850 2.0 10v mi samo přišlapává plyn

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

850 2.0 10v mi samo přišlapává plyn

Příspěvek od rajce007 »

850 2.0 10v mi po zahřátí samo přišlapává plyn - i když se pedál ani lanko plynu nehýbe, otáčky kolísají od cca 1000 do 1300 asi ve 2-3 sekundových intervalech.

Celý to začlo tím, že se to po zahřátí na LPG s krok. motorkem uchlastává, tak jsem přepnul na benzín a zavřel plyn vzadu na nádrži, ale stejně dokud to nevychladne, tak to samo od sebe túruje.
Naposledy upravil(a) rajce007 dne 24 kvě 2007 11:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

V první řadě vyčistit krokový motorek volnoběhu a škrtící klapku.
kontrolka závad nesvítí ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Svítí jen service, ale při vyblikání to ukazuje chybu palivoměru a teploměru.
(při dovozu mi na nádrž LPG hodili ventil, který nemá elektronické čidlo hladiny plynu, a mě teď při zaplém LPG nejde signál do palivoměru).
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak pokud jsem to správně pochopil, tak něco zvorali plynaři. Co kontrola u plynařů ( myslím kontrolu zapojení , ne jejich diagnostiku )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Mám LPG s krokovým od Vialle.

Je to staré asi 8 let.

Když mi chcípnul počítač od LPG, radili mi že to celé vyhodí a dají tam BINGO nebo BRC. Už jsem se s tím smířil a byl jsem na výměnu objednán.

Jen pár dní před naplánovaným servisem mi volal jeden automechanik co ho znám, že zrovna někomu vymontovává LPG Vialle z auta, tak jsem dostal za 1000 Kč funkční celý LPG počítač, zkusil jsem je prohodit a fungovalo to.

Bohužel s teplým počasím přišly problémy při zahřátí motoru.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Tak s tim turovanim plynu nebyl problem v LPG, ale v upadene hadici podtlaku k volnoběhu. Dělalo to i za studena a díky tomu ani nefungoval posilovač brzd.
Udělali zrovna vyčištění škrtící a volnoběžné klapky a vyčištění podtlakových trubiček.

(oprava Cartec Brno - se vším všudy 2500 bez DPH)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

tagze uz to maka na 100%?
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

To turovani samo od sebe to uz nedela, ale bojim se to upadeni podtlaku zpusobil zasleh moc bohate smesi v sacim potrubi coz by se mohlo opakovat.

Jeste dnes to otestuju - jedu do soboty z Brna na Vranov na prehradu.

Pokud mi bude dal zlobit prilis bohata smes po zahrati motoru (LPG je na bohatu smes citlive), tak je to asi vadne cidlo teploty, nebo je to mozna i to falesne prisavani vyfuku pred lambdou (mam trochu volnejsi tech 5 trubek co dou z motoru do vyfuku)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

rajce007 píše:...mam trochu volnejsi tech 5 trubek co dou z motoru do vyfuku)
coze???
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

bidak píše:
rajce007 píše:...mam trochu volnejsi tech 5 trubek co dou z motoru do vyfuku)
coze???
Taky hledím jak blázen, dost podstatná závada. Rychle zavařit, než se začnou teplem kroutit. Pokud už jsou v pytli, tak jedny pětiparohy mám.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Stále zlobí bohatá směs po zahřátí motoru

Příspěvek od rajce007 »

Tak to vycisteni volnoběhu a šktící klapky snad nečemu pomohlo,
ale popravdě mi stále zlobí ta bohatá směs - zkusil jsem teď pokusně jezdit jen na benzin (plyn mechanicky zavřený na nádrži) a na čistě benzín (asi 400km za víkend) to dělá taky, ale až po delší době než u plynu.

Jsou tedy asi 2 možnosti:
- nepřiléhající parohy výfukového potrubí (na jarní prohlídce ve Volvu mi tvrdili, že jsou volnějsí svody a chtěly by narovnat a přetěsnit)

- teplotní čidlo
Víte někdo jak proměřit čidlo teploty (Ohmmetr a Voltmetr mám)?
je to podle všeho ŘJ Fenix 5.2.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Demontáž a montáž zpět výfukových svodů přes LPG reduktor

Příspěvek od rajce007 »

Ty křivé výfukové svody (parohy) - přemýšlel jsem o tom - nevím nevím, že se do toho pustím sám, ale v Haynes příručce píšou,
že při montáži zpět mám

- použít pouze nové "angle-tightened" matky (nevím zda mají metrický závit),

- mají se dotahovat momentovým klíčem (ten nemám - jinde na netu píšou použít moment 25 N.m pro parohy k motoru
a MAXIMÁLNĚ 10 N.m na objímku směrem k výfuku)

- na straně motoru i na straně výfuku mám dát nová těsnění (nevím jaká tam jsou nebo zda už se dneska dává nějaký těsnící tmel či pasta)
- navíc nemám montážní jámu, takže bych asi musel heverovat na trojnožky.


a hlavně já tam nad tím výfukem před lambdou namontovaný reduktor od LPG, tak nevím, jak dobrý k tomu bude přístup kvůli té demontáži a montáži.
Shrnuto - chybí mi momentový klíč, nevím zda jsou těsnění běžně dostupná v autodílech a zda matky jsou běžné metrické nebo je to nějaký atyp.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Přístup je blbý i když tam ten reduktor není. Těsnění se dají koupit. Matky jsou metrické měděné samosvorné.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 led 2007 14:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

Prosím prosím, kolikátky jsou ty měděné matky?
Odhadem je to tak M5, M6 nebo M8, ale nechci ji pokusne odsroubovavat kvuli mereni, kdyz je samosvorna.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

rajce007 píše:Prosím prosím, kolikátky jsou ty měděné matky?
Odhadem je to tak M5, M6 nebo M8, ale nechci ji pokusne odsroubovavat kvuli mereni, kdyz je samosvorna.
Matky jsou M 8, pokud si vzpomínám.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“