Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10545
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Automat je super, člověk si velice rychle zvykne a pak nechce jinak :-) pokud si ještě nezkusil, tak máš jedinečnou možnost si užít toho luxusu.
D5tku ve V50 budeš hledat těžko... zato PSA pastí je šest půlek. Na druhou stranu spousta lidí je má a je spokojená, já to nikdy neměl, nikdy sem v tom nejel, tak jen co si kde načtu, čili jpp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pitris
Offline
Příspěvky: 210
Registrován: 18 dub 2007 22:17
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pitris »

Joo vím, že jich je málo, koukám už tak 2 měsíce a moc jich není... něco je v rajchu... uvidíme, ještě stejně čekám na peníze, tak úplně horké to není.

Ale ten automat fakt nechci, hodně lidí mi říká, že je to návykové, ale chci v autě dělat i něco jiného, než jen držet volant :D a ty 1.6 a 2.0 D nevím no.. asi raději ne.. počkám si.
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Mydla
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 30 bře 2013 21:11
Bydliště: Plzeň - město
Vůz: V50 2.4i

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mydla »

Díky za odpovědi. Po letech zkusím benzín, jaký je váš názor na tuto S40? je křídlo na kufru originál?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vo ... res=EXPORT
_________________
V50 2.4i 125kw manuál 2008

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1838
Registrován: 10 čer 2008 12:06
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Jo, vypada pekne.
Vcelku slusna vybava, pekny interier.
Kridlo je origo.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, BSR + PPC3
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

tuhyk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2013 13:03
Vůz: zatím žádný
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od tuhyk »

Ahoj všem, rád bych se v dohledné době zařadil mezi Volváky a vyhlédl jsem si V40, která asi nejvíce momentálně odpovídá rodinným potřebám (a hlavně se dá sehnat za velmi rozumnej peníz).

Moje otázka - jakou motorizaci zvolit? V tuto chvíli jezdím málo, cca 10-12 000 km/rok, ale auto musí být denně v provozu a jezdit především krátké trasy - cca 8 km do práce a 8 zpět, většina po městě. O víkendech delší výlety. Z toho mi vychází benzín 1,8 jako nejrozumnější volba. Ale, teď jezdím s dvoulitrovou amerikou, která žere po městě docela dost a uvítal bych nějakou kačku na palivu ušetřit. Ale podle zdejších recenzí je jedna šestka slabá a turbo (ať už benzín nebo diesel) pro moje použití asi nebude úplně nejlepší co?

Druhý dotaz, nebo spíš prosba - není tu někdo z Pardubic či okolí, kdo by byl ochoten se mnou vyrazit na obhlídku zdejších V40? Nechci to zadarmo, na něčem bychom se určitě domluvili :) Alternativně pokud někdo nějaké slušné V40 znáte, klidně doporučte.
_________________
Resistance is futile

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10545
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Urvanej »

Z momentálních trablů s převodovkou u V40 kterejma sem si teď prošel mohu doporučit modely po roce 2000, kde byla tato stránka trochu pořešena. Pokud se ti podaří slovit volváckej dvoulitr nebo 18tku, tak je to příjemné svezení, pokud tim nejezdilo nějaký megaprase. Hlavně opatrně s motory GDI od mišáka (gasoline direct injection). V tvym případě použití bych se nebál ani LPT dvoulitru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5064
Registrován: 24 led 2010 09:38
Bydliště: Zlín
Vůz: C30 2,4i 125 kw MY08 MT Summum

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

já před Vánoci 2012 pomáhal sestře vybírat auto - v hledáčku byla také V40. Jel jsem v benzínech 1.6, 1.8, 2.0 atmo, 2.0 LPT.
1.6 a 1.8 na mé vnímání byly úplná tragédie - vůbec to nechtělo jet. 2.0 atmo již byla při vytáčení snesitelná. 2.0 LPT byla dle mne již slušná raketa. Já bych volil buď servisově nenáročnou 2.0 atmo nebo zábavnější 2.0 LPT - v závěru bych se ale přiklonil bych k LPT kvůli plně dostačujícímu výkonu.

