Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12788
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Ekky, smiř se s tim, že ty můžeš sice předpokládat, že ostatní dodržujou pravidla, ale předpokládání může být tak maximálně polehčující okolnost při posuzování soudem, nicméně vinu ti to neodpáře. Ale chápu tvuj pocit, že to je postavený na hlavu, ale je to tak.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5023
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Jenomže v křižovatce se předjíždět smí.§ 17/f/3Ekky píše:I jako neznalej budu v domeni že je to křižovatka a že se tam předjíždět nesmí...
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Jo ale pokud predjizdis z práva auto které odbočuje do levá.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Bacha na to, tenhle omyl by se ti mohl vymstít...
Obecně v křižovatce předjíždět můžeš, pokud jsi na hlavní a na vedlejší musíš dát předjíždějícímu přednost.
(5) Řidič nesmí předjíždět
.
.
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
.
.
3. na hlavní pozemní komunikaci
Obecně v křižovatce předjíždět můžeš, pokud jsi na hlavní a na vedlejší musíš dát předjíždějícímu přednost.
(5) Řidič nesmí předjíždět
.
.
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
.
.
3. na hlavní pozemní komunikaci
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14151
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Jenže tam by ještě měla fungovat ta plná čára, ne? V křižovatce je přerušená jenom na to, aby mohla auta vjet do silnice.
Večer to proberu s tátou - bývalý šéf nehodovky a znalec v oboru dopravních nehod.
Večer to proberu s tátou - bývalý šéf nehodovky a znalec v oboru dopravních nehod.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Plná čára funguje, ale určitě nikoho nezbavuje povinnosti dát přednost. Pokud přijedeš po vedlejší, tak ani nemůžeš vědět, že je tam plná.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5023
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Jo to měla, ale pokud to tam neznáš tak nebudeš zjišťovat nějakou čáru z místní úpravy. Je na tobě jestli to tam pošleš.
Je to tam stejně na pikaču.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.0418403&y=50.1541729&z=19&base=ophoto&source=muni&id=1256
Je to tam stejně na pikaču.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.0418403&y=50.1541729&z=19&base=ophoto&source=muni&id=1256
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: jiný
- Bydliště: Hradec Králové
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Kámoš řešil v Praze takovouhle nehodu:
Omylem vjel do jednosměrné silnice z protisměru a po asi 100m z prava vyjelo auto a ... bum! Naštěstí jen plechy. Chlápek se rozčiloval jak magor a že musí zavolat cajti. Kámoš jako že není potřeba a chybu uznal. Byl v jednosměrce v prtisměru, takže byl samozřejmě viník. Chlápek trval na policajtech. OK. Přijeli, omrkli situaci a praví:
"Vážený pane XY (kámoš), vjel jste do zákazu vjezdu, zaplatíte pokutu 1000,-Kč. Viníkem nehody je ale ten druhý chlápek, protože zákon říká, že při vjíždění z vedlejší silnice na hlavní musí dát přednost vozidlům v obou směrech! Jednosměrná silnice s tím nemá vůbec nic společnýho. Ať už tam jede jakékoliv vozidlo, jakkoliv rychle, jakýmkoliv směrem, musí dát přednost. Musí pamatovat na to, že tudy může jet třeba vozidlo s právem přednosti v jízdě (sanitka, hasiči, ...). Nesmí vjet do křižovatky a jen předpokládat, že nic nejede, protože logicky by tam nic jet nemělo."
Takže chlápek utřel a opravu bude cvakat ze svého. (Kdyby na cajtech netrval, šlo by to z povinného ručení kámoše
)
Omylem vjel do jednosměrné silnice z protisměru a po asi 100m z prava vyjelo auto a ... bum! Naštěstí jen plechy. Chlápek se rozčiloval jak magor a že musí zavolat cajti. Kámoš jako že není potřeba a chybu uznal. Byl v jednosměrce v prtisměru, takže byl samozřejmě viník. Chlápek trval na policajtech. OK. Přijeli, omrkli situaci a praví:
"Vážený pane XY (kámoš), vjel jste do zákazu vjezdu, zaplatíte pokutu 1000,-Kč. Viníkem nehody je ale ten druhý chlápek, protože zákon říká, že při vjíždění z vedlejší silnice na hlavní musí dát přednost vozidlům v obou směrech! Jednosměrná silnice s tím nemá vůbec nic společnýho. Ať už tam jede jakékoliv vozidlo, jakkoliv rychle, jakýmkoliv směrem, musí dát přednost. Musí pamatovat na to, že tudy může jet třeba vozidlo s právem přednosti v jízdě (sanitka, hasiči, ...). Nesmí vjet do křižovatky a jen předpokládat, že nic nejede, protože logicky by tam nic jet nemělo."
Takže chlápek utřel a opravu bude cvakat ze svého. (Kdyby na cajtech netrval, šlo by to z povinného ručení kámoše

_________________
Volvo S60 2.4D, 96 kW, 2003
Volvo S60 2.4D, 96 kW, 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14151
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Takže dle vyjádření otce se to má asi takhle: Viník je řidič Seatu, protože začal předjíždět ještě před první křižovatkou a tam je hned několik omezení:
a) Plná čára
b) Zákaz předjíždění
c) Omezení na 70 km/h - to je jenom domněnka, protože neznáme rychlosti, ale předpoklad tu je
Zákaz předjíždění a 70 km/h končí první křižovatkou - začátkem, nicméně dál pokračuje plná čára i když je zamalovaná šrafováním, které se taky nesmí přejíždět ani nákladem přesahovat. Přerušovaná čára uvnitř křižovatky není povolením předjíždět!
a) Plná čára
b) Zákaz předjíždění
c) Omezení na 70 km/h - to je jenom domněnka, protože neznáme rychlosti, ale předpoklad tu je
Zákaz předjíždění a 70 km/h končí první křižovatkou - začátkem, nicméně dál pokračuje plná čára i když je zamalovaná šrafováním, které se taky nesmí přejíždět ani nákladem přesahovat. Přerušovaná čára uvnitř křižovatky není povolením předjíždět!
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12788
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
raolsa: táta se plete, viz 3m3 výše. Taťka je něco od orgánů, nebo z jurisdikce? (Edit: jo, sorry, už si to psal)
Seat porušil co mohl, ale nehodu způsobilo nedání přednosti v jízdě jemu. No to je sranda, by mě zajímalo, jak to nakonec dopadne.
