CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#26 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale prd, 90Ah má nové číslo a stojí cca 4200Kč
Přílohy
IMG-20231107-WA0012.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#27 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od JiFi »

Ok, tak to nevím, co mi to Google plival za výsledky, byly tam e-shopy včetně Allegra, ale asi to bylo jiné PN :unknown:
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#28 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

@Romulusw: Právě tyhle "staré" systémy bych řekl, že jsou nejlepší pro životnost baterky. U mne na XC60 je to to samé (r. 2010). Používají se klasické baterie, které už se sice nenalévají (díky konstrukci min. odpar), ale pořád je to klasika nebo variace na ní. Není tam žádný BMS ani Start-Stop a auto po startu drží nastavenou hodnotu napětí a to pořád. Princip je, že to napětí je lehce pod plynovací hodnotu těchto baterií, což je kolem 2.4V / článek.

Vzhledem k tomu, že v autech je silný alternátor, tak prakticky ta baterie je dobíjená pořád, kdykoli je motor v běhu. Baterie si však bere jen "co potřebuje", není nuceně přebíjena např. při rekuperaci. Proto tyhle baterie v těchto systémech vydrží tak dlouho. Z výše uvedeného vlastně i vyplývá, že není od věci čas od času tu baterii dobít inteligentní nabíječkou, aby si trošku "sáhla" i na plynovací napětí.

Za mne ideální systém a jako bonus je, že tyhle baterie jsou relativně levné :)

Zdůrazňuji, že výše uvedené platí pro "klasiku", ne pro moderní baterie pro start-stop systém. Jinak nevím, jak je to u novějších XC60. Vím, že to má 2 baterie, snad i BMS, ale nestudoval jsem to.

Jakub Svoboda: jojo, to přesně sedí, kupoval jsem 80 Ah za o něco menší peníze (menší kapacita) + ta sleva

@JiFi: Ono u těch baterií je klíčový vnitřní odpor. Alternátor dokáže dát sice poměrně velký proud, ale když cvakne nějaký solenoid apod., tak jeho nárazový proud je podstatně vyšší než jeho provozní proud v sepnutém stavu. Na autě jsem to neměřil, ale třeba u cívek VVN vypínačů to byl X-násobek jmenovitého proudu a ten princip je stejný. V tenhle krátký moment by to alternátor nepodržel, došlo by k poklesu napětí a podrží to právě baterka. A na jejím vnitřním odporu *) záleží, jak velký pokles bude - viz moje "vyléčení" automatu, jak jsem zmiňoval.

*) vzhledem k tomu, jak je malý vnitřní odpor baterie, tak je nutné mít i v dobrém stavu kabeláž kolem baterie. Klíčové je především připojení na kostru, kde oxidace dokáže udělat přechodový odpor a pak tohle degraduje i dobrou baterií. U sebe jsem to opravoval.

Volvo baterie je i přes vyšší cenu kvalitní. Bylo to znát i na váze proti Vartě zcela shodných parametrů. A se slevou 25% nebylo co řešit. Bohužel už asi tenhle kontakt nepůjde, jinak bych to zprostředkoval. Něco k Volvo bateriím v příloze.
Přílohy
VolvoBatteries_PartsEN-FR.pdf
(139.28 KiB) Staženo 302 x

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Urvanej »

Porovnání s Vartou pobavilo :-)
Volvo’s lead batteries are based on the PowerFrame technology.
Only with VARTA®, do you get the patented PowerFrame® grid technology.
https://www.varta-automotive.com/en-gb/technology/powerframe-technology
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#30 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

Určitě si i Volvo nechává baterie u někoho dělat, dost možná i od Varty. Mým úmyslem nebylo Vartu pomlouvat (pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám). Jen jsem chtěl říct, že za cenu o pár set korun vyšší se dá (resp. dala) sehnat vcelku zaručená velmi slušná kvalita v podobě originál baterie. Pokud by byla výraznější úspora, klidně bych i já do té Varty šel *)

*) koukal jsem na Varta stránky a je třeba říct, že jsem měl verzi BlueDynamic, což není jejich vlajková loď. Bylo by z mé strany relevantnější srovnávat se SilverDynamic.

EDIT: dobrá poznámka, díky

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#31 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Jakub Svoboda píše: 08 lis 2023 18:19 Ale prd, 90Ah má nové číslo a stojí cca 4200Kč
Kde se to dá koupit?

Dnes jsem asi po pěti letech pucoval kontakty na páčkách, protože mi začal zlobit levý blinkr, světelná houkačka a ostřik zadního skla a jak jsem si s tím chvíli hrál bez motoru,
tak po velmi líném nastartování smazané hodiny a paměti pozice sedačky.

