Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Tom33
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 199
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Třebíč
Vůz: Volvo 850 2,5 10v,Volvo V70 2l 10v

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Tom33 »

dumi.cz píše:
Pišta... píše:Není to tak dávno, co sem měl podobnou zkušenost naštěstí né nehoda, ale krizová situace.
Bylo to při návratu ze Zdice někde před Pískem, rovná silnice fůra aut v protisměru a zničeho nic se řítí na mě červené auto, asi hnujdaj nevím byla to vteřina.
Na brzdění sem ani nepomyslel pouze instinktivně sem strnul volant ke krajnici a vrátil se z5 do pruhu z ječícíma pneumatikami.FUJ celá rodina v autě...
A nato jak sem seděl, jak sem měl ruce,značka auta naproti, kto tam seděl, jestli brzdit... nic nevím. Mozek zavelil vyhnout se a pak se vrátit. :good: Zbytek zařídil Andělíček :angel:
Manželka ani nepromluvila a starší dcera ta to ani nezaregistrovala, jen mě mě ještě okřikla Co Dělááááš??? Vzbudíš Markétu...
A zbytek cesty sem jen koumal odkud se vzal??? Hrabal se v popelníku? Mobil? Nevolnost? Upito? Rovina musel mě vidět :unknown:
Tohle je moje nocni mura, jedes a najednou kousek pred tebou nekdo vyleti z protismeru rovnou na Tebe.
Každý den dojíždím do práce,co dokáží vymyslet někteří řidiči je neuvěřitelné.
_________________
Volvo 850,B5252S,Manuál,r.v.96

BezVolvovec
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Bezvolvovec. Zatim...

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od BezVolvovec »

...nebo "hopla" prez svodidla dalnice z protismeru vyleti naves kamionu

(Vlastni zkusenost)

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3592
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Deshi »

Pišta... píše:Není to tak dávno, co sem měl podobnou zkušenost naštěstí né nehoda, ale krizová situace.
Bylo to při návratu ze Zdice někde před Pískem, rovná silnice fůra aut v protisměru a zničeho nic se řítí na mě červené auto, asi hnujdaj nevím byla to vteřina.
A zbytek cesty sem jen koumal odkud se vzal??? Hrabal se v popelníku? Mobil? Nevolnost? Upito? Rovina musel mě vidět :unknown:
Taky mám něco podobného -už se smívalo, za sebou jsem věděl o dvou kokotech v ochcávkách kteří se honili. Jeden předjel mě a dalšího, druhý to nestihl a zůstal auto za mnou, já si jel v klidu s dostatečným odstupem od auta před sebou. Najednou ten zadní debil začal pod kopcem předjíždět. Zakroutil jsem hlavou a sundal nohu z plynu. V úrovni auta přede mnou proti ochcávkokokotovi vyjelo z pozakopce auto. Ten to strhnul před auto co předjížděl. To to zaduplo a ještě udělalo myšku, protože se na krajnici "zjevil odstavený osobák". V tu chvíli jsem taky nestihl přemýšlet - jen mi ruce hnuly volantem abych to neřachl do toho odstaveného a zároveň se nepotkal s tím protijedoucím :crazy: :crazy:
A až kus za kopcem jsem si uvědomil, jaká to byla haluz . :beer: :beer:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Teflon_490 »

Jaky byl prubeh nehody a jak se snazil brzdit, a navic se ted stalo neco podobnyho u Cerne Hory, sem zacal premyslet, co by se stalo, pokud by se mi teoreticky v podobne situaci podarilo skoro nebo uplne zastavit, ale to druhy auto by melo furt bez brzdeni 90-100Km/h. Vystrelily by v tehle situaci bagy? Nebylo by to pro mne "nevyhodny", kdyz by auto stalo a jeste bylo zabrzdeny?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Hary
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 850
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Hary »

