ELEKTROINSTALACE: Dobíjení akumulátoru

Moderátor: wickey

This topic is 9 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

ELEKTROINSTALACE: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Rád bych požádal o konzultaci problému se zpětným dobíjení autobaterie z alternátoru. Dnes před druhou hodinou v noci jsem se předčasně vrátil z dovolené. Díky závadě jsem musel cestu o téměř polovinu zkrátit. :( Asi 1.800 km od domova po návratu do odstaveného vozu nabylo možno nastartovat (všechno v autě bylo vypnuté a nic nemohlo baterii vybíjet). Kontrolky na přístrojovce svítily jak mají i dálkové ovládání bez problémů otvíralo, ale při otočení klíčku jen kovově cvaklo od startéru a nic. Zoufalství celé rodiny nebralo konce. Všechny další pokusy dopadly stejně. První nesprávný tip byl na závadu startéru, ale po projití všech eventualit se začala rýsovat závada přímo na akumulátoru Bosch (55 Ah 420 A), (těsně před odjezdem jsem akumulátor dobíjel a ještě ve "VDA Akuma" nechal přeměřit jeho hodnoty - dle slov pracovníka byla baterie v bezvadném stavu a odhadem jí dával ještě MINIMÁLNĚ !!! dva roky života). Díky jazykové bariéře a absenci relevantního servisu jsme zakoupili na místě nabíječku a snažili se alespoň zajistit bezproblémový dojezd domů (bohužel za cenu odepsání zbytku dovolené :cry: ). Baterii se po nabíjení povedlo vůz nastartovat a další dva dny fungovala ( nicméně jsme se snažili používat co nejméně energeticky náročných věcí - žádná světla, rádio, klimatizaci a startování po malých pojezdech). V sobotních ranních hodinách jsme nastoupili do zapakovaného vozu a celá zoufalá situace se opakovala - auto nenastartovalo...
Nemá smysl popisovat smutek rodiny z předčasného návratu z cesty, na kterou se dlouho šetřilo ani mé obavy z vypnutí motoru při čerpání u pumpy. V pořádku jsme dojeli, auto nás nikde nenechalo a to je asi teď to hlavní. Hned ráno jsme vyrazili pro novou baterii (motor sice těžko, ale přeci jen naskočil). Z více či méně blbých, nebo drahých variant (co by jste chtěli v neděli ráno ?!) vypadla baterie Bosch Silver (74 Ah 680 A). Peněženka sice nadávala jak vzteklá, ale jezdit se musí :) . V blízkém servisu u čerpací stanice jsme ji pomocí kabelů a dalšího akumulátoru vyměnili za původní. Při manipulaci jsme zjistili, že kabel od plusového konektoru i samotný konektor je žhavý a nedá se ho téměř dotknout rukou. Pracovník servisu odhadoval příčinu na neschopnost původního akumulátoru pobrat energii z alternátoru, já se spíše obávám nějakého zkratového zapojení na plusovém kabelu. Baterii jsme úspěšně vyměnili, starou předali k recyklaci a odjeli domů vybalit. Před domem jsem ještě jednou zkusil nastartovat. I přes vinikající parametry akumulátoru žádná sláva. Zkusmo jsem sáhl na plusový kabel a situace byla shodná, ne-li horší jako u původní baterie. Nerad bych oddělal novou, drahou autobaterii a proto uvítám jakýkoliv nápad k dané věci. Ke je a byla chyba ? Alternátor, startér, akumulátor nebo nějaké "zkratové připojení" ? Předem děkuji všem za radu.
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda S40 »

Na kontaktu, který je horký, je velký přechodový odpor. Takže očistit, eventuelně namazat a pořádně dotáhnout. Je li to svorka na baterii se zalitým kabelem, navrhuji ji vyměnit za normální s objímkou na kabel přitahovanou šrouby. Když už budeš v té práci, můžeš změřit proud jdoucí z aku do vozu při vypnutém klíčku.

