Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#26 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Vapik »

Ideálně postupovat podle původního elektroschematu za předpokladu, že budeš mít to původní bílé rené na výměnu. Když si každý kabel nějak označíš/nafotiš než ho odstrihneš tak to vždycky můžeš vrátit do stavu jak to máš teď.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#27 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Hnědočerný drát a černý drát vedou do jednotky a jsou propojeny spojkami s jedním kablikem od relatka. To je pak napojeno na hnědý drát, který vede nahoru do kabelového svazku. Tož v tomto se vyznat,jak to ma být správně..
Přílohy
image%3A31959.jpeg
image%3A31959.jpeg (106.23 KiB) Zobrazeno 1267 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#28 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

:ryba:
Vapik píše: 26 kvě 2022 21:01 Ideálně postupovat podle původního elektroschematu za předpokladu, že budeš mít to původní bílé rené na výměnu. Když si každý kabel nějak označíš/nafotiš než ho odstrihneš tak to vždycky můžeš vrátit do stavu jak to máš teď.
bílé relé mam z druhého a objednal jsem ve Skandiyxu ještě jedno. Ale nemůžu na internetu najít ty barvy drátů, které jsou od čeho a kam mají vést.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2127
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#29 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od peter cz »

Pokud vidím dobře tak je vše připojeno na "zlodějky", tak bych prostě zkusil odpojit kabely z toho černého relé a uvidíš. Když to bude bez něj fungovat, tak odpojit zlodějky z origo kabelů, zaizolovat, hotovo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#30 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Teď jsem zkusil odpojit to pridelavane relé a auto normálně nastartovalo. Bohužel čerpadlo stále jede pořád po zapnutí klíčku.

Nelíbí se mi připojení těch drátů ,co vedou z řídící jednotky. Hnědočerný a černý vede z jednotky a do svazku vede hnědý. Hnědočerný s černým jsou propojené s hnědým. Musím asi oddělat konektor a zjistit,co to je ta dráty. Podle barev jsem to nikde nenašel na internetu.
Přílohy
IMG_20220529_121833_6.jpg
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#31 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

V konektoru do řídící jednotky je propojen zelený drát (pin 24) s hnědým (pin 5).

černý drát je pin 19
hnědočerný drát je pin 29
Přílohy
image%3A32178.jpeg
IMG_20220529_123325_6.jpg
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#32 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak to připojené relé s čerpadlem nesouvisí. Dnes jsem oddělal skříňku s pojistkami a relátkama, abych se podíval, kam vede černý drát připojený u pojistek na kostru.
A zjistil jsem, že vede do žluto-černého drátu, který vede od relé čerpadla - viz obrázky.

Že by toto mohlo způsobovat ty občasné problémy a chyby - ECU (1-4-4) a váha vzduchu (1-2-1)? Tyto chyby se objevily totiž vždycky současně. A váha vzduchu je v pořádku. Tu jsem testoval i na B234F a funguje dobře narozdíl od náhrad...

obrazek.png
Přílohy
IMG_20220530_160554_6.jpg
image3A32960.jpg
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#33 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Ykka »

Ten žluto-černý spíná ukostřením přívod napájení do jednotky motoru a do váhy. Takhle když je to ukostřené napřímo, tak to je zřejmě napájené stále.
Postupoval bych tak, že bych zkoušel postupně odpojovat ty dodělávané spoje a zároveň sledoval funkci, tím by ses dopracoval k příčině. Uvidíš, jestli ještě něco vyčteš z těch mých schémat.
Když ty rychlospojky odjistíš a rozevřeš, tak jdou dráty vytáhnout, aniž bys musel něco stříhat, ale na to už jsi asi přišel.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#34 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem myslel, že to už bylo vyřešeno a posledně to startovalo x krát po sobě bez problémů. Dnes jsem po delší době chtěl auto nastartovat a opět to točí a nic..
Zkoušel jsem vyblikat kódy, ale kontrolka pouze svítí nepřetržitě červeně po zasunutí kolíku. Zase to budu muset rozdělat, ale nevím, kde začít.
Kolega chtěl právě půjčit auto na týden, protože má ještě svoje auto v opravě, tak jsem to chtěl ověřit, že je vše v pořádku a bohužel. :-(
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#35 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Ykka »

Je to záhada, na tohle je podle mě nejlepší oldschool diagnostika, ve chvíli, kdy to nechytá, tak zjistit jestli tam jde palivo a jestli to dává jiskru. Je to ta verze se dvěma čerpadlama, nemám vyzkoušené, jak se to chová, když se jedno z nich zastaví. Ale pokud píšeš, že nejde vyblikávání, tak to by vypadalo spíš na něco elektronického. Když to nemá imobilizér, tak by šla teoreticky zkusit přehodit jiná jednotka.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#36 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vzhledem k těch chybám: ECU (1-4-4) a váha vzduchu (1-2-1), které se vyskytovaly minule, když to zlobilo - ale alespoň jsem to po mnoha pokusech nastartoval, tak bych to viděl na problém někde v elektrice.
Že jsem si já blbec nevyfotil tu řídící jednotku, když jsem to měl rozdělané - nebo nezapsal číslo.. aspoň bych se mohl podívat na internetu po jiné. Ale zase to kupovat a třeba to v ní nebude? To je riziko.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#37 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem udělal další pokus o nastartování, kdy jsem přidával plyn a podařilo se to na chvíli nastartovat, ale za chvíli motor zhasnul. Nechal jsem tedy zapnutý klíček a zkusil vyblikat kódy - opět 1-4-4, po zasunutí do druhé zdířky dioda svítíla opět pořád a slyšel jsem zase takové praskání, cvakání od motoru .. To se dělo několikrát po sobě.. jakmile praskání na chvíli ustalo, tak jsem zkusil zase zasunout kolík a už dioda nesvítila.. zkusil jsem vyblikat kódy a bylo tam 1-1-1. Pak jsem zkusil nastartovat a nastartoval jsem bez problémů.. Tak teď nevím, jestli je to v té řídící jednotce nebo někde v kabeláži. Kdyby byla jednotka špatná, tak je možné, