Velmi tvrdý podvozek

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo XC70 (08-) / D5244T4 / TF-80SC AWD

#1 Velmi tvrdý podvozek

Příspěvek od pachja »

Ahoj,

Třeba někdo poradí. Zabývám se s tím už skoro rok a už mi opravdu došly všechny nápady.

Jakékoliv přejetí přes sebemenší nerovnosti na silnici způsobí nepříjemné rány do podvozku, stačí přejet klidně i záplaty nebo spoje, mezi novým a starým asfaltem a to velmi znepříjemňuje veškerý pocit z jízdy.. Na podvozku nic neklepe, kontrolováno několikrát servisem.
Nesmím zapomenout ještě zmínit že vůz má aktivní podvozek (Four-C).


Pokusím to popsat co nejlépe, třeba se něco z toho bude hodit, jako vodítko k nějakému řešení.

Začalo to poměrně běžnou závadou - závada na RR zadním senzoru polohy karoserie (koroze šroubku způsobila prasknutí plastové části senzoru a tím vniknutí vody dovnitř).
Sehnal jsem použitý senzor na ebay a namontoval zpět, poté jsem zjistil, že tím to ještě nekončí a je třeba celý systém zkalibrovat pomocí diagnostiky. Objednal jsem si tedy čínský klon dice, nainstaloval vidu a pokusil se o kalibraci. Vše se zdálo být v pořádku, dokud jsem nevyjel na projížďku. Najednou byl podvozek velmi tuhý, což ovšem trvá bohužel do dnes. Přepínání mezi režimy podvozku nemá téměř žádný vliv. Stejně se chová na Komfort, tak i na Advanced. A aby to nebylo tak jednoduché, tak auto ani nehlásí žádné chyby.
Začal jsem tedy spekulovat, co s tím, ale žádný výsledek se doposud nedostavil. Zkusil jsem:
1. Opětovnou kalibraci
2. Vyjmutí pojistky Four-c (k memu překvapení žadny rozdíl, pořád stejně tvrdé)
3. Kontrola kabeláže senzorů
4. Autorizovaný servis Volvo se pokusil o update software SUM a potvrdil, že se hodnoty napětí na tlumičich téměř nemění
5. Výmena předních tlumičů a pružin (doporučil servis T6R)
6. Výmena pneu
7. Výměna SUM jednotky

Vše výse popsané nepomohlo a už i autorizovaný servis nemá zájem se s tím zabývat.

Ještě zmíním že jsem našel dvě nesrovnalosti, které mi pořád vrtají hlavou. Během kalibrace se z nějakého důvodu nehýbou xenony. Na zahraničních fórech jsem se dočetl, že se mají během kalibrace Four-c kalibrovat stejně, jako při startu. Pak je tu ještě další věc; ve vidě jsem zjistil že přední senzory akcelerace ukazují oba 3V, ale podle dokumentace , když stojí auto na rovném povrchu, mají ukazovat okolo 2V. Zkusil jsem si tedy objednat oba přední senzory z ebay, ale ukazovali stejně, tak si říkám že jsou možná taky vádné, objednal jsem tedy z Polska, zase to samé.., všechny ukazují 3V, i když je zapojím na 5V zdroj mimo auto (polohu senzorů jsem dodržel).
Prosel jsem celý internet, ale bohužel jsem nenašel nikoho se stejným nebo podobným problém.

Nevíte prosím někdo, čím by to mohlo být? Co ještě zkusit udělat? Nebo, neznáte někoho šikovného kdo by měl zájem se s tím zabývat? Ideálně v rámci ČR 😉Budu Vám vděčný za každý návrh/radu. Už jsem kvůli tomu utratil spoustu peněz a stalo mě to hodně času a výsledek je stále nula😒.
Mnohokrát Vám děkuji za pomoc.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Velmi tvrdý podvozek

Příspěvek od Urvanej »

Nedal si to čidlo výšky obráceně? Tohle vypadá, že to celý se způsobilo tou jedinou výměnou. Kolik by stála sada senzorů z AV dílů?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo XC70 (08-) / D5244T4 / TF-80SC AWD

#3 Velmi tvrdý podvozek

Příspěvek od pachja »

Taky mě to napadlo, ale měl jsem hodnoty blízko požadovaných 2,5 V, takže jsem to víc neřešil. Večer to zkusím otočit a dám vědět. AV díly tento senzor zrovna neměli, proto jsem ho kupoval z ebay. Nakonec jsem ale zjistil, že nejvýhodněji se dají tyto podobné dily koupit z Allegra a nechat si je přeposlat do ČR. Třeba úplně stejný SUM modul jsem tam koupil cca za 500,- Moc díky za tip👍

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo XC70 (08-) / D5244T4 / TF-80SC AWD

#4 Velmi tvrdý podvozek

Příspěvek od pachja »

Tak vypadá to, že mám senzory namontovány správně. Pokoušel jsem se znovu o kalibraci a pořád nic. Kalibrace proběhne úspěšně, ale žádný rozdíl v jízdě a xenony se pořád nehýbou. Začínám se domnívat, jestli nemám nějaký problém s CEM. Mám doma stejný CEM z Polska, taže ho asi nechám naklonovat a uvidíme..
IMG_20221015_102150.jpg
IMG_20221015_160551.jpg
IMG_20221015_160654.jpg
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“