Všeobecně výměna oleje

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1980
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

martinopel píše::lol: :lol: :lol: Kdybych to někomu vyprávěl,tak neuvěří. :lol: :lol: :lol:
Máš pravdu stálé zpochybňování snad všude kde je doporučíš.
BG jsem použil ve všech autech i v těch co tu nemám v podpisu a žádný problém od použití jsem najel mnoho tisíc km a v poho .
Jen gufera začali pouštět a ty jsem vyměnil a je pokoj a spokojenej.
A debatovat s takovým člověkem nemá cenu.
Stejně si něco vždy najde.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

GDPR_user

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

Petr.Chrpa píše:
martinopel píše::lol: :lol: :lol: Kdybych to někomu vyprávěl,tak neuvěří. :lol: :lol: :lol:
Máš pravdu stálé zpochybňování snad všude kde je doporučíš.
BG jsem použil ve všech autech i v těch co tu nemám v podpisu a žádný problém od použití jsem najel mnoho tisíc km a v poho .
Jen gufera začali pouštět a ty jsem vyměnil a je pokoj a spokojenej.
A debatovat s takovým člověkem nemá cenu.
Stejně si něco vždy najde.
Petře,s gufery máme naprosto stejnou zkušenost.Ono když pak gufera vytáhneš,jsou ztvrdlé a zarostlé karbonem.Máme zkušenost,že auta jezdící na Mobil1 mají i po 600000km gufera stejně pružná.Vysvětluji si to,že degradovaný olej způsobuje nanášení karbonu a následné ztvrdnutí gufer.Karbon lehce utěsňuje ale po rozpuštění karbonu dojde k průsakům oleje.Setkali jsme se dokonce i s vypadnutím zátky na D5,ale zde k tomu dochází i bez použití čističemtakže je otázkou,zda-li tento má na uvolnění zátky zásadní vliv.

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1980
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

S těma guferama vždy počítám,že budu měnit u každého auta a ztvrdlé jsou pěkně i na ventilech ono každé má okolo 300000km a jedno 420000 a samo,že dávám Mobil a jsem spokojenej .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Z.Paul
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: V50

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Z.Paul »

Mám otázky, budu rád, když dostanu relevantní odpovědi (martinopel??), takže:
- v lednu jsem měnil olej i olejový filtr - bylo to po koupi auta, nevím co tam bylo předtím (vyteklo černá hmota - řídké akorát, žádné cucky), já tam nalil Starline 5W30 fluence premium fully synthetic (dostal jsem na doporučení v servisu - prý se se Starline v olejích dost zlepšil a specifikace byla ještě lepší než je předepsáno)
- na doporučení od martinopel a Ekkyho zde na foru jsem zakoupil BG sadu na vyčištění
- od výměny oleje jsem nalil cca 4.000 km a plánuju brzo měnit, právě abych co nejdřív vyčistil motor (že přijdu o 4000km starý olej mě neštve)
- a teď mé otázky:
a) nevadí motoru, že dvakrát při dvou výměnách oleje za sebou změním výrobce oleje?
b) nejvíc uvažuji nad Mobil1, a teď jaký?
- Mobil 1 ESP Formula 5W-30
- MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE 5W-30
- MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
- nebo nějaký jiný?

Díky moc :friends:
_________________
V50 1.6D man., 6/2007, Momentum

GDPR_user

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

Z.Paul píše:Mám otázky, budu rád, když dostanu relevantní odpovědi (martinopel??), takže:
- v lednu jsem měnil olej i olejový filtr - bylo to po koupi auta, nevím co tam bylo předtím (vyteklo černá hmota - řídké akorát, žádné cucky), já tam nalil Starline 5W30 fluence premium fully synthetic (dostal jsem na doporučení v servisu - prý se se Starline v olejích dost zlepšil a specifikace byla ještě lepší než je předepsáno)
- na doporučení od martinopel a Ekkyho zde na foru jsem zakoupil BG sadu na vyčištění
- od výměny oleje jsem nalil cca 4.000 km a plánuju brzo měnit, právě abych co nejdřív vyčistil motor (že přijdu o 4000km starý olej mě neštve)
- a teď mé otázky:
a) nevadí motoru, že dvakrát při dvou výměnách oleje za sebou změním výrobce oleje?
b) nejvíc uvažuji nad Mobil1, a teď jaký?
- Mobil 1 ESP Formula 5W-30
- MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE 5W-30
- MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
- nebo nějaký jiný?