Seat porušil co mohl, ale nehodu způsobilo nedání přednosti v jízdě jemu. No to je sranda, by mě zajímalo, jak to nakonec dopadne.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Asi bude mnoho názorů, takže můj je takovýto -
Na této křižovatce se nesmí předjíždět - viz zákazovou značku a vodorovné šrafování. Jedná se o jednu křižovatku - viz značku s dodatkovou tabulí zobrazující tvar křižovatky. Zákaz obecně končí až za křižovatkou, ne jejím začátkem, ale koncem. Ono by to ani jinak nešlo, třeba značka "hlavní silnice" platí pro celou křižovatku, zákaz odbočení vpravo či vlevo také a jiné a jiné. Řidič Volva tudíž mohl jak vidět vodorovné dopravní značení, tak i tu silnici znát z osobní zkušenosti a vědět, že se tam nesmí předjíždět. Řidič Volva (a každej jinej účastník silničního provozu, ale platí to i všeobecně) má právo předpokládat, že ostatní řidiči (občani) dodržují platné zákony. Předpokládáme, že řidič na vedlejší nám dá přednost, že na červenou nikdo nepojede, že tramvaj v zastávce zastaví, že elektrikář odvedl bezpečnou práci dle norem atd. Jinak bychom asi nemohli jezdit či vůbec žít. O tom zákony jsou. Nelze na každé křižovatce zastavit a čekat, zda nám řidič z vedlejší dá opravdu přednost. Takže řidič volva oprávněně předpokládal, že tak jako on i ostatní řidiči budou dodržovat zákony, vjel do křižovatky aniž by omezil či ohrozil řidiče náklaďáku. A že se tam v místech, kde neměl co dělat náhle vynořil řidič Seatu, kterého řidič Volva ani nemohl vidět, není chyba řidiče Volva. V době nárazu bylo Volvo tam kde má být, Seat nikoliv. Na videu nevidím, kdo z předjíždějících dával blinkr, přijde mi, že nikdo. Toto je samozřejmě jen můj názor, jak rozhodne soud si nikdo rozumnej netroufne usuzovat, neboť soudy rozhodují nezávisle na logice věci. Ale být řidičem Volva, trvám na tomto vidění situace až do roztrhání těla. Jsem přesvědčen, že takovýto rozsudek již byl vynesen.
Jinak souhlas, že na vedlejší musím při vjezdu na hlavní dát přednost vozidlům v obou směrech. Jenže tam jde o to, zda tam mají co dělat či nikoliv. Argumentace s jednosměrkou a sanitkou je lichá, sanitka tam nejela a kdyby ano, musela by mít sirénu a maják. Což by byla jiná situace. A sanitka by tam byla po právu, jiné vozidlo nikoliv. Tyto dva příklady tedy nejde srovnávat, nemaj stejné výchozí předpoklady.
Jop a samozřejmě ani není argument, že příslušníci policie něco nějak rozhodli. Rozhodli toho už moc a moc z toho bylo špatně. On ani ten soud není zárukou správného rozhodnutí.
Na této křižovatce se nesmí předjíždět - viz zákazovou značku a vodorovné šrafování. Jedná se o jednu křižovatku - viz značku s dodatkovou tabulí zobrazující tvar křižovatky. Zákaz obecně končí až za křižovatkou, ne jejím začátkem, ale koncem. Ono by to ani jinak nešlo, třeba značka "hlavní silnice" platí pro celou křižovatku, zákaz odbočení vpravo či vlevo také a jiné a jiné. Řidič Volva tudíž mohl jak vidět vodorovné dopravní značení, tak i tu silnici znát z osobní zkušenosti a vědět, že se tam nesmí předjíždět. Řidič Volva (a každej jinej účastník silničního provozu, ale platí to i všeobecně) má právo předpokládat, že ostatní řidiči (občani) dodržují platné zákony. Předpokládáme, že řidič na vedlejší nám dá přednost, že na červenou nikdo nepojede, že tramvaj v zastávce zastaví, že elektrikář odvedl bezpečnou práci dle norem atd. Jinak bychom asi nemohli jezdit či vůbec žít. O tom zákony jsou. Nelze na každé křižovatce zastavit a čekat, zda nám řidič z vedlejší dá opravdu přednost. Takže řidič volva oprávněně předpokládal, že tak jako on i ostatní řidiči budou dodržovat zákony, vjel do křižovatky aniž by omezil či ohrozil řidiče náklaďáku. A že se tam v místech, kde neměl co dělat náhle vynořil řidič Seatu, kterého řidič Volva ani nemohl vidět, není chyba řidiče Volva. V době nárazu bylo Volvo tam kde má být, Seat nikoliv. Na videu nevidím, kdo z předjíždějících dával blinkr, přijde mi, že nikdo. Toto je samozřejmě jen můj názor, jak rozhodne soud si nikdo rozumnej netroufne usuzovat, neboť soudy rozhodují nezávisle na logice věci. Ale být řidičem Volva, trvám na tomto vidění situace až do roztrhání těla. Jsem přesvědčen, že takovýto rozsudek již byl vynesen.
Jinak souhlas, že na vedlejší musím při vjezdu na hlavní dát přednost vozidlům v obou směrech. Jenže tam jde o to, zda tam mají co dělat či nikoliv. Argumentace s jednosměrkou a sanitkou je lichá, sanitka tam nejela a kdyby ano, musela by mít sirénu a maják. Což by byla jiná situace. A sanitka by tam byla po právu, jiné vozidlo nikoliv. Tyto dva příklady tedy nejde srovnávat, nemaj stejné výchozí předpoklady.
Jop a samozřejmě ani není argument, že příslušníci policie něco nějak rozhodli. Rozhodli toho už moc a moc z toho bylo špatně. On ani ten soud není zárukou správného rozhodnutí.
-
Offline
- Příspěvky: 740
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Krabice je moc škoda
Jarda S40: argumentace s jednosměrkou lichá není, pokud je v daném místě rozlišená hlavní a vedlejší. Pokud ano, je úplně buřt že je hlavní jednosměrná, protože jednosměrná hlavní je jen podmnožinou hlavních silnic. Při vjíždění na hlavní se dává přednost, konec diskuse. Problém je, že benga mají občas pravdu, ale z jiného důvodu než jaký udávají...
Z videa to bez zkoumání po obrázcích vypadá, že kamion i všichni za ním jedou spíš pod 70 než nad, takže do 20m/s.
V 0:9 je mezi stěračem a autoškolou (modrá fabie) vidět dojíždějící a na moment zastavivší sedma. Přitom, že s tím jak se kamera a autoškola pohybují dál a zadek sedmy se neobjevuje vpravo od autoškoly, zřejmě se rovnou rozjela rovnou dál. Kamion je v tu chvíli zadkem návěsu kousek za začátkem rozdvojení plné čáry, takže k sedmě je to asi 150m:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.0401680&y=50.1550283&z=20&base=ophoto&rc=932s.xYQx4gSHf5c&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=
Cca. 170m bez délky kamionu.
V 0:11 je vidět, že odbočující autoškola bliká doprava, těsně za směrovými cedulemi, ovšem je možné, že blikal už dřív. Mezi kamerou a autoškolou je v tu chvíli cca. 100m Podle mapy je to k místu odkud vyjelo Volvo asi 130 metrů. Při ustálené rychlosti šest vteřin. Nic, do čeho bych se s turboetalonem nějak hrnul, pokud by neměl nafoukáno-ale jde to.
