Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1695
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Harry »

kamion mohl brzdit motorovou brzdou a ta brzdová světla nerozsvěcuje. a bůhví jestli brzdil.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9738
Registrován: 15 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3
Dal poděkování: 20 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od hajnej »

stejně to pořád neomlouvá toho učitele autoškoly, že odbočoval na takovym blbym místě. mohli se zabít
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1699
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od lucki »

hayney píše:stejně to pořád neomlouvá toho učitele autoškoly, že odbočoval na takovym blbym místě. mohli se zabít
jo a keby tam bol chodec, cyklista... tak mohli zabit jeho.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11974
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Harry píše:kamion mohl brzdit motorovou brzdou a ta brzdová světla nerozsvěcuje. a bůhví jestli brzdil.
Měla by se rozsvítit, aspoň u autobusů Iveco(Karosa)tomu tak je.
Strana 2, 5tej obrázek shora. (dokud někdo nepřidá další...)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12504
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
Dal poděkování: 12 poděkování
Dostal poděkování: 16 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od raolsa »

Urvanej píše:Strana 2, 5tej obrázek shora. (dokud někdo nepřidá další...)
Njn, jsou to jedničky! :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2499
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jarek.krizan »

Harry píše:
jarek.krizan píše:Navíc, pokud za tebou jede kamion, nebo autobus, tak zastavíš a půjdeš se podívat ?
To spíš ten co předjíždí, může předjíždět pouze pokud má náležitý rozhled a může se bezpečně a včas zařadit před předjížděná vozidla bez toho, aniž by je ohrozil, či omezil. Neníliž pravda ?
1. ty nemáš zrcátko na autě :shock:
2. asi rozhled byl daleko, ale ne že někdo odbočí nečekaně doleva
3. nikomu to nepřeju, ale věřte, že pokud se dostanete do této situace, jste jako odbočující viníkem. přednost je třeba dát v obou směrech.
Zrcátko na autě mám, ale zvykem kamioňáků je se nalepit na prdel a pokud nevyjedeš hodně vlevo, tak přez něj stejně nevidíš, leda že by si měl zrcátka jak na karavan.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvky: 554
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Dzambor »

tnemec píše:
jarek.krizan píše:Tahle situace je přesně jak zákony v ČR. Viděl jsem už několikrát při odbočování na křižovatce vlevo na vedlejší silnici, jak odbočující auto dalo včas znamení o změně směru blinkrem a stejně auto jedoucí za ním ho začalo předjíždět. Samozřejmě rana a volali polismeny, protože se nedohodli na zavinění. Kdo myslíte že to pokaždé odskákal podle naší skvělé policie ? No samozřejmě ten chudák co odbočoval podle všech logických pravidel byl vždy označen za viníka nehody. Prostě napalici.
No promiň, ale to není na palici, to je naprosto správné řešení. Když odbočuješ, tak zásadním a nečekaným způsobem křížíš dráhy průběžně projíždějících vozidel. Čili je Tvoje odpovědnost dát přednost nejen protijedoucím, ale i těm, kdo s Tebou jedou souběžně. IMHO ta paní v XC90 nemohla před zahájením předjíždění tušit, že je před náklaďákem další auto a už vůbec ne, že hodlá odbočovat. Byla jednoznačně odpovědnost žáka / instruktora, ohlídat si ji a neodbočit. Vem si to do důsledku... začneš předjíždět a zjistíš, že před tebou předjížděným autem / auty je jedno, které bliká doleva. Podle tebe má ten předjíždějící (který - jak připomínám - nemá šanci před zahájením předjíždění zjistit, že první auto odbočuje) udělat? Má v tom protisměru zastavit a nechat toho prvního odbočit? Trochu smrtelně riskantní, nemyslíš? Zkrátka je jednoznačně na odpovědnosti odbočujícího, neohrozit auta v průběžném směru.

Podobná situace nastává, když vyjíždíš z vedlejší a nedáš si pozor na předjíždějící auta... Spousta lidí, když odbočuje doprava, se koukne jen doleva... a už se nepodívá doprava jestli tam není auto v protisměru, třeba předjíždějící. Je to ale jen a jen jejich chyba.

Zákonná ustanovení, týkající se daného případu, upravuje zákon č. 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů:

zajímá nás:
§17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět:
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem,

IMHO když se o faktu, že řidič před ním bliká vlevo, dozví až během předjíždění, neporušil řidič zákaz o zahájení předjíždění, pokud auto před ním bliká doleva.

dále nás zajímá:
§21 Odbočování
(1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.


Druhá věc je, že kdyby uměla řídit, tak to IMHO měla udržet na silnici, dovedu si jasně představit, jak to strhla doleva a vymotala se do pole, místo aby hodila losí test a po krajnici to udržela na silnici... ale těžko soudit, nebyl jsem tam...

U nás je to takto:

§ 15
Predchádzanie

(1) Predchádza sa vľavo. Vpravo sa predchádza vozidlo, ktoré mení smer jazdy vľavo a ak už nie je pochybnosť o ďalšom smere jeho jazdy. Pri jazde v pripájacom jazdnom pruhu alebo v odbočovacom jazdnom pruhu sa smie vpravo predchádzať aj vozidlo idúce v priebežnom jazdnom pruhu.

(2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním.

(3) Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla.

(4) Vodič predchádzaného vozidla nesmie zvyšovať rýchlosť jazdy ani inak brániť predchádzaniu.

(5) Vodič nesmie predchádzať,

a) ak nemá pred sebou rozhľad na takú vzdialenosť, ktorá je potrebná na bezpečné predchádzanie,
b) ak by sa nemohol bezpečne zaradiť pred vozidlo alebo pred vozidlá, ktoré chce predísť,
c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky,
d) ak vodič pred ním idúceho vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy vľavo a ak ho nemožno predísť vpravo podľa odseku 1, prípadne ak ho nemožno predísť v ďalšom voľnom jazdnom pruhu vyznačenom na vozovke v tom istom smere jazdy,
e) cez pripájací alebo odbočovací jazdný pruh; to neplatí pre prípad uvedený v odseku 1,
f) po krajnici; to neplatí pri predchádzaní vpravo podľa odseku 1, pritom nesmie ohroziť ani obmedziť chodca idúceho po krajnici a cyklistu alebo vodiča malého motocykla jazdiaceho po krajnici,
g) pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky; to neplatí pri predchádzaní motocykla bez postranného vozíka alebo nemotorového vozidla,
h) pri jazde cez železničné priecestie,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

igi75
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
Bydliště: Pardubice
Dal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od igi75 »

Harry píše:kamion mohl brzdit motorovou brzdou a ta brzdová světla nerozsvěcuje. a bůhví jestli brzdil.
OMYL!!!!!!!!!!!!!!!! Pokud řidič kamionu nebo autobusu šáhne na motorovou brzdu, nebo retardér, tak se okamžitě rozsvítěj brzdová světla. U Autobusu jsem měl retardér i motorovku. Pokud jsem to měl zapnuté vypínačem, tak při sešlápnutí brzdového pedálu se okamžitě rozsvítila brzdová světla, jako první aktivovala mot.brzda a podle intenzity sešlápnutí bp všechny čtyři stupně tetardéru. Kotouče byly až za tímto vším. Na páčku to seplo akorát tu motorovku a co stupeň na páčce to stupeň retardéru. Cesta z CHamoni do Martiniku ( mont blank do Švajcu, jsem sjel, aniž bych šáhl na brdovej pedál) Světla svítit MUSEJ :twisted:
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2499
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jarek.krizan »

Když to shrnu. Pokud by autoškola před odbočováním postupně snižovala rychlost a dost dlouho pře odbočením použila blinkr a najela si hodně na střed, tak by si jí i někdo všimnul. Ovšem to nesmí vzadu jedoucí řidič přemýšlet o blbostech a musí přemýšlet nad jízdou. Jinak by ho napadlo, že pokud před ním jedoucí vozidlo snižuje rychlost na místě bez zjevného důvodu, tak se tam asi něco děje a neletím tam jak magor, ale první si najedu na střed a podívám se co se děje, jestli mi situace předjetí umožňuje.
Při řízení běžně používám mozek a mám poslední dobou pocit, že lidí s mozkem je čím dál méně. Já nemám za celé roky co jezdím ani jednu zaviněnou nehodu a mnoha kolizím se mi povedlo zabránit. Ať už s osobákem, náklaďákem, kamionem, nebo autobusem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

igi75
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
Bydliště: Pardubice
Dal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od igi75 »

PLJARDA píše:
Urvanej píše:Z jeho povinného ručení je možné uhradit i zapůjčení náhradního vozidla po dobu opravy nebo vyřešení pojistné události. Už jsem o tom někde četl...
něco na tom je , ale není to až tak jednoduché se mi zdá , musí se tam nějak zdokladovávat nutnost vozidla , ale někdo tady určitě bude vědět jak to funguje, mně by to taky celkem zajímalo :wink:
Nemusí. Prostě si v servise, co to nechávám opravi půjčím náhradní auto. Po opravě, pokud je to solidní servis si to vyřídí sám s pojištovnou a pokud né, tak to půjčení musím cvaknout a nechat si to proplatit u pojištovny. Žádný problém. Audinku mi v pcích pěkně opravili, autíčko půjčili a vše za mě vyřídili. Neplatil jsem ani kč. Auto teda musí bej do stáří max 5 let, aby nebyla žádná amortizace. Jen se pojištovny cukaj s celolakem. Už to matlaj , mě nastříkali jen bok a za pěkného sluníčka při dobrém úhlu to bylo vidět.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1695
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Harry »

igi75 píše:
Harry píše:kamion mohl brzdit motorovou brzdou a ta brzdová světla nerozsvěcuje. a bůhví jestli brzdil.
OMYL!!!!!!!!!!!!!!!! Pokud řidič kamionu nebo autobusu šáhne na motorovou brzdu, nebo retardér, tak se okamžitě rozsvítěj brzdová světla. U Autobusu jsem měl retardér i motorovku. Pokud jsem to měl zapnuté vypínačem, tak při sešlápnutí brzdového pedálu se okamžitě rozsvítila brzdová světla, jako první aktivovala mot.brzda a podle intenzity sešlápnutí bp všechny čtyři stupně tetardéru. Kotouče byly až za tímto vším. Na páčku to seplo akorát tu motorovku a co stupeň na páčce to stupeň retardéru. Cesta z CHamoni do Martiniku ( mont blank do Švajcu, jsem sjel, aniž bych šáhl na brdovej pedál) Světla svítit MUSEJ :twisted:
u autobusu možná. u kamionu jiný značky nevím určitě. ale u tahačů volvo od roku 1998 do 2010 nic takového není. silná motorová brzda, bez rozsvěcení světel. za tím si stojím.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

igi75
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
Bydliště: Pardubice
Dal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od igi75 »

tak to já bych se zase přel. Začínal jsem u ČSAD v roc 1998 na tahači Liaz 110 max a to byla už tenkrát stará hajtra a brzdová světla na motorovku tam šla, pak jsem jezdil s karoskou a tam taktéž. Potom jsem jezdil autobusem Karosa HD 12. Licence Renault. Karosa jich vyrobila pouze 98 ks a vše tam bylo od Funézáků a tak jsem popisoval motorovku a retardétr. Troufal bych si tvrdit, že jsi měl někde problém, tak to někdy někdo nějak předělal a odpojil. Šikovné české ručičky dokážou ledacos. Vymiká se logice, že by nějaký výrobce zapojil, byť odlehčovací brzdu bez signalizace světel. Podotýkám, že když jsem dal naplno ve 100 km /h tu motorovku a retardér naplno, tak to sakra brzdilo. :twisted:
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 3744
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od yoby »

jarek.krizan píše:Když to shrnu. Pokud by autoškola před odbočováním postupně snižovala rychlost a dost dlouho pře odbočením použila blinkr a najela si hodně na střed, tak by si jí i někdo všimnul. Ovšem to nesmí vzadu jedoucí řidič přemýšlet o blbostech a musí přemýšlet nad jízdou. Jinak by ho napadlo, že pokud před ním jedoucí vozidlo snižuje rychlost na místě bez zjevného důvodu, tak se tam asi něco děje a neletím tam jak magor, ale první si najedu na střed a podívám se co se děje, jestli mi situace předjetí umožňuje.
Při řízení běžně používám mozek a mám poslední dobou pocit, že lidí s mozkem je čím dál méně. Já nemám za celé roky co jezdím ani jednu zaviněnou nehodu a mnoha kolizím se mi povedlo zabránit. Ať už s osobákem, náklaďákem, kamionem, nebo autobusem.
Jedinej problém je že nikdo z nás tam nebyl, tak nikdo neví jak to ve skutečnosti probíhalo
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11974
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

jarek.krizan píše:... ale první si najedu na střed a podívám se co se děje, jestli mi situace předjetí umožňuje.
Problém je, že dneska ježději v prostředku všichni a nikdo nedržuje pravidlo, že má jet co nejvíc vpravo ! Takž já kolikrát když chci vidět, co se děje přede mnou, tak najedu k pravý krajnici a i z levý strany od řidiče vidim líp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1695
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Harry »

igi75 píše:tak to já bych se zase přel. Začínal jsem u ČSAD v roc 1998 na tahači Liaz 110 max a to byla už tenkrát stará hajtra a brzdová světla na motorovku tam šla, pak jsem jezdil s karoskou a tam taktéž. Potom jsem jezdil autobusem Karosa HD 12. Licence Renault. Karosa jich vyrobila pouze 98 ks a vše tam bylo od Funézáků a tak jsem popisoval motorovku a retardétr. Troufal bych si tvrdit, že jsi měl někde problém, tak to někdy někdo nějak předělal a odpojil. Šikovné české ručičky dokážou ledacos. Vymiká se logice, že by nějaký výrobce zapojil, byť odlehčovací brzdu bez signalizace světel. Podotýkám, že když jsem dal naplno ve 100 km /h tu motorovku a retardér naplno, tak to sakra brzdilo. :twisted:
sice už pár let nejezdím, ale jsem dodnes ve styku s tahači volvo a nemají to. a web brzda brzdí taky kurevsky dobře. a nemyslím, že by někdo něco měl předělávat, řidiči mají zakázáno zasahovat do instalace.
ale ukončíme to, akorát to tady plníme OT.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

igi75
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
Bydliště: Pardubice
Dal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od igi75 »

Harry píše:
igi75 píše:tak to já bych se zase přel. Začínal jsem u ČSAD v roc 1998 na tahači Liaz 110 max a to byla už tenkrát stará hajtra a brzdová světla na motorovku tam šla, pak jsem jezdil s karoskou a tam taktéž. Potom jsem jezdil autobusem Karosa HD 12. Licence Renault. Karosa jich vyrobila pouze 98 ks a vše tam bylo od Funézáků a tak jsem popisoval motorovku a retardétr. Troufal bych si tvrdit, že jsi měl někde problém, tak to někdy někdo nějak předělal a odpojil. Šikovné české ručičky dokážou ledacos. Vymiká se logice, že by nějaký výrobce zapojil, byť odlehčovací brzdu bez signalizace světel. Podotýkám, že když jsem dal naplno ve 100 km /h tu motorovku a retardér naplno, tak to sakra brzdilo. :twisted:
sice už pár let nejezdím, ale jsem dodnes ve styku s tahači volvo a nemají to. a web brzda brzdí taky kurevsky dobře. a nemyslím, že by někdo něco měl předělávat, řidiči mají zakázáno zasahovat do instalace.
ale ukončíme to, akorát to tady plníme OT.
ok. ustupuju. hoj i.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4270
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec
Dal poděkování: 23 poděkování
Dostal poděkování: 34 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od dali »