Zajímavá myšlenka. Skoro si myslím, že čím rychleji bys jel, tím více ran bys rozdal a protisíla co by na tebe působila by byla následně nižší.
A vystřelení pytlů by proběhlo,jestli to má​ běžná čidla rozmístěna různě po autě. U našich starých sedmdesatek, po tom, co jsem se dozvěděl, dočetl zde, že je jen jedno nárazový čidlo v podobě akcelerometru v abs v tunelu auta, tam bych měl v případě takového nárazu pochybnosti o jeho aktivování.
Ale možná se ve všech bodech pletu.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12659
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Hary píše:...Skoro si myslím, že čím rychleji bys jel, tím více ran bys rozdal a protisíla co by na tebe působila by byla následně nižší...
Tvl chlape, dej si facku a zamysli se nad tím, co napsal, znovu. U efektu nárazu na posádku se sčítají hybnost vektorově. Výsledek je pak ale třeba vyhodnotit jako změnu rychlosti posádky, čili zrychlení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Hary
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 850
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Hary »

Urvanej píše:
Hary píše:...Skoro si myslím, že čím rychleji bys jel, tím více ran bys rozdal a protisíla co by na tebe působila by byla následně nižší...
Tvl chlape, dej si facku a zamysli se nad tím, co napsal, znovu. U efektu nárazu na posádku se sčítají hybnost vektorově. Výsledek je pak ale třeba vyhodnotit jako změnu rychlosti posádky, čili zrychlení.
Ty nechápeš mě, já nechápu teď Tebe, tedy je svět asi v pořádku.
Sčítání rychlosti vektorově je pro mě neznámá.
A ano, vím co napsal, taky jsem na to přímo neodpověděl, protože na to dopověd neznám, jen jsem napsal, že si "MYSLÍM".
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 635
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Jarda.JM »

Dá se to říct jednoduše i bez vektorů.
Pojedeš 50km/h, proti tobě stejný auto taky 50. Rána.
Pojedeš 100 a narazíš do toho stejnýho, stojícího. Rána.
Budeš stát a do tebe naletí 100 opět ten samý. Rána.
Pokaždý je to stejné zrychlení, pokaždé stejná Rána.
....protože pokaždé jste se potkali stovkou.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2614
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od ok2ucx »

.. a aby to nebylo tak jednoduchý, tak ty 50 proti nedeformující zdi - stejná Rána.

Je to stejný, jako když se srazí zcela stejná auta, stejnou rychlostí (vůči zemi), přesně středem, každé si "požere" stejné množství deformující energie a zrychlení (zpomalení) bude také stejné. Na konci srážky jsou na původním místě.

Dá se to představit, jako by v okamžiku srážky mezi těmi auto byl:
- nic
- list papíru
- nedeformující zeď tloušťky 10cm
- nedeformující zeď tloušťky 10m
- nedeformující zeď tloušťky - je to jedno

---

Lidské zákony ošidíš, ale fyziku neoj*b*š.

V každém případě - zcela dle selského rozumu - má smysl brzdit na max. tak, aby vzájemná rychlost v okamžiku srážky byla co nejmenší.
Čelní srážka mívá relativně nejmenší následky, protože na to jsou auta už dlouhou dobu konstruovaná. Avšak vědomě i podvědomě se řidiči snaží srážce vyhnout a když do nevyjde, je z toho pak o to více nebezpečný partial overlap (částečný přesah), kdy se auta potkají jen částí. Tam bývají následky často velmi kruté. A zde si myslím, že má Volvo stále velký náskok v konstrukci aut.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Dopi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 400
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Dopi »

A když se srazí dvě stejná auta s různou rychlostí, např. 70 vs. 30, tak to víc odskáče ten pomalejší. A vždy má výhodu těžší auto.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12659
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Dopi píše:A když se srazí dvě stejná auta s různou rychlostí, např. 70 vs. 30, tak to víc odskáče ten pomalejší. A vždy má výhodu těžší auto.
Nemáš pravdu, oba to odskáčou stejně. Akorát jeden bude 20 couvat a druhej bude pokračovat 20 vpřed, ale šlupku dostanou oba stejnou. !
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Dopi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 400
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Dopi »

Auta možná, ale pro posádku je myslím lepší, když pokračuje sníženou rychlostí v původním směru, než když najednou letí dozadu.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2614
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od ok2ucx »

Eh, pro lepší představu - odmysli si zem a ber to jak srážku dvou (stejných) letadel. Tam je ti jakákoli reference rychlosti (vzhledem k nějakému "pevnému" bodu) na kočku. Letí vzájemnou rychlostí 100 a je celkem jedno, co dělá ta země pod nimi.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12659
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Dopi: ne, je jedno, čí je to pohled, prostě dopadnou obě auta i oboje lidi stejně.
To je jen jiná variace na téma...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tomasss »

Pokolikaty? :D Ja uz bych udelal z korektnich prispevku samostatnej topic a priste jen hazel odkaz... 8)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5040
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Honza »

tomasss píše:Pokolikaty? :D Ja uz bych udelal z korektnich prispevku samostatnej topic a priste jen hazel odkaz... 8)
Spíš dvě stránky na smazání
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3552
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od dumi.cz »

Urvanej: je to otazka hybnosti a pretizeni. Pokud jedno auto pokracuje rychlosti 20km/h smerem jizdy a druhe couva rychlosti 20km/h. A razdil.hmotnoati, hybnosti ve vetsi tak auto s vetsi hubkoati na tom bude lepe. Pac to s mensi doatane vetsi pretizeni.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12659
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Dumi přečti si zadání a to co sem tu psal.
Co sem tu k tomuto tématu napsal je správně. Diskutovat lze pouze o tom, že jsem se třeba hůř vyjádřil, nebo to nebylo do po lopatě, ale tak to prostě je, tečka. :twisted:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tomasss »

To už nevokecáš, ode dneška lidi z fóra před srážkou šlapou na plyn :twisted:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3552
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od dumi.cz »

Ano stejna auta atejna rychlo je stejma i hybnost.
bylo to spise doplneni. to co rikas je vzhledem k zadani pravda. Jenze takove zadani v praxi neni. Realita je jina. A tam tezsi na tom byva lepe. Viz hybnosti
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4907
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Ondra. »

tomasss píše:To už nevokecáš, ode dneška lidi z fóra před srážkou šlapou na plyn :twisted:
to je podobnej result jako když se po legendárním simulovaným střetu říkalo že Moduse jedině přímo na na čumák... :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Zeb
Offline
Příspěvky: 929
Registrován: 21 roků
Bydliště: Praha

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Zeb »

Dobré téma :good:
Někteří z experti na fyziku by zde měli začít dělat trenéry boxerům a učit je revoluční teorii, že při zápase mají jít hlavou co nejrychleji proti pěsti. Hybnost bude na jejich straně - hlava je těžší, rychlost dodají. No a tu prdu prostě nějak odpruží, protože ostatní věci co v případě nárazu vstupují do hry, jako schopnost absorbce nárazu vzhledem ke konstrukční pevnosti je naprosto zanedbatelná :good:
Prostě v případě blížícího se nárazu následovat postup Wolverina a brzdit co to dá, ať se zde můžete o zkušenost podělit.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Dopi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 400
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Dopi »

Zrychlování je samozřejmě blbost, tím se zvýší i rychlost střetu a tím i následky pro oba. Ale předtím jsem žil v domnění, že má výhodu ten, kdo má v okamžiku střetu vyšší rychlost, a už nevím kde jsem to pochytil. Tímto děkuji za vysvětlení.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

9XL0CL

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od 9XL0CL »

Tady novinari nestali frontu kdyz octa potkala celne mensi suvko z devadesatek...

http://zpravy.idnes.cz/celni-srazka-ceskokrumlovsko-zraneni-vrtulnik-f5u-/krimi.aspx?c=A170416_172505_krimi_mav

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2614
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od ok2ucx »

Co má šáde s tou levou přední gumou? To jako sjeté na slajky?
šáde.PNG
P.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé