Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Tenhle už asi moc štěstí neměl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:
wickey píše:no jo, kdyz to naperes pod kamion, tak ti toho moc nepomuze..
Bohužel se tu setkávám s názorem, "no jo ten blbec neměl Volvo, jinak by se mu nic nestalo" Pěkná prdlačka, to že jsou Volva bezpečnější než ostatní auta (stejná třída, stejné stáří) je jasné, ale platí to v té závorce.
Takže mám takový dojem, že setkání staré "třeba dvojky" s novým autem, třeba Octavia by nedopadlo pro Volvaře dobře.
Nový model vozu, který získá o jednu hvězdičku více je zhruba o 20-30% bezpečnější než ten předchozí v daném testu. Pokrok prostě nezastavíš.....
Dovolím si ti tady trochu oponovat, viz ten topik "nehoda na D5". Tam skončila pod kamionem poté co ji tam natlačil autobus zrovna sedma, konstrukčně asi z roku 85 (nevím, odhaduju). Rád bych opravdu viděl na jejím místě v testu třeba tu 4hvězdičkovou oktávii nebo 5hvězdič. renaulta. Asi se tě zase dotknu a sám to nemám rád, ale když si postavíš vedle sebe tvoji 480 a nějakou dvojku nebo sedmu a bouchneš si do plechu, uvidíš ten rozdíl. Ta auta jsou opravdu strašně předimenzovaná. Myslím si a je to jen můj osobní názor, že ty rozdíly ve hvězdičkách jsou o tom, zda bude mít řidič zlomenou patní kost či ne. Ale na bezpečnost jako takovou se proti starým Volvům nová auta moc nepovýšila a pokud půjde o nestandartní nárazy mimo pole náraz. testů, tak možná budou i horší. A když teda vidím ten rozdíl v tlouštce plechu na třeba sedmě a oktávii2, tak bych v případě srážky nechtěl být v té oktávii.
Nebo to ještě zkusím říct jinak, stará volva nemají tak dobře deformovatelné a pohlcující deformační zóny, ale zato velice pevnou karosérii. Takže v případě opravdu velkých nehod podle mě z toho vyjdou lépe. Viz zase tu sedmu pod autobusem. Tam byla kastle urvaná od podlahy kufru s nosníky, takže ta zůstala mimo deformační zónu a přesto zbytek karosérie posádku ochránil.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No přemýšlel jsem o tom ještě a mám takovou teorii do diskuse. Co se stane, když se střetne těžké staré Volvo s relativně lehkým novým vozem řekněme Fabie či ta oktávie, golf a pod. ? Podle mě v okamžiku nárazu se začnou deformovat snadno deformovatelné zóny nového vozu, Ty pohlcují energii nárazu z obou aut. Pak jsou již zdeformované a dochází k deformacím daleko pevnějších zón starého Volva a asi bohužel současně i k deformacím částí karosérie nového vozu, které již být deformovány neměly (obytné zóny). Po spotřebování těchto zón teprve dochází k deformacím obytné zóny starého Volva, je li zůstatek energie ještě natolik velký. Po celou tu dobu dochází k nějakému přetížení pasažérů, které pravděpodobně způsobí různě závažná vnitřní zranění. Tady bude asi ve výhodě moderní vůz s vaky a předpínači a omezovači pásů. Samozřejmě průběh nehody a deformací je ovlivněn výchozí rychlostí vozů v okamžiku nárazu a i stavem koroze karoserie. To asi bude problém u starších dvojek. Ale naprosto jiná situace bude zřejmě u nárazů třeba na sloup, strom, kamion a podobných nestandartních nárazů, na které nejsou deformační zóny konstruovány. Tam hraje roli jen pevnost karoserie. No je to složité, jsem ochoten něco zainvestovat do staré sedmy, pokud někdo dodá oktávku, kterou třeba chce zaplatit od pojišťovny, můžeme to zkusit :lol:

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jardo, myslim, ze v te teorii mas recht.
jinak mi docela staci, ze v US nebyla zaznamenana jedina smrtelna nehoda ve dvojce za celou dobu prodeje (1975-1993)
a ze jich tam slo hodne z toho vice nez miliona..

ale zas bych to samozrejme tak nefundamentalizoval jako martin.. v takove rychlosti je docela jadno v cem sedis..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Marek Vild píše:
Lachtan píše:Mám u tebe pívo :D :twisted: :wink:
Jak jsi to poznal????? :shock:
To víš, holt znám Prahu :D :twisted: :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše: Jardo: Oni ty tlustý plechy nejsou všechno. Dneska moderní auta mají ultratvrdou klec okolo posádky a zbytek může být měkčí, přesto jsou ta auta bezpečná.
Jo, to samozřejmě vím. Taky vím, že se používají oceli různých pevností na tvorbu deformačních zóna jiných na ten obytný prostor. Ale co nevím je, zda jsou opravdu ty kabiny (a myslím spíš na jiné značky než Volvo) tak pevné jako u třeba starých volv. Nebo ta pevnost není až taková, protože automobilky zvládli skvěle navrhování deformačních zón na počítačích ve skvělých programech, které stanoví rozměry plech. profilů a pevnost ocelí, ze kterých jsou ty plechové nosníky vyrobeny. Totiž to, že mají moderní auta perfektní deformační zóny s řízenou deformací klade nižší požadavky na pevnost kabiny oproti letům minulým, kdy se tak hezké deformační zóny prostě vyrobit neuměly. A druhá otázka je ta, zda se automobilky příliš nezaměřily na schopnost splnit crashtesty na úkor jiných bezpečnostních parametrů. Tím samozřejmě nemyslím volvo nebo saab, ale třeba VW a hybridy, renault, fiat a jiné dříve ne tak věhlasně bezpečné automobily, které dnes plní crashtesty jako na běžícím pásu. Přitom jsem třeba před asi 5 lety mluvil s člověkem z ochranky ústavních činitelů o bouračce Audi. Možná si někdo pamatuje, tenkrát dovezli pro tu ochrannou službu několik Audin a cestou z prodejny někde ve Stodůlkách s jednou vylétl řidič ze silnice a přetočil se na střechu. To audi prý mělo tu střechu úplně zmáčklou, ten kluk přeži jenom náhodou vleže na sedačce spolujezdce. Auto hned přikryli plachtou a dovozce si ho odvezl.
Ale tím nechci spochybňovat bezpečnost moderních aut, pravda je, že počet mrtvých při nehodách trvale klesá. Jen chci říct, že na některé situace jsou naše staré tanky vhodnější, třeba viz opět tu D5 a autobus. Nebo možná hromadné nehody na dálnicích, kdy auto nedostane jen jednu ránu, ale je oboucháno třeba ze třech stran a pak skončí na střeše.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
wickey píše:jardo, myslim, ze v te teorii mas recht.
jinak mi docela staci, ze v US nebyla zaznamenana jedina smrtelna nehoda ve dvojce za celou dobu prodeje (1975-1993)
a ze jich tam slo hodne z toho vice nez miliona..

ale zas bych to samozrejme tak nefundamentalizoval jako martin.. v takove rychlosti je docela jadno v cem sedis..
Pochopitelně jsem to myslel s jistou nadsázkou.

