740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Příspěvek od crtec »

Zdravíčko,
prosím o radu. Kdyby jste měli na výběr mezi těmito dvěmi převodovkami, co by jste si nechali?
Já jsem pro 4+OD, sice víc možností co se podělá, ale je to hračička :)
Jak jsou na tom přovodový poměry?
Díky, crtec
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Re: 740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Příspěvek od Anonymous »

No já osobně bych volil manuál 5. Když nebudu koukat na to že se může potento víc věcí, řekl bych to asi takhle. Já mám 4+OD a brácha 5 man a už to co se mě osobně (můj názor) naprosto nelíbí je zdlouhavé řazení OD. Podle příručky bys měl povolit plyn a potom v klidu řadit, ale z vlastní zkušenosti když jedu podlahu a blízko k ní tak radši mačkám i na spojku a tam bys viděl jak je OD línej! Jediné pohodlí je v tom že se nemusíš natahovat kamsi za 5. ale já bych to klidně oželel :wink:

jojo
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2656
Registrován: 11 říj 2004 09:50
Bydliště: Nižbor

Re: 740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Příspěvek od jojo »

Já osobně bych taky dal přednost manuálu. Fakt je, že OD je vyloženě dobrej při přejíždění, výborně se s tím podřazuje. Jenže přece jen jsou tam elementy, který se opotřebovávají. Manuál je naprosto bez potíží. Jezdil jsem s obojím a s OD jsem si pohrál, ale s manuálem jsem víc v klidu.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: 740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Příspěvek od travex »

crtec píše:Zdravíčko,
prosím o radu. Kdyby jste měli na výběr mezi těmito dvěmi převodovkami, co by jste si nechali?
Já jsem pro 4+OD, sice víc možností co se podělá, ale je to hračička :)
Jak jsou na tom přovodový poměry?
Díky, crtec
no ja bych volil kombinaci obojiho, uz nejakou dobu uvazuji o modifikaci 5q (M47) a to skloubenim s M46 - jinymi slovy. vytvorit 5QOD.... sestej kvaltik by mel rozhodne vyznam - sice jen na dalnici, ale i tak... a kdyz uz se zminuji, neni tu nekdo, kdo by poskytl OD na pokusy? Staci i nejakej vycochtanejsi.... pokusnou 5q almaru uz jsem vyclenil...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

To vubec neni blbej nápad ! :)
Ale sestku zaradím maximálně jednou za sto let... - 150 a výš
A co kardan, bude 5q + OD stejně dlouhá jak 4q+OD ?
A připojení na olej z 5q?
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

crtec píše:To vubec neni blbej nápad ! :)
Ale sestku zaradím maximálně jednou za sto let... - 150 a výš
A co kardan, bude 5q + OD stejně dlouhá jak 4q+OD ?
A připojení na olej z 5q?
Pripojeni na olej neni provblem, prehodi se cely zadni viko - po drobny uprave), kardan je nutno asi o 15 - 18 cm zkratit, nebo taci i o min, ale pak se musi dat kratsi unasec (plati jen pro benzinovou verzi)....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Tak tohle mě hodně zaujalo, už jsme nad tím s tátou taky přemýsleli.Jenom dotaz, zkoušel si jestli se ti tahle mžná kombinace vejde pod auto? Ale asi jo, jinak by nemělo cenu se s tim zaobývat. :-k A k tvýmu dotazu - možná že budu mít i zbytečnej OD ale musim se prohrabat krámama a to půjde až o víkendu. Ale nic neslibuju, aby mě tady potom nikdo nekamenoval :axe: :mrgreen:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Ondra Hrubý píše:Tak tohle mě hodně zaujalo, už jsme nad tím s tátou taky přemýsleli.Jenom dotaz, zkoušel si jestli se ti tahle mžná kombinace vejde pod auto? Ale asi jo, jinak by nemělo cenu se s tim zaobývat. :-k A k tvýmu dotazu - možná že budu mít i zbytečnej OD ale musim se prohrabat krámama a to půjde až o víkendu. Ale nic neslibuju, aby mě tady potom nikdo nekamenoval :axe: :mrgreen:
do V2xx se to vleze bez problemu, do 7xx uz je to horsi a bude nutno upravit mirne tunel - rozsirit, ale nijak dramaticky, je to resitelne. Problem nastava u vozdiel, ktere pouzivaji "krabicovy" silentblok prevodovky (stejny jako pro AW71), tam bude potreba vyrobit novy drzak prevodovky, a mozna i mirne modifikovat "most". V kazdem pripade je nutne provest pokus, bez nej to nepujde.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Dobře, o víkendu to sundám z převodovky a příští týden se domluvíme na předání. Jo a ještě jeden dotaz - znáš někoho komu bys svěřil zkrácení kardanu?
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Ondra Hrubý píše:Dobře, o víkendu to sundám z převodovky a příští týden se domluvíme na předání. Jo a ještě jeden dotaz - znáš někoho komu bys svěřil zkrácení kardanu?
no zkraceni samotne muzes sverit komukoliv, kdo umi zachazet se soustruhem a svareckou. Na vyvazeni kontakt samozrejme mam...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Tak už jsem smontoval ten overdrive, mám ho teda i s přírubou s kterou se montuje na převodovku. Kdy a kde bychom se mohli setkat?
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Ondra Hrubý píše:Tak už jsem smontoval ten overdrive, mám ho teda i s přírubou s kterou se montuje na převodovku. Kdy a kde bychom se mohli setkat?
jsem k nalezeni v Praze, do Vanoic zbyvaji ctyri dny - a popravde receno mezi svatky se aute opravdu vrtat nebudu - co takhle na schuzi v lednu? je to hned po novem roce...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

2 Ondra> diky za ten OD, vcera jsem ho hodil na dilnu a chvili jsme nad tim badali. Vypada to velmi slibne, do dvojky to pujde naprosto v pohode, u sedmicky nevime jak moc zbyvde mista kilem vystupni hridele a jak velka bude mezera mezi OD a tunelem - bude to hodne natesno, ale snad se vyhneme upravam tunelu, i za cenu zkraceni mezikusu.

Ale je tu malej problem, neco malo nam chybi.... nemas nahodou M46 almaru? ta hridel co jsme o ni mluvili nam trochu chybi, podle rozpadu cop mam v chytrych knbihach by mela byt jen vlozena mezi vystupni hridel a OD.... chybi nam asi 15cm hridele s pohonem cerpadla.....

2vsichni>

NEVITE NEKDO JAK JE TO TAM UDELANY PRESNE, NEBO NEMATE NEKDO K DISPOZICI VYNDANOU PREVODOVKU M46 PRO OVERDRIVE, KDE BY SE TO DALO SKOUKNOUT????? (PDMINKOU JE BOHUZEL CASTECNE ROZEBRANI PREVODOVKY, ALE ZASE JI KLIDNE NA PRANI SLOZIME DOHROMADY, POKUD BY BYL NEKDO OCHOTEN NAM KLIDNE I TOTALNE VYSYPANOU ALMARU S OD VENOVAT TAK SE ZLOBIT NEBUDU)

jinak prdbezne jsme spocitali naklady vcetne prace a vyroby nekterych specialnich dilu (drzak almary, drzak radici paky a radici tahlo, zkraceni kardanu, uprava horniho vika se spinacem 5q atd) bez materialu jsme asi na 10 000 CZK komplet (vcertne kompletniho pretesneni almary a instalace do vozidla).... az vymyslime hridel tak muzeme ihned zacit s vyrobou prototypu.... prototyp bude jezdit ve V245.

Otazka zni, kdo vsechno by neco podobnyho chtel za vyse zminenych podminek, at se zbytecne nepatlame s dokumentaci pro zajisteni dobre replikovatelnosti postupu a cistotou provedeni - pro dve instalace se to bohuzel nevyplaci....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

No mám tu almaru z který jsem sundal overdrive, můžu Ti jí klidně půjčit - teď je mi stejně k ničemu :)
No já bych o to zájem určirě měl, jak jsi napsal - rozhodně by to mělo význam
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Ondra Hrubý píše:No mám tu almaru z který jsem sundal overdrive, můžu Ti jí klidně půjčit - teď je mi stejně k ničemu :)
No já bych o to zájem určirě měl, jak jsi napsal - rozhodně by to mělo význam
OK, budes druhy nebo treti v poradi, mozna si to tvoje hodime jako druhej prototyp... :-). Ja uz jsem rozhodnutej do toho jit, jen sehnat druhej kardan do my krabice.....



Jak se dohodneme na tom predani almary? Jsem denne v Benesove (po-pa), nevim jestli ji mas ve VP nebo ve vlasimi, takze dej vedet, kde je a nejak se domluvime...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

jdu do to ho s vama pokud to nebude stat vic jak 15.-do 740 d :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

stanislav král píše:jdu do to ho s vama pokud to nebude stat vic jak 15.-do 740 d :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
vitej v klubu.... do 15 se vejdeme..... aspon doufam, cil je udrzet to nekde na cca 10ti.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

TAK TO JSEM NA NÍ TEDA ZVJEDAVEJ JAK BUDE SLAPAT.JESTLI SE Z TOHO AUTA NESTANE LÍNÁ SVINĚ A BUDE SI TOČIT PŘI 140 TAK 2500 TAK BUDU MIT SPOLU S VAMA NEJLEPSI AUTO POD SLUNCEM :D :finga: A KDY MÁ BÝT UDĚLANÝ PRVNÍ PROTOTYP?

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

stanislav král píše:TAK TO JSEM NA NÍ TEDA ZVJEDAVEJ JAK BUDE SLAPAT.JESTLI SE Z TOHO AUTA NESTANE LÍNÁ SVINĚ A BUDE SI TOČIT PŘI 140 TAK 2500 TAK BUDU MIT SPOLU S VAMA NEJLEPSI AUTO POD SLUNCEM :D :finga: A KDY MÁ BÝT UDĚLANÝ PRVNÍ PROTOTYP?
Líná sine se z toho stane tezko -odstupnovani kvaltu zustane, jen jeden pribyde a zvetsi se maximalka + hmotrnost o nejaky to kilo. Takze kdyz tam das mensi kola aby auto jelo stejne max jak driv, na krizovatkach budes natírat fsechny :lol:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

A KDY BUDE ZHOTOVEN PRVNÍ PROTOTYP?

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

stanislav král píše:A KDY BUDE ZHOTOVEN PRVNÍ PROTOTYP?
Uz na tom nejakou chvili makame, ale driv nez v polovine brezna to nebude. Prvnim prototypem bude 245ka D24 (viz vyse)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 438
Registrován: 24 led 2005 18:18
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Příspěvek od Miki »

tak jak jste dopadly s tím 5+OD :?:
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Miki píše:tak jak jste dopadly s tím 5+OD :?:

momentalne je to u ledu, do dvojky to mnacpat pujde, do sedmicky jedine po uprave tunelu, existuje varianta s 5q prevodovkou z forda ( je zhruba stejne dlouha jako M46 a je v podobnem typu skrine - a svete div se pujde napasovat na prirubu bez velkych uprav), ale neni casu nazbyt, takze to momentalne neresim....i kdyz rad bych


PS: krom jineho je pomerne jednoduche narvat do manualniho auta 5q automat....ale o tom tzreba nekdy priste
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Porovnání vozu s overdrivem (OD) a normálním pětikvaltem:

Můj sedan s OD mám devět let a před pár lety jsem si udělal tlačítko OD ještě na konec přepínače stěračů (jako má kombík ostřikování zadního okna) - takže můžu přepínat na šaltrpáce i na páčce stěračů. Kombíka s pětkvaltem (moje první auto s mechanickým pětikvaltem) mám od jara a konečně jsem s ním udělal delší cestu, proto mohu subjektivně porovnat oba systémy.

Na rovné cestě je to vcelku jedno, ale jak jedete svižněji po kvalitní okresce, jasně vítězí OD. Nemám na mysli jiné zpřevodování, ale

1. rychlost přeřazení - než tam namícháte ze čtyřky pětku nebo naopak, tak to dlouho trvá, ztrácíte rychlost. U OD je řazení dílem okamžiku, spojku vyšlapuju jen trošku a při zařazování OD jedu pod plynem i po zmáčnutí tlačítka a spojku vyšlápnu, až když OD "přeřazuje" (skoro vždy se mi to povede ;) )
2. jedna ruka není během řazení na volantu, což není bezpečné (pochopitelně když řadíš, tak se ukáže v silnici past na mamuta nebo autobus v protisměru). U OD spínáte tlačítko daleko kratší dobu a já nedám pravou ruku z volantu ani na chvilku - jenom narovnám prst - ten nejdelší 8).
3. když dám ruku z volantu a přitom brzdím a ještě trochu zatáčím, tak lítám po kabině jako hadr na holi - zvláště na koženém sedadle :)

Tož tak - já jsem všema deseti pro OD.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3072
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: 740 převodovka: man 5kvalt VS 4kvalt+OD

Příspěvek od Sergej »

Ako to dopadlo, ake su eventuelne skusenosti s prevadzkou ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
This topic is 13 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“