850 GLE (2.0 10v benzin 95 kW) nejede za tepla

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

850 GLE (2.0 10v benzin 95 kW) nejede za tepla

Příspěvek od rajce007 »

Našel jsem tady v tématech, že jardovi nejede 460 z roku 95 po zahřátí motoru a byl to snad ojetý uhlík v rozdělovači.
(viz: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... c&start=25

Já jsem se tady někde ještě zmiňoval jestli to není volnými parohy (svody k výfuku) - při zášlehu do sání mi to ufouklo jednou podtlakovou hadici.
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=85319#85319

Teď se jdu kouknout ven na ten rozdělovač, ale nevím jestli něco poznám.
Naposledy upravil(a) rajce007 dne 27 kvě 2007 21:29, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Byl to uhlík, palec a víčko - vše nadranc.

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Tak jsem kouk do rozdělovače - fotky posílám i v dalších odpovědích.

Jinak ještě, mi to teď v pinu 2 A zasuvky
hlásí chybu 1-2-2 (intake air temperature sensor absent or faulty)
- pokud rozumím správně hlásí to chybu čidla teploty nasávaného vzduchu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

ještě víčko zvenku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

Yap
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 14 kvě 2007 20:22
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Yap »

No to je kekel. To se nedivim, že ti to moc nejede
_________________
V 40 1,9 TD 66kW r. v. 1998

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dost opálené kontakty hlavně na palci a prasklinky na víčku zevnitř. Určitě by to chtělo vyměnit. Uhlík vypadá pokud mohu posoudit ještě dobrej, zkus zda se volně hýbe (posunuje na pružince).

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Díky moc za zprávu, co vlastně na těch fotkách je ten uhlík?

Je to to na té hraně palce co škrtá o jednotlivé kontakty?

Má to pružit směrem ke středu?

Nevadí, když se s palcem při sundaném víčku otočí?


Omlouvám se za hloupé dotazy, ale jsem mechanik (kovář/zámečník) - ne automechanik. :-)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Uhlík je ten černý váleček uprostřed víčka rozdělovače a je podloženej pružinkou. Musí se pohybovat volně nahoru/dolu. Dosedá na palec a je právě tou pružinkou přidržovaný v kontaktu. S palcem otočíš pouze pokud ho nadzvedneš a má aretaci, aby nešel vrátit zpět jinak než patří. Na některých autech je i přišroubovanej.
Jo a náhradní asi seženeš v Brně na http://www.mjauto.cz/index.htm

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Tak jsem to prehodil ten palec a víčko (stálo nějaké italské v MJ-Auto celkem 660 Kč).

Doufám, že je jen kosmetická vada, že ten černý plastový kryt víčka z toho BOSCH víčka na to FACET víčko nepasoval, tak jsem ho tam nedal.

Jinak ta černá tyčinka co mám uprostřed toho víčka na fotce a měla být uhlík, už je jenom ta ocelová co na ní byl ten uhlík nalepenej, takže jsem tam prý žádný uhlík už neměl. Nicméně v zimě jsem na to najel skoro 5000 kilometrů a jelo to (akorát to zlobilo po zahřátí).

O víkendu mě čeká dalších 700 km, tak uvidím zda je vše OK nebo ne.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Co je to ten "černý plastový kryt víčka" o kterém mluvíš?? Že by krytky kabelů? Nebo ten kryt kolem palce? Netuším, nemáš foto? Cena je pěkná a určitě to potřebovalo vyměnit, i kdyby byla závada ještě eventuelně jinde. Držím palce, ať to jede! :wink:

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Je to to na té úplně poslední fotce a je na tom vylisovaný nápis BOSCH a vylisovaná čísla jednotlivých kabelů (1-5)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Vadit by to nemělo, pokud je to jenom kryt. Z obrázku to nepoznám, snad ano. A co jinak, je to lepší???

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Ano ted už na všech 5 valcu za tepla to je výrazně lepší (na 1200 km to nechciplo na volnobeh ani jednou).

Spotřeba je teď cca 12,5 LPG (šlo by to i zamíň, ale mám strach po dálnici jezdit jen 100-110 Km/h - už mně jednou sestřelili zezadu na okresce).

Ješte to při brždění motorem trochu prdí do výfuku, tuším nějakou netěsnost výfuku (říkali mi ve Volvu na jaře - volnější výfukové parohy), tak ty chci ještě dořešit a přetěsnit.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Re: 850 GLE (2.0 10v benzin 95 kW) nejede za tepla

Příspěvek od rajce007 »

Už vím i to štřílení do výfuku, popřípadě občas zaškytnutí na LPG.

Netěsní mi dokonale el.mag ventil na směšovači plynu nebo možná ten krokovací motorek (stáří 9 let) a po delším brždění motorem na LPG, musím trochu protůrovat před rozjetím jinak to zaškytne nebo prdne.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)
This topic is 12 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“