Z ročníků bych šel jednoznačně do pofaceliftu - 2000 a výše. Je tam relativně hodně změn (design,podvozek,..), doporučuji článek: http://www.svedsketanky.cz/index.php/cl ... lvo-s40v40
_________________
"GALERIE"
C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT Obrázek
bylo: V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

tuhyk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2013 13:03
Vůz: zatím žádný
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od tuhyk »

Díky oběma, článek určitě pročtu. Teď o víkendu se chci jet v něčem projet, pak budu moudřejší a ozvu se.
_________________
Resistance is futile

GDPR_user

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od GDPR_user »

tuhyk píše:Díky oběma, článek určitě pročtu. Teď o víkendu se chci jet v něčem projet, pak budu moudřejší a ozvu se.
Hlavně si vezmi ssebou někoho kdo Volva zná amá diag.A vyplň si bydliště

tuhyk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2013 13:03
Vůz: zatím žádný
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od tuhyk »

Hotovo, už jsem to psal i v mém první příspěvku :)

No chci si hlavně podívat, jestli mi na tom autě nebude něco vadit (posez, výhled, jakákoliv prkotina) a konkrétní vytipovaná auta pak začnu objíždět později. Každopádně dík!
_________________
Resistance is futile

alkin
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 11 kvě 2013 21:39
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V50, 2007, 1.8 benzin
Bydliště: Brno

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od alkin »

Zdravim, měl bych na vás dotaz ohledně koupě V50.
Roční nájezd mám do 15tis. a dálnice je z toho minimum. Proto uvažuju o benzínu (1.8 - 92kW). Chtěl bych se pokud možno vyhnout problémům s naftou (1.6D & 2.0D) a taky předpokládám, že údržba u tohoto motoru nebude tak náročná-nákladná jako u naftových motorů. Myslím si, že pro mou potřebu by to mělo být dostatečné, ale ještě jsem se s touto motorizací nesvezl a moc informací jsem o tomto motoru tady na fóru nenašel. Takže jestli se někdo z majitelů této motorizace může podělit o zkušenosti tak bych byl velmi rád. Hlavně teda jak to jede a jestli jsou nějaké problémy s tímto motorem.

Jinak moc kousků s tímto motorem se nanabízí, ale našel jsem jednu 'až moc' zajímavou nabídku, tak bych se rád zeptal na váš názor.
http://adusum.cz/nabidka-vozu/volvo-v50 ... a=5&page=1

Dík předem za jákékoliv postřehy a rady.

pacicka1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 97
Registrován: 05 říj 2012 15:30
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V60 D4 2,4 AWD

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od pacicka1 »

Auto vypadá pěkně, ale rok výroby musí být alespoň 2007 nebo starší, je to starý model.
V roce 2007 se prodával nový model, zároveň se starším modelem.
Pokud km jsou pravdivé, tak je to skoro nové auto a nemělo by být problém jenom jezdit + pravidelný servis.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM

jm252485
Offline
Příspěvky: 195
Registrován: 18 pro 2012 15:23
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jm252485 »

Auto na obrázku je ještě "předfaceliftové" (tedy vyrobené do srpna/září 2007) MY 2008 měl už jiná světla, nárazníky atd. (viz http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40). Užitná hodnota je po faceliftu přece jen vyšší - lepší audio, úložné prostory atd.
Od roku 2009 se pak pozná auto zvenku podle rozšířeného nápisu (VOLVO x V O L V O) na kufru.
Motor 1.8 92 kW je považován za spolehlivý a nenáročný - je to slabší ze dvojice 1.8/2.0 Ford Duratec HE (také v Ford Focus/Mondeo MkIII). Motor není žádný sprinter (i když s mojí 40 udělá 205 podle GPS) a akcelerace je pouze průměrná. Spotřeba se dá udržet mezi 7-8 litry při rozvážné jízdě (na dálnici okolo 120, jinak podle předpisů). Při svižnější jízdě (130-150 na dálnici) se mi pod 9 litrů nedařilo. Ve městě (Praha-Krč-Holešovice, takže magistrála, což je ale extrém) taky okolo 9 litrů.
Optimální kroutící moment je až za hranicí 3000 otáček, což je trochu nepříjemné, protože pak si zase o trochu víc řekne. Na dálnici by sedl šestikvalt, protože by mohly být otáčky trochu níže (při 130 okolo 4000 ot) a při menší zátěži by to motor určitě utáhnul. Jinak se doporučuje nedusit to pod 2000 kvůli dvouhmotovému setrvačníku.
Servisně je to nenáročné - rozvodový řetěz (kontrola po 250 000), jediné "slabší" místo je asi napínák delšího řemenu pomocných agregátů (jsou tam dva řemeny), který může okolo 100 000 km ozvat a pak se vymění (i s oběma řemeny - cca za 3500 Kč v aut. servisu, ale jde to i levněji).
Znalci dávají přednost "pravému" Volvo motoru 2.4 (pětiválec), ale na ten u nás narazit v dobrém stavu je spíše zázrak.
Rozhodně mi 1.8 připadá jako výrazně lepší volba, než nafta (viz diskuze okolo 1.6/2.0 D)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4

alkin
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 11 kvě 2013 21:39
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V50, 2007, 1.8 benzin
Bydliště: Brno

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od alkin »

Díky za informace. Víceméně se mi potvrdilo to, co jsem si o tomto motoru myslel (dynamika, spotřeba, údržba). Ty řemeny za cca 3500Kč to není nic strašného, to už bych se spíš bál té 'dvouhmoty'. Jde mi hlavně o jednoduchost a taky je dost pravděpodobné, že časem to auto bude spíše manželky jako druhé v rodině a to bude ten nájezd ještě menší a zůstane dokud bude jezdit.

K toumu faceliftu od MY2008. Je nějaký zásadní rozdíl u 'pofaciliftované' verze, hlavně teda technicky?
Vzhledove je to jasné, audio moc neřešim. Vetšina mých cest je do 2h max a to většinou hraje radiozurnál popřípadě nic když synek usne. Raději ticho než řvoucí dítě :) Úložné prostory taky nejsou něco co by pro mne bylo zásadní. Raději plné dveře bez kapes a super tuhost než místo na 2l PET láhev a tuhost 'nulova'.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 620
Registrován: 20 dub 2012 12:10
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Teflon_490 »

Ta zmena uloznych prostoru je prakticky minimalni, tyka se to jen stredove konzole mezi sedadly, zbytek zustava stejny. A k audiu, neni to ani tak o kvalite, jako o moznostech pripojeni. Pred faceliftem melo S40/V50/C30 nejhorsi moznosti konektivity, pridat nejaky AUX nebo iPOD hodne problematicke diky opticke MOST komunikaci, po facu uz to je integrovane v radiu.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

jm252485
Offline
Příspěvky: 195
Registrován: 18 pro 2012 15:23
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jm252485 »

Ano, je to jak píše Teflon, jenom nevím, jestli maličko neprobrali tu boční kapsu ve dveřích, aby se tam vešla větší flaška, a i audio Performance má 6 repráků (výškáče ve sloupcích), ale jestli je to inovace - nejsem si jist.
Dodatečně ještě jedno upozornění (je otázka, nakolik závažné pro zadavatele dotazu). Je to k audiu. Jak psal Teflon, už i to základní audio (Performance) umožňuje nově vstup z externího zdroje (AUX-IN), ale pozor! Zvolí-li si majitel jako doplňkovou konfiguraci instalaci originál Bluetooth sady (pozná se podle tlačítek telefonu vpravu na volantu nad ovládáním hlasitosti a "telefonním" popisem na tlačítkách stanic rádia), pak tato volba "obsadí" vstup AUX a už není k dispozici. MP3 se pak dají přehrávat jenom streamováním z telefonu (přes to BT), ale ne každý telefon to umí - je třeba porovnat v seznamu kompatibilních telefonů u Volva.
U vyšších audio sestav toto nehrozí, navíc umějí hrát i CD s MP3 soubory (taky ale až od nějakého roku, nevím přesně - 2009?)

