Všeobecně výměna oleje
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Ford Mondeo combi 2,5T 2007
Všeobecně výměna oleje
No černo tam nemám ani teď ale tak můžu to zkusit tam dát jinej, jak říkám lihu a jezdím bez problémů.
A spíš jsem myslel jestli se to nějak projevý na spotřebě a podobných věcech
A spíš jsem myslel jestli se to nějak projevý na spotřebě a podobných věcech
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
Všeobecně výměna oleje
Pokud ti to nežere olej, tak s klidem dávej 5w-30. Spotřeba paliva bude nižší než s 5w-50. Pokud hodláš auto provozovat v zemích kde je často teplota nad 30 stupňů, dej 5w-40.
_________________
Volvo S60 2.4i 125kW, 2001
Volvo S60 2.4i 125kW, 2001
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Ford Mondeo combi 2,5T 2007
Všeobecně výměna oleje
No naše teploty se k tomu začínají přibližovat tak nad tím asi popřemýšlím dát 5w40...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13005
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Všeobecně výměna oleje
A pokud jezdíš často "pilu" tak dej v klidu 5w50, turbo bude rádo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12493
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Všeobecně výměna oleje
Důležitější, jak píše raolsa, je, jaký má olej další vlastnosti, než že splňuje jen viskozitní specifikaci dle SAE. Ta bývá velmi často ten nejmenší problém a přesto se lidi řídí většinou jen a pouze tímto.
Víc je potřeba dávat bacha na normy ACEA a případně přímo normy výrobců a vědět, jak ten olej používat. Např. nemá cenu se snažit lejt long life olej, když měnim jednou za rok po 15tkm, atd.
Pokud nejsi závodník, co z motoru ždíme za každou cenu i poslední zbytky výkonu, tak tvé potřeby hravě pokreje mobil 1 5W30, pokud mu dáváš občas napít, tak 5W50 je tvuj favorit. Já leju do D5 bez DPF mobil 5W50, jinak do starejch krabic dávám 10W40 mogul extreme, ale sem tu asi jedinej. Nicméně žádný auto nenese, i když na něm mam 100tkm, známky opotřebení.
Víc je potřeba dávat bacha na normy ACEA a případně přímo normy výrobců a vědět, jak ten olej používat. Např. nemá cenu se snažit lejt long life olej, když měnim jednou za rok po 15tkm, atd.
Pokud nejsi závodník, co z motoru ždíme za každou cenu i poslední zbytky výkonu, tak tvé potřeby hravě pokreje mobil 1 5W30, pokud mu dáváš občas napít, tak 5W50 je tvuj favorit. Já leju do D5 bez DPF mobil 5W50, jinak do starejch krabic dávám 10W40 mogul extreme, ale sem tu asi jedinej. Nicméně žádný auto nenese, i když na něm mam 100tkm, známky opotřebení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Ford Mondeo combi 2,5T 2007
Všeobecně výměna oleje
No já jezdím normálně jednou za rok si zajedu na nějaký slalom s naším FORD clubem. jsem více méně normální řidič a využívám standartně tak první půlku otáčkoměru do extrémů se ženu víceméně tak v 5% za celého ročního nájezdu mezi výměnou oleje. jezdím na něm zatím 3 roky a cca40000km a zatím si nestěžoval. dolívám max 0,8l někdy ani to ne. Nevím proč mě napadlo to zrovna teď začít řešit 

-
Offline
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Všeobecně výměna oleje
ja jsem obrousil redukci z 1/2 na 3/8 a vyrobil si na 40tku toto:yebat píše:Takže pokračování...
Obětoval jsem ořech desítku, natrvdro jsem do něj natlouk ten čtyřhran, zaříznul ho, aby nebyl zbytečně dlouhej.
a výsledek viz fotka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 101
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
Všeobecně výměna oleje
Mám hloupý dotaz. Dle nějakého manuálu jsem vyčetl, že do motoru D5252T by se měl lít olej 5w40. Jenže předchozí majitel pravidelně používal 10w40. A mě jde o to, zda mám přejít na 5w40, nebo pokračovat v 10w40. Kdesi jsem četl nějaký článek o tom, že když se používá minerální a přejde se na syntetiku, tak ta syntetika rozpustí nějaké minerální usazeniny v motoru a ty ho zadřou.
Já osobně bych tam nalil 10w40 a měnil častěji, než je předepsaný interval, ale možná na to jdu špatně.
Já osobně bych tam nalil 10w40 a měnil častěji, než je předepsaný interval, ale možná na to jdu špatně.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Všeobecně výměna oleje
10W40 je na TDI v pohode, preto kľudne v tom pokračuj. Používam ale 5W50.
-
Offline
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
Všeobecně výměna oleje
Taky jsem dával léta do tohoto motoru 10W40
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: jihlava
- Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Všeobecně výměna oleje
panove mam takovej blbej dotaz, v motoru mam olej od martina 5w50, mel jsem něco na dolejvani ale už mi došla, mužu dáhdy dolejvat (mam ve sklepe ještě litr kastrolu 5w30 a5/b5 z minulého roku) zminenej kastrol do motoru?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
-
Offline
- Příspěvky: 1199
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Písek
- Vůz: 965
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 3854
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Všeobecně výměna oleje
Určitě bych to nemíchal.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od VolvoCesky Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od VolvoCesky Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: jihlava
- Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Všeobecně výměna oleje
ok, a tohle by se mohlo? http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L díky
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
-
Offline
- Příspěvky: 1199
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Písek
- Vůz: 965
Všeobecně výměna oleje
5w30 je longlife olej. pokud budeš měnit olej smysluplně, tak dej rozumnější, třeba 5w40 nebo těch 5w50. jen si myslím, že by to asi chtělo něco, co splňuje aceu c3, předpokládám, že máš dpf
_________________
960 s orlojem, MY'93
960 s orlojem, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: jihlava
- Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Všeobecně výměna oleje
jii) dpf mam, všek ten olej z toho odkazu je vhodnej pro dpf , a je tam to c3 , a5b5
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
-
Offline
- Příspěvky: 1199
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Písek
- Vůz: 965
Všeobecně výměna oleje
to bylo spíš k tomu castrolu a mobilu 5w50
_________________
960 s orlojem, MY'93
960 s orlojem, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10155
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Všeobecně výměna oleje
Tento používám do D5paiu píše:ok, a tohle by se mohlo? http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Všeobecně výměna oleje
Pokud ti to žere 5W50 tak 5W30 to bude žrát podstatně vícepaiu píše:ok, a tohle by se mohlo? http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L díky
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: jihlava
- Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Všeobecně výměna oleje
tak že vhodnej pro dpf je.hajnej píše:Tento používám do D5paiu píše:ok, a tohle by se mohlo? http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L díky
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 380000 km
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Všeobecně výměna oleje
Podle mne Mobil 1 ESP 5w-30 nema normu A5/B5. Je potreba se divat na normy k vyrobci oleje. Kdyz jsem laboroval s oleji ja, tak jsem nekde na netu nasel hooodne starej TL tohoto oleje, kde byla tato norma uvedena, ale to jiz podle poslednich specifikaci ACEA neni, A5/B5 ma HTHS max 3.5paiu píše:jii) dpf mam, všek ten olej z toho odkazu je vhodnej pro dpf , a je tam to c3 , a5b5
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10155
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Všeobecně výměna oleje
C3 je víc (lepší) než A5/B5shalibaba píše:Podle mne Mobil 1 ESP 5w-30 nema normu A5/B5. Je potreba se divat na normy k vyrobci oleje. Kdyz jsem laboroval s oleji ja, tak jsem nekde na netu nasel hooodne starej TL tohoto oleje, kde byla tato norma uvedena, ale to jiz podle poslednich specifikaci ACEA neni, A5/B5 ma HTHS max 3.5paiu píše:jii) dpf mam, všek ten olej z toho odkazu je vhodnej pro dpf , a je tam to c3 , a5b5
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12493
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Všeobecně výměna oleje
Jak na co, já bych si C3 do auta nenalil, pokud bych nemusel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1199
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Písek
- Vůz: 965
Všeobecně výměna oleje
zdržel bych se formulace "lepší" u c3. také jsem si myslel, že c3-10 je už v pohodě, ale není, stále ty oleje hůř díky tomu mažou. ale co do specifikace by mělo stačit c3, protože a5/b5 je stejný jako nižší specifikace, jen hths je těch maximálně 3,5, jak napsal shalibaba, ale c3 má to samý, jen je tam ta vhodnost pro dpf... je ale tedy otázkou, proč nemá a5/b5 

_________________
960 s orlojem, MY'93
960 s orlojem, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Všeobecně výměna oleje
nemá A5/B5 pravděpodobně kvůli TBNku. A5/B5 více nebo rovno než 8, C3 mívají tak kolem 6 max - dedukuji kvůi sníženímu obsahu pevných prvků? (síra apod?)
Hlavně MOBIL 1 ESP 5W-30 má HTHS 3,58, což je o 0,08 více než povoluje norma A5/B5
, ale teď koukám i norma C3, tak už nevim.
Podle mne se nejvíc normě A5/B5 přibližuje MOBIL 1 ESP 0W-30 - dneska jsem ho do motoru nalil za původní MOBIL 1 0W-30 FE a motor je, alespoň si myslím, tišší, než když jsem tam zjara nalil tu FE. HTHS u tohoto ESP je 3,50, což je 0,50 vyšší, síry má polovinu co FE, tak si myslím, že poslouží mému motoru lépe. Oleje si na 9t. km motor bere necelou decku, takže asi v normě
Hlavně MOBIL 1 ESP 5W-30 má HTHS 3,58, což je o 0,08 více než povoluje norma A5/B5

Podle mne se nejvíc normě A5/B5 přibližuje MOBIL 1 ESP 0W-30 - dneska jsem ho do motoru nalil za původní MOBIL 1 0W-30 FE a motor je, alespoň si myslím, tišší, než když jsem tam zjara nalil tu FE. HTHS u tohoto ESP je 3,50, což je 0,50 vyšší, síry má polovinu co FE, tak si myslím, že poslouží mému motoru lépe. Oleje si na 9t. km motor bere necelou decku, takže asi v normě

Naposledy upravil(a) shalibaba dne 19 pro 2017 20:29, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Macek2