Ono by úplně stačilo to, co udělá ohleduplnej řidič mající za sebou auto/kolonu a odbočující doleva, když nic nejede proti....najet už při samotným zpomalování před odbočením na prostředek nebo rovnou do protisměru, tak aby šel objet zprava.... Když někdo na konci kolony začne předjíždět, má dost času něco s tím dělat.

flaksy
Offline
Příspěvky: 517
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od flaksy »

Dle mě, když najedeš na prostředek, nebo lehce přes, tak musíš být vidět i přes náklaďák. Pokud teda už někdo ten náklaďák nepředjíždí. Ale to už si člověk musí kontrolovat zpětné zrcátko. Blbé je, že tam může existovat okýnko, kdy člověk ještě nic nevidí a v tu chvíli může už být předjíždějící vozidlo na "dostřel" a pokud jede hodně těsně u středu, můžete se "líznout". V zásadě ale najíždění na střed a nebo částečně do protisměru, při odbočování doleva, je věc, co se v autoškolách moc neučí, aspoň co slýchávám. Třeba mě to učili, odmalička to do mě tloukl otec. Ale tak to nemusí být všude ... a najíždění na střed je dle mě základ pro zlepšení plynulosti provozu a koukaje na to tak i bezpečnosti.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3606
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Deshi »

dali píše:Ono by úplně stačilo to, co udělá ohleduplnej řidič mající za sebou auto/kolonu a odbočující doleva, když nic nejede proti....najet už při samotným zpomalování před odbočením na prostředek nebo rovnou do protisměru, tak aby šel objet zprava.... Když někdo na konci kolony začne předjíždět, má dost času něco s tím dělat.

To se sice dá, občas to taky dělám, ale nejsem si jist, zda by tohle v L prošlo :no:
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1915
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Roger »

Dnes rano prask do protismeru a 6 mrtvych!>
http://zpravy.idnes.cz/ridicka-najela-v-protismeru-do-felicie-zemrelo-vsech-pet-dospelych-i-dite-1qa-/krimi.asp?c=A110209_084541_olomouc-zpravy_stk
Ridicka BMW vjela do protismeru a smetla Felicii...vsichni zemreli :(
R.I.P.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Driver
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Nekázanka 844,Kladno
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 5 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Driver »

to je dost hustý.. :shock: zajímavá byla skladba posádek Česko-Německo-Panama....
Po téměř čelním nárazu neměli asi šanci... Kdyby měli volva, možná by tu někdo z nich byl.... :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2,4 D5 120 Kw

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2190
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 7 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tomasss »

no, temer celni si predstavuju jinak...ale kazdopadne je skoda tech zivotu... :(
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Van Helsing
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: BB, SK

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Van Helsing »

Ta vodicka asi nesla predpisanou rychlostou. Vyzera to na E39 pred faceliftom a Felicia tiez z prvych modelov pred faceliftom. Zahadou pre mna je ako to ze posadka BMW neprezila. Vyzera to ze cely naraz isiel na stranu spolujazdca a aibagy su vonku.

Je mi luto tych ludi, hlavne toho dietata. Myslim ze by nebolo na skodu robit k vodicaku este aj nejake psycho testy. Ak ma niekto v hlave prazdno mohol by mat len male auto. Potom by holohlavi muzi bez krku a baby co s nimi spavaju mohli mat miesto Patrola a A8 len auto do 1300 ccm :)
_________________
Ex: Volvo S60, 2.0T 132kw/180PS, B5204T5, M56, r.v.2001
Ex: Volvo S60, 2,4D 96kw/130PS, D5244T2, M56, r.v. 2002

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1323
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12
Dostal poděkování: 5 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od selap »

Čelně pro feldu,BMW se patrně roztočilo,nebo bylo ve smyku,taky díky tomu jsou všichni z něj po smrti.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1959
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 6 poděkování

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od LukášM »

No ono nemůsí být auto poškozeno natolik vizuelně, aby nemohli všichni zemřít na poranění vnitřních orgánů apod. Myslím, že ani Volvo by nepomohlo....
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé