Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#1 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od JiFi »

Ahoj,

výhledově mě čeká výměna kladky a řemene pomocných agregátů (mimochodem je to "accessories belt" ?) - jde to udělat samodomo, popř. na co si dát pozor?

Jo a někde jsem četl, že se dá vyměnit jen ložisko té kladky, když to není moc vylágrované, je to tak?

Má smysl nějaká druhovýroba, nebo jen origo?

Dík
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od raolsa »

U těhle motorů se mění řemen s kladkou při výměně rozvodů, to není P3, aby se musel řemen měnit každých 30 kkm. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#3 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od jirkaTDI »

Origo kladka měla vůli a hučela ani ne po roce, druhovýroba INA vydržela v poho 2 roky, takže za origo bych zbytečně nepřiplácel.
Výměna je vcelku snadná, najdi si nějaký návod na youtube.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#4 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od JiFi »

raolsa píše: 14 srp 2023 13:12 U těhle motorů se mění řemen s kladkou při výměně rozvodů, to není P3, aby se musel řemen měnit každých 30 kkm. :D
Aha, tak jsem si to asi nějak blbě zapamatoval - četl jsem o naftových pětiválcových Volvo motorizacích a tohle tam spolu s klapkami bylo zmiňováno jako největší "strašák" - že se může přetrhnout řemen, namotat se do rozvodů a motor pak udělá pá pá...
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od raolsa »

Samozřejmě je nutno občas řemen okouknout, jestli není třeba popraskaný, nebo nějak poškozený, ale jinak na těhle motorech řemeny drží. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#6 Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5

Příspěvek od Munga »

Nechcete to přesunout - tohle téma tu už je a má fakt hodně stránek . Pak je peklo něco najít.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“