

lide ctete.. http://www.chcizit.cz/html/talbot.html (treba nejsme jen u volva tak zaslepeni, ze nevidime prinos moderni techniky..)
No alespoň jsem rozjel zase zajímavou diskuzitnemec píše:Dovolím si nesouhlasit. Konstrukce moderního auta je tvořena tak, že základem je prostor pro pasažéry, který je nesmírně pevný. Cílem je energie rozvést tak, aby za prvé působily na tento prostor co nejmenší silou a za druhé, aby maximum z nich prostor obešlo. Ruku v ruce s tím jdou zádržné systémy, které mají pasažéry ochránit, aby se v této nedeformované bublině neumlátili.martinopel píše:Pochopitelně jsem to myslel s jistou nadsázkou.
to Jarda: v podstatě s tebou souhlasím.Nemyslím,že automobilky dělají krok zpět v bezpečnosti,na druhé straně veškeré crashtesty probíhají do pevné prekážky,tudíž je žádoucí deformace která pohlcuje kinetickou energii nárazu.Takže pokud ve stejné rychlosti pošleme proti zdi nové a staré volvo budou pasažéři nového volva na tom lépe(karoserie se deformuje budou aktivovány airbagy a energie nárazu a přetížení nebude takové jako u starého volva.Pokud ovčem pošleme tyto auta proti sobě tak bych si vsadil na pasažéry starého volva.Sice se nové bude deformovat hezky,vystřelí airbagy,ale pak dojde k situaci kdy starý tank se přestane deformovat a začne se probourávat do nového volva ze kterého udělá masovou konzervu.Toť pouze můj názor.Nejlépe je nebourat!!!
to Drewid: Možná ti připadá,že jezdím rychle a nebezpečně,ale zdání klame.
Tj. až k tomtu prostoru probíhá deformace a potom se pomocí nosníků síle roznáší tak, aby se vybila až za ním. A na naprosto stejných principech jsou založeny i volva, minimálně už 2xx. Rozdíl mezi novým a starým autem je, že nové používá modernější materiály. Existuje mnoho druhů oceli různých vlastností a automobil je složen z kombinace těchto druhů tak, aby měl požadované vlastnosti, které jsem popsal výše. Stará volva na tom ještě nebyla tak "materiálově sofistikovaná" a nebyly počítače, které by dokázaly náraz spočítat, takže se to řešilo předimenzováním.
Pokud by se srazila 2xx nebo 7xx s S60 nebo S80, vyjde z toho novější auto lépe. Jednoznačně.
1) konstrukčně je dále - je lépe spočítané
2) ta předimenzovanost tam je stále (konkrétně když v Auto BILDU rozebrali XC90 na atomy, tak kritizovali některé díly pro předimenzovanost, protože prý přidává hmotnost)
3) novější auto má více a lepších airbagů
4) je těžší
Uvedu jeden viditelný příklad... porovnej si A sloupek 7xx a S80. Uvidíš, že zatímco 7xx má sloupek poměrně tenký a v místě, kde se stýká se střechou je ostrý zlom - úhel, který je slabým místem. Nová volva mají A sloupky pevnější a navíc do střechy přecházejí zcela plynule, takže lépe roznesou působící síly a nedojde k deformaci....
Co se týče porovnání starého a nového auta, doporučuju tvé pozornosti názorné video z pořadu Fifth Gear, kde porovnávali starý Renault Espace (ve své době špičkově bezpečný) a nový Renault Espace (špičkově bezpečný podle dnešních standardů). Výsledek tě asi překvapí. Ve starém by při čelním 40% přesazeném nárazu lidé na předních sedačkách s jistotou zahynuli, v novém by se lekli a měli by odřeniny od pásů. K tomu probourávání jednoho auta do druhého došlo, ale nové se svou pevnou buňkou pro cestující probouralo do starého.
Dále EuroNCAP provádí nárazovou zkoušku nikoli do pevné překážky a celou plochou vozu (jako americká asociace), ale do deformovatelné překážky zasahující 40 % čelního profilu vozu.
P.S. Jel jsem s Tebou Martine jen 1x, a to v Jedovnici. A při té příležitosti jsi jel rychle a nebezpečně, protože jsi nám předváděl Turbo. Konkrétně jsi vzal přes protisměr zatáčku, do které jsi nemohl vidět (seděl jsem vedle tebe). Jak jezdíš normálně samozřejmě nesoudím.
To je pravda, viděl jsem crash testy amerických pickupů a oproti japonským (Toyota a Mazda) to vypadalo skoro až trapně. A to se jednalo o medely roku 2002!!! Pravda, že modely roku 05 již splňovaly to, co ostatní auta.tnemec píše:No zrovna ty ameriky nejsou moc dobrej příklad. Ameriky jsou velký, ale papírový... Jednak maj v Americe mnohem mírnější crash testy a jednak na to donedávna kašlali. Viděl jsem bouraček ze 70. a 80. let a fuj tajxl... kabina se bortí se zbytkem kastle a nezájem, skoro jak 120. A co se crash testů týče, vem si chrysler voyager nebo chevrolet aveo nebo dalsi ameriky... Amici na to do znacne miry kaslou i dnes...Caddy píše:ja bych rekl, ze se starymi volvy je to jkao s amerikama - masivni pevna konstrukce, poradne plechy, narazniky, ze by z nich kolejnice mely mindraky. Srazka s nejakou octavkou nebo dokonce fabii a podobnym smetim valicim se po silnici, me nechava docela v klidu. Naopak v pripade narazu do pevne prekazky (silny strom, zelezobeton) bych radsi asi sedel v te ochcavce s jejima deformacnima zonama a vsi moderni technologii, tam je mi bytelnost auta spis na skodu...
Proto plyne jasne pouceni - v pripade problemu si radsi musim vybrat pro svuj naraz jine auto a ne strom
tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:Miroslav píše:Zdravím všechny
včera jsem měl takovou malou nehodu jeden postarší děd mi orval celej bok a prohnul blatník kokotb jeden. Když jsem ho předjížděl a byli jsme vedle sebe tak taky začal předjíždět a snažil se mi vystrčit tak mi orval celej pravej bok a pak tvrdí že za to vůbec nemůže!!!
Foto dodám!!!!!!!
Miroslav píše:tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:Miroslav píše:Zdravím všechny
včera jsem měl takovou malou nehodu jeden postarší děd mi orval celej bok a prohnul blatník kokotb jeden. Když jsem ho předjížděl a byli jsme vedle sebe tak taky začal předjíždět a snažil se mi vystrčit tak mi orval celej pravej bok a pak tvrdí že za to vůbec nemůže!!!
Foto dodám!!!!!!!
Miroslav píše:Miroslav píše: tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
Miroslav píše:Miroslav píše: tak fotky jsou tady a policii jsem nevolal-mam jeho iniciali a pojištovnu ale ted si tak uvedomuji ze kdyz popre vinu tak mi to nikdo nezaplati a tak mi docházi ze jsem je mel zavolat!!!! ALE TREBA TO DOPADNE DOBRE!!! :?:
jjj koukal jsem - zevnitr pohoda, zespodu dolicek cca 3x3 cm promacklej - nevidim to jako tragedii.dali píše:Koukal si pod koberec v kufru, jak vypadá lavor na rezervu? Já bych ty benga na tvým místě volal.
To auto jsem viděl naživo, stojí/stálo v Rudný na odtahovým parkovišti... nevěděl jsem, že to někdo přežil... vypadá to strašidelně...Jarda S40 píše:Tady http://www.chcizit.cz/html/octavia.html jsem našel obrázky Š oktávie po nárazu do stromu, je možno to porovnat s nějakými obrázky bouraných volv, které tu občas kolují. Pravda, ta oktávka jela dost rychle, ale někde jsem tu viděl Volvo po bouračce na dálnici, tuším z počátků volvoklubu.
Peknee... celni do autobusu v kombinovane rychlosti obou 90km/h to musela byt prda jak cert...ale kdyz tam vidim trcet tu vyztuhu...eLzyx píše:hledal jsem jak si vede C70tka v crashtestech a našel jsem jen tohle
http://www.wreckedexotics.com/newphotos ... d615.shtml
C70 je pěkně odolná
Aaha, popletl jsem jednotky, no tim hur/lip...?eLzyx píše:bylo to 90MPH !!! tj. 145km/h
Uživatelé procházející toto fórum: jirkaTDI, Petr Marek