to Jarda: v podstatě s tebou souhlasím.Nemyslím,že automobilky dělají krok zpět v bezpečnosti,na druhé straně veškeré crashtesty probíhají do pevné prekážky,tudíž je žádoucí deformace která pohlcuje kinetickou energii nárazu.Takže pokud ve stejné rychlosti pošleme proti zdi nové a staré volvo budou pasažéři nového volva na tom lépe(karoserie se deformuje budou aktivovány airbagy a energie nárazu a přetížení nebude takové jako u starého volva.Pokud ovčem pošleme tyto auta proti sobě tak bych si vsadil na pasažéry starého volva.Sice se nové bude deformovat hezky,vystřelí airbagy,ale pak dojde k situaci kdy starý tank se přestane deformovat a začne se probourávat do nového volva ze kterého udělá masovou konzervu.Toť pouze můj názor.Nejlépe je nebourat!!!
to Drewid: Možná ti připadá,že jezdím rychle a nebezpečně,ale zdání klame.
Dovolím si nesouhlasit. Konstrukce moderního auta je tvořena tak, že základem je prostor pro pasažéry, který je nesmírně pevný. Cílem je energie rozvést tak, aby za prvé působily na tento prostor co nejmenší silou a za druhé, aby maximum z nich prostor obešlo. Ruku v ruce s tím jdou zádržné systémy, které mají pasažéry ochránit, aby se v této nedeformované bublině neumlátili.

Tj. až k tomtu prostoru probíhá deformace a potom se pomocí nosníků síle roznáší tak, aby se vybila až za ním. A na naprosto stejných principech jsou založeny i volva, minimálně už 2xx. Rozdíl mezi novým a starým autem je, že nové používá modernější materiály. Existuje mnoho druhů oceli různých vlastností a automobil je složen z kombinace těchto druhů tak, aby měl požadované vlastnosti, které jsem popsal výše. Stará volva na tom ještě nebyla tak "materiálově sofistikovaná" a nebyly počítače, které by dokázaly náraz spočítat, takže se to řešilo předimenzováním.

Pokud by se srazila 2xx nebo 7xx s S60 nebo S80, vyjde z toho novější auto lépe. Jednoznačně.
1) konstrukčně je dále - je lépe spočítané
2) ta předimenzovanost tam je stále (konkrétně když v Auto BILDU rozebrali XC90 na atomy, tak kritizovali některé díly pro předimenzovanost, protože prý přidává hmotnost :-) )
3) novější auto má více a lepších airbagů
4) je těžší

Uvedu jeden viditelný příklad... porovnej si A sloupek 7xx a S80. Uvidíš, že zatímco 7xx má sloupek poměrně tenký a v místě, kde se stýká se střechou je ostrý zlom - úhel, který je slabým místem. Nová volva mají A sloupky pevnější a navíc do střechy přecházejí zcela plynule, takže lépe roznesou působící síly a nedojde k deformaci....

Co se týče porovnání starého a nového auta, doporučuju tvé pozornosti názorné video z pořadu Fifth Gear, kde porovnávali starý Renault Espace (ve své době špičkově bezpečný) a nový Renault Espace (špičkově bezpečný podle dnešních standardů). Výsledek tě asi překvapí. Ve starém by při čelním 40% přesazeném nárazu lidé na předních sedačkách s jistotou zahynuli, v novém by se lekli a měli by odřeniny od pásů. K tomu probourávání jednoho auta do druhého došlo, ale nové se svou pevnou buňkou pro cestující probouralo do starého.

Dále EuroNCAP provádí nárazovou zkoušku nikoli do pevné překážky a celou plochou vozu (jako americká asociace), ale do deformovatelné překážky zasahující 40 % čelního profilu vozu.

P.S. Jel jsem s Tebou Martine jen 1x, a to v Jedovnici. A při té příležitosti jsi jel rychle a nebezpečně, protože jsi nám předváděl Turbo. Konkrétně jsi vzal přes protisměr zatáčku, do které jsi nemohl vidět (seděl jsem vedle tebe). Jak jezdíš normálně samozřejmě nesoudím.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tady http://www.chcizit.cz/html/octavia.html jsem našel obrázky Š oktávie po nárazu do stromu, je možno to porovnat s nějakými obrázky bouraných volv, které tu občas kolují. Pravda, ta oktávka jela dost rychle, ale někde jsem tu viděl Volvo po bouračce na dálnici, tuším z počátků volvoklubu.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jak se to mohlo stat? kde udelali soudruzi ze SRN chybu pri vypoctech a kombinaci ruznych druhu oceli?? :shock: 8)

lide ctete.. http://www.chcizit.cz/html/talbot.html (treba nejsme jen u volva tak zaslepeni, ze nevidime prinos moderni techniky..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

tnemec píše:
martinopel píše:Pochopitelně jsem to myslel s jistou nadsázkou.

to Jarda: v podstatě s tebou souhlasím.Nemyslím,že automobilky dělají krok zpět v bezpečnosti,na druhé straně veškeré crashtesty probíhají do pevné prekážky,tudíž je žádoucí deformace která pohlcuje kinetickou energii nárazu.Takže pokud ve stejné rychlosti pošleme proti zdi nové a staré volvo budou pasažéři nového volva na tom lépe(karoserie se deformuje budou aktivovány airbagy a energie nárazu a přetížení nebude takové jako u starého volva.Pokud ovčem pošleme tyto auta proti sobě tak bych si vsadil na pasažéry starého volva.Sice se nové bude deformovat hezky,vystřelí airbagy,ale pak dojde k situaci kdy starý tank se přestane deformovat a začne se probourávat do nového volva ze kterého udělá masovou konzervu.Toť pouze můj názor.Nejlépe je nebourat!!!
to Drewid: Možná ti připadá,že jezdím rychle a nebezpečně,ale zdání klame.
Dovolím si nesouhlasit. Konstrukce moderního auta je tvořena tak, že základem je prostor pro pasažéry, který je nesmírně pevný. Cílem je energie rozvést tak, aby za prvé působily na tento prostor co nejmenší silou a za druhé, aby maximum z nich prostor obešlo. Ruku v ruce s tím jdou zádržné systémy, které mají pasažéry ochránit, aby se v této nedeformované bublině neumlátili.

Tj. až k tomtu prostoru probíhá deformace a potom se pomocí nosníků síle roznáší tak, aby se vybila až za ním. A na naprosto stejných principech jsou založeny i volva, minimálně už 2xx. Rozdíl mezi novým a starým autem je, že nové používá modernější materiály. Existuje mnoho druhů oceli různých vlastností a automobil je složen z kombinace těchto druhů tak, aby měl požadované vlastnosti, které jsem popsal výše. Stará volva na tom ještě nebyla tak "materiálově sofistikovaná" a nebyly počítače, které by dokázaly náraz spočítat, takže se to řešilo předimenzováním.

Pokud by se srazila 2xx nebo 7xx s S60 nebo S80, vyjde z toho novější auto lépe. Jednoznačně.
1) konstrukčně je dále - je lépe spočítané
2) ta předimenzovanost tam je stále (konkrétně když v Auto BILDU rozebrali XC90 na atomy, tak kritizovali některé díly pro předimenzovanost, protože prý přidává hmotnost :-) )
3) novější auto má více a lepších airbagů
4) je těžší

Uvedu jeden viditelný příklad... porovnej si A sloupek 7xx a S80. Uvidíš, že zatímco 7xx má sloupek poměrně tenký a v místě, kde se stýká se střechou je ostrý zlom - úhel, který je slabým místem. Nová volva mají A sloupky pevnější a navíc do střechy přecházejí zcela plynule, takže lépe roznesou působící síly a nedojde k deformaci....

Co se týče porovnání starého a nového auta, doporučuju tvé pozornosti názorné video z pořadu Fifth Gear, kde porovnávali starý Renault Espace (ve své době špičkově bezpečný) a nový Renault Espace (špičkově bezpečný podle dnešních standardů). Výsledek tě asi překvapí. Ve starém by při čelním 40% přesazeném nárazu lidé na předních sedačkách s jistotou zahynuli, v novém by se lekli a měli by odřeniny od pásů. K tomu probourávání jednoho auta do druhého došlo, ale nové se svou pevnou buňkou pro cestující probouralo do starého.

Dále EuroNCAP provádí nárazovou zkoušku nikoli do pevné překážky a celou plochou vozu (jako americká asociace), ale do deformovatelné překážky zasahující 40 % čelního profilu vozu.

P.S. Jel jsem s Tebou Martine jen 1x, a to v Jedovnici. A při té příležitosti jsi jel rychle a nebezpečně, protože jsi nám předváděl Turbo. Konkrétně jsi vzal přes protisměr zatáčku, do které jsi nemohl vidět (seděl jsem vedle tebe). Jak jezdíš normálně samozřejmě nesoudím.
No alespoň jsem rozjel zase zajímavou diskuzi :wink:

Jardo máš samozřejmě pravdu, že pokud postavíš 480 a 7xx, no tak srovnáváš auta jiné třídy. Prostě 480 je malé auto, oproti konkurentům své doby je to samozřejmě přímo dokonalé auto, ale konstrukčně je 20 let staré. Mě se nedotkneš to se neboj, pouze jsme si několikrát dobře nerozuměli a nebo se nepochopili :wink:

No a jinak co píše tnemec s tím se stotožňuji:

porovnávali jsme s bratrem jeho Fábku a 480(většina z vás řekne: vůbec ten sráč nezmiňuj), ale kdo s ní jezdí a něco o ní i přečetl, tak ví, že konkrétně A sloupky jsou tady nadimenzovány dostatečně a mají krásný plynulý přechod. Nemyslím, že by crachtest těchto aut degradoval 480, ale nesázel bych.

To že někdo vidí na obrázku rozšlehané auto ještě nevypovídá o zranění posádky. Je to opravdu o pohlcení energie a minimalizování vnitřních zranění posádky vlivem setrvačných sil nárazu.

Ten Fifth gear jsem viděl a je třeba říci, že i Espace je "velké" auto a to starší byla nějaká 95 vs. 03 (nevím přesně) a jak tnemec píše, tak ta 95 to měla za sebou a posádka by nedopadla vůbec dobře :evil: .
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1856
Registrován: 07 led 2006 19:30
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Příspěvek od pekelnik »

tak tak. Buďme rádi, že víme proč si vybrat Volvo. Ale viděl jsem i takovou reklamu, co popisuje Jarda S40, ale už nevím na co byla. Na auta ne. Myslím ale, že pro Volvo by šla. Přece jen to není tuctový auto, co se v prodejních číslech předhání s fóbií.
Volvo si většinou kupují lidé kvůli bezpečnosti. Ale i v reklamě na nová volva se bezpečností zabývají a stále ji prezentují, jako hlavní plus nového vozu.
Minulý týden jsem si v prodejně v brně poslechl rozhovor prodejce a nějakého zákazníka. Zákazník sdělil, že si auto koupil hlavně kvůli bezpečnosti. Prodejce mu pověděl příhodu, co zažil s jiným zákazníkem po telefonu. Borec mu prý volal na asistenční linku, že mu na téměř nové S60 upadlo kolo. Prodejce se velmi divil, jak je to možné. Zákazník mu po té sdělil, že měl nehodu s kamionem. po příjezdu asistenčního, či náhradního vozidla prodejce zíral. S60 ve škarpě bez kola a kamion kolo taky pryč. Nevím tomu podrobnosti, ale S60 urvala kamionu kolo i s kusem řízení.

Já do té doby myslel, že volvo půlí jen favority a podobné klenoty našich silnic, ale že to umí i s kamionem, to jsem zíral.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

tak když už je to tady označeno jako DRSNÉ, tak ještě další bezhlavé jezdce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

A další...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

tnemec píše:
Caddy píše:ja bych rekl, ze se starymi volvy je to jkao s amerikama - masivni pevna konstrukce, poradne plechy, narazniky, ze by z nich kolejnice mely mindraky. Srazka s nejakou octavkou nebo dokonce fabii a podobnym smetim valicim se po silnici, me nechava docela v klidu. Naopak v pripade narazu do pevne prekazky (silny strom, zelezobeton) bych radsi asi sedel v te ochcavce s jejima deformacnima zonama a vsi moderni technologii, tam je mi bytelnost auta spis na skodu...

Proto plyne jasne pouceni - v pripade problemu si radsi musim vybrat pro svuj naraz jine auto a ne strom :twisted:
No zrovna ty ameriky nejsou moc dobrej příklad. Ameriky jsou velký, ale papírový... Jednak maj v Americe mnohem mírnější crash testy a jednak na to donedávna kašlali. Viděl jsem bouraček ze 70. a 80. let a fuj tajxl... kabina se bortí se zbytkem kastle a nezájem, skoro jak 120. A co se crash testů týče, vem si chrysler voyager nebo chevrolet aveo nebo dalsi ameriky... Amici na to do znacne miry kaslou i dnes...
To je pravda, viděl jsem crash testy amerických pickupů a oproti japonským (Toyota a Mazda) to vypadalo skoro až trapně. A to se jednalo o medely roku 2002!!! Pravda, že modely roku 05 již splňovaly to, co ostatní auta.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Caddy
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 06 bře 2006 11:40
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Caddy »

ano, to je pravda, prave v pripade setkani s tvrdou prekazkou....ale v pripade narazu do jineho auta vyuziju sve narazniky silnejsi nez kolejnice a vetsi hmotnost...videl jsem uz nekolik nehot amerika vs. evropa a vetsinou z toho evpropskeho auta nic nezbylo.
Jedne zname dokonce vlitl z boku (!) do auta passat...ten byl na mraky az po celni sklo a ona mela promackly bok, utrzenou zadni napravu, ale otevrela dvere a vystoupila bez skrabnuti

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Taky jedna "amerika" :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Crash

Příspěvek od Miroslav »

Zdravím všechny
včera jsem měl takovou malou nehodu jeden postarší děd mi orval celej bok a prohnul blatník kokotb jeden. Když jsem ho předjížděl a byli jsme vedle sebe tak taky začal předjíždět a snažil se mi vystrčit tak mi orval celej pravej bok a pak tvrdí že za to vůbec nemůže!!!
Foto dodám!!!!!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Re: Crash

Příspěvek od Miroslav »

Miroslav píše:Zdravím všechny
včera jsem měl takovou malou nehodu jeden postarší děd mi orval celej bok a prohnul blatník kokotb jeden. Když jsem ho předjížděl a byli jsme vedle sebe tak taky začal předjíždět a snažil se mi vystrčit tak mi orval celej pravej bok a pak tvrdí že za to vůbec nemůže!!!
Foto dodám!!!!!!!
tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Miroslav dne 01 pro 2006 18:49, celkem upraveno 1 x.
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Re: Crash

Příspěvek od Miroslav »

Miroslav píše:
Miroslav píše:Zdravím všechny
včera jsem měl takovou malou nehodu jeden postarší děd mi orval celej bok a prohnul blatník kokotb jeden. Když jsem ho předjížděl a byli jsme vedle sebe tak taky začal předjíždět a snažil se mi vystrčit tak mi orval celej pravej bok a pak tvrdí že za to vůbec nemůže!!!
Foto dodám!!!!!!!
tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Re: Crash

Příspěvek od Miroslav »

Miroslav píše:
Miroslav píše: tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Re: Crash

Příspěvek od Miroslav »

Miroslav píše:
Miroslav píše: tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 11 črc 2006 08:07
Bydliště: Přeštice

Příspěvek od Miroslav »

Tak na dědka jsem se vykašlal, protože bych nakonec z něj nic nedostal a dal jsem to opravit a stálo mě to 700kč-je to to asi nejsnaší řešení než někde běhat po pojištovně a uhánět dědka. A pro příště už vím jak se mam zachovat!!! Jinak díky za rady!!! A přeji všem Krásné prožití Vánočních Svátků!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Tuzing filcka vs. Volvo

Příspěvek od wickey »

Tak panove.. Co se da delat, ja snad na ty ....ty mam nos.
Dnes si tak poklidne jedu - situace - jedu si za tuzingovou filckou, v levem pruhu ve meste, jede docela pomalu - i jal jsem se ji predjet - tak se dam doprava, pred ni, doleva a su pred ni.. Najednou ejhle - prede mnou prechod pro chodce, v pravem pruhu jiz auta pred nim stoji - i jal jsem se brzdit.. Brzdim brzdim, este se divim, kuwa proc mi tak pisti brzdy, kdyz to nebylo tak silne brzdeni.... Jiz stojim pred prechodem, najednou rana, ja letim pres prechod a zastanu za prechodem tak 10 metru...

Po pohledu do zpetneho zrcatka se mi naskytne pohled zhruba na tohle..

[img]http://img170.imageshack.us/img170/7136/snmka59wp9.jpg[/img]

[img]http://img376.imageshack.us/img376/5214/snmka60pa3.jpg[/img]

Nesmirne pi*ujuc vylezu, nechci videt jak vypada moje prdel...

[img]http://img376.imageshack.us/img376/1577/snmka61sa6.jpg[/img]

[img]http://img440.imageshack.us/img440/9920/snmka54mm7.jpg[/img]

uffff - nastesti to neni takova tragedie :D..
Vyleze manik, zacne se se mnou nejak domlouvat - nevolat poldy etc. etc - shrnu to, nejako sme se domluvili..

Davam do pozornosti - extra tuzing vybava filcky - bile wrc kola, folie, hustej zdvojenej vyfuk (ala roura od topeni), na zadnim okne napis www. něcotuning. sk, zadek zagitovanej (opadana plocha asi 10x10) - snad mel i kridlo, to si nepamatuju, mrizka bez znaku = minimalne 100 koni navic.. (brzdy predpokladam bubny vzadu, ridic - pomlcim..

Muj extra tuzing - nalepka losa = +10 klokanu.

Jinak musel to do me naprat takovou 20-30kou, protoze ja jsem jiz stal, i kdyz nohu na brzde jsem jiz mel asi jen zlehka - po narazu jsem cumakem skoncil nekde 10 metru za zebrama (4 metry auto, 5 metru prdel za zebrama, zebry = nejakych 13 metru jsem letel).
Diky bohu, ze dedek, kvuli kteremu se brzdilo byl kulhavy a v momente kdy ja jsem zastavoval byl jen asi na urovni poloviny auta vedle me - kdyby to bylo decko, nebo nejakej manik, tak ho proste sundam vystrelen zmrdem zezadu..

Summa summarum - nemate nekdo volnej naraznik na sedana? Nejlip v barve.. Barva je doskrabana, cast plastu praskla, pri jizde to vydava desne zvuky - jsem zvedavej jak dopadl nosnik narazniku (podle skripejicich zvuku muze byt chycen i on.. + si to odnesl vyfuk - ponekud zkrivenej - jsem zvedavej nakolik..

Ach jo, pouceni na zaver - nezarazujte se pred tuzene vozy :roll:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

dali píše:Koukal si pod koberec v kufru, jak vypadá lavor na rezervu? Já bych ty benga na tvým místě volal.
jjj koukal jsem - zevnitr pohoda, zespodu dolicek cca 3x3 cm promacklej - nevidim to jako tragedii.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak jsem byl v servisu - musi se menit vyfuk - od katu dozadu +koncovka. original volvo vyfuk 11000,-, koncovku nevim.
naraznik - 7000,- bez lakovani...

zbytek by mel byt OK - nosniky nejsou chycene.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Zpět na „o všem možném:-)“