Na přelomu 0:14-0:15 je kamion zadkem právě na úrovni zeleného ostrůvku
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.0411810&y=50.1545074&z=20&base=ophoto&rc=93E2YxYQjk&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=&rt=&rt=
takže k místu odkud vyjela krabice má před čumákem asi 30m a protože trošku zpomalil kvůli tomu odbočujícímu, je to víc než vteřina jízdy. Žádná sláva, ale furt přijatelné-protože vlevo od předjíždějícího Seata je vidět, jak kus hranatého předku sedmy ukusuje čáru na krajnici pruhu na Vary. Krabice je tedy už prakticky celá ve svém pruhu, zřejmě i proto kamioňák v tuhle chvíli nebrzdí. Mezi krabicí a kamionem je trošku víc šedé, zdá se mi-což by odpovídalo sbírajícímu se etalonu s plynem na podlaze. Seat nebrzdí, i když krabici musí vidět přímo před sebou přes celou šířku všeho kudy chtěl jet. Má to k ní 30m plus půlka kamionu, takže 39-40m. Dvě vteřiny jízdy v místě povolenou rychlostí a protože to není žádná akcelerační mašina a před začátkem předjíždění jeli míň než 70, tak těsně pod dvě vteřiny asi platí i tak.
cca. 0:15:50-kamioňák brzdí, v mezeře mezi návěsem a Seatem je vidět zadek sedmy. Je to z perspektivy ještě pořád z oblouku a hrana kufru vypadá dost za půlkou pruhu na Vary, takže za tou půlkou asi naprosto spolehlivě byl. Krabice je hodně napříč, spíš jako by najížděla do protisměru té vedlejší (ul. Nádražní). Seat zdá se nebrzdí a pořád vyjíždí do protisměru.
cca. 0:16:30 nalevo od Seata se objevuje světlo sedmy. Seatu zbývá asi 20m, takže vteřina. Hádám, že sedma je cca. na 45° pruhu a B sloupek na pravé čáře. Seat nebrzdí a vyjíždí dál doleva.
Přelom 0:16-0:17 Sedma je CELÁ v odstavném pruhu svého směru, jestli něco kouká přes čáru, je to pár centimetrů levého zadního rohu, teď jede krokem a řekl bych že řidič veverkuje po volantu aby nevjel do škarpy. Kamion jede "na pilota" (přerušovaná čára +/- doprostřed stroje) přes středovou čáru a šrafu kde nemá co dělat. Seat už snad brzdí, brzdová světla na kameře nevidím, ale úbytek rychlosti nevalný a dál vyjíždí do protisměru. Pokud brzdí, tak má nejspíš zašlajfováno a sáňky. Ale nejspíš VŮBEC NEBRZDÍ, protože mezi kamerou a Seatem je skoro přesně 60m a zatímco blinkr a brzdy Fabie viděla kamera na 100m, tady nevidím a nevidím nic. Může to být monitorem, ale nezdá se mi...
cca. 0:17:60 střet
Můj odhad z pohledu řidiče sedmy:
Na horizontu v zatáčce (viz https://www.google.cz/maps/@50.1542203,13.0418426,3a,75y,332.89h,94.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1st-jKD6tOsPXhP6oSZMys5w!2e0!7i13312!8i6656)
se objevuje modrá Fabie, kamion, Seat, další auta (kameraman). Fabie začíná blikat na odbočení, kamion je v tu chvíli akorát na začátku šrafy, takže všichni budou muset zpomalit. I kdyby ne, je to šest vteřin, ale bude to víc. Kamion si najíždí ke středu (vidět v 0:12), v pořádku (tohle bohužel z pohledu řidiče sedmy schovalo Seata úplně). Rozhýbat krabici tak, aby byl řidič na/za dělící lajnou trvá asi tak ty tři vteřiny, ruce v tu chvíli už automaticky točí volant do směru. Protože mezitím kamion zpomalil, řidič sedmy ještě v tuhle chvíli zcela oprávněně čeká, že čelo kamionu se na jeho úroveň dostane za o něco víc než dvě vteřiny, spíš skoro za tři-takže bude už dvě vteřiny celý ve svém pruhu, až se kamion dostane na jeho úroveň.
Mám dojem, že jel rovně déle, právě proto aby za sebou co nejdřív udělal co nejvíc místa a pak teprve začal definitivně točit do směru, vlastně až před škarpou, i proto že viděl že pro kamion čára není zeď a že v té křižovatce budou na dvoupruhu tři-právě odbočující fabie, kamion a on.
Že se do toho přes plnou napasuje Seat ho vcelku oprávněně nenapadlo. Stejně jako je judikován "princip omezené důvěry" (tj. nečekat že na silnici bude vždy všechno podle předpisu a značek, že chyby se stávají), tak je judikován i "princip omezené nedůvěry", resp. že nelze předpokládat, že se každý chová jako naprostý dement.
Takhle vzato mi to od řidiče sedmy nepřipadá nijak proti předpisům. Ano, jeden z těch momentů o kterých si pak člověk řekne-fajn, tohle už nikdy víc, ale nic horšího.
Seat se pustil do předjíždění přes plnou-proti předpisu. Protože jel nalepený na návěsu a vlevo, neměl žádnou představu o tom, co se děje vpředu. Autoškolu chystající se na odbočení vůbec nemohl vidět. Co vidět musel, jsou brzdovky kamionu v okamžiku, kdy s předjížděním začal. A musel vědět, že je v křižovatce-jestli značky nepostřehl kvůli lepení se na zadek, jeho problém-má jet tak, aby značky dokázal sledovat a přizpůsobit se jim.
Kamioňák si najel přes plnou, aby nemusel reagovat na situaci (zpomalující vozidlo) před sebou, i když rozjíždějící se krabici přes Fabii určitě viděl a protože nebrzdil, neměl s ní problém. O Seatu a jeho zahájeném předjíždění v tu chvíli možná vůbec nevěděl, i proto si vyjel tak doleva jak si vyjel. Taky nečekal debila předjíždějícího přes plnou a šrafu v křižovatce. Což nijak nesnižuje, že za tou plnou neměl co dělat...
Takže-k započetí předjíždění v místě kde se to nesmí velmi pravděpodobně došlo ve chvíli, kdy sedma už vjížděla na hlavní. Řidič Seatu se nepřesvědčil, jestli může svůj manévr bezpečně dokončit a začal s ním, navíc způsobem kterým nesmí (přes plnou) a je to zakázáno značkou, přičemž řidič je dále povinen nezačínat manévr který nemůže bezpečně dokončit-a zároveň řidič nesmí začít jízdní manévr o kterém neví jestli jej může bezpečně dokončit. Věděl že jede přes křižovatku a nevěděl co je zprava. Řidič sedmy to věděl ze všech směrů a i když naknop, vycházelo to v pořádku a s rezervou (stačila na to srovnat se v odstavném!).
Podle mne:
poškozený-řidič sedmy
viník-řidič Seatu
spoluvina-řidič kamionu, protože přejel přes plnou kde neměl (nebylo to objíždění překážky, odbočující vozidlo není překážka-judikováno mockrát), čímž omezil rozhled řidiči sedmy (a koneckonců tak trochu vytlačil panikařící osobu za volantem Seatu (protože od 0:12 je jasné, že označení řidič si moc nezaslouží). Plus flastr za ujetí od nehody kterou navíc spoluzpůsobil, plus flastr za neposkytnutí pomoci.
Tohle je fakt trochu složitá věc, protože v ní až absurdně záleží na souslednosti nahňácané do osmi vteřin. A dá se snadno skoro podělat jednou špatnou formulací ve výpovědi řidiče sedmy. Štěstí že existuje video, držím palce.


Jarda S40: argumentace s jednosměrkou lichá není, pokud je v daném místě rozlišená hlavní a vedlejší. Pokud ano, je úplně buřt že je hlavní jednosměrná, protože jednosměrná hlavní je jen podmnožinou hlavních silnic. Při vjíždění na hlavní se dává přednost, konec diskuse. Problém je, že benga mají občas pravdu, ale z jiného důvodu než jaký udávají...
Z videa to bez zkoumání po obrázcích vypadá, že kamion i všichni za ním jedou spíš pod 70 než nad, takže do 20m/s.
V 0:9 je mezi stěračem a autoškolou (modrá fabie) vidět dojíždějící a na moment zastavivší sedma. Přitom, že s tím jak se kamera a autoškola pohybují dál a zadek sedmy se neobjevuje vpravo od autoškoly, zřejmě se rovnou rozjela rovnou dál. Kamion je v tu chvíli zadkem návěsu kousek za začátkem rozdvojení plné čáry, takže k sedmě je to asi 150m:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.0401680&y=50.1550283&z=20&base=ophoto&rc=932s.xYQx4gSHf5c&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=
Cca. 170m bez délky kamionu.
V 0:11 je vidět, že odbočující autoškola bliká doprava, těsně za směrovými cedulemi, ovšem je možné, že blikal už dřív. Mezi kamerou a autoškolou je v tu chvíli cca. 100m Podle mapy je to k místu odkud vyjelo Volvo asi 130 metrů. Při ustálené rychlosti šest vteřin. Nic, do čeho bych se s turboetalonem nějak hrnul, pokud by neměl nafoukáno-ale jde to.
Na přelomu 0:14-0:15 je kamion zadkem právě na úrovni zeleného ostrůvku
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.0411810&y=50.1545074&z=20&base=ophoto&rc=93E2YxYQjk&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=&rt=&rt=
takže k místu odkud vyjela krabice má před čumákem asi 30m a protože trošku zpomalil kvůli tomu odbočujícímu, je to víc než vteřina jízdy. Žádná sláva, ale furt přijatelné-protože vlevo od předjíždějícího Seata je vidět, jak kus hranatého předku sedmy ukusuje čáru na krajnici pruhu na Vary. Krabice je tedy už prakticky celá ve svém pruhu, zřejmě i proto kamioňák v tuhle chvíli nebrzdí. Mezi krabicí a kamionem je trošku víc šedé, zdá se mi-což by odpovídalo sbírajícímu se etalonu s plynem na podlaze. Seat nebrzdí, i když krabici musí vidět přímo před sebou přes celou šířku všeho kudy chtěl jet. Má to k ní 30m plus půlka kamionu, takže 39-40m. Dvě vteřiny jízdy v místě povolenou rychlostí a protože to není žádná akcelerační mašina a před začátkem předjíždění jeli míň než 70, tak těsně pod dvě vteřiny asi platí i tak.
cca. 0:15:50-kamioňák brzdí, v mezeře mezi návěsem a Seatem je vidět zadek sedmy. Je to z perspektivy ještě pořád z oblouku a hrana kufru vypadá dost za půlkou pruhu na Vary, takže za tou půlkou asi naprosto spolehlivě byl. Krabice je hodně napříč, spíš jako by najížděla do protisměru té vedlejší (ul. Nádražní). Seat zdá se nebrzdí a pořád vyjíždí do protisměru.
cca. 0:16:30 nalevo od Seata se objevuje světlo sedmy. Seatu zbývá asi 20m, takže vteřina. Hádám, že sedma je cca. na 45° pruhu a B sloupek na pravé čáře. Seat nebrzdí a vyjíždí dál doleva.
Přelom 0:16-0:17 Sedma je CELÁ v odstavném pruhu svého směru, jestli něco kouká přes čáru, je to pár centimetrů levého zadního rohu, teď jede krokem a řekl bych že řidič veverkuje po volantu aby nevjel do škarpy. Kamion jede "na pilota" (přerušovaná čára +/- doprostřed stroje) přes středovou čáru a šrafu kde nemá co dělat. Seat už snad brzdí, brzdová světla na kameře nevidím, ale úbytek rychlosti nevalný a dál vyjíždí do protisměru. Pokud brzdí, tak má nejspíš zašlajfováno a sáňky. Ale nejspíš VŮBEC NEBRZDÍ, protože mezi kamerou a Seatem je skoro přesně 60m a zatímco blinkr a brzdy Fabie viděla kamera na 100m, tady nevidím a nevidím nic. Může to být monitorem, ale nezdá se mi...
cca. 0:17:60 střet
Můj odhad z pohledu řidiče sedmy:
Na horizontu v zatáčce (viz https://www.google.cz/maps/@50.1542203,13.0418426,3a,75y,332.89h,94.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1st-jKD6tOsPXhP6oSZMys5w!2e0!7i13312!8i6656)
se objevuje modrá Fabie, kamion, Seat, další auta (kameraman). Fabie začíná blikat na odbočení, kamion je v tu chvíli akorát na začátku šrafy, takže všichni budou muset zpomalit. I kdyby ne, je to šest vteřin, ale bude to víc. Kamion si najíždí ke středu (vidět v 0:12), v pořádku (tohle bohužel z pohledu řidiče sedmy schovalo Seata úplně). Rozhýbat krabici tak, aby byl řidič na/za dělící lajnou trvá asi tak ty tři vteřiny, ruce v tu chvíli už automaticky točí volant do směru. Protože mezitím kamion zpomalil, řidič sedmy ještě v tuhle chvíli zcela oprávněně čeká, že čelo kamionu se na jeho úroveň dostane za o něco víc než dvě vteřiny, spíš skoro za tři-takže bude už dvě vteřiny celý ve svém pruhu, až se kamion dostane na jeho úroveň.
Mám dojem, že jel rovně déle, právě proto aby za sebou co nejdřív udělal co nejvíc místa a pak teprve začal definitivně točit do směru, vlastně až před škarpou, i proto že viděl že pro kamion čára není zeď a že v té křižovatce budou na dvoupruhu tři-právě odbočující fabie, kamion a on.
Že se do toho přes plnou napasuje Seat ho vcelku oprávněně nenapadlo. Stejně jako je judikován "princip omezené důvěry" (tj. nečekat že na silnici bude vždy všechno podle předpisu a značek, že chyby se stávají), tak je judikován i "princip omezené nedůvěry", resp. že nelze předpokládat, že se každý chová jako naprostý dement.
Takhle vzato mi to od řidiče sedmy nepřipadá nijak proti předpisům. Ano, jeden z těch momentů o kterých si pak člověk řekne-fajn, tohle už nikdy víc, ale nic horšího.
Seat se pustil do předjíždění přes plnou-proti předpisu. Protože jel nalepený na návěsu a vlevo, neměl žádnou představu o tom, co se děje vpředu. Autoškolu chystající se na odbočení vůbec nemohl vidět. Co vidět musel, jsou brzdovky kamionu v okamžiku, kdy s předjížděním začal. A musel vědět, že je v křižovatce-jestli značky nepostřehl kvůli lepení se na zadek, jeho problém-má jet tak, aby značky dokázal sledovat a přizpůsobit se jim.
Kamioňák si najel přes plnou, aby nemusel reagovat na situaci (zpomalující vozidlo) před sebou, i když rozjíždějící se krabici přes Fabii určitě viděl a protože nebrzdil, neměl s ní problém. O Seatu a jeho zahájeném předjíždění v tu chvíli možná vůbec nevěděl, i proto si vyjel tak doleva jak si vyjel. Taky nečekal debila předjíždějícího přes plnou a šrafu v křižovatce. Což nijak nesnižuje, že za tou plnou neměl co dělat...
Takže-k započetí předjíždění v místě kde se to nesmí velmi pravděpodobně došlo ve chvíli, kdy sedma už vjížděla na hlavní. Řidič Seatu se nepřesvědčil, jestli může svůj manévr bezpečně dokončit a začal s ním, navíc způsobem kterým nesmí (přes plnou) a je to zakázáno značkou, přičemž řidič je dále povinen nezačínat manévr který nemůže bezpečně dokončit-a zároveň řidič nesmí začít jízdní manévr o kterém neví jestli jej může bezpečně dokončit. Věděl že jede přes křižovatku a nevěděl co je zprava. Řidič sedmy to věděl ze všech směrů a i když naknop, vycházelo to v pořádku a s rezervou (stačila na to srovnat se v odstavném!).
Podle mne:
poškozený-řidič sedmy
viník-řidič Seatu
spoluvina-řidič kamionu, protože přejel přes plnou kde neměl (nebylo to objíždění překážky, odbočující vozidlo není překážka-judikováno mockrát), čímž omezil rozhled řidiči sedmy (a koneckonců tak trochu vytlačil panikařící osobu za volantem Seatu (protože od 0:12 je jasné, že označení řidič si moc nezaslouží). Plus flastr za ujetí od nehody kterou navíc spoluzpůsobil, plus flastr za neposkytnutí pomoci.
Tohle je fakt trochu složitá věc, protože v ní až absurdně záleží na souslednosti nahňácané do osmi vteřin. A dá se snadno skoro podělat jednou špatnou formulací ve výpovědi řidiče sedmy. Štěstí že existuje video, držím palce.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
slusny rozbor! 

-
Offline
- Příspěvky: 740
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Takže souslednost:
plná čára, značka zákaz předjíždění
plná čára, šrafa
zahájení předjíždění
křižovatka ukončující platnost značky zákaz předjíždění
navíc
i když řidič Seatu podle značky ví, jak je to s křižovatkami, objektivně neví jestli může manévr bezpečně dokončit.
Tvoje otázka-co kurva opravňuje řidiče Seatu předpokládat, že někdo před kamionem nejede napříč do Nádražní, na což má furt ještě spoustu místa a času?
Co konkrétně opravňuje řidiče Volva?
I kdyby tam jel poprvé, tak to, že vidí plnou a šrafu až do místa, kde ještě viděl všechna auta naskládaná v příslušném pruhu za sebou, tak jak jsem to popsal-viz odkaz na pohled GoogleStreetview. Navíc to tam mohl znát a pak už vůbec není o čem mluvit.
A vůbec není o čem mluvit na téma "měl předpokládat", když je příčinou porušení zákazové značky-ta by platila i pro situaci s odbočováním vlevo, je to judiováno i NS-předjíždění je jakékoliv najetí si vedle a do úrovně jiného vozidla, bez ohledu na zamýšlený jízdní manévr, pokud pro tento manévr není v patřičném směru vyhrazený pruh.
I kdyby tam zákaz předjíždění nebyl, je to předjíždění na plné a zejména nesplnění povinnosti nezačínat jízdní manévr o kterém řidič neví, jestli jej může bezpečně dokončit.
Takže ze všech stran je to porušení plné čáry, jedné ze základních povinností řidiče zařizující princip "nesmí ohrozit ani omezit" a v daném případě bez diskuse ještě zákazové značky. Pro Volvo to vycházelo dobře a co jeho řidič předpokládal je celkem úplně u prdele, protože bez debila co předjíždí přes plnou a šrafu bylo všechno úplně v klidu-což je vidět i na kamionu, protože jeho brzdovky reagujou na autoškolu, ale nemá problém s krabicí ve chvíli, kdy si udělal pruh pro sebe.
KRABICE ZAČALA VJÍŽDĚT NA HLAVNÍ VE CHVÍLI, KDY AUTOŠKOLA JEŠTĚ ANI NEBLIKALA-A ANI AUTOŠKOLA, KTERÁ BYLA DALEKO PŘED KAMIONEM A SEATEM, S TÍM NEMĚLA PROBLÉM!
BYLO TAM MÍSTO NA ŠEST, SPÍŠ OSM VTEŘIN JÍZDY A Z POHLEDU ŘIDIČE KRABICE VŠICHNI VE SVÉM PRUHU KAM PATŘÍ! ŘIDIČ VOLVA PŘEDVÍDAL A SPOČÍTANÉ TO MĚL SLUŠNĚ A V POŘÁDKU!
Tak o čem je doprdele řeč? Sorry jako, tohle zavání fakt slušnou demagogií.
Kdybych takový přístup aplikoval na odcházení z bytu cestou s košem na odpadky, tak na chodbu skluzem ve dveřích fouknu jeden granát, protože by tam mohl být někdo s bejsbolkou. Že to sejme sousedku se psem je mi u zádele-měla přece předpokládat že někdo má jiné standardy prevence čištění prostoru do kterého chce vstoupit...
Navíc debil v Seatu vidí 2 -2,5 vteřiny naprosto jistě že tam něco vjíždí a neudělá vůbec lautr nic-nebrzdí, nesnaží se vrátit za kamion, prostě drží volant a jede rovně. Že aspoň sundal nohu z plynu vidět je, ale podle toho jak krabice v nárazu odskočila i do výšky o moc nezpomalil. Přitom o kolik těžší je etalon proti redblocku to byla slušná řacha.
Nerad píšu na forum neslušná slova, navíc v takovém množství... ale tohle je vážně trochu moc...
plná čára, značka zákaz předjíždění
plná čára, šrafa
zahájení předjíždění
křižovatka ukončující platnost značky zákaz předjíždění
navíc
i když řidič Seatu podle značky ví, jak je to s křižovatkami, objektivně neví jestli může manévr bezpečně dokončit.
Tvoje otázka-co kurva opravňuje řidiče Seatu předpokládat, že někdo před kamionem nejede napříč do Nádražní, na což má furt ještě spoustu místa a času?
Co konkrétně opravňuje řidiče Volva?
I kdyby tam jel poprvé, tak to, že vidí plnou a šrafu až do místa, kde ještě viděl všechna auta naskládaná v příslušném pruhu za sebou, tak jak jsem to popsal-viz odkaz na pohled GoogleStreetview. Navíc to tam mohl znát a pak už vůbec není o čem mluvit.
A vůbec není o čem mluvit na téma "měl předpokládat", když je příčinou porušení zákazové značky-ta by platila i pro situaci s odbočováním vlevo, je to judiováno i NS-předjíždění je jakékoliv najetí si vedle a do úrovně jiného vozidla, bez ohledu na zamýšlený jízdní manévr, pokud pro tento manévr není v patřičném směru vyhrazený pruh.
I kdyby tam zákaz předjíždění nebyl, je to předjíždění na plné a zejména nesplnění povinnosti nezačínat jízdní manévr o kterém řidič neví, jestli jej může bezpečně dokončit.
Takže ze všech stran je to porušení plné čáry, jedné ze základních povinností řidiče zařizující princip "nesmí ohrozit ani omezit" a v daném případě bez diskuse ještě zákazové značky. Pro Volvo to vycházelo dobře a co jeho řidič předpokládal je celkem úplně u prdele, protože bez debila co předjíždí přes plnou a šrafu bylo všechno úplně v klidu-což je vidět i na kamionu, protože jeho brzdovky reagujou na autoškolu, ale nemá problém s krabicí ve chvíli, kdy si udělal pruh pro sebe.
KRABICE ZAČALA VJÍŽDĚT NA HLAVNÍ VE CHVÍLI, KDY AUTOŠKOLA JEŠTĚ ANI NEBLIKALA-A ANI AUTOŠKOLA, KTERÁ BYLA DALEKO PŘED KAMIONEM A SEATEM, S TÍM NEMĚLA PROBLÉM!
BYLO TAM MÍSTO NA ŠEST, SPÍŠ OSM VTEŘIN JÍZDY A Z POHLEDU ŘIDIČE KRABICE VŠICHNI VE SVÉM PRUHU KAM PATŘÍ! ŘIDIČ VOLVA PŘEDVÍDAL A SPOČÍTANÉ TO MĚL SLUŠNĚ A V POŘÁDKU!
Tak o čem je doprdele řeč? Sorry jako, tohle zavání fakt slušnou demagogií.
Kdybych takový přístup aplikoval na odcházení z bytu cestou s košem na odpadky, tak na chodbu skluzem ve dveřích fouknu jeden granát, protože by tam mohl být někdo s bejsbolkou. Že to sejme sousedku se psem je mi u zádele-měla přece předpokládat že někdo má jiné standardy prevence čištění prostoru do kterého chce vstoupit...
Navíc debil v Seatu vidí 2 -2,5 vteřiny naprosto jistě že tam něco vjíždí a neudělá vůbec lautr nic-nebrzdí, nesnaží se vrátit za kamion, prostě drží volant a jede rovně. Že aspoň sundal nohu z plynu vidět je, ale podle toho jak krabice v nárazu odskočila i do výšky o moc nezpomalil. Přitom o kolik těžší je etalon proti redblocku to byla slušná řacha.
Nerad píšu na forum neslušná slova, navíc v takovém množství... ale tohle je vážně trochu moc...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Ty voe podle tvého uvažování seď doma na prdeli a vůbec raději nevylízej ven.zceyee píše:Co konkrétně opravňuje řidiče Volva předvídat že tam nějaký zákaz předjíždění je? A že nebyl např. poškozen bouřkou nebo změněn na přechodnou místní úpravu. Kdyby ho kamion nevytlačil, v klidu by se tam 3 vešli, jenže ani jeden z těch 3 nepředvídal a to je největší problém. Kdybych jel nalepenej za kamionem (moje bezpečná vzdálenost, můj problém) a pak v tý křižovatce odbočil vlevo (z vyšší rychlosti, kterou mi úhel křižovatky dovoluje), tak skončim v tom Volvu stejně a čí je to najednou chyba?

-
Offline
- Příspěvky: 740
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Je dobré si uvědomit, že v zákoně o provozu na pozemních komunikacích je jedna drobnost, které je nadřazená veškerému dopravnímu značení:
zásada "řidič nesmí ohrozit ani omezit", přičemž pro několik zvláštních případů je povoleno omezit, ale ohrozit nesmí nikdy
A řidič Seatu vědomě ohrozil, protože na základě značek o uspořádání křižovatek a toho kam mu ve výhledu bránila vozidla jedoucí před ním musel vědět že netuší, jaká je situace v místě kde chce předjíždění dokončovat (jestli třeba před kamion někdo nenajíždí do směru na Prahu, což by znamenalo že se nemá kam zařadit a ohrozil by tak Mercedes v protisměru, který je v kopci vidět už ve chvíli kdy s předjížděním začal.
zásada "řidič nesmí ohrozit ani omezit", přičemž pro několik zvláštních případů je povoleno omezit, ale ohrozit nesmí nikdy
A řidič Seatu vědomě ohrozil, protože na základě značek o uspořádání křižovatek a toho kam mu ve výhledu bránila vozidla jedoucí před ním musel vědět že netuší, jaká je situace v místě kde chce předjíždění dokončovat (jestli třeba před kamion někdo nenajíždí do směru na Prahu, což by znamenalo že se nemá kam zařadit a ohrozil by tak Mercedes v protisměru, který je v kopci vidět už ve chvíli kdy s předjížděním začal.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12788
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Hele, nejde to, co praktikoval kamion, klasifikovat jako objíždění a nikoliv předjíždění? Pak tu plnou přejet může, tušim 
Ale absence blinkru je bez diskuse.

Ale absence blinkru je bez diskuse.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 740
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Nejde, judikováno mockrát-odbočující vozidlo není překážka a pokud uspořádání komunikace neumožňuje předjet jej během odbočování ve svém pruhu, je řidič povinen upravit rychlost tak, aby umožnil bezpečné odbočení, nepřejel plnou a neohrozil a neomezil kohokoliv v protisměru.
Navíc je to vozidlou autoškoly, vůči kterému má řidič kamionu aplikovat zvýšenou opatrnost, počítat s tím že se bude motat jak nudle v bandě a vůbec. Od chvíle kdy začala Fabie blikat přibrzdil jen lehce, než zjistil že přes čáru se vejde a Volvo bude dost ve svém pruhu aby to nebyl problém. Dělá to velmi silný dojem že taky vůbec nepočítal s tím, že by ho někdo mohl zkusit předjíždět a tak se díval a řešil situaci před sebou-sice nepředpisově, ale tak že by problém nevznikl.
Je to ukázka toho, jak nebezpečná jsou slabá auta-k předjetí si řidič vybere první náznak kopce dolů bez ohledu na vše ostatní, protože jinak by tu plečku nerozpohyboval.
900m před tou křižovatkou měl něco přes 3/4 kilometru, kde je výhled na rovné silnici s normální přerušovanou čárou, nikde žádné zvlnění kam by se mohlo schovat protijedoucí auto, perfektní-jenže je to do mírného kopce a tam ta zdechlina prostě nezrychlí:
https://www.google.cz/maps/@50.1652451,13.0247796,3a,75y,133.18h,77.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMIdGNodWjpisGpnmAJeXng!2e0!7i13312!8i6656
Odsud se dá klikat posledních 1,7 km před střetem.
Navíc o další kilometr zpátky na Vary jsou ve směru na Prahu dva pruhy, mohl předjet tam-kdyby mu to jelo.
Řidič Seatu se opravdu choval jako naprostý debil
Navíc je to vozidlou autoškoly, vůči kterému má řidič kamionu aplikovat zvýšenou opatrnost, počítat s tím že se bude motat jak nudle v bandě a vůbec. Od chvíle kdy začala Fabie blikat přibrzdil jen lehce, než zjistil že přes čáru se vejde a Volvo bude dost ve svém pruhu aby to nebyl problém. Dělá to velmi silný dojem že taky vůbec nepočítal s tím, že by ho někdo mohl zkusit předjíždět a tak se díval a řešil situaci před sebou-sice nepředpisově, ale tak že by problém nevznikl.
Je to ukázka toho, jak nebezpečná jsou slabá auta-k předjetí si řidič vybere první náznak kopce dolů bez ohledu na vše ostatní, protože jinak by tu plečku nerozpohyboval.
900m před tou křižovatkou měl něco přes 3/4 kilometru, kde je výhled na rovné silnici s normální přerušovanou čárou, nikde žádné zvlnění kam by se mohlo schovat protijedoucí auto, perfektní-jenže je to do mírného kopce a tam ta zdechlina prostě nezrychlí:
https://www.google.cz/maps/@50.1652451,13.0247796,3a,75y,133.18h,77.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMIdGNodWjpisGpnmAJeXng!2e0!7i13312!8i6656
Odsud se dá klikat posledních 1,7 km před střetem.
Navíc o další kilometr zpátky na Vary jsou ve směru na Prahu dva pruhy, mohl předjet tam-kdyby mu to jelo.
Řidič Seatu se opravdu choval jako naprostý debil
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V50 D5 R-Design 2009
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Něco podobného se mi taky stalo, naštěstí bez nehody - náklaďák nikdo nepředjížděl, ale jako to volvo jsem vjížděl do křižovatky z vedlejší protože auto na hlavní jelo pomalu a odbočovalo - spousta času na rozjetí, ale řidič v náklaďáku za ním začal najednou předjíždět odbočující auto přes plnou čáru a přechod pro chodce tak, že jsem musel vjet skoro až do příkopu aby mě ten blbec nesundal.. ostatně je to vidět i na tom videu že řidič volva je až za krajnicí ne kvůli tomu předjíždějícímu autu, který v tý době ani neviděl, ale kvůli tomu předjíždějícímu náklaďáku.
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
4FrantaB - souhlasím s tvým rozborem a myslím, že to v podstatě vidíme stejně. Jen pro doplnění - myslíš, že pokud budu třeba najíždět na dálnici (v podstatě jednosměrná hlavní silnice, protisměr je za zeleným pruhem) a tam v protisměru pojede auto a dojde k nehodě, tak budu vinen já? Vím, že jdu s přirovnáním na hranu, jen pro objasnění věci a diskusi. nechci se hádat, nebaví mě to. A pokud vjedu do křižovatky tvaru + z vedlejší silnice, hlavní je z mého pohledu z leva do prava jednosměrná, ale z prava do leva čili v protisměru mi tam buď vycouvá auto nebo vyjede cyklista a dojde k nehodě, opravdu budu vinen jen já? Nebude to alespoň spoluvina? Popisuji situaci u svého baráku kterou vidím několikrát denně. Podle mě přestoupí zákon oba řidiči a ta vina toho z vedlejší není jednoznačná. Ale jak říkám - podle mě a jsme už zvyklej, že svět neběží podle mě 
Jinak souhlas s tím, že musím předvídat a myslet, snažit se zabránit bouračce za každou cenu. To dělám denně alespoň 5x. Co mě osobně v poslední době ale seje jsou cyklisti na přechodech pro chodce nebo chodníkách. Ono totiž když jedu k přechodu, tak mapuji okruh cca 5m od něj, zda tam není chodec. Když není, tak jedu. Jenže cyklista vzdálenej 20m mi za danou dobu jízdy k přechodu stihne svojí rychlostí na ten přechod vjet a může být vymalováno. A mně bude blbě, budu mít obrovský výčitky svědomí a nebudu mnoho nocí spát, i když tam ten cyklista neměl 100x co dělat.

Jinak souhlas s tím, že musím předvídat a myslet, snažit se zabránit bouračce za každou cenu. To dělám denně alespoň 5x. Co mě osobně v poslední době ale seje jsou cyklisti na přechodech pro chodce nebo chodníkách. Ono totiž když jedu k přechodu, tak mapuji okruh cca 5m od něj, zda tam není chodec. Když není, tak jedu. Jenže cyklista vzdálenej 20m mi za danou dobu jízdy k přechodu stihne svojí rychlostí na ten přechod vjet a může být vymalováno. A mně bude blbě, budu mít obrovský výčitky svědomí a nebudu mnoho nocí spát, i když tam ten cyklista neměl 100x co dělat.
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Předvídat... Docela populární slovo...
Kdybych měl predvidat tak jsem nemusel procházet autoskolou a nemusí být žádné zákony a vyhlášky. Ano můžu predvidat že se každý bude řídit vyhláškou avzakonem který je pro všechny stejný. Ale abych predvidal kde a kdy mi nejakej idiot někam vjede to bych pak se nemusel ani dostatbz baráku.
Někdo to jednou použil prošlo to a teď je důležitější predvidat než se řídit zákonem? Taky dobrá pithovina v celý ty naší republice..
Kdybych měl predvidat tak jsem nemusel procházet autoskolou a nemusí být žádné zákony a vyhlášky. Ano můžu predvidat že se každý bude řídit vyhláškou avzakonem který je pro všechny stejný. Ale abych predvidal kde a kdy mi nejakej idiot někam vjede to bych pak se nemusel ani dostatbz baráku.
Někdo to jednou použil prošlo to a teď je důležitější predvidat než se řídit zákonem? Taky dobrá pithovina v celý ty naší republice..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 740
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Jarda S40-tomu s dálnicí nerozumím, fakt ani za mák.
Někdo nacouvá-je vinen on, protože couvání je zvláštní případ, který je výslovně ošetřen tak, že cokoliv je třeba pro couvání, zajišťuje couvající řidič (např. zjednáním pomocníka). Cokoliv se stane, je vina a problém couvajícího. V tom mediálně přetřásaném případě caparta přecouvaného na parkovišti u obchoďáku to trvalo asi 4 roky a všechny instance, než byl řidič osvobozen de facto na principu omezené nedůvěry-resp. nelze spravedlivě požadovat, aby člověk předpokládal, že si z parkoviště haranti udělají hřiště a když se rozhlédnu, sednu do auta, kouknu do zrcátek, nikde nic a couvám, že harant bude najednou dvacet metrů od místa co před momentem a sražený. Ale jinak mi to dává smysl jako jedno ze základních pravidel zajišťujících plynulost-protože kdyby měl couvající jakoukoliv přednost, tak každou chvíli někde brzdí a zastavuje spousta aut místo aby si vyjíždějící počkal na mezeru.
Cyklista v jednosměrce v protisměru je i podle vyhlášky trpěná zvěř a je povinností cyklisty, aby umožnil průjezd v řádném směru bez omezení. Že na to kolomrdi kašlou je jiná věc.
Ekky-netuším proč se čertíš. Však jo-všichni zúčastnění předpokládali, že se všichni (posléze zúčastnění) okolo řídí zákonem a vyhláškou. Neřídil se kamioňák a zejména se neřídil řidič Seatu způsobem, ze kterého zůstává rozum stát. Od toho je to, co nazývám "princip omezené nedůvěry" (právnící pro to možná mají jiný název).
A jinak to předvídání chrání tebe i druhé. Nikdo nejsme bez chyby, občas nějakou uděláme a předvídavost někoho jiného nám zachrání plechy i kůži. Někdy my někomu, někdy někdo jiný nám. Ano, jsou lidi kteří do cíle dojedou jen díky předvídavosti ostatních. Ti jsou hodně vidět a hodně štvou.
Předvídání a ochota obětovat mu kus mozkové kapacity, času a rychlosti jízdy mi připadá jako naprostý základ liberalismu a nesobeckého chování na silnici, popravdě mnohem důležitější než celé dopravní předpisy...
Někdo nacouvá-je vinen on, protože couvání je zvláštní případ, který je výslovně ošetřen tak, že cokoliv je třeba pro couvání, zajišťuje couvající řidič (např. zjednáním pomocníka). Cokoliv se stane, je vina a problém couvajícího. V tom mediálně přetřásaném případě caparta přecouvaného na parkovišti u obchoďáku to trvalo asi 4 roky a všechny instance, než byl řidič osvobozen de facto na principu omezené nedůvěry-resp. nelze spravedlivě požadovat, aby člověk předpokládal, že si z parkoviště haranti udělají hřiště a když se rozhlédnu, sednu do auta, kouknu do zrcátek, nikde nic a couvám, že harant bude najednou dvacet metrů od místa co před momentem a sražený. Ale jinak mi to dává smysl jako jedno ze základních pravidel zajišťujících plynulost-protože kdyby měl couvající jakoukoliv přednost, tak každou chvíli někde brzdí a zastavuje spousta aut místo aby si vyjíždějící počkal na mezeru.
Cyklista v jednosměrce v protisměru je i podle vyhlášky trpěná zvěř a je povinností cyklisty, aby umožnil průjezd v řádném směru bez omezení. Že na to kolomrdi kašlou je jiná věc.
Ekky-netuším proč se čertíš. Však jo-všichni zúčastnění předpokládali, že se všichni (posléze zúčastnění) okolo řídí zákonem a vyhláškou. Neřídil se kamioňák a zejména se neřídil řidič Seatu způsobem, ze kterého zůstává rozum stát. Od toho je to, co nazývám "princip omezené nedůvěry" (právnící pro to možná mají jiný název).
A jinak to předvídání chrání tebe i druhé. Nikdo nejsme bez chyby, občas nějakou uděláme a předvídavost někoho jiného nám zachrání plechy i kůži. Někdy my někomu, někdy někdo jiný nám. Ano, jsou lidi kteří do cíle dojedou jen díky předvídavosti ostatních. Ti jsou hodně vidět a hodně štvou.
Předvídání a ochota obětovat mu kus mozkové kapacity, času a rychlosti jízdy mi připadá jako naprostý základ liberalismu a nesobeckého chování na silnici, popravdě mnohem důležitější než celé dopravní předpisy...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 5527
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Ano, předpokládat se nic nemá. Nedávno mě to vytrestalo, že se ještě teď stydím. Před každým zatočením volantu koukám na tu starnu do zrcátka, ale tehdy jsem udělal výjimku. Jel jsem ze Štěchovic na Davli (je tam rovina mimo zástavbu, ale protože se tam staly za 40 let čtyři smrťáky, tak tam dali sedmdesátku) s úsekem asi kilometr zákaz předjíždění. Táhl jsem se za nějakou lemrou a jakmile skončila čára, dal jsem za tři, blinkr a plný céres. Když jsem ho měl za sebou pro zařazení, 30čísel za nárazníkem bavorák, který předjížděl hustě v zákazu, protože za mnou původně nejel.
Ano prostě mě nenapadlo, že se to může stát, protože já to nedělám, ale byla to moje chyba a budu si ji dlouho pamatovat.
Ano prostě mě nenapadlo, že se to může stát, protože já to nedělám, ale byla to moje chyba a budu si ji dlouho pamatovat.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5263
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
To jsem v šoku, léta odbočují na hlavní silnici doprava a koukám jen vlevo, je to rovný úsek a občas tam nějakej magor předjíždí i přes tu křižovatku, nikdy by mě ani za mák nenapadlo když je tam plná a zákaz předjíždění k tomu omezení na 50km/h že když se tam s někým srazim bude to má vina. Je to nebezpečný precedens až se to masy piratu dozví budou předjíždět v klidu všude a mě to jen vyschyzovalo jak musím v provozu přemýšlet od kud všude může vyjet magor co mě sejme.
To jsem rád že ještě žiju.
Těším se objektivní rozlousknutí.
Osobně se stavím na stranu Volva stát se to mi ženu to k nejvyšší instanci.
To jsem rád že ještě žiju.
Těším se objektivní rozlousknutí.
Osobně se stavím na stranu Volva stát se to mi ženu to k nejvyšší instanci.
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf
Pindabc
To je o čem tu mluvím...
Nerozciluju se.
Ale jak píšeš. Kvůli takovejm idiotum já musím predvidat a být ve střehu,což už takhle z vycerpavajiciho řízení ještě víc vyčerpávající.
To je o čem tu mluvím...
Nerozciluju se.
Ale jak píšeš. Kvůli takovejm idiotum já musím predvidat a být ve střehu,což už takhle z vycerpavajiciho řízení ještě víc vyčerpávající.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé