geometrie řízení Volvo 850 a 17" kola

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 3 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
d24tic
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 09 čer 2006 21:31
Bydliště: Broumov

geometrie řízení Volvo 850 a 17" kola

Příspěvek od d24tic »

Dobrý den,

dnes jsem na své Volvo 850TDI namontoval 17ky o rozměru 7,5 a et 49 s podkložkou cca.5mm
což zhruba odpovídá původnímu ET43. Gumy mají rozměr 225/45 Auto se satalo velice neklidné a nechce držet přímý směr,při sebemenší nerovnosti si jede samo kam chce. Před tím jsem jezdil na
16" kolech ET43 s 205/50 a níc jsem nepozoroval.Kde je problém, musí mít 17ky jíné nastavení (pořípadě jaké) a nebo mám v zavěšení něco volného a tyto kola to jen zvíraznil? Musí podotknout že rozdíl je propastný! Jak se Vám jezdí na 17kách,máte podobné zkušenosti?

Richard K.
_________________
850 r.v.96 2,5TDI

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 14 pro 2006 01:23
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Re: geometrie řízení Volvo 850 a 17" kola

Příspěvek od Sibr »

Zkušenost s 850kou nemám ale Cčko je dá se říct to samý a já problémy nemám, spíš mě napadají ty podložky...
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: geometrie řízení Volvo 850 a 17" kola

Příspěvek od jarek.krizan »

Šířka běhounu a výška pneu mají poměrně velký vliv na jízdní vlastnosti. Pokud má někdo dojem, že si nějak zvlášť pomůže širokým nízkoprofiláčem na našich tankodromech, které silnice ani neviděly, tak se plete. Čím nižší a širší pneu, tím větší citlivost na vyjeté koleje a podélné nerovnosti a taky i na zakřivení vozovky. Trochu se tomu dá odpomoct úpravou geometrie nápravy ( pokud teda na ní nejsou vůle ) . V první řadě by to chtělo zjistit, jestli je podvozek v pořádku a bez vůlí, potom zjistit stav hodnot geometrie podvozku ( při těchto kolech je 1 mm velká míra ). Podle toho se pak dá vyhodnotit co s tím dál.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: geometrie řízení Volvo 850 a 17" kola

Příspěvek od Bobika »

Tak, tak široké a nízké gumy jsou velice háklivé na vyjeté koleje a ty jsou dneska skoro všude. Já mám 215/40 R17 a volant ani v přímém směru pustit nemůžu, hned to jenam zatáčí. Na naše silnice jsou ideální tak 16" kola a pneu o šíři 205 na 50-55. Osobně bych na TDI 17 kola nedával. I já když bych měl T5 tak bych tam dal origo 16 Colomba ale T5R to udělat nemůžu, tam holt patří 17 Titany, ale uvažuji o tom, že koupím 215/45-50 na R17.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
This topic is 13 years a 3 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“