Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#1 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Dobrý deň,
Vlastním 940 v manuálu z overdrivom z motorom d 24 Tic. Mam ho rok. Do teraz žiaden problém.Mimo repasu alternátora. samozrejme olej poctivo po7k. Nechávam zohriať 10 m.. Avšak posledný týždeň začalal motor ťažko štartovať (pred tým nazhavil a na brnk chytil)teraz nazhaví a točí, točí, niekedy musím na 2x. A keď chytne. Tak sa mi zdá ze nejdu všetky valce. Až po chvíľke sa rozbehnú.
Za jazdy mi tiež zdochlo. Držal som ho v otáčkach 2500 a držím nohu na plyne a nič. Keď som ubral zdochol. A znovu ten ťažký štart. 15 km mi to spravilo 3x tak som ho odstavil doma.
Čo by s tým mohlo byt? Čerpadlo, trisky, vstreky..?

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#2 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od smolda »

Zaprvé žhavítka, neb ty dělají hodně při startech - obzvlášť pokud ti to po startu drká na méně válců a pak se teprve chytnou. Na 5. a 6. válci se mění docela špatně, vadí tam čerpadlo, takže se na to často sere a vymění se jen 4 přední. Já měl u sebe dokonce 3 různé typy - 4 nejnovější na předních 4 válcích, na 5. něco starého a na 6., kde je nejhorší přístup, nějakou totální historickou chudinku. Jak jsem dal nový tak velká změna.

Zadruhé bych šel primárně po přívodu nafty. Kdy jsi měnil naposled palivový filtr? V jakém stavu jsou hadice? Kolem vstřikovacího čerpadla, přívod pro čerpadlo od filtru, přepady mezi vstřiky, atp.

Taky můžeš mít polouklepaný chcípák - je to jediný drát, který je připojen na vstřik.čerpadlo, najdeš ho vlevo zhruba uprostřed při spodní části když se díváš na čerpadlo směrem od levého blatníku. Stalo se mi, že byl uasi už uklepaný a držel jen na izolaci a někdy to nechtělo startovat a někdy se to chytlo, zrovna podle toho jak vibrace zařídily kontakt.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#3 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Ďakujem pekne, za odpoveď tak dáko mam aj v pláne postupovať. Dnes som ho na 3x natocil a po 2m začalo pomaly zdochinat. Takže to vyzerá na niečo z palivom. Filter som menil pred rokom ako som ho kúpil. Ale bol par krát tankovať na neoverenéj pumpe takže môže byt. Vymením a ešte dám aj trochu aditiva. Aj keď som zvykol dávať premium naftu raz za mesiac.
Pekný deň

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#4 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od smolda »

Prémiová nafta je pro TIC házení perel sviním, ten motor sežere všechno včetně rostlinného oleje - ne že bych to zkoušel, ale tankuju všude možně jen ne na Shellkách a podobných prémiovkách a normálně jezdím :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#5 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Pravda, a keď dáš dlážku tak taky krásny kudol dymu vybehne z toho ze sa len tak obzerajú za tebou 🤣

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#6 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od smolda »

To se mi dělo dlouhou dobu a považoval jsem to za vlastnost neb D24 prostě hulí stejně jako hulí Transportery T4ky s pětiválci, avšak rozhřešení mého případu přišlo teprve nedávno - měl jsem povolený výfukový svody. Všiml jsem si toho úplnou náhodou když jsem "koukal do blba" do nastartovaného motoru. Po utažení všech šroubů to prakticky přestalo hulit, dřív jsem to viděl v zrcátku a teď prakticky nic - když to přišlápnu a svítí sluníčko, tak něco málo čoudu vidět je, ale dřív naopak nebylo vidět nic kromě dýmu :D

Takže hned jak budu mít zase další montážní okénko tak dám komplet nový těsnění svodů.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od Urvanej »

Hoši, D24, pokud je v kondici, tak teplý moc hulit nemusí. Rozhodně ne tak, že to je vidět v zrcátku pod 3000ot. Ale to už je záležitost svědomí každého, jak moc zakroutí tim šroubkem.
U starých motorů musí jít jiskra a palivo. U dýzlů jen palivo. Takže bych uvažoval uplně steně jako smolda. Ještě bych přidal dirku cestou od filtru k čerpadlu, kterou to saje vzduch místo paliva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#8 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Tesnenia som pozeral, všetko drží tesni ako má, dymi len keď je podtoceny, a keď predbieham tak podbijem z medzi plynom a stupim mu tak zadymí.
Este sa opýtam skúsenosti z vakuovou pumpou, jedným časom bolo od neho počuť klepanie také kov na kov, nie vždy. Potom som pár krát vytlačil brzdu a skončilo. Ale aj tak som vymenil vakuovu pumbu. Denne som sledoval co to robí, pretože keď som ju po jazde chytil bola horúca. Nakoniec aj odišla na konci to puklo a pružina ostala voľná. Dál som nazad starú a nerobí to už. Keď som si ich porovnal tak nová bola ako keby o 10-15mm dlhsia. Je to možné?

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od peter cz »

Dal si tam vakuovku z TDI, ta je delší.
K tomu startování - zkontroluj si rozvody a předvstřik.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#10 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od smolda »

Vývěvu jsem teď řešil taky, koupil jsem od SKV, kód produktu je 18SKV006 a šlape výborně. Stará neudejchala plně funkční zrepasované brzdy - když byly v přizadrhnutém stavu a ty pístky tudíž tolik nelezly, tak to stará vývěva zvládala, po repasi brzd nikoliv.

Nicméně vřele ti doporučuju pořádně prohlédnout každý díl, který chcee měnit a opsat si z něj číslo a podle něj pak hledat náhradu :-) pak se ti nestane, že koupíš jinej...

Mimochodem někdo někde psal, že jezdí na vývěvu pro pětiválec 2.5 z Transporteru T4 :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#11 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Diky za odpovede, čo píšete je možné. Menil som komplet brzdy. Cez leto mam v plane vybrať motor, a celkovo sa jej trochu viac povenovať. Tak vás ešte budem otravovať 🙂.
Ďakujem, pekný deň

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od Urvanej »

smolda: díky za SKV číslo, za dvojku luxusní cenovka, to už se asi vykašlu na pravidelnou rozborku a sborku á 20tkm, kdy byla potřeba vylejt a vyčistit. Což mi ale připomíná, že už se dlooouho neozvala, klepy klep :-)
Máš na ní najeto dost? Dřív platilo, že ve všem, kromě pierburgu, umíraly ventily a brzo odcházely.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#13 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od smolda »

urvanej: no zatím na ní najeto nemám, mám ji tam dva tejdny... :) něco vydrží určitě a pak se uvidí - každopádně za dvojku dobrá. Pierburg stojí čtyři a půl... případně by mě zajímaly experimenty s vývěvou z Transportera s 2.5tkou

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#14 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od peter cz »

Vývěvu z TDI je možné použít, ale musíš použít i váleček od vačky aby byla výsledná délka stejná jako origo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#15 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

Presne to ma napadlo, keď som to vybral a zbadal ten rozdiel. Ze hneď vytiahnem tycku a stočím ju na kratšie. Ale dal som nazad starú a už tak neklepoce. Ale keď to budem rozoberať tak sa na to pozriem. Inak filtre, hadičky vymenené. Aj tak niečo. Z otcom sme sa zhodli ze zrejme čerpadlo podľa veškerých zvukov...
Len pre info, riešenie na odparovak? Je to dosť nešťastne riešenie podľa mňa

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#16 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

zdravím,
Tak toto som vyriešil ,známi mi nastavil čerpadlo ,ja som vymenil žhaviče ,prefúkol,vymenil hadičky ,vyčistil som nádrž už to funguje ako sa patrí .STK za mnou ,emisie ,pohoda ,dymivosť pod polovicou toleranicie -1,42 / 3.0.
Brzdy všetko komplet nové ,resp ,opieskovane vymenené.
Kúpil som doplnkové mechy do zadných pružín+ kompresor dosť sadne pri 5 pasažieroch.

A zas som začal riešiť elektriku .Bo po technickej kontrole mi auto rovno pred ich bránou scíplo a ani ťuk ,vymlátilo baterku.
ale s týmto už bojujem cca rok .Tak uvidím rozobral som prístrojovku a zistil že keď buchnem do kablov kontrolky prebliknú . Tak myslím že zajazdy sa to uvolní neprebudí alternator .
Ak máte taku skúsenosť diky za rady.

pekný deň prajem

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od Urvanej »

Marku a které měchy a který kompresor si bral? Potřeboval bych variantu, protože řeším, zda nechat někde repasovat nivomaty, nebo koupit měchy a kompresor. Vozím se 745 celkem dost materiálu a občas mi to už ty niva nedají.
Zadek je stejný, tak bych se chtěl inspirovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#18 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od Vapik »

Nejsem teda pisatel, ale sem tam naposledy před dvěma týdny jsem dával měchy na Iveco daily. Používám sady kompresorů i měchů odsud:
https://www.drive-rite.cz/kompresor-kit-trend-jednookruhove-ovladani-a-mereni-obsahuje-hlidani-min-tlaku-p57859/
https://www.drive-rite.cz/vzduchove-perovani-iveco-daily-35s-2014-zadni-jednomontaz-p58713/
Pokud bych to dělal pro sebe tak bych si koupil jen měchy a zbytek postavil z běžně nakupovaných dílů.
Pokud by jsi to chtěl řešit klidně se mi ozvy.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 883
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#19 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od vityjan »

MarekSK píše: 21 lis 2023 11:46 zdravím,
Tak toto som vyriešil ,známi mi nastavil čerpadlo ,ja som vymenil žhaviče ,prefúkol,vymenil hadičky ,vyčistil som nádrž už to funguje ako sa patrí .STK za mnou ,emisie ,pohoda ,dymivosť pod polovicou toleranicie -1,42 / 3.0.
Brzdy všetko komplet nové ,resp ,opieskovane vymenené.
Kúpil som doplnkové mechy do zadných pružín+ kompresor dosť sadne pri 5 pasažieroch.

A zas som začal riešiť elektriku .Bo po technickej kontrole mi auto rovno pred ich bránou scíplo a ani ťuk ,vymlátilo baterku.
ale s týmto už bojujem cca rok .Tak uvidím rozobral som prístrojovku a zistil že keď buchnem do kablov kontrolky prebliknú . Tak myslím že zajazdy sa to uvolní neprebudí alternator .
Ak máte taku skúsenosť diky za rady.

pekný deň prajem

Pár let zpátky jsem řešil problém s dobíjením. Mě to nebudilo altík proto, že vzadu na tišťáku byla přerušená cesta (svítila kontrolka), přemostil jsem to na prase drátkem a jezdi to do dnes :D

IMG_20160906_181620.jpg
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

#20 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od MarekSK »

použil som taketo ,cenovo sa to da najsť ešte lacnejšie : https://auto.bazos.sk/inzerat/156563602/vzduchove-pruzenie-mechy-perovania.php

Nie je to na veľký zdvih ale na podporu strún a tlmiča .
kompresor jednoduchý na 12v čo som mal doma zatiaľ je to v štádiu skúšania. Uvidím čo to bude robiť
Neskôr by som chcel dopredu potihnuť tlakomer a niekde strčiť malú nadrž na podtlakovú trúbu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Ťažší štart, za jazdy zdochne, D24TiC

Příspěvek od Sergej »

vityjan píše: 21 lis 2023 13:28 Pár let zpátky jsem řešil problém s dobíjením. Mě to nebudilo altík proto, že vzadu na tišťáku byla přerušená cesta (svítila kontrolka), přemostil jsem to na prase drátkem a jezdi to do dnes :D
To je poistka, aby sa neznicila pristrojovka.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“