jsem to nevydržel a potočil jsem si tyčinkou o tři otáčky (0,1 bar). Zda je to lepší, nebo ne bohužel nemůžu objektivně hodnotit, poněvadž mě napadla i docela spásná myšlenka vypláchnout intercooler od oleje a při této akci jsem zjistil, že ho mam na dvou místech děravej :cry:
Nicméně jsem nelenil, koupil si epoxidovej plastickej tmel :mrgreen: a díry jsem zacelil :supz:.
Motor je teď živější v nízkejch otáčkách (1500 - 2000), nástup turba je méně razantnější a více plynulejší.
OPATRNĚ!
do některých mezichladičů se dírky dělaly záměrně. Netvrdím, že to musí být tvůj případ. Bylo to kvůli tomu, že zejména u staršího motoru odstřikuje víc oleje z ložiska turbokompresoru, ten olej, který se dostane na stranu vzduchu, je jím zahnán dál sacím traktem a shromáždí se obvykle v mezichladiči. Kdyby potom po delší době uživatel prohnal motor, zvýšený průtok vzduchu mezichladičem naráz vyžene nashromážděný olej sáním do motoru pod píst a protože je olej mnohem méně stlačitelný než vzduch, může dojít k obdobnému poškození motoru, jako když se potká píst s ventilem. Proto bych tedy maličkou ale šikovnou a udržovanou dírečku na spodku mezichladiče nezavrhoval. U benzíňáku by asi bylo vhodné napojit tuto dírečku hadičkou na parohy za škrtící klapku a tím eliminovat chybu měření plnění motoru (unikající/přisávaný vzduch z mezichladiče bude v takovém případě zahrnut do měření plnění motoru - prostě nebude to podfukovat - týká se alespoň motorů s měřením množství plnícího vzduchu na sání turbokompresoru)
Som teda netusil. :shock:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
This topic is 14 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“