Ahoj,
dneska při -17°C jsem sice nastartoval, ale po asi kilometru mi vyskočila červená kontrolka a dostal jsem italskou hlášku "Sovratensione stop immediato". Překladač nastínil, že se jedná o přepětí. Myslím, že došlo k odpojení všeho elektronického, posilovače brzd, vyplo to veškerý protiskluz, ventrilátory v kabině, kontrolka airbagu svítila, nešly zapnout blinkry a občas se mi samy zaply stěrače, nefungoval tachometr, šlapal jen otáčkoměr, ukazatel teploty a pohonných hmot. Výstražné blinkry také fungovaly. Do práce to mám 5km, takže jsem chvilku byl odstavený na dost blbém místě a nakonec jsem se rozhodl pomalu dojet, protože u práce máme servis, který ale dneska nemá otevřeno. Auto mám teď v práci v garáži, kde je cca 18°C a vyzkouším, zda to po zahřátí nepřestane. (o 2h později) Tak jsem to byl projet po zahřátí a opět vyskočily klasické hlášky. Podezření mám na alternátor, protože po projetí vyskočila další hláška "alimentazione assistenza urgente" (přiložím foto) Baterii mám loni novou, kterou jsem asi předevčírem pro jistotu kvůli začínajícím mrazům dobíjel (za 2h byla dobitá, takže určitě nedocházelo jen k vybíjení). Když jsem měl zařazeno, svítila navíc ještě hláška viz druhá fotografie "antiskid moment. escluso"
Na různých fórech jsem se dočetl, že se do V50 montovaly 120A alternátory a ty se poté měnily za 150A, protože byly nedostatečné a odcházely. Je možné, že odešel až nyní? Po tolika letech? Samozřejmě je možná už vyměněný a odešel ten nový... Co myslíte?
Díky, Bartex.
"Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
Mohl odejít regulátor, to se stává (už jsem to taky viděl a není to nic příjemného ) ale je třeba až se k tomu dostaneš, změřit to voltmetrem, co tam vlastně leze.
Podpětí umí taky palubku rozsvítit jak vánoční stromek.
Většinou to jako na volnoběh dává kolem 14V a při přidání to leze dost nad 15V a jet se s tím moc nedá, protože vyvaříš baterku.
Podpětí umí taky palubku rozsvítit jak vánoční stromek.
Většinou to jako na volnoběh dává kolem 14V a při přidání to leze dost nad 15V a jet se s tím moc nedá, protože vyvaříš baterku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 17
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D
#3 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
Myslíš regulátor alternátoru? Já moc do aut nevidím, takže se spíše snažím zjistit, co mě čeká. Sám se do toho pouštět nebudu, myslím, že bych tomu více ublížil, než pomohl Ale info s nápady předám do servisu (je to rodina) Teď tam ale panuje nemoc, takže to chvilku zůstane na mrtvém bodě. Určitě budu vděčný za každý nápad. Nějakou diagnostiku tam mají, takže až to napíchnou a dozvím se, co to říká, tak dám vědět. A kdyby se náhodou vyřešilo brzy, dám vědět čím to bylo, aby se případně mohli ostatní od něčeho odrazit při podobné situaci.
Bartex
Bartex
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#4 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
Na tohle nepotřebuješ diagnostiku. Vezmi úplně obyčejnej multimetr a při nastartovaným motoru změř kolik máš na baterce.
Já třebas pro tyhle občasný testování vozím v autě USB nabíječku s voltmetrem do zapalovače. Pro rychlou kontrolu ideální.
Jo a nech si do auta nahrát češtinu, ať máš jednodušší život
Já třebas pro tyhle občasný testování vozím v autě USB nabíječku s voltmetrem do zapalovače. Pro rychlou kontrolu ideální.
Jo a nech si do auta nahrát češtinu, ať máš jednodušší život
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#5 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
alternátor je kaput. stalo se mi to na s80.
mě nastartovaný dával 19V, ale co je horší, tak když jsem vypnul motor, do 6 hodin prozměnu vybil baterku. musel jsem ho odpojit, nabít baterku a pak teprve jsem s tím jel do servisu. naštěstí jen pár km. takže to baterka dala.
mě nastartovaný dával 19V, ale co je horší, tak když jsem vypnul motor, do 6 hodin prozměnu vybil baterku. musel jsem ho odpojit, nabít baterku a pak teprve jsem s tím jel do servisu. naštěstí jen pár km. takže to baterka dala.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 17
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D
#6 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005
Teď je auto v uzavřeném objektu, nedostanu se k němu, ale až příjde na řadu, tak snad budou vědět, co s ním Jinak češtinu jsem chtěl řešit po koupi, ale ve Volvu (Svencar v Ově) mi řekli, že to bude cca litr a když jsem volal, že to beru, tak mi řekli, že se omlouvají, ale že zdražili a že to je nově kolem 5000Kč. To už mi přišlo sakra hodně. Našel jsem pána z Frenštátu a ten měl stále nějakou rozumnou cenu, akorát se mi nepovedlo se s ním potkat když jsem jel někde +- kolem no a teď už to mám na seznamu priorit velmi nízko Otevřené dveře a jiné klasické hlášky už poznám a překladač většinou vyřeší zbytek.z-d-e-n-a píše: ↑11 led 2024 21:55 Na tohle nepotřebuješ diagnostiku. Vezmi úplně obyčejnej multimetr a při nastartovaným motoru změř kolik máš na baterce.
Já třebas pro tyhle občasný testování vozím v autě USB nabíječku s voltmetrem do zapalovače. Pro rychlou kontrolu ideální.
Jo a nech si do auta nahrát češtinu, ať máš jednodušší život
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 2328 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomas3005
-
- 51 Odpovědi
- 2811 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Haben
-
- 57 Odpovědi
- 6177 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od OndraH
-
- 6 Odpovědi
- 451 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 0 Odpovědi
- 388 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz