S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#26 S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od nebel »

Něco takového jsem onehdy řešil u 764. V TP byl B27E, v autě (a dle VINu správně) B28A. Mě tenkrát pomohl přes známé známých... autorizák, který vytáhl VIN a jeho rozbor přímo ze sxstému Volva a podepsal se pod to že v autě je to dobře a bordel v TP je od nějaké slepice na úřadě. Nicméně nevím nakolik to bylo legální, nakonec to uznali, bez toho jsem to nemohl protáhnout ani evidenčkou. Správně by to asi mělo jít přes import.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#27 S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Nosound89 »

Takže úspěšně vyřešeno :Bravo:

Nejprve jsem to řešil s Dekrou,
Příjemný pán, shodou okolností také volvista :)
Dotaz zněl- jaké jsou předepsané volnoběžné otáčky pro motor B6324S (179kW) pro MY11 viz VTP?
V systému měl 591 (takže stanice emisní kontroly by měly mít 540-640).
Druhá věc byl neúplný kód motoru ve VTP, dotaz zněl- kdo mohl udělat chybu? Jestli úřednice na úřadě při vypisování nového VTP, případně zastoupení Volva? Podotýkám, že se nejedná o žádný dovoz, vozidlo bylo kupováno v ČR my jsme hned druzí majitelé.
VTP se vypisuje dle ZTP čísla (naleznete vlevo nahoře na zadní straně VTP), přístup měl k několika databázím, v jedné byl opravdu uveden pouze B6324S, ve druhé B6324S(5). Předpokládám, že VTP se vypisoval buď podle první verze, případně podle druhé, ale raději nenapsali hodnotu ze závorky. co je ale směrodatné, tak hodnota kW, jenž je 179 a ta je pouze pro B6324S5.
Na dotaz- jak dostat do VTP celý kód B6324S5 mi odpověděl pouze jedinou možnost a to přes zastoupení Volva (čti- skoro nemožné).

Na STK byl problém, že pro S80 měli v systému pro motor 3,2 pouze variantu 625-725ot.
Muselo by se to měřit přes XC60, ale kdyby se v tom někdo šťoural, technik by měl problém.

Každopádně, nevím jestli to stihli upravit už v Dekře, nebo nějaká shoda náhod, ale večer si na Emisích aktualizovali SW a pro S80 s motorem 3,2 jim tam vyhodilo pro B6324S i hodnotu 179kW a volnoběžné otáčky 590+-50 tzn. 540-640, jenž tam ještě ráno nebyly.
Za dva roky už tedy v klidu :Yahoo!:
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#28 S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Tom0 »

Je ale smutný že stát tě nutí podstupovat emise a stk (nic proti tomu), ale měl by teda k tomu mít 100% správná data a ne aby majitel - uživatel si musel zjišťovat jak je to správně a dožadovat se napravení.
Já když to řešil na 206cc, tak jsem se skoro dostal do situace (moc už k tomu nechybělo), kdy mi servis nabídl že se pokusí diagnostikou zvýšit volnoběh o 100 otáček - ačkoli to bylo proti předpisu výrobce.
Naštěstí se to pak vyřešilo přes zastoupení Peugeot a změnou předpisů dekra.

Na 206cc jsem takto přišel na emisích o spojku kvůli volnoběžným otáčkám, na V70 zase pro změnu měřili s jiným typem motoru kvůli přeběhovým otáčkám...

Ty jsi třetí případ co znám že mají (měli) špatně.. a to není úplně málo. Je v tom bordel a jediný kdo s tím má problém je majitel.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#29 S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Nosound89 »

Asi tak, tohle mě na tom nejvíce se*e, řešit chyby za někoho jiného.
Vždy se něco vymyslí a aplikuje, nikdy to není, nebylo a nebude bez chyb, ale řešení případných chyb je stejně na majiteli vozidla.
Emisní stanice se řídí daty ze systému a zbytek je nezajímá.
Dekra, pokud nemá podklady, tak také nebude za majitele vozidla nic zjišťovat.
Co si neuděláš sám, to nemáš.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 S80II 3.2 MY11 nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Urvanej »

A neni to jen u volva... kdyby sem vlezl xSam, tak by mohl vyprávět, jak si přesně s tímto užil u fuckusa.
U S40 jsem měl rozmezí tušim 640-740 a auto tvrdošijně drželo 740, ale +-2 otáčky, takže to občas skočilo i nad limit.
Takže tech případů je fakt mraky a fascinuje mě, že se to nevychytalo za pár měsíců a táhne se to roky... To pak získá člověk pocit, že je sám na světě s tímhle autem a nikdo jinej s nim na technickou nejezdí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“