Zkušenosti s B204FT

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Zkušenosti s B204FT

Příspěvek od HonzaA »

Pokud někdo máte nebo jste měli v autě tento motor, napiště sem prosím svoje zkušenosti. Zvažuju jím vybavené auto a nerad bych se zbytečně vytrestal.
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

No

Příspěvek od Volvstein »

Takže,
velmi výkonný ale i úsporný (při sebekontrole, od 9l/100km) motor,
nacpaný elektronikou, špička Volva z přelomu 80-90let.
Co vím, tak mimo té eletroniky by neměl mýt žádné mechanické slabiny,
akorát jako všude, včas udělané rozvody, používat kvalitní oleje a nechat po dojezdu v případě potřeby ochladit turbo a nehonit studený motor.
Jinak parametry 140kw a 280Nm zaručují celkem uspokojivé jízdní výkony.
V. :twisted:

PS: Pyrometrický senzor pro regulaci bohatosti směsi, to jsou věci... :roll:
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Mno .. takže jsem si udělal chvili na připlacnutí nějákeho toho postu :)

Budu porovnávat s nesmrtelným B230FT

vykon B204FT je vyšší o 19 KW (cca) tento výkon ze zkušenosti mužu říct že je znát,narozdíl od B230FT je nástup přeplnování opravdu znát.
U mého vozu je turbo doplněno kitem Turbo+ nevím jestli ze série nebo dodělávané neměl jsem možnost porovnat s další B204FT.Spotřeba se dá opravdu stahnout na 9l ale jezdíš pod hranici 3k ot. (město) při mém stylu po Brně jsem na 12l, nutno podotknout že porušuju rychlostní limity přes 30km/h :arrow:

Tento motor ma neduhu v tom že je 2.0 a to ho činí na začátku oprvadu velmi slaby než se roztočí oproti 2.4 ..
Oproti B230FT je opravdu potřeba pečlivě udržovat rozvody oproti B230FT hrozi zaručena kolize ventil/dno pistu.
Volit opravdu dobrý olej,tento motor je vybaven tzv. "hydrošteli" které zajištjí správnou vůli ventilu ..
Jinak všechny tyto vozy s značně složitou elektoro instalaci mají několik běžných závad (vadne klapky vzduchu pro volnoběch, etc ) nějdy drží otáčky,někdy neudží a chcipne nebo nastavi velke ...

Co se týče pravidel slušneho zacházení : nehonit motor za studena platí u všech motorových vozidel s vyjímkou závodních specialů ktere když se zahřejí ztrací výkon (motokros)
Ochlazování turba po dojetí .. ano pokud jsi hned po malém sprintu vypneš motor a zastavíš mázání asi to nebude to prave ale ze zkušenosti s mnoha Volvo Turbo motory mužu říct že při běžné i ostre jizdě to není potřeba, Turba jsou zde chlazená vodou což věčina japoncu od kterých pochází tato rada hold nemá ..

Doporučení pro tento motor upravit ho na 2.4 16v Turbo a bude to zlatíčko .. možná se k tomu tyto prázdniny i prokopu


:roll:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Příspěvek od HonzaA »

Pánové, děkuji za názory. Přebral jsem si to tak, že vyšší výkon je spravedlivě vykoupen zbytečnou složitostí motoru, na druhou stranu jste mně neodradili 8) Uvidíme, co se podaří sehnat, u mně se jedná spíše o boj mezi B200FT a B204FT kvůli tomu, že už sháním téměř výhradně v Itálii, jinde pěkná auta za rozumnou cenu nejsou :?
DejFe píše: Doporučení pro tento motor upravit ho na 2.4 16v Turbo a bude to zlatíčko .. možná se k tomu tyto prázdniny i prokopu
:roll:
Je to o moc složitější, než tam nacpat palici z 2.3 16V motoru? Co se od toho dá přibližně očekávat?
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

HonzaA píše:Pánové, děkuji za názory. Přebral jsem si to tak, že vyšší výkon je spravedlivě vykoupen zbytečnou složitostí motoru, na druhou stranu jste mně neodradili 8) Uvidíme, co se podaří sehnat, u mně se jedná spíše o boj mezi B200FT a B204FT kvůli tomu, že už sháním téměř výhradně v Itálii, jinde pěkná auta za rozumnou cenu nejsou :?
DejFe píše: Doporučení pro tento motor upravit ho na 2.4 16v Turbo a bude to zlatíčko .. možná se k tomu tyto prázdniny i prokopu
:roll:
Je to o moc složitější, než tam nacpat palici z 2.3 16V motoru? Co se od toho dá přibližně očekávat?
ja mam 234ku a je slozitejsi nez 230ka a to znacne. za slabinu povazuju hlucnejsi nahon vyvazovacich hrideli, takze ma auto pro mne nezvykly zvuk. Bohuzel je to udajne vlastnost a nikoliv zavada.

k tomu prehopzeni hlavy: vzhledem k tomu, ze blok je v predni casti jiny nez uz ciste 230ky tak si nejsem jisty, ze tam palice pujde narvat jen tak sama od sebe. v kazdem pripade i vodni pumpa je jinak, olejova je hnana remenem pohonu vyvazovacich hrideli atd.... nebude ten jen o prehozeni hlavy......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Je to naročnější než lego ale jeden takovy model jezdi v Austrálii závody, jsem s tím člevěkem v kontaktu a pošle mi poštou pár dílu potřebných k teto upravě 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“