PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 146
Registrován: 07 bře 2006 14:01
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 B5254T2 06', S60 R B5254T4 04',

PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od Mirek Kabát »

Dobrý den,prosim o radu.Na V70 I 2,5t 142kw po delší jizdě mi zhasl motor a už nejde nastartovat.Předtím žádné naznaky,že by bylo něco špatně.Zjistil jsem,že je spálená pojistka od paliv.čerpadla.Když dám novou,zapnu klíček,čerpadlo zavrčí tak jak má,ale při pokusu nastartovat se opět spalý pojistka.Setkal jste se někdo s tímto problémem?Jak náročná je oprava.Díky mirek kabát
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

GDPR_user

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od GDPR_user »

Mirek Kabát píše:Dobrý den,prosim o radu.Na V70 I 2,5t 142kw po delší jizdě mi zhasl motor a už nejde nastartovat.Předtím žádné naznaky,že by bylo něco špatně.Zjistil jsem,že je spálená pojistka od paliv.čerpadla.Když dám novou,zapnu klíček,čerpadlo zavrčí tak jak má,ale při pokusu nastartovat se opět spalý pojistka.Setkal jste se někdo s tímto problémem?Jak náročná je oprava.Díky mirek kabát
s největší pravděpodobností je vadné čerpadlo

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 146
Registrován: 07 bře 2006 14:01
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 B5254T2 06', S60 R B5254T4 04',

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od Mirek Kabát »

Už je to jisté.Do ted jsem na tom dělal a zjistil,že je kaput.Díky.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od standa »

Jak je možný, že pojistka přežije ty dvě sekundy po zapnutí zapalování a spálí se až potom?
A proč "vadný" motor čerpadla normálně funguje a čerpadlo čerpá??

Nechci rýpat, ale kraťasů na kostru a blbě zapojených imobilizérů jsem viděl dost...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od Jarda S40 »

4Standa - možná mezizávitový zkrat. Čerpadlo ještě jede, ale odběr proudu je již na hranici vypínacího proudu pojistky a ta se po chvíli přepálí. Pojistka by měla tuším ihned odpojit asi při několikanásobně větším proudu než jmenovitém maximálním. Jinak při menším nadproudu je doba jejího přepálení dosti dlouhá. Naopak při řádově větším proudu reaguje v desetinách sekundy. Ale znám spíše jističe, nicméně se to dá dohledat v katalogách výrobců.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od standa »

jasně, ale že by si pojistka vybrala ausgerechnet okamžik startování, kdy poklesne napětí a tím i proud do poškozeného motorku??
ne že by to nebylo nebylo možný, ale ta výstřední nepravděpodobnost :roll: :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od Jarda S40 »

Jasan, máš pravdu, špatně jsem četl. Pokud teda to čerpadlo zavrčí po zapnutí klíčku (tuším by mělo běžet 8 sec.???) na danou dobu a je v pohodě a při startování hned spadne pojistka, tak je to divné. Jestli teda není ovládanej stykač startéru nebo něco podobného (vstřiky, volnoběžnej ventil a pod.) přes stejnou pojistku s pal. čerpadlem. Nevím, tyhle motory neznám a jsem línej to hledat. Určitě to tu někdo zná.

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 146
Registrován: 07 bře 2006 14:01
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 B5254T2 06', S60 R B5254T4 04',

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od Mirek Kabát »

Po zapnutí klíčku čerpadlo zavčelo asi na sekundu a hned odpochodovala pojistka.Je tam 15A,zkusil jsem i 20A a to bylo totéž.Taky jsem prubnul obpojit baterku .Po zapojení byl naznak,že by i chytl,další pokus byl už jen prasklá pojistka. Tak jsem zresetoval imobilizer,ale žádná změna.Jinak dík za každý info.Budu nějaký čas pryč a nebudu moc reagovat.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: PALIV.ČERPADLO - ŽERE POJISTKY

Příspěvek od standa »

Mirek Kabát píše:Už je to jisté.Do ted jsem na tom dělal a zjistil,že je kaput.Díky.
.
.
.
Po zapnutí klíčku čerpadlo zavčelo asi na sekundu a hned odpochodovala pojistka.Je tam 15A,zkusil jsem i 20A a to bylo totéž.Taky jsem prubnul obpojit baterku .Po zapojení byl naznak,že by i chytl,další pokus byl už jen prasklá pojistka. Tak jsem zresetoval imobilizer,ale žádná změna.Jinak dík za každý info.Budu nějaký čas pryč a nebudu moc reagovat
Evidentně si pod pojmem "dělat na tom" představuju něco jinýho než ty, Mirku. Připojil jsi třeba čerpadlo přímo u "inspekčního" otvoru nádrže (obvykle pod zadním sedadlem) na externí napájení?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
This topic is 13 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“