"SAHARA"

Moderátor: wickey

This topic is 1 year a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
MIKA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 21 úno 2007 11:03
Vůz: V40 2.0 16V TURBO 1998 black
Bydliště: Hřibsko (HK)

"SAHARA"

Příspěvek od MIKA »

Ahoj, Ahoj, Ahoj,
mám zase jeden technickej dodaz. Když dojedu domů a je spuštěný ventilátor chladiče "sahara", tak při vypnutí motoru zhasne i "sahara" . Nevím jestli je to u VOLVA normální, ale např. golf nechává "saharu" zapnutou i po zhasnutí motoru a vypíná až když ji vypne termostat. V příručce jsem se o téhle problematice nedočetl vůbec nic. Díky za reakce a zatím ČAO
_________________
V40, 2.0 16V TURBO 98´manuál
SUZUKI GSX 1400
už nikdy !!! LAGUNA 2,0 95' TREST BOŽÍ

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Jarda S40 »

Ventilátor chladiče může a nemusí dobíhat i po vypnutí motoru. Záleží na tom, jak moc je motor teplý. Jinak pokud běží stále, může to být způsobené zapnutou klimatizací. Potom vypne po vypnutí motoru a běží zase bez ohledu na teplotu vody.

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Conan »

Taky mi většinou vypne s vypnutím motoru.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Roger »

Jeste se mi nestalo ze by nevypl vetrak pri vypnuti motoru, (pokud tam nebyla porucha), proto ho po dojezdu nechavam dojet i s motorem na volnobeh... :?:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Petr H.
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 01 říj 2004 11:04
Bydliště: Praha

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Petr H. »

Tuším, že jsem kdysi četl k manualu k V40 že je doporučeno po delší jízdě nechat běžet motor po zastavení z důvodu chlazení motoru (psali tam že se tím šetří motor ) - tzn.že asi V40 sama větrák bez motoru nezapne, ale nevím nejsem mechanik.
_________________
V90 D5, 2018

Byla: V60 D3, V40 1,8 benzín

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Jarda S40 »

Petr H. píše:Tuším, že jsem kdysi četl k manualu k V40 že je doporučeno po delší jízdě nechat běžet motor po zastavení z důvodu chlazení motoru (psali tam že se tím šetří motor ) - tzn.že asi V40 sama větrák bez motoru nezapne, ale nevím nejsem mechanik.
4Petr H. a ostatní - v návodu na S/V40 na str. 10:6 je napsáno citui: "POZOR! Elektricky poháněný ventilátor chladiče může být spuštěn i PO vypnutí motoru." Konec citace. Zřejmě to samé je napsané v motorovém prostoru na přední příčce. Pánové, tady mají být rady trochu na úrovni, zbytek by asi patřil do lampárny. Chcete si vzít na svědomí, že tam někdo strčí ruku a eventuelně ho přez ní ten ventilátor vezme?? :roll:

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Roger »

Jarda S40 píše:
Petr H. píše:Tuším, že jsem kdysi četl k manualu k V40 že je doporučeno po delší jízdě nechat běžet motor po zastavení z důvodu chlazení motoru (psali tam že se tím šetří motor ) - tzn.že asi V40 sama větrák bez motoru nezapne, ale nevím nejsem mechanik.
4Petr H. a ostatní - v návodu na S/V40 na str. 10:6 je napsáno citui: "POZOR! Elektricky poháněný ventilátor chladiče může být spuštěn i PO vypnutí motoru." Konec citace. Zřejmě to samé je napsané v motorovém prostoru na přední příčce. Pánové, tady mají být rady trochu na úrovni, zbytek by asi patřil do lampárny. Chcete si vzít na svědomí, že tam někdo strčí ruku a eventuelně ho přez ní ten ventilátor vezme?? :roll:
Ale to asi jen kdyz prekroci teplota nejakou kritickou hranici...ja si myslim , ze kdyz nespusti do 5 min tak uz se neroztoci az do nastartovani. V praxi jsem to zatim nikdy nezaznamenal a pochybuju, ze mel nekdo v umyslu tam hned po dojezdu, kdyz je vse horke, do toho prostoru vetraku strkat ruce...to bych si o tazateli nemyslel...kdyz ma navic golfa ve kterem se mu vetrak roztoci. :idea:
Nevim co sem pletes lamparnu? Vsichni se vyjadrili k tematu, a asi nemeli cas se hrabat v prirucce ... ale sdelili svou zkusenost...asi podle tebe nejsme na urovni nebo co, nebo ze by zrovna spatna nalada? :shock:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Jarda S40 »

