CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#26 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Ale prd, 90Ah má nové číslo a stojí cca 4200Kč
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 265
- Registrován: 1 rok 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#27 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Ok, tak to nevím, co mi to Google plival za výsledky, byly tam e-shopy včetně Allegra, ale asi to bylo jiné PN
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#28 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
@Romulusw: Právě tyhle "staré" systémy bych řekl, že jsou nejlepší pro životnost baterky. U mne na XC60 je to to samé (r. 2010). Používají se klasické baterie, které už se sice nenalévají (díky konstrukci min. odpar), ale pořád je to klasika nebo variace na ní. Není tam žádný BMS ani Start-Stop a auto po startu drží nastavenou hodnotu napětí a to pořád. Princip je, že to napětí je lehce pod plynovací hodnotu těchto baterií, což je kolem 2.4V / článek.
Vzhledem k tomu, že v autech je silný alternátor, tak prakticky ta baterie je dobíjená pořád, kdykoli je motor v běhu. Baterie si však bere jen "co potřebuje", není nuceně přebíjena např. při rekuperaci. Proto tyhle baterie v těchto systémech vydrží tak dlouho. Z výše uvedeného vlastně i vyplývá, že není od věci čas od času tu baterii dobít inteligentní nabíječkou, aby si trošku "sáhla" i na plynovací napětí.
Za mne ideální systém a jako bonus je, že tyhle baterie jsou relativně levné
Zdůrazňuji, že výše uvedené platí pro "klasiku", ne pro moderní baterie pro start-stop systém. Jinak nevím, jak je to u novějších XC60. Vím, že to má 2 baterie, snad i BMS, ale nestudoval jsem to.
Jakub Svoboda: jojo, to přesně sedí, kupoval jsem 80 Ah za o něco menší peníze (menší kapacita) + ta sleva
@JiFi: Ono u těch baterií je klíčový vnitřní odpor. Alternátor dokáže dát sice poměrně velký proud, ale když cvakne nějaký solenoid apod., tak jeho nárazový proud je podstatně vyšší než jeho provozní proud v sepnutém stavu. Na autě jsem to neměřil, ale třeba u cívek VVN vypínačů to byl X-násobek jmenovitého proudu a ten princip je stejný. V tenhle krátký moment by to alternátor nepodržel, došlo by k poklesu napětí a podrží to právě baterka. A na jejím vnitřním odporu *) záleží, jak velký pokles bude - viz moje "vyléčení" automatu, jak jsem zmiňoval.
*) vzhledem k tomu, jak je malý vnitřní odpor baterie, tak je nutné mít i v dobrém stavu kabeláž kolem baterie. Klíčové je především připojení na kostru, kde oxidace dokáže udělat přechodový odpor a pak tohle degraduje i dobrou baterií. U sebe jsem to opravoval.
Volvo baterie je i přes vyšší cenu kvalitní. Bylo to znát i na váze proti Vartě zcela shodných parametrů. A se slevou 25% nebylo co řešit. Bohužel už asi tenhle kontakt nepůjde, jinak bych to zprostředkoval. Něco k Volvo bateriím v příloze.
Vzhledem k tomu, že v autech je silný alternátor, tak prakticky ta baterie je dobíjená pořád, kdykoli je motor v běhu. Baterie si však bere jen "co potřebuje", není nuceně přebíjena např. při rekuperaci. Proto tyhle baterie v těchto systémech vydrží tak dlouho. Z výše uvedeného vlastně i vyplývá, že není od věci čas od času tu baterii dobít inteligentní nabíječkou, aby si trošku "sáhla" i na plynovací napětí.
Za mne ideální systém a jako bonus je, že tyhle baterie jsou relativně levné
Zdůrazňuji, že výše uvedené platí pro "klasiku", ne pro moderní baterie pro start-stop systém. Jinak nevím, jak je to u novějších XC60. Vím, že to má 2 baterie, snad i BMS, ale nestudoval jsem to.
Jakub Svoboda: jojo, to přesně sedí, kupoval jsem 80 Ah za o něco menší peníze (menší kapacita) + ta sleva
@JiFi: Ono u těch baterií je klíčový vnitřní odpor. Alternátor dokáže dát sice poměrně velký proud, ale když cvakne nějaký solenoid apod., tak jeho nárazový proud je podstatně vyšší než jeho provozní proud v sepnutém stavu. Na autě jsem to neměřil, ale třeba u cívek VVN vypínačů to byl X-násobek jmenovitého proudu a ten princip je stejný. V tenhle krátký moment by to alternátor nepodržel, došlo by k poklesu napětí a podrží to právě baterka. A na jejím vnitřním odporu *) záleží, jak velký pokles bude - viz moje "vyléčení" automatu, jak jsem zmiňoval.
*) vzhledem k tomu, jak je malý vnitřní odpor baterie, tak je nutné mít i v dobrém stavu kabeláž kolem baterie. Klíčové je především připojení na kostru, kde oxidace dokáže udělat přechodový odpor a pak tohle degraduje i dobrou baterií. U sebe jsem to opravoval.