Takže musím tu osmnáctiletou baterku teda vyměnit :-(

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#32 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od raolsa »

Třeba v Kelly. Přivezou ti to až domů zadarmo.
https://www.autokelly.cz/Product/VOL-32401205/1035314213
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#33 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

Nevím konkrétně u této položky, ale mám zkušenost, že díly v Kelly stojí s rozdílem pár jednotek korun to samé jako ve Volvu a dovezou Ti to až na konkrétní pobočku a to často ještě ten den ;-) Sleva na originál díly Volvo u Kelly nejde (zkoušel jsem přes známého). Vzal bych to z Volva přes známého s 25% slevou, ale bohužel už to nejde :-( Kdyby byla u Volva montáž levná (vzhledem k jednoduchosti úkonu), možná by se vyplatilo koupit to ve Volvu i s montáží, pak by na to byla ta 25% sleva.

Jinak 18 let stará baterie - respekt, to je fakt kvalita :good:

EDIT: já bral občas díly z Autopalace na Spořilově, tam jsem bral i baterku. Ale od doby co mi Kuba poradil Kelly, tak už jsem tam nebyl

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#34 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Tak kelly by mě fakt na origo díly nenapadlo :good:

Díky!

Zítra tam zajdu a uvidíme jestli něco sleví :-)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#35 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Romulus - všechny origo díly jsou v Kelly na objednávku, tedy krom pár obratkových jako těsnění, kapaliny atd. Trvá to někdy i 14dní, ale mám Kelly po cestě z práce, tak pro mě jasná volba než platit poštu nebo se dohadovat s prudérním prodejcem z Autopalace. Ceny origo dílů v 99% sedí s cenikem Volvo.


Jen Vartu pomlouvejte, je to shit největšího kalibru. Sám jsem si užil 3 roky z5. 3 baterky během půl roku. Mistní prodejce od kterého mám i jiné si pomalu vytrhal ze mě vlasy.
Přijeďte si, baterii nic není, drží vpoho. Ok, dojedu, namontuji na místě a nenatočil jsem. No málem to s ním seklo. Tak jsem opět nahodil 11letou baterii Perion (snad prý druhoška AKUMA) , taky od něho a odjel.

Hlavně tyto "Origo" baterie jsou klidně o 3-5kg těžší než srovnatelné jiné.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#36 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Tak v kelly mi řekli, že origo volvo baterky budou až po novém roce.

Takže jestli máte kleknutí baterky na spadnutí, tak to bude problém :-(

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#37 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Nosound89 »

Dokážete mi dle VIN zjistit jaká je origo psaná bat.?
VIN YV1AS9556B1144064
S80II, 3,2 179kW 2011


Autokelly mi vyjedou všechny tyto (žádná origo Volvo, samé 70-77Ah) https://www.autokelly.cz/Catalog/volvo-s80-ii-124-03-06-12-16-3-2-awd-3192ccm-179kw-243hp-01-10-12-12-elektrosoucasti-autobaterie-nabijecky-a-zdroje/39849642;39850140;70;146060;2342451;35130125;35368937

Do V8 mám 90Ah, číslo dílu 30659796.
Nejraději bych dal i do 3,2 90Ah, ale zajímá mě co je vlastně doporučené.

PS: BMS odpojeno
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#38 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud mas bufa dej 90Ah.
Pokud ne, tak i na naftu v zakladu staci 70Ah.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#39 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Nosound89 »

Právě že na své V8 mám tu 90Ah, jak píšu výše.
Ale ptám se ohledně mamčiné 3.2.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#40 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

@romulusw: zkusil bych určitě poptat ještě Autopalace na Spořilově. Ceny stejné jako v Kelly. Klidně zavolat, párkrát jsem něco sháněl a jsou ochotní. Nevím, jakou máš baterii konkrétně, ale co jsem koukal, tak u baterií je většinou dodací doba 3-5 dní. Možná mají ještě něco pro sebe a Kelly se k tomu nedostane (spekuluju).


POD ČAROU (pro případ nouze):
Origo baterie se dají koupit i na Allegru zde:
https://allegro.cz/uzivatel/Volvo-Bielany/elektricky-system-zapalovani-baterie-4142

ALE:
1. Výhodné to vůbec není, Autopalace má na baterie podstatně lepší ceny
2. NERUČÍM za prodejce, nemám s ním zkušenosti, jen jsem to našel na Allegru

EDIT:
zde odkaz na Autopalace e-shop:
https://eshop.autopalace.cz/volvo

Nejlepší je hledat podle čísla. Oni tam sice mají díly podle modelových řad, ale katalog není zdaleka kompletní. Podle čísel Volvo se tam najde úplně všechno. A ještě Ti dle VIN i ověří správnost dílu, pokud VIN uvedeš

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#41 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak zrovna to Volvo Bielany je normalni autorizak. Beru tam origo díly a je tam i vyskladňovací list z centralniho skladu v PL.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#42 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

Tak to je dobrá reference ;-) Jojo, je to autorizák. Vím o něm nějakou dobu, chtěl jsem tam původně vzít kotouče + destičky, ale nezkoušel jsem ho. Na baterie nemá ceny nic moc, ale některé díly umí/uměl až s neuvěřitelnou cenou (např. ty kotouče). Nebo je to doprodej skladových zásob, nevím. Vyplatí se na něj kouknout, když člověk něco shání a mají toho na Allegru dost v nabídce.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“