Díky moc :friends:
Ahoj,pokud měníš olej po 4000km určitě chybu neuděláš a nic se neděje,že oleje vystřídáš.Osoně jsem toho názoru,že Starline je kvalitnější,než Castrol,některé jazyky hovoří o tom,že Starline je v podstatě Mogul.
K druhé otázce při výběru oleje,osobně doporučuji jak jinak než Mobil 1 5W50 peak life.Nesplňuje sice normu pro auta s DPF,ale máme odzkoušeno,že s tím problém není.Naopak máme auta s DPF jezdící na Mobil1 5W50 které mají na tomto oleji najeto přes 200000km a naprosto bez problému,naopak většina aut s problémy s DPF jezdila na Castrol.

Z.Paul
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: V50

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Z.Paul »

martinopel píše: Ahoj,pokud měníš olej po 4000km určitě chybu neuděláš a nic se neděje,že oleje vystřídáš.Osoně jsem toho názoru,že Starline je kvalitnější,než Castrol,některé jazyky hovoří o tom,že Starline je v podstatě Mogul.
K druhé otázce při výběru oleje,osobně doporučuji jak jinak než Mobil 1 5W50 peak life.Nesplňuje sice normu pro auta s DPF,ale máme odzkoušeno,že s tím problém není.Naopak máme auta s DPF jezdící na Mobil1 5W50 které mají na tomto oleji najeto přes 200000km a naprosto bez problému,naopak většina aut s problémy s DPF jezdila na Castrol.
Díky moc, poslechnu a objednám. Věřím, že bude vše fungovat jak má :)
_________________
V50 1.6D man., 6/2007, Momentum

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1959
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Sarkasmic »

Ad starline-starline je přeobalovaný paramo-takže normální olej
Ad DPF a PD-konkrétně tyhle auta-tam je to dost relativní,nejdúležitější snad je vysrat na long life a měnit max po 15ti... A třeba francouzský auta maj fap dost nachylnej na cokoliv a tam bych to nezkoušel,jestli to olej nepokazí... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12490
Registrován: 12 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Urvanej »

S tim DPF a popílkovym olejem je to jak s lidma a kouřenim. Někdo hulí 40 denně a dožije se 90ti, někdy si jeden v životě nezapálí a umře hnedka po porodu.
Všichni ví, že kouření škodí zdraví a nejen proto, že to je na každý krabičce napsaný.
Bohužel jsem nikdy neměl v ruce DPF, co by mělo víc jak 150tkm a bylo v pořádku, abych tomu mohl věřit. Na druhou stranu mi jich prošlo rukama jen cca 10 a byly testovaný za, pro filtr ideálních, podmínek. Jo a žádnej nebyl ucpanej popílkem, ale byly dycky spečený propečený zapečený upečený kanálky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jamie.thomas
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: V40 1.9 DI

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od jamie.thomas »

Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 998
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od old.fashioned »

jamie.thomas píše:Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=31734
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Solniak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Solniak »

jamie.thomas píše:Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.
Jsou na to 4-hranné nástavce na ořech na golu. Homolka železářství v Raudnitz snad má. Jinak občas přesně pasuje gola bez nasazeného ořechu (jen gola s 4-hranem). David
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

jamie.thomas
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: V40 1.9 DI

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od jamie.thomas »

old.fashioned píše:
jamie.thomas píše:Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=31734
V tom topicu co píšeš se řeší povolení olejového filtru. Tak daleko jsem se zatím nedostal a s tím si snad nějak poradím. Ale četl jsem všechny posty a asi jsem slepej, ale není tam nikde ani zmínka o šroubu výpusti oleje ani o tom, co pasuje na jeho povolení.

jamie.thomas
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: V40 1.9 DI

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od jamie.thomas »

Solniak píše:
jamie.thomas píše:Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.
Jsou na to 4-hranné nástavce na ořech na golu. Homolka železářství v Raudnitz snad má. Jinak občas přesně pasuje gola bez nasazeného ořechu (jen gola s 4-hranem). David
To mě taky napadlo, tak jsem to zkoušel, ale vzhledem k tomu, že je to něco mezi těmi dvěma nejmenšími velikostmi ráčen, tak to asi v tomhle případě nebude existovat. Zkusím tedy pohledat jak píšeš.