No a od roku 2010 (MY 2011) jsou jiné motorizace (1.6 benzín, 1.8 už není... viz WiKi)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4

AldaAlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 11 pro 2008 13:31
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od AldaAlan »

Ahoj,
kamarád zvažuje nákup V40 T5 162kW, je tam něco na co si dát pozor? Když jsem to projížděl, tak na 1a2 docela pila, ale pak už mi to přišlo na 162kW s turbem dost vlažné. Odcházejí váhy vzduchu, turba, nebo něco jiného?
Zdravím Alda
Díky
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1153
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od old.fashioned »

tady asi není uživatel, který by mohl podobný zkušenosti dlouhodobým provozem dát
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 906
Registrován: 21 čer 2008 05:39
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od ksw »

jak vlažné ?
turbo nepoznáš dle 1 a 2 stupně, musí táhnout řádně na 3 , 4 a 5.
a to se dá přece poznat, bych řekl, že skoro pregnantně. kvůli 1 a 2 jsou vychytávky abys zbytečně negumoval to jede i htp než se rozsype .
vezmi někoho kdo jezdí s turbínou na benzín a řekne ti.
vlažné jsou pohledy těch co se musí zařadit za tebou do fronty
Naposledy upravil(a) ksw dne 14 kvě 2013 15:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
Lancia k 2.0t 162 kw benzín/99

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2449
Registrován: 26 led 2009 11:03
Bydliště: Rudice/BK

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od mr1 »

asi tak. Mě tahá starý TDI i pětku jako kráva. Takže pokud to netáhne pořád, buď to není T5, nebo neturbí.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1130
Registrován: 15 črc 2010 01:16
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od MarekV »

Pokial viem tak T5 je vysokotlakove turbo, je pomerne velke tak to taha az vo vyssich otackach.
Mne to treba na eRku tiez nejede kym tam nemam aspon 3000-4000 RPM

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 906
Registrován: 21 čer 2008 05:39
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od ksw »

bych řekl zvláštní servisní průběh dle knížky, že by po 60tkm se na to vybodl?? a dalších 40 tkm někde na koleně?? = divné.
_________________
Lancia k 2.0t 162 kw benzín/99

flaksy
Offline
Příspěvky: 999
Registrován: 15 srp 2008 08:52
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od flaksy »

Myslíte, že to je to stejné auto jako probíráno zde? :
viewtopic.php?f=97&t=40183

Jinak ta serviska je teda zvláštní, hlavně že S40/V50 nemají servisku shodnou s S40/V40/S60 ... vím, mám :D Pravda S40 mám DE a S60 mám CZ ...
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

AldaAlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 11 pro 2008 13:31
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od AldaAlan »

Ahoj,
jo je to ono, když přijdeš blížeje obouchané ze všech stran, promáčklé oboje zadní dveře, prasklá zadní světla, lehce uvolnění přední nárazník. Interier ok. Mám V70II 2,5TDI, vím, že se to nedá srovnávat s charakteristikou motoru T5 , ale mě to táhne ve všech otáčkách nad 1800ot/min. Kde bych našel graf průběhu výkonu a krouťáku??? Právě mne zajímá kdy turbo táhne.
Díky za reakce
Alda
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

flaksy
Offline
Příspěvky: 999
Registrován: 15 srp 2008 08:52
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Re: rada před nákupem S40 T5 2005

Příspěvek od flaksy »

Vidíš to, těch dveří jsem si na foto nevšiml, ale máš pravdu, je to tam. Podle mě turbobenzín bude zabírat kontinuálněji a více hladce než nafta, přeci jen má jinou charakteristiku, pocitově to asi tak nekopne, spíš bych sledoval rychloměr. Aspoň mi to tak přišlo při srovnání T6 od Volva a V6 TDI z Audi :)
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“