Turbo Téčka

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 7 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Chose
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sokolov

Turbo Téčka

Příspěvek od Chose »

Co jsou to ta turbo téčka? Nikdy jsem o tom neslyšel, bude to zřejmě nějakej váš vynález..... Povězte víc....
_________________
Chose, 608051871, Volvo 245GLE r.v.1983, B23E, http://kiss.to/volvo245

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Nevím čí je to vynález, já to poprvé viděl na sedmě B200ET, kterou jsem takto upravenou koupil. Dříve to bylo popsáno na Karlosových stránkách, leč asi jim zrovna dává nový image, a jejich funkčnost je horší .(nepodařilo se mi proklikat na odkaz Technika:) ).
Jde o to, že motor B200ET snese bez jakýchkoliv dalších úprav větší plnící tlak, než do něj Garret T3 funí.
Takže u výfukové turbínky je klapka. Ta když se otevře tak část výfukových plynů proudí tudy a ne přes turbínku --> neroztáčí ji tolik.
Ovládání této klapky zajišťuje jakýsi ventyl, který je ovládán tlakovým vzduchem ze "sání". Tak je v sání dosaženo určitého tlaku, při větším ventyl přes táhlo otevře klapku --> sníží se otáčky turba, tlak klesne, klapka se zavře.
Celý se to menuje wastegate. Vtip je v tom, že když na hadičku ovládající ten vetntyl umístíš akvarijní Turbo Tčko :) (rozřízneš ji a zapojíš tam T) , budeš vlastně pouštět žílou tlaku ovládající tenhle ventyl - vetnyl otevře až mnohem později (při větším tlaku za turbem) :)

Ověřeno: B200ET valí mniohem líp, snese i dvě Tutbo Tčka za sebou.
Alfa Romeo TD - jedno Tčko

Když jsem to chtěl zrušit a zkusit jak to jede "normálně" stačí vzít dva šrubky vhodného průměru a zašroubovat je do těch Tček - tím je zaslepíš a je to jak kdyby se nic nestalo.

:idea: Jak říkám, není to můj výmysl, poprvé jsem to viděl na stránkách Karlose i s obrázkama a mnohem líp popsaný, ale doufám, že je toto srozumitelný :wink:

A funguje to!
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Sten
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sten »

crtec píše:Nevím čí je to vynález, já to poprvé viděl na sedmě B200ET, kterou jsem takto upravenou koupil. Dříve to bylo popsáno na Karlosových stránkách, leč asi jim zrovna dává nový image, a jejich funkčnost je horší .(nepodařilo se mi proklikat na odkaz Technika:) ).
Jde o to, že motor B200ET snese bez jakýchkoliv dalších úprav větší plnící tlak, než do něj Garret T3 funí.
Takže u výfukové turbínky je klapka. Ta když se otevře tak část výfukových plynů proudí tudy a ne přes turbínku --> neroztáčí ji tolik.
Ovládání této klapky zajišťuje jakýsi ventyl, který je ovládán tlakovým vzduchem ze "sání". Tak je v sání dosaženo určitého tlaku, při větším ventyl přes táhlo otevře klapku --> sníží se otáčky turba, tlak klesne, klapka se zavře.
Celý se to menuje wastegate. Vtip je v tom, že když na hadičku ovládající ten vetntyl umístíš akvarijní Turbo Tčko :) (rozřízneš ji a zapojíš tam T) , budeš vlastně pouštět žílou tlaku ovládající tenhle ventyl - vetnyl otevře až mnohem později (při větším tlaku za turbem) :)

Ověřeno: B200ET valí mniohem líp, snese i dvě Tutbo Tčka za sebou.
Alfa Romeo TD - jedno Tčko

Když jsem to chtěl zrušit a zkusit jak to jede "normálně" stačí vzít dva šrubky vhodného průměru a zašroubovat je do těch Tček - tím je zaslepíš a je to jak kdyby se nic nestalo.

:idea: Jak říkám, není to můj výmysl, poprvé jsem to viděl na stránkách Karlose i s obrázkama a mnohem líp popsaný, ale doufám, že je toto srozumitelný :wink:

A funguje to!
Jen si hrajte, už jsem dělal motor z Rka kde blbnul wastegate turbo naplnilo hodně ve špatnou chvíli a ohly se ojnice. Byla klika, že benzínové motory volvo mají kliku uloženou v roštu a ne v klemách jako VW. Tam by klika zřejmě ležela na silnici.

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Karlos píše:kdo si hraje, nezlobi:-)

ale vazne - samozrejme to s sebou nese urcita rizika, ale pokud se to neprezene (max. plnici tlak kolem 1 bar - i kdyz B23ET snese bez uprav az 1,3), tak ma clovek za malo penez zhruba o 20-40k vyssi vykon a kroutak taky. Mimochodem, nemusi se to resit jen pres tecka, ale da se tam vetknout i kulickovy ventil, ktery se da ruzne nastavovat a nedochazi ke ztrate vzduchu!