Volvo baterie je i přes vyšší cenu kvalitní. Bylo to znát i na váze proti Vartě zcela shodných parametrů. A se slevou 25% nebylo co řešit. Bohužel už asi tenhle kontakt nepůjde, jinak bych to zprostředkoval. Něco k Volvo bateriím v příloze.
- Přílohy
-
- VolvoBatteries_PartsEN-FR.pdf
- (139.28 KiB) Staženo 302 x
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#29 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Porovnání s Vartou pobavilo
Volvo’s lead batteries are based on the PowerFrame technology.
https://www.varta-automotive.com/en-gb/technology/powerframe-technologyOnly with VARTA®, do you get the patented PowerFrame® grid technology.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#30 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Určitě si i Volvo nechává baterie u někoho dělat, dost možná i od Varty. Mým úmyslem nebylo Vartu pomlouvat (pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám). Jen jsem chtěl říct, že za cenu o pár set korun vyšší se dá (resp. dala) sehnat vcelku zaručená velmi slušná kvalita v podobě originál baterie. Pokud by byla výraznější úspora, klidně bych i já do té Varty šel *)
*) koukal jsem na Varta stránky a je třeba říct, že jsem měl verzi BlueDynamic, což není jejich vlajková loď. Bylo by z mé strany relevantnější srovnávat se SilverDynamic.
EDIT: dobrá poznámka, díky
*) koukal jsem na Varta stránky a je třeba říct, že jsem měl verzi BlueDynamic, což není jejich vlajková loď. Bylo by z mé strany relevantnější srovnávat se SilverDynamic.
EDIT: dobrá poznámka, díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#31 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Kde se to dá koupit?
Dnes jsem asi po pěti letech pucoval kontakty na páčkách, protože mi začal zlobit levý blinkr, světelná houkačka a ostřik zadního skla a jak jsem si s tím chvíli hrál bez motoru,
tak po velmi líném nastartování smazané hodiny a paměti pozice sedačky.
Takže musím tu osmnáctiletou baterku teda vyměnit
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13068
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#32 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Třeba v Kelly. Přivezou ti to až domů zadarmo.
https://www.autokelly.cz/Product/VOL-32401205/1035314213
https://www.autokelly.cz/Product/VOL-32401205/1035314213
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#33 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Nevím konkrétně u této položky, ale mám zkušenost, že díly v Kelly stojí s rozdílem pár jednotek korun to samé jako ve Volvu a dovezou Ti to až na konkrétní pobočku a to často ještě ten den Sleva na originál díly Volvo u Kelly nejde (zkoušel jsem přes známého). Vzal bych to z Volva přes známého s 25% slevou, ale bohužel už to nejde Kdyby byla u Volva montáž levná (vzhledem k jednoduchosti úkonu), možná by se vyplatilo koupit to ve Volvu i s montáží, pak by na to byla ta 25% sleva.
Jinak 18 let stará baterie - respekt, to je fakt kvalita
EDIT: já bral občas díly z Autopalace na Spořilově, tam jsem bral i baterku. Ale od doby co mi Kuba poradil Kelly, tak už jsem tam nebyl
Jinak 18 let stará baterie - respekt, to je fakt kvalita
EDIT: já bral občas díly z Autopalace na Spořilově, tam jsem bral i baterku. Ale od doby co mi Kuba poradil Kelly, tak už jsem tam nebyl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#34 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Tak kelly by mě fakt na origo díly nenapadlo
Díky!
Zítra tam zajdu a uvidíme jestli něco sleví
Díky!
Zítra tam zajdu a uvidíme jestli něco sleví
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#35 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Romulus - všechny origo díly jsou v Kelly na objednávku, tedy krom pár obratkových jako těsnění, kapaliny atd. Trvá to někdy i 14dní, ale mám Kelly po cestě z práce, tak pro mě jasná volba než platit poštu nebo se dohadovat s prudérním prodejcem z Autopalace. Ceny origo dílů v 99% sedí s cenikem Volvo.
Jen Vartu pomlouvejte, je to shit největšího kalibru. Sám jsem si užil 3 roky z5. 3 baterky během půl roku. Mistní prodejce od kterého mám i jiné si pomalu vytrhal ze mě vlasy.
Přijeďte si, baterii nic není, drží vpoho. Ok, dojedu, namontuji na místě a nenatočil jsem. No málem to s ním seklo. Tak jsem opět nahodil 11letou baterii Perion (snad prý druhoška AKUMA) , taky od něho a odjel.
Hlavně tyto "Origo" baterie jsou klidně o 3-5kg těžší než srovnatelné jiné.
Jen Vartu pomlouvejte, je to shit největšího kalibru. Sám jsem si užil 3 roky z5. 3 baterky během půl roku. Mistní prodejce od kterého mám i jiné si pomalu vytrhal ze mě vlasy.
Přijeďte si, baterii nic není, drží vpoho. Ok, dojedu, namontuji na místě a nenatočil jsem. No málem to s ním seklo. Tak jsem opět nahodil 11letou baterii Perion (snad prý druhoška AKUMA) , taky od něho a odjel.
Hlavně tyto "Origo" baterie jsou klidně o 3-5kg těžší než srovnatelné jiné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#36 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Tak v kelly mi řekli, že origo volvo baterky budou až po novém roce.
Takže jestli máte kleknutí baterky na spadnutí, tak to bude problém
Takže jestli máte kleknutí baterky na spadnutí, tak to bude problém
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#37 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Dokážete mi dle VIN zjistit jaká je origo psaná bat.?
VIN YV1AS9556B1144064
S80II, 3,2 179kW 2011
Autokelly mi vyjedou všechny tyto (žádná origo Volvo, samé 70-77Ah) https://www.autokelly.cz/Catalog/volvo-s80-ii-124-03-06-12-16-3-2-awd-3192ccm-179kw-243hp-01-10-12-12-elektrosoucasti-autobaterie-nabijecky-a-zdroje/39849642;39850140;70;146060;2342451;35130125;35368937
Do V8 mám 90Ah, číslo dílu 30659796.
Nejraději bych dal i do 3,2 90Ah, ale zajímá mě co je vlastně doporučené.
PS: BMS odpojeno
VIN YV1AS9556B1144064
S80II, 3,2 179kW 2011
Autokelly mi vyjedou všechny tyto (žádná origo Volvo, samé 70-77Ah) https://www.autokelly.cz/Catalog/volvo-s80-ii-124-03-06-12-16-3-2-awd-3192ccm-179kw-243hp-01-10-12-12-elektrosoucasti-autobaterie-nabijecky-a-zdroje/39849642;39850140;70;146060;2342451;35130125;35368937
Do V8 mám 90Ah, číslo dílu 30659796.
Nejraději bych dal i do 3,2 90Ah, ale zajímá mě co je vlastně doporučené.
PS: BMS odpojeno
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#38 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Pokud mas bufa dej 90Ah.
Pokud ne, tak i na naftu v zakladu staci 70Ah.
Pokud ne, tak i na naftu v zakladu staci 70Ah.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#39 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Právě že na své V8 mám tu 90Ah, jak píšu výše.
Ale ptám se ohledně mamčiné 3.2.
Ale ptám se ohledně mamčiné 3.2.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#40 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
@romulusw: zkusil bych určitě poptat ještě Autopalace na Spořilově. Ceny stejné jako v Kelly. Klidně zavolat, párkrát jsem něco sháněl a jsou ochotní. Nevím, jakou máš baterii konkrétně, ale co jsem koukal, tak u baterií je většinou dodací doba 3-5 dní. Možná mají ještě něco pro sebe a Kelly se k tomu nedostane (spekuluju).
POD ČAROU (pro případ nouze):
Origo baterie se dají koupit i na Allegru zde:
https://allegro.cz/uzivatel/Volvo-Bielany/elektricky-system-zapalovani-baterie-4142
ALE:
1. Výhodné to vůbec není, Autopalace má na baterie podstatně lepší ceny
2. NERUČÍM za prodejce, nemám s ním zkušenosti, jen jsem to našel na Allegru
EDIT:
zde odkaz na Autopalace e-shop:
https://eshop.autopalace.cz/volvo
Nejlepší je hledat podle čísla. Oni tam sice mají díly podle modelových řad, ale katalog není zdaleka kompletní. Podle čísel Volvo se tam najde úplně všechno. A ještě Ti dle VIN i ověří správnost dílu, pokud VIN uvedeš
POD ČAROU (pro případ nouze):
Origo baterie se dají koupit i na Allegru zde:
https://allegro.cz/uzivatel/Volvo-Bielany/elektricky-system-zapalovani-baterie-4142
ALE:
1. Výhodné to vůbec není, Autopalace má na baterie podstatně lepší ceny
2. NERUČÍM za prodejce, nemám s ním zkušenosti, jen jsem to našel na Allegru
EDIT:
zde odkaz na Autopalace e-shop:
https://eshop.autopalace.cz/volvo
Nejlepší je hledat podle čísla. Oni tam sice mají díly podle modelových řad, ale katalog není zdaleka kompletní. Podle čísel Volvo se tam najde úplně všechno. A ještě Ti dle VIN i ověří správnost dílu, pokud VIN uvedeš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#41 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Tak zrovna to Volvo Bielany je normalni autorizak. Beru tam origo díly a je tam i vyskladňovací list z centralniho skladu v PL.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#42 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb
Tak to je dobrá reference Jojo, je to autorizák. Vím o něm nějakou dobu, chtěl jsem tam původně vzít kotouče + destičky, ale nezkoušel jsem ho. Na baterie nemá ceny nic moc, ale některé díly umí/uměl až s neuvěřitelnou cenou (např. ty kotouče). Nebo je to doprodej skladových zásob, nevím. Vyplatí se na něj kouknout, když člověk něco shání a mají toho na Allegru dost v nabídce.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 1100 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spyda
-
- 16 Odpovědi
- 3340 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zpros
-
- 9 Odpovědi
- 410 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Apofys
-
- 11 Odpovědi
- 2689 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pepa.paur
-
- 1 Odpovědi
- 333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky