CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#1 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Manzelka vezla deti do skolky a vratila se zdesena s tim, ze tam na ni vsechno sviti (hlasky typu chyba prevodovky, otevrene vicko nadrze, selhani brzd, ...).
Prijdu k autu, uvnitr se sviti, i kdyz je auto zavrene, nastartuju, chci vypnout svetla, ta furt sviti, cerveny trojuhelnik a ty hlasky viz vyse a obcas i jina.

Narychlo jsem to napichnul a hromada chyb CEM, ECM a BCM a taky:
Communication with TCM .... missing
Communication with SAS.... missing
Communication with LSM....missing

Takze chcete mi do prd... rict, ze mi po 7 letech (auto uz jsem koupil s upravenou CEM) "zkorodovala" CEM?
mel jsem ji asi pred 3 lety venku jen pro sicht a vypadala uplne ciste.
Nebo co to je?

V nedeli asi 2 hodinova jizda v desti, vcera jen do skolky a ze skolky (2 km) a dnes taky a vse v desti, takze asi tam neco bude...

Ale fakt se to takhle rozjede vsechno jen vinou te CEMky?

Diky
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Může. Také to může udělat hluboké podpětí. Nezávidím ti :-(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#3 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Rozved to prosim....
Mam vypojit a zapojit baterii, koupit novou,...?
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#4 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

To by asi nepomohlo.
Smazat chyby a zkontrolovat dobíjení. Jak je ta baterie stará? Jestli je "nová", zkontrolovat kontakty (a hlavně zem) a udělat jí zátěžový test.

Odpor 0,1 Ohm a zatížit na deset vteřin. Sledovat jak padá napětí. (při 12V tam poteče 120A, rozhodně by to nemělo jít pod 11V)

Tu CEM jsi kontroloval? Hlavně ranžír co do ní vede z motoru a to koryto pod stěrači? A levý odtok vody, jestli není ucpaný bordelem?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#5 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Baterie je tam od koupi auta, takze ja ji mam skoro 7 let a nevim jak dlouho tam byla predtim. Ale doposud nebyl problem se startovanim. Ale muze proste kiksnout ze dne na den. Ale i dnes rano jsem nastartoval celkem v pohode.

Dnes rano jsem narychlo napichnul VIDU, smazal chyby, kouknul na vysledek a pak mazal do prace, nestihl jsem se kouknout pod kufr, ani me to nenapadlo v tom letu.
Zustaly tam tyhle chyby.
passenger communication
antenna
sun roof
to jsou stare chyby, ty neresim.

IMG_5710.jpeg
IMG_5710.jpeg (82.08 KiB) Zobrazeno 822 x
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Urvanej »

Jednotku haldexu si opravoval? Ona se umí zbláznit a celou LIN sběrnici rozhodí a to jsou pak všechny jednotky v háji...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Jo, to jsem taky jednou viděl.

Ale je to divný, když DEM je na CAN sběrnici :unknown:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Urvanej »

No tak možná si to blbě pamatuju, ale kdysi jsem se o tom bavil snad s Davidem Patočkou, když to řešil na předchozí V8...
Každopádně by mělo pomoci a zároveň to byl test této hypotézy, že se vytáhne pojistka DEM v REM a pokud bude klid, tak je jasno. Pokud ne, tak to furt nic neznamená.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#9 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

musim si to trochu prelozit do sveho jazyka.

Haldex jednotku jsem neopravoval, nevyndaval,nic jsem s ni nedelal. Uz asi 2 roky chystam vymenu oleje a filtru a nedokopal jsem se k tomu.

teda kde je pojistka DEM v REM?
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Jo pojistka č 23 tuším 7,5A

Teoreticky bys mohl mít DEMku "zateklou"
Přílohy
fusedem.jpg
fusedem.jpg (121.59 KiB) Zobrazeno 787 x

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kup novou baterku, smaz chyby a jezdi.
U P3 ti jen treba vyskacou vsechny chyby a nenatocis. U P2 evidentne jo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#12 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Baterii uz mam od rana objednanou.
Uvidim, co bude potom.
Kazdopadne po vymazu chyb se pri nastartovanem aute vsechny chyby nevymazaly a treba mi i svitily furt svetla, i kdyz jsem je vypnul. Zhasiy az kdyz ksem chcipnul motor. I po vymazani chyb.
Ale treba to proste tak muze byt, uvidim.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

To je ale divný, to by nemělo.

Nekouknul ses při mazání chyb na dobíjecí napětí? v pravém horním rohu? A běžel motor?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#14 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Uz kdyz jsem prichazel k autu, tak bylo divny, ze uvnitr sviti, i kdyz byly vsechny dvere zabouchnuty (zamceno ale nebylo), tak jsem nastartoval, abych videl, co vsechno sviti a jaky hlasky to pise na displeji a az po te napichnul na vidu a mazal chyby (a vsiml jsem si toho sviceni, pac to po ranu sajnilo do okrn, tak jsem to chtel vypnout a svetla svitila dal.) Auto jsem nemel cas projizdet. Napeti jsem si nevsiml. Prijdu domu az kolem 6.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#15 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Prisel jsem k autu, pripojil, na vide ukazovalo napeti 11,6. Vymazal jsem chyby, nastartoval, nacetl znovu a vsechny chyby zmizely. Svetla jdou vypinat a nic to nehlasi. Asi to bude tou vodou. Celou nedeli a vcerejsek a dnes rano prselo. Nebo nevim. Treba i tou baterkou. Ta ale prijde asi az v patek. Pod steracema cisto.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#16 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Baterie vymenena...puvodni ukazovala pri vyndani 11,8.
Auto jsem projel (chyby byly vymazany uz ze vcerejska), nic noveho se neobjevilo.
Takze pockam do dalsiho deste :-)
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Jakub Svoboda »

11,8V je fakt hodne malo. Takze jak jsem psal, nyni bude jiste klid.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: XC90 2007 D5 136KW

#18 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od turbohlav »

Krasty píše: 12 říj 2023 11:23 Baterie vymenena...puvodni ukazovala pri vyndani 11,8.
Auto jsem projel (chyby byly vymazany uz ze vcerejska), nic noveho se neobjevilo.
Takze pockam do dalsiho deste :-)
Ak máš strešné okno nečakaj na dážď a skontroluj hadičku od neho. Je pod krytom A stĺpika, sú to dve skrutky. Link na to ako to vyzerá keď to zateká.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80134

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

To je dobrá připomínka, taky jsem měl to koleno vypadlé, ale udělal to led v zimě, když slunce roztopilo led na střeše a při tom mrzlo, takže v tom koleně to rozpojil led.

Ale teklo mi to na podlahu, mám dojem, že to by CEMce nemělo vadit. Ale nejsem si naprsto jist.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#20 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Tohle uz me davno potkalo, to mam vyresene. Kupoval jsem si tu od zdejsiho clena ty dily, kam se zasouva ta hadicka a je to nasunute z druhe strany kolmo do podbehu. Delal si to na 3d tiskarne. Ale i kdyz tohle tece, jde to mimo CEM.Kazdopadne diky. Ja jen doufam, ze to bude tou baterkou...
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#21 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Krasty »

Skoro pred mesicem vymenena baterie a od te doby klid. Diky za pomoc.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#22 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Jj, to podpětí umí udělat pěkný bordel.

Furt čekám, kdy to potká mně, baterka původní 2005, ale zatím se drží, "mrcha jedna" :-D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#23 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Tomas78 »

Já jsem asi před 2-ma lety brutálně zapadl. A jak jsem se snažil vycouvat a fungovaly ty "akční členy" s velkým odběrem, tak se mi i v P3 rozsvítily kontrolky a vypadla spousta hlášek. Pak mi došlo, že baterie je v háji a alternátor je pouze měkký zdroj proudu a ten neudrží napětí.

Výměna baterie, vymazání chyb a ok. Popravdě přestal mi i škubat automat při zastavování ;-) Jinak pokud máte známé ve Volvo servisu, dá se originál baterie koupit za slušnou cenu. Já koupil 80Ah myslím 700A CCA za necelých 2 800,- Kč. Byla na to tuším 25% sleva. Originál baterie o poznání těžší než předchozí Varta stejných parametrů, dle mne kvalita za to stála.

Tyhle klasické baterie (předpokládám, že nemáš start-stop) by měly mít naprázdno po nějaké době klidu asi 12.6V. Mám vyzkoušeno, že i při couračkách do pár km a častých startech to bez problémů udrží baterii na plném nabití. Ale pravda ... a to je zásadní ... startuju v garáži, kde teplota ani v kruté zimě nejde po 13 °C.

EDIT: a ještě jedna drobnost: pro udržení dobrého stavu baterie a prodloužení života je fajn to jednou za čas (nevím 1x /2 měsíce) dobít "inteligentní" nabíječkou úplně "do plna". Bavím se o klasických systémech bez start-stop a BMS

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od Romulusw »

Je možné že auta do roku 2008 měla jiný system dobíjení, alternátory a regulátory?

Mně když běží motor i na volnoběh, tak tam mám stále 14,1V. Bez ohledu na zapnuté spotřebiče.

Jestli ty novější systemy, se zelenými kurvítky jako je startstop, odpojování nabíjení při 12V a podobné blbosti nemají na svědomí brzké umírání baterek?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#25 CEM-, ECM-, BCM-chyby najednou a hafo chyb

Příspěvek od JiFi »

Tomas78 píše: 08 lis 2023 11:56 Já jsem asi před 2-ma lety brutálně zapadl. A jak jsem se snažil vycouvat a fungovaly ty "akční členy" s velkým odběrem, tak se mi i v P3 rozsvítily kontrolky a vypadla spousta hlášek. Pak mi došlo, že baterie je v háji a alternátor je pouze měkký zdroj proudu a ten neudrží napětí.

Výměna baterie, vymazání chyb a ok. Popravdě přestal mi i škubat automat při zastavování ;-) Jinak pokud máte známé ve Volvo servisu, dá se originál baterie koupit za slušnou cenu. Já koupil 80Ah myslím 700A CCA za necelých 2 800,- Kč. Byla na to tuším 25% sleva. Originál baterie o poznání těžší než předchozí Varta stejných parametrů, dle mne kvalita za to stála.

Ta známost někoho z Volva bude dost klíčová, co jsem koukal na netu tak pro běžného smrtelníka se 90Ah na moji S60 D5 pohybuje od 5 do 7 tisíc, což je dost slušná palba oproti Boschce, co jsem kupoval loni za necelou trojku.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“