Roger píše:
Jarda S40 píše: 4Petr H. a ostatní - v návodu na S/V40 na str. 10:6 je napsáno citui: "POZOR! Elektricky poháněný ventilátor chladiče může být spuštěn i PO vypnutí motoru." Konec citace. Zřejmě to samé je napsané v motorovém prostoru na přední příčce. Pánové, tady mají být rady trochu na úrovni, zbytek by asi patřil do lampárny. Chcete si vzít na svědomí, že tam někdo strčí ruku a eventuelně ho přez ní ten ventilátor vezme?? :roll:
Ale to asi jen kdyz prekroci teplota nejakou kritickou hranici...ja si myslim , ze kdyz nespusti do 5 min tak uz se neroztoci az do nastartovani. V praxi jsem to zatim nikdy nezaznamenal a pochybuju, ze mel nekdo v umyslu tam hned po dojezdu, kdyz je vse horke, do toho prostoru vetraku strkat ruce...to bych si o tazateli nemyslel...kdyz ma navic golfa ve kterem se mu vetrak roztoci. :idea:
Nevim co sem pletes lamparnu? A o tom co tam patri a co ne, rozhoduji jini...asi podle tebe nejsme na urovni nebo co, nebo ze by zrovna spatna nalada? :shock:
Podívej Rogere, naprostá většina moderních aut vyrobených po r. cca 1980 je opatřena elektrickými ventilátory spínanými tepelným čidlem v chladiči. je jedno, zda jde to spínání přes relé či řídící jednotku. Jde o to, že při teplotě cca 90°C je naplno otevřen termostat a při teplotě cca 98°C spíná ten ventilátor (ty teploty se liší vůz od vozu). El.ventilátor je tam z důvodu úspory výkonu a paliva. Od těch dob ale vždy hrozí, že se ten ventilátor sepne i po vypnutí motoru a výrobci tam právě proto dávají různé nápisy typu Warning a podobně. Hypoteticky se samozřejmě může ten ventilátor rozeběhnou i třeba 1/2 hod. po odstavení motoru nebo týden, pokud se pokazí čidlo. Ale na to jsem nereagoval, já reagoval na přízpěvek Petra H. cituji : "tzn.že asi V40 sama větrák bez motoru nezapne" konec citace. Asi usoudíš, že pokud tomu někdo uvěří (Proč by ne, psali to přece na volvofóru a tam tomu rozuměj!) může si ten úraz způsobit.
"OT" = Špatná nálada asi ano, mám v poslední době pocit, že úroveň fóra dost klesá a na spoustu nesmyslů raději nereaguji. Ale výše uvedená odpověď mě opravdu dojala. Podle mě by tam mělo být něco ve stylu "Nastartuj a nech motor běžet, dokud nesepne ventilátor. Pak motor vypni a uvidíš, zda se vypne i ventilátor. Pokud ano, je někde chyba." Conanova odpověď cituji :"Taky mi většinou vypne s vypnutím motoru." toho moc neodpověděla, ale je věcně naprosto správná. Mě taky většinou vypne. Tvoje odpověď je asi správná, zřejmě se ti to opravdu ještě nestalo. Otázka je, zda jsi měl vždy ochlazenou kapalinu natolik, aby nebyl ventilátor sepnutý, nebo ti něco zlobí. Ale asi uznáš, že obě odpovědi tazateli moc nepomohli. Takže sice o tom rozhodnou jiní, ale nakonec stejně bude muset někdo tento topik upravit. Ale opakuji, o to mi nešlo, šlo mi a jde jen o to, aby zde nebyly odpovědi ryze špatné či dokonce nebezpečné. Pokud jsem se tě dotknul, omlouvám se, to nebylo v úmyslu.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Roger »