Solniak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Solniak »

Prosím tě, napiš mi SZ, mám ty klíče doma, ale přivezl bych ti je až zítra stačí to?
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Solniak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Solniak »

tohle potřebuješ: http://www.mojedilna.cz/Klice-na-vypustne-srouby-olejovych-van-17-ks-d356.htm , já mam asi 4 velikosti jen.. zkust toho Homolku nepříjemnýho :D
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 998
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od old.fashioned »

jamie.thomas píše:
V tom topicu co píšeš se řeší povolení olejového filtru. Tak daleko jsem se zatím nedostal a s tím si snad nějak poradím. Ale četl jsem všechny posty a asi jsem slepej, ale není tam nikde ani zmínka o šroubu výpusti oleje ani o tom, co pasuje na jeho povolení.
jo sorry čtu moc rychle a ne všechno
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Toirtap
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Toirtap »

Ahoj, už se tu kdosi ptal, ale bez reakce. Co Japonsky olej Eneos? Poslední dobou o něm je slyšet víc a víc. Díky za názory.
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1359
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od yebat »

jamie.thomas píše:Doufám, že to není OT, ale nevěděl by někdo, čím se dá u V40 1.9DI povolit šroub výpusti motorového oleje? Oproti všem ostatním modelům a motorizacím zde není normální šroub, ale je tam něco jako imbus, ale řekl bych, že je to spíše čtyřhran, ale vyzkoušel jsem všechno co jsem našel a nic tam prostě nepasuje.

Díky za radu.
na renaultu 19 co jsem měl tam pasoval čtyřhran od kliky dveří... :)

s volvem jezdim ke kámošovi do servisu, takže nevim, ale mohlo by to bejt stejný...
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, 307 1,6 hdi 66kW
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od kwiko »

ano, je to rovnake, ale odporucam si kupit nadstavec, klucka je dost makka a moze sa to cele ozuzlat. A nova origo med-guma podlozka je zaklad spokojnosti.

MIKE60
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Strakonice
Vůz: XC60

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od MIKE60 »

Chci se zeptat ohledně výměny oleje u motoru 3.2 benzín. Předchozí majitel dával Helix Ultra A5/B5 0W-30, můžu místo 0W-30 dát Helix Ultra 5W-30 se stejnou specifikací A5/B5 ?

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3812
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Deshi »

Pánové, rád bych se zeptal, jaký zde panuje názor obecně na oleje Texaco....
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2186
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: East Bohemia
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Zajsoft »

Deshi píše:Pánové, rád bych se zeptal, jaký zde panuje názor obecně na oleje Texaco....
No aktualne ho mam v aute a zatim jezdi :-D Hadam Ultra 5W30 nebo Ultra 5W40...
Ale az budu delat olej, tak planuju prejit na Mobil1 neni o moc drazsi, ono jestli dat za olej 700 nebo 900, ze...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3812
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Deshi »

Já jen, že můj mechoš je používá a říká, že by měli být dostatečně kvalitní na to, aby se i v motoru rozpouštěli různé nečistoty. Do V40 už mi ho cca 4 roky dává....
Každopádně mě to napadlo se na to zeptat...
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od kwiko »

Ono texaco ci mobil ja tym americanom s ich pristupom k vyvoju moc neverim :wink:
Ale oba oleje funguju takze ziadna panika...

Petr164
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.3 T5 01'
Bydliště: Praha

Všeobecně výměna oleje

Příspěvek od Petr164 »

Zaznamenal jsem tu zmatek v interpretaci značení olejů: První číslo udává viskozitu (hustotu), druhé pak teplotní toleranci. Takže pokud originál doporučuje např. 0w30 pro chladné severské podnebí, pro nás je lépe 0w40 a pro olítané motory pak 5w40. Ti s cihlou na plynu pak musí volit teplotní toleranci 50-60. Jinak výrobci olejů sice dodržují APi a ASEA normy (dle dat od výrobců vozů), ale mohou se lišit jak kvalitou a vlastnostmi základového oleje, z něhož ten svůj vyrábějí, tak způsobem aditivace a množstvím jejích efektů (čištění, zachování mazivosti, zlepšení mazivosti...). U API i ASEA norem je dobré brát oleje s těmi nejnovějšími normami (vyhovuje starým, ale překračuje je kvalitativně). Jediné, co je nutné dodržovat, je základní volba dle originálu (syntetika, polosyntetika, minerál), dále minimální API (ASEA) specifikaci a viskozní a tepelnou specifikaci dle provozních a klimatických podmínek. Pro fajnovky tu mám tip na Millers Oils, strýček Google poradí. Jinak pár informací ke značkám: Q8 používá výtečný kuvajtský základový olej a nemusí tolik aditivovat; PetroCanada má specifickou technologii čištění základového oleje z domácí těžby v Albertě; Shell má největší laboratoř na výzkum triboidních vlastností svých olejů ve světě; US oleje obecně zpravidla těží z lehké americké ropy a přirozeně čistého základového oleje, ketrý je ale více aditivován. Tolik jako info vhodné volbě při výměnách oleje.
_________________
Volvo S60 2.3 T5 2001'
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997'
Alfa Romeo 146 2.0TS TI 1999
Long life with long life Volvo. Alfa makes you smiling. Drive the best you are, gentlemen!

Zpět na „Jak co opravit???“