Krome toho...tahle uprava se dala sehnat i original od Volva (i kdyz ne tak amatersky vyresena - ale v principu to samy) a to pod nazvem Turbo+ Kit (jedna se o kratkodobe zvyseni plniciho tlaku az na 0,7-0,9 bar)...

...pry existoval i Tubo++ Kit, ale o tom jsem bohuzel zatim nic nezjistil:-(

PS: stranky budou o vikendu zase slapat a tam se lze docist vic :wink:
Ac strojar nejsem moc technik (to uz asi vite), ale zakladni znalosti mi rikaji, ze problem ohle klikovky nebude v tom narustu 1 baru, ale prave v tom narustu vykonu o 30-40k a kroutaku. Soucastky od pístu dal jsou myslim dimenzovany dle vykonu. Takze, kdyz pridam vykon tak zalezi s jakou bezpecnosti (rezervou) ty soucasti dimenzovali. Kdyz je to origo Volvo, tak tam potrebne soucasti mohli dat jiny. Např. pevnější ojniční šrouby, lepší klikovka(z decentne lepsiho materialu) atd.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

To jsi me nepochopil. Ja proti 1,3 baru nic nemam, ale proti vykonu o 30-40 koni. Ale pokud to delalo i Volvo v serii pak by ten motor to mel unest. Ale jak jsem psal. Nepouzilo u takto upravenych aut, jiny material na klikovku? Znas oznaceni materialu klikovky u normalniho motoru a material klikovky u motoru se zvýšeným výkonem? Pokud je stejny material pak je vse v pohode a danou upravou nic nezkazis ani na opotreboanem motoru, poze se ti bude opotrebovavat rychleji. Pokud je tam ovsem jiny material - s jinou unavovou pevnosti, muze ti jit ta klikovka do kytek celkem rychle. A rekl bych, ze udaj o tom z jakyho materialu delalo Volvo klikovky, jen tak k sehnani neni, protoze to bude vyrobni tajemstvi.

Stoural 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Oba dva originální kity na zvýšení výkonu se prodávaly i zvlášť, mohl sis je dokoupit do jakéhokoliv benzínového motoru s turbínou, nedávaly se jenom do nových aut. A benzínové čtyřválce Volvo jsou velmi odolné už v sérii. My jsme měli kdysi sedmu s motorem B230FT se 300 000 km a ten motor sebral asi půl litru oleje na 10 000 km a pořád jezdil jak drak
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Neřeš z jakého materiálu byly kliky u Turba a Turba s kitem, stačí se podívat, zda náhradní klikovky pro oba motory jsou shodné. Asi zda mají obě klikové hřídele stejné obědnací číslo. Jinak u strojnických součástí se snad počítalo s koeficientem bezpečnosti 150%, čili že by měly snést o 50% větší zatížení, než na které byly projektovány. U brzd by to mělo být 250%. A já bych se bál spíš třeba o spojku než o kliku.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
Jarda S40 píše:Neřeš z jakého materiálu byly kliky u Turba a Turba s kitem, stačí se podívat, zda náhradní klikovky pro oba motory jsou shodné. Asi zda mají obě klikové hřídele stejné obědnací číslo. Jinak u strojnických součástí se snad počítalo s koeficientem bezpečnosti 150%, čili že by měly snést o 50% větší zatížení, než na které byly projektovány. U brzd by to mělo být 250%. A já bych se bál spíš třeba o spojku než o kliku.
no prave ze i spojka a prevodovka - a i dalsi dily - jsou schopne unest tu zatez, kterou vyvola zvyseni vykonu a kroutaku diky zvyseni plniciho tlaku...M46 je v tomto ohledu pry dokonce o neco lepsi nez M47.

Ta hranice 200-240 (kroutak ted z hlavy nevim, ale ten narust tam je procentualne podobny) koni je u techto motoru v seriove podobe maximalni - ale techto hodnot se opravdu lze dobrat bez financne presprilis narocnych uprav. Nicmene treba u starsich motoru je doporucenihodne pridat navic i snimac klepani...

...proste tahle latka je prece jen spis tema na clanek nez na prispevek - tady se o tom bavime hodne zjednodusene. Ja osobne jsem na tohle tema asi dva roky procital internet, nez jsem se dobral nejakych solidnich a opodstatnenych zaveru. Nicmene pokud nekdo umi dobre anglicky, tak doporucuji http://www.turbobricks.com - tam se lze dopatrat hodne zajimavych informaci ;)
Osobně vyzkoušeno na dvou motorech B230ET(jede to jako prase) B230FT(jelo by to jako dvě prasata,ale neudrží mi to spojka :lol: )Jediné co by se snad mohlo stát by mohlo fouknout těsnění pod hlavou.Jinak u B230ET doporučuji zvýšit tlak paliva a jezdit na 99+ oktanu jinak to odstavuje palivo.U B230FT (1990) to řídící jednotka dopočítá a zatím s palivem problémy nebyly.

barbucha
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od barbucha »

existuje neco takovyho i na td 2,4?
_________________
Volvo 940 D24TIC r.v 96
Volvo 850 T5

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

barbucha píše:existuje neco takovyho i na td 2,4?
to si piš !!!Franta může povídat. :lol:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7933
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:
barbucha píše:existuje neco takovyho i na td 2,4?
to si piš !!!Franta může povídat. :lol:
Ty volve ještě že to neví torbomagor
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
martinopel píše:to si piš !!!Franta může povídat. :lol:
Ty volve ještě že to neví torbomagor
s turbem v každém válci :lol: :lol: :lol:

barbucha
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od barbucha »

a jak se to da provezt? myslim ze bych neco malinkyho snesl. diky
_________________
Volvo 940 D24TIC r.v 96
Volvo 850 T5

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

no ja ti teda nevim, s td ckem bych osobne moc neexperimentoval.. dost co ma problemu s chlazenim sama o sobe.. :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

barbucha
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od barbucha »

asi mas pravdu-radsi nevrtat
_________________
Volvo 940 D24TIC r.v 96
Volvo 850 T5

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: LOUNY

Re:

Příspěvek od marek t »

...proste tahle latka je prece jen spis tema na clanek nez na prispevek - tady se o tom bavime hodne zjednodusene. Ja osobne jsem na tohle tema asi dva roky procital internet, nez jsem se dobral nejakych solidnich a opodstatnenych zaveru. Nicmene pokud nekdo umi dobre anglicky, tak doporucuji http://www.turbobricks.com - tam se lze dopatrat hodne zajimavych informaci ;)[/quote]Osobně vyzkoušeno na dvou motorech B230ET(jede to jako prase) B230FT(jelo by to jako dvě prasata,ale neudrží mi to spojka :lol: )Jediné co by se snad mohlo stát by mohlo fouknout těsnění pod hlavou.Jinak u B230ET doporučuji zvýšit tlak paliva a jezdit na 99+ oktanu jinak to odstavuje palivo.U B230FT (1990) to řídící jednotka dopočítá a zatím s palivem problémy nebyly.[/quote]

a jakpa je to se zvýšením výkonu na B230FT a 4-kvaltovým automatem a co vydrží spojka... :?: Kolik se z toho dá vyšroubovat :?:
_________________
VOLVO XC70 HEICO 180kw B5254T 2006 AT, VOLVO V70 2,4T 147 kw B5244T 2003 AT, VOLVO 745 GLT 114kw B234F OD 1988, VOLVO 945 TURBO KIT+121kw B230FT 1995, VOLVO V70XC 142kw B5244T 1998 a Tátovo - SAAB 9-5 AERO 184kw 2003 + SAAB 9-3 SS 129kw 2005
bylo:V855 tdi 97 manual SAAB 9000 CS 2,3Thirsch 170kw 97 VOLVO 244 GL 66kw B19A 1978 VOLVO 245 SE 60kw D24 1991 a halda brouků
tel: 739 722 234

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re:

Příspěvek od Fery »

wickey píše:no ja ti teda nevim, s td ckem bych osobne moc neexperimentoval.. dost co ma problemu s chlazenim sama o sobe.. :arrow:
Nezarostlej vodní chladič a čistej olejovej to krásně uchladí. Já jsem to ještě nepřehřál ...

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud pročtete internet, tak ne každá automatka snese nějaké navýšení výkonu.
Můj Aisin je jednoznačně proti, takže kdyby ste někdo věděl o skříni....
A to jsem zvedl jen o 40 koníků a bez turba.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10568
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od Urvanej »

Říkají mi archeolog.
Jakpak se na tohle tváří LH2.4 kvůli váze vzduchu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od Sarkasmic »

LH 2.4 to snese. LH 2.2 a motronic ne-ma policajta maximalniho plniciho tlaku a ten odpojí vstřiky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od Fery »

Urvanej píše: Jakpak se na tohle tváří LH2.4 kvůli váze vzduchu?
Blbě. ŘJ (95 a novější) zjistí z váhy vzduchu vyšší množství nasávaného vzduchu a odpojí vstřiky. Ale já jezdím přvážně na LPG a tam to nevadí ...

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10568
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od Urvanej »

Sem si to myslel, bude to chtít chytřejší zásah :crazy:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2767
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od tomasss »

>Nachipovanymu< Jetronicu to neva...
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:LH 2.4 to snese. LH 2.2 a motronic ne-ma policajta maximalniho plniciho tlaku a ten odpojí vstřiky...
Už jsi zjistil,kde má toho policajta??

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Turbo Téčka

Příspěvek od Sarkasmic »

LH 2.2 má policajta u pedálů,vede tam stejná hadička jako pro ukazatel turba.
Motronic ho má na hrnci u řidiče,ale není to jedinej udaj,ještě přepočítavá množství z váhy a sere do toho teplotu vzduchu před klapkou. Na turbo téčko je nejlepší LH2.2-Ta množství vzduchu nehledá bo při plným knedlíku už to váha 007 nedopočítá a nastopuje snímač tlaku. Bohužel at tak nebo tak,je to pak chudý. Nedokáže to docpat benzínem...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432
This topic is 7 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“