Jarda S40 píše:
Roger píše: Ale to asi jen kdyz prekroci teplota nejakou kritickou hranici...ja si myslim , ze kdyz nespusti do 5 min tak uz se neroztoci az do nastartovani. V praxi jsem to zatim nikdy nezaznamenal a pochybuju, ze mel nekdo v umyslu tam hned po dojezdu, kdyz je vse horke, do toho prostoru vetraku strkat ruce...to bych si o tazateli nemyslel...kdyz ma navic golfa ve kterem se mu vetrak roztoci. :idea:
Nevim co sem pletes lamparnu? A o tom co tam patri a co ne, rozhoduji jini...asi podle tebe nejsme na urovni nebo co, nebo ze by zrovna spatna nalada? :shock:
Podívej Rogere, 1) naprostá většina moderních aut vyrobených po r. cca 1980 je opatřena elektrickými ventilátory spínanými tepelným čidlem v chladiči. je jedno, zda jde to spínání přes relé či řídící jednotku. Jde o to, že při teplotě cca 90°C je naplno otevřen termostat a při teplotě cca 98°C spíná ten ventilátor (ty teploty se liší vůz od vozu). El.ventilátor je tam z důvodu úspory výkonu a paliva. 2) Od těch dob ale vždy hrozí, že se ten ventilátor sepne i po vypnutí motoru a výrobci tam právě proto dávají různé nápisy typu Warning a podobně. Hypoteticky se samozřejmě může ten ventilátor rozeběhnou i třeba 1/2 hod. po odstavení motoru nebo týden, pokud se pokazí čidlo. 3)Ale na to jsem nereagoval, já reagoval na přízpěvek Petra H. cituji : "tzn.že asi V40 sama větrák bez motoru nezapne" konec citace. Asi usoudíš, že pokud tomu někdo uvěří (Proč by ne, psali to přece na volvofóru a tam tomu rozuměj!) může si ten úraz způsobit.
"OT" = Špatná nálada asi ano, mám v poslední době pocit, že úroveň fóra dost klesá a na spoustu nesmyslů raději nereaguji. 4) Ale výše uvedená odpověď mě opravdu dojala. Podle mě by tam mělo být něco ve stylu "Nastartuj a nech motor běžet, dokud nesepne ventilátor. Pak motor vypni a uvidíš, zda se vypne i ventilátor. Pokud ano, je někde chyba." Conanova odpověď cituji :"Taky mi většinou vypne s vypnutím motoru." toho moc neodpověděla, ale je věcně naprosto správná. Mě taky většinou vypne. Tvoje odpověď je asi správná, zřejmě se ti to opravdu ještě nestalo. Otázka je, zda jsi měl vždy ochlazenou kapalinu natolik, aby nebyl ventilátor sepnutý, nebo ti něco zlobí. Ale asi uznáš, že obě odpovědi tazateli moc nepomohli.5) Takže sice o tom rozhodnou jiní, ale nakonec stejně bude muset někdo tento topik upravit. Ale opakuji, o to mi nešlo, šlo mi a jde jen o to, aby zde nebyly odpovědi ryze špatné či dokonce nebezpečné. Pokud jsem se tě dotknul, omlouvám se, to nebylo v úmyslu.
1) Jo, vím a sóhlasím ;-)
2) Pokud se pokazí čidlo, no když toto nepředpokládáme, ruku bych tam klidně strčil i po minutě, pokud předem dostatečně nechám klesnout teplotu před vypnutím motoru. Mě se daří uchladit ze 104°C na 96°C za max. 5 minut. podle palubního teploměru, jestli se mu teda dá věřit... :?:
3) Takže ...auto si může zapnout venták v určitém případě, který se snažíme popsat a pak by čistě teoreticky mohlo dojít k úrazu...takže dávat bacha na zlé větráky. :twisted:
4) "Nastartuj a nech motor běžet, dokud nesepne ventilátor. Pak motor vypni a uvidíš, zda se vypne i ventilátor. Pokud ano, je někde chyba." Přesně tak mi to na autě funguje respektive nefunguje. Ale po dojezdu to dělám tak, jak jsem už popsal, nechávám věnták sepnout, dojet...a pak až vypínám motor.
5) Potřebu úprav, no spíš podání vysvětlení...předpoklad je jasný, snad tu nikdo se zdravým rozumem a teplotně rozlišovací schopností tu ruku při zahřátém motoru právě do prostoru větráku strkat nebude. Tazatel ale zřejmě najde vyčerpávající odpověď až v servise, po proměření čidel, termostatu atd. jestli to na jeho autě chodí jak má. Pokud je jen zvědavý, tak do servisu nepojede dokud motor bude ukazovat dobré teploty, nebude se přehřívat atd. a ani tam nebude šátrat v lopatkách ventilátoru.
Jinak jsem dotyk necítil, v pořádku. 8) Chce to ale vyjasnit...jestli to na dálku půjde :?:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Lachtan »

Takže to ukončíme ;-) (ale je vidět, že vás to baví :twisted: )
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

MIKA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 21 úno 2007 11:03
Vůz: V40 2.0 16V TURBO 1998 black
Bydliště: Hřibsko (HK)

Re: "SAHARA"

Příspěvek od MIKA »

díky všem za reakce. Samozřejmě jsem vyzkoušel zahřát motor na teplotu až sepnul ventilátor a potom motor vypnout, vypnul i ventilátor i když se předtím točil cca 5s takže toho asi moc ochladit nestihl. Ještě k tomu golfu, ten nejen že chladí i po vypnutí motoru, ale dokonce sepne i po vypnutí motoru, když dojedu s horkým. Jinak motor nechávám vždy po dojezdu vychladnout na volnoběh, ne snad kvůli ventilátoru, ale to turbo pak prý déle vydrží. Ještě jednou díky i za schema. zatím ČAO
_________________
V40, 2.0 16V TURBO 98´manuál
SUZUKI GSX 1400
už nikdy !!! LAGUNA 2,0 95' TREST BOŽÍ

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Jarda S40 »

MIKA píše:díky všem za reakce. Samozřejmě jsem vyzkoušel zahřát motor na teplotu až sepnul ventilátor a potom motor vypnout, vypnul i ventilátor i když se předtím točil cca 5s takže toho asi moc ochladit nestihl. Ještě k tomu golfu, ten nejen že chladí i po vypnutí motoru, ale dokonce sepne i po vypnutí motoru, když dojedu s horkým. Jinak motor nechávám vždy po dojezdu vychladnout na volnoběh, ne snad kvůli ventilátoru, ale to turbo pak prý déle vydrží. Ještě jednou díky i za schema. zatím ČAO
S golfem to děláš dobře. U té 40-ky je to divné, měl by dobíhat, alespoň mě dobíhá, Kajdamajdovi tuším taky. Prozatím teda po dojetí ho nech chvilku běhat na volnoběh, než se vypne ventilátor. Podstatné je, že ti běhá vůbec.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Re: "SAHARA"

Příspěvek od kajdamajda »

Jj dobíhá :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Roger »

Lachtan píše:Takže to ukončíme ;-) (ale je vidět, že vás to baví :twisted: )
Takze je to soucastka 35, vzhledem k zapojeni kde mam hledat chybu? Je tu nejaky elektromechanik, elektrotechnik:?:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: "SAHARA"

Příspěvek od standa »

Díky Lachtanovi :palec: vám mohu popsat funkci:

Poz. 34 je relé spínající větrák, které má na svých pinech 2 a 5 TRVALÝCH 12V - čili zkontrolovat, jestli jsou tyto piny vždy pod napětím. Pin 3 je silový výstup do motorku větráku a pin 1 vede do motorového počítače. Počítač (po vyhodnocení teploty motoru, popř. zapnutí klimy) tento pin ukostří, relé sepne a větrák se rozběhne. Čili je na libovůli počítače, zdali nechá větrák běžet i po vypnutí zapalování. Šéma je hezké, škoda, že nám tají, co za barvu vodiče je BI :? - že by se tvůrce upsal a má to být taky BL?

Moje rada: vždy, když se budete vrtat okolo sahary, vytáhněte pojistku F15 - nikdy nevíte, co se kompjůtru honí jeho obvody :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 21 úno 2006 23:02
Bydliště: SK, St. Lubovna

Re: "SAHARA"

Příspěvek od dod »

to ze sa ventilator zapne po vypnuti klucika moze znamenat aj zavaznu chybu managementu motora( t.j napr: chyba senzora polohy vacky atd.,vid moj topic motor niekedy nestartuje) ale to sa vecsinou udeje tak ze motor ani nenastartuje a ventilator sa zacne tocit a nevypnes ho tak lahko...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Roger »

Diky moc za rady. To mame zatim dve cesty, Standovu bud ty elektronicke soucastky ktere maji spinat vetrak nejsou OK nebo snimac polohy vacky...zkusim tak nasmerovat servisaky a uvidime.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Lachtan »

standa píše: Šéma je hezké, škoda, že nám tají, co za barvu vodiče je BI :? - že by se tvůrce upsal a má to být taky BL?
Tají, tají, ale asi to bude tak jak předpokládáš: Bl = BL ;-)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Lachtan »

Anebo je to ještě tak, že s vypnutím motoru se zároveň odpojí i motorový počítač, relé se odepne a ventilátor se přestane točit ;-)

Těďka trochu vařím z vody, ale vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby byly rozdíly v zapojení benzín-diesel, popřípadě v ročníkách. :idea:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: "SAHARA"

Příspěvek od standa »

Lachtan píše:Anebo je to ještě tak, že s vypnutím motoru se zároveň odpojí i motorový počítač, relé se odepne a ventilátor se přestane točit ;-)
Počítač je napájen pořád přes pojistku F13
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: "SAHARA"

Příspěvek od wickey »

standa píše:Počítač je napájen pořád přes pojistku F13

"Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika"


8) 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: "SAHARA"

Příspěvek od standa »

Holomóc :tlesk:

jé, tomu smajlíkovi se ta Holomóc přesně trefila do huby
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: "SAHARA"

Příspěvek od dali »

SAHARA ruleeezzzz :lol: :lol:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: "SAHARA"

Příspěvek od dali »

Teď vážně. U mý 70 to funguje tak že v 90% případů se vypne ventilátor s vypnutím motoru. Když ale jedu pořádnou palici ve vedru (předpisovou jízdou toho nedosáhnete, IMHO ani v zácpě), nechám chvíli auto běžet na volnoběh, než ventilátor sepne, tak se stane, že ventilátor až cca 5 minut dochlazuje při vytaženým klíčku ze zapalování. Jednou se mi v takové situaci tuším stalo, že ventilátor se rozběh až když sem zamykal auto. (chvátal sem a nenechával jsem ho dlouho vrčet na volnoběh). Takže tak.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 28 čer 2006 22:29
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Re: "SAHARA"

Příspěvek od Marek »

Moje zkusenosti....
Sahara po vypnuti klicku proste nedochladi. :ryma:
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
This topic is 1 year a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“