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Děkuji za rychlou reakci. Kontakty původní akumulátoru byly pravidelně čištěny, ošetřeny WD40 a dotaženy. Novou baterii jsme dotáhli jako o život také a kabel pálí a pálí ...
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Honza »

Achillea píše:Děkuji za rychlou reakci. Kontakty původní akumulátoru byly pravidelně čištěny, ošetřeny WD40 a dotaženy. Novou baterii jsme dotáhli jako o život také a kabel pálí a pálí ...
Tam bude někde kraťák. Prošoupanej kabel, prošlehlej alternátor možností je moc. Zkusil bych asi autoelektrikáře.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Vidím to podobně - zítra vyrazím na výlet po servisech. Děkuji, dám vědět jak to dopadlo.
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda S40 »

4Achilea - jestliže je rozpálená svorka akumulátoru, která běžně musí převádět proudy řádově stovek A, tak je na ní přechodový odpor. Pokud by přes ní tekl do zkratu proud tak velký, že by ji rozpálil, tak bys už dávno hořel. Po sundání svorky s ní zkus škrtnout o pól akumulátoru, zda výrazně jiskří (pokud nemáš tem ampérmetr).

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od standa »

Achillea píše:...Při manipulaci jsme zjistili, že kabel od plusového konektoru i samotný konektor je žhavý a nedá se ho téměř dotknout rukou. Pracovník servisu odhadoval příčinu na neschopnost původního akumulátoru pobrat energii z alternátoru...

Toho servismana :prace: na maličký kousíčky, :kuch: a použít jako návnadu na :ryby: . Ryby nic nepoznaj, žížala i ten pablb maj stejnou inteligenci. :roll:

Achilleo, najdi u vás autoelektrikářskou dílnu, nebo firmu zabývající se opravami startérů a alternátorů, nebo nějakou dílnu, kde opravujou veterány - prostě někoho vzdělaného v oboru elektro, kdo ti potvrdí, co psal JardaS40: původní i nová aku, starter i alternátor je ok, místo, které se hřeje je potřeba opravit (zkrátit kabel a na nový konec připevnit svorku - práce na dvacet minut a 100 korun materiál).

Je mi líto tvé dovolené i peněženky - k recyklaci jsi předal téměř jistě dobrý akumulátor... :ryma:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Achilleo, najdi u vás autoelektrikářskou dílnu, nebo firmu zabývající se opravami startérů a alternátorů, nebo nějakou dílnu, kde opravujou veterány - prostě někoho vzdělaného v oboru elektro, kdo ti potvrdí, co psal JardaS40: původní i nová aku, starter i alternátor je ok, místo, které se hřeje je potřeba opravit (zkrátit kabel a na nový konec připevnit svorku - práce na dvacet minut a 100 korun materiál).

Je mi líto tvé dovolené i peněženky - k recyklaci jsi předal téměř jistě dobrý akumulátor... :ryma:[/quote]

Novinky dnešního dne přidávám i jako reakci k odpovědi za kterou děkuji.
Předem k servismenovy "vhodnému k nakrájení rybám" - eventualitu, že akumulátor nebyl odbouraný jsem zvažoval také a i díky Tvé vítce zajel dnes zpět do servisu a ještě nezlikvidovanou baterii odvezl. Baterii jsem dovezl do specializovaného servisu na zátěžový test a tam zkutečně potvrdili, že je mrtvá (jdou i baterky do křemíkového nebe ? :) ).
Co se týká servisu autoelektriky, vytipoval jsem už včera na internetu dle pozitivních referencí několik provozoven a dnes vyrazil na výlet. Chtěl jsem si i do budoucna udělat test serióznosti k zákazníkovi a rozhodl se vyzkoušet jich několik (no co, vždyť mám přeci dovolenou :lol: ).
Skóre nedopadlo nejlíp - objel jsem od rána 5 (slovy pět :) ) provozoven a ani v jedné se nepovedlo určit chybu. Co bylo horší téměř všude se snažili cpát zákazníkovi do hlavy nesmysly a žádné servisy se neschodly na příčině. Pět servisů - pět názorů. Čtyři servisy střelily od boku závadu (každý jinou) kterou hodlali odstranit, pouze jeden uvolil prověřit všechny eventuality. Na další servis už nebyla síla a tak jsem se vrátil do toho, kde netvrdili že vše vědí, ale že to najdou. Servis je v Praze 5 - Na Bělidle a má doporučení mého kolegy a slušnou pověst na netu. Auto jsem zanechal s tím, že se ráno ozvou a dají vědět co s ním je a co se dá dál dělat.
Při mém odchodu jsem ještě sáhl na baterku i plusový kabel - mít u sebe vajíčka, mohl jsem je bezproblémů smažit.
Zítra podám zprávu o příčině pro případného dalšího zoufalce s podobným problémem ...
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Igor »

....síce nie som odborník ne autoelektro, ale mne to vychádza na veľký prechodový odpor na kábli +, ten by mal smerovať priamo k cievke štartéra - nedotyká sa po ceste k štartéru niekde kostry, sacieho potrubia a pod. ? To by však bol efekt ako zváračka. Možno ten kábel je vo vnútri preslabený. Ako už kolegovia tu písali, vymenil by som plusovú svorku a premeral by som ten kábel...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Roger »

Igor píše:....síce nie som odborník ne autoelektro, ale mne to vychádza na veľký prechodový odpor na kábli +, ten by mal smerovať priamo k cievke štartéra - nedotyká sa po ceste k štartéru niekde kostry, sacieho potrubia a pod. ? To by však bol efekt ako zváračka. Možno ten kábel je vo vnútri preslabený. Ako už kolegovia tu písali, vymenil by som plusovú svorku a premeral by som ten kábel...
Taky bych rekl> kabel od baterky ke starteru promerit...zjistit jestli neni porusen, pak jit dal po te ceste od baterky
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Jednoznačně souhlasím, něco podobného jsem už u jednoho ze svých minulých vozů zažil.
Na autě zvládám udělat většinu věcí, ale do elektriky se hrabu jen v případě nejvyšší nouze (a to ještě v bezpečnostních slipech hnědé barvy - sichr je sichr :lol: ). Bohužel už dneska člověk jen těžko chytá veškeré novinky v autě a také má větší respekt a strach aby něco nezničil. V případě závady na elektroinstalaci to platí mnohonásobně. Odpálit špatným zásahem třeba řídící jednotku bych rozhodně nechtěl. U starého Renaultu jsem si měnil sám motor a nebyl v tom problém, u nových aut se už člověk pomalu bojí otevřít i haubnu :? . V každém případě ještě jednou děkuji všem zůčastněným (především Jardovi S40 za rychlou odpověď) a dám vědět, až se zítra ozvou ze servisu, kde byl zakopaný pes ...
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od standa »

Achillea píše: Baterii jsem dovezl do specializovaného servisu na zátěžový test a tam zkutečně potvrdili, že je mrtvá
Pokud baterii jen zatížili a nenabíjeli, mohou tak maximálně říct, že je mrtvá NEBO hluboce vybitá. Až při nabíjení se pozná, jestli je mrtvá nebo jen vybitá.

Tydle taky :prace: , :kuch: a :ryby: .

:D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda S40 »

4Achylea - mám návrh, jsi z Prahy, půjč mi tu baterku na dva dny. Škoda že mě nenapadlo se ti podívat i na auto, ale nevšim jsem si odkud seš dokud jsi nezmínil opravnu Na Bělidle.

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Děkuji za návrh, ale auto i baterie ( v kufru) jsou už v servisu. Zítra se snad dozvím víc - zatím nemám ani představu o ceně a délce opravy.
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Nimbus je zpět ze servisu. V opravně proměřili vše co se dalo a jediný problém našli v zoxidovaném konci plusového kabelu. Ten zkrátili a opatřili novou koncovkou. Motor nechali nahozený delší dobu a kabel, ani akumulátor se prý už nehřál. Poté ještě jednou vše proměřili a hodnoty od alternátoru se prý zvedly proti původním. Proměření před i po opravě, kompletní práce i materiál přišli na 410,- Kč (ujištění, že vše už teď bude na 100% v pořádku jsem dostal zdarma jako bonus :) ). Cena je dle mého přiměřená - kontrolovali toho poměrně dost. Když si vezmu, že včera chtěli v jiné opravně rovnou měnit i celý alternátor ...
Zítra jsem zase na cestách, tak uvidím bude-li nějaká změna k lepšímu. Jenom nikdo nebyl schopen vysvětlit, proč odešla kontrolovaná a udržovaná baterka (doma jsem ji hned dal na nabíječku a ta po půl hodině signalizovala, že akumulátor je nabitý ?!?). Stále moc nevěřím tomu, že za koncem mé dovolené s předčasnou cestou zpět, vyhozením 3.000,- za novou baterku a neschopností nastartovat byl kus zoxidovaného kabelu a stačila jen oprava za cca 400,- ...
Nicméně budu doufat, že už je skutečne vše O.K. a nezbývá než Vám všem ještě jednou poděkovat za rady a za podporu.
Michal
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od standa »

Achillea píše: Jenom nikdo nebyl schopen vysvětlit, proč odešla kontrolovaná a udržovaná baterka (doma jsem ji hned dal na nabíječku a ta po půl hodině signalizovala, že akumulátor je nabitý ?!?). Stále moc nevěřím tomu, že za koncem mé dovolené s předčasnou cestou zpět, vyhozením 3.000,- za novou baterku a neschopností nastartovat byl kus zoxidovaného kabelu a stačila jen oprava za cca 400,- ...
Možná se vypařila voda z článku, jehož elektrody byly ohřívány plusovou svorkou, desky se obnažily a katastrofa je na světě :(

To, že tvoje nabíječka ukázala po půl hodině "nabito" znamená, že baterie je nabitá nebo k.o. Dej ji do auta a vyzkoušej nastartovat. To jsou ty zkoušky nabíjením a zatížením, jak je psáno výš.

Ad cena opravy: příště přijeď ke mně a do deseti tisíc (dvaceti, padesáti) se nevejdem. Spokojenost zákazníka - náš cíl! :mrgreen:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda S40 »

Achillea píše:Stále moc nevěřím tomu, že za koncem mé dovolené s předčasnou cestou zpět, vyhozením 3.000,- za novou baterku a neschopností nastartovat byl kus zoxidovaného kabelu a stačila jen oprava za cca 400,- ...
Michal
Mš to připomíná historku mého táty. Byla z dob počátků automobilismu, kdy se pánovi porouchalo auto a on se zastavil u kováře. Ten auto prohlédl, našel chybu, dal tam jeden šroubek a řekl si o 100 Kč. Pán se divil, že 100 Kč za šroubek. Kovář mu vysvětlil, že za šroubek je 1 Kč a 99 Kč za to, že věděl kam ho dát. No a s tím tvým autem je to stejně. Ta oprava jen za 400Kč ti mohla vše ostatní ušetřit, kdybys ji uměl udělat tam venku na dovolené. Holt neuměl a tak jsi platil vše ostatní. Ale to se stává každému z nás. Příště až uvidíš horkej kontakt na elektrice, budeš vědět co je to přechodovej odpor a jak to vyřešit. Ale nic si z toho nedělej, když nejde o život nebo zdraví.... :lol:
4Standa - já doufal, že všechny ty odborné servisy, co na tu baterku koukaly zkontrolovali stav kyseliny! ;-)
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 26 čer 2007 23:14, celkem upraveno 1 x.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od standa »

Jarda S40 píše:
4Standa - já doufal, že všechny ty odborné servisy, co na tu baterku koukaly zkontrolovali stav kyseliny! ;-)
jako bys neznal dnešní módní baterky - zalisovaný, svařený, slepený a - uživateli, bububu, ne aby jsi cokoliv kontroloval, to je BEZúdržbová baterka, heč. za tři roky si hezky plav pro další - to by tak hrálo, aby baterka vydržela deset let :roll:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:jako bys neznal dnešní módní baterky - zalisovaný, svařený, slepený a - uživateli, bububu, ne aby jsi cokoliv kontroloval, to je BEZúdržbová baterka, heč. za tři roky si plav pro další - to by tak hrálo, aby baterka vydržela deset let :roll:
Přiznám se, že neznám. Já kupuju jen takové, které se dolévají. Asi je to tím, že preferuju nižší cenu.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od wickey »

Jarda S40 píše:Mš to připomíná historku mého táty. Byla z dob automobilismu, kdy se pínovi porouchalo auto a on se zastavil u kováře. Ten auto prohlédl, našel chybu, dal tam jeden šroubek a řekl si o 100 Kč. Pán se divil, že 100 Kč za šroubek. Kovář mu vysvětlil, že za šroubek je 1 Kč a 99 Kč za to, že věděl kam ho dát.
ja to znam s bouchnutim kladiva ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Roger »

Kamoš měl Hoňdu civíš z 94 a baterka vydržela 10let...a měl ji tam původní... :shock:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Achillea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 21 led 2007 20:56
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Achillea »

Standovi : Akumulátor jsem kontroloval - elektrolit je beze ztrát, ale stejně díky za tip. ;-)

Dnes jedu do Brna, tak na delší cestě z Prahy alespoň vše vyzkouším a zkontroluji.
Stále ještě hlodá červík v hlavě , nebyl-li problém ještě někde jinde. Naštěstí mám v hlavě červíků víc, tak se to snad nějak vykompenzuje. :lol:
Děkuji za rady
Michal
Naposledy upravil(a) Achillea dne 29 bře 2009 08:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
Dřívější vozy:
Volvo V40 T4 (2000) "Cirrus"
Volvo V4O T4 (1999) "Ventus"
Volvo V40 T4 (1998) "Nimbus"
Nyní:
Již bez Volva . . .

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Igor »

.....ja mám vo svojom aute ešte pôvodnú baterku s nápisom Volvo, je to r.v. leto 1999, najazdené 215000 km a len čakám dokedy vydrží. Za starých čias socializmu som bol svedkom toho, že 13 ročný Žigulák 1200 mal pôvodnú ruskú baterku a nejavila známky slabšej kapacity, proste auto nemalo problém. Trochu nepochopiteľné, ale je to tak, že niekedy sa dejú aj zázračné veci.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Roger »

Igor píše:.....ja mám vo svojom aute ešte pôvodnú baterku s nápisom Volvo, je to r.v. leto 1999, najazdené 215000 km a len čakám dokedy vydrží. Za starých čias socializmu som bol svedkom toho, že 13 ročný Žigulák 1200 mal pôvodnú ruskú baterku a nejavila známky slabšej kapacity, proste auto nemalo problém. Trochu nepochopiteľné, ale je to tak, že niekedy sa dejú aj zázračné veci.
No joo, rusove a svedi ti maji kvalitni "palivove" clanky ;-)
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Pelo 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 133
Registrován: 13 led 2009 21:34
Bydliště: Žilina

Re: ELEKTROINSTALACE: Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Pelo 1 »

-a kto si pameta ten antioxidacny prasok,ktory sa daval do elektrolytu v ruskych ponorkach--to by dnes vyrobcovia novych bat. krachli
_________________
Škoda 100 r.v72/30.9kw FORD Escort 1.4 r.v 84 FORD Sierra Ghia r.v 85 /77kw FORD Escort 1.3 r.v86/44kw FORD Escor Ghia r.v91/77kw V40 1.9TD r.v97/66kw OPEL Calibra-A 2i r.v 94/85kw
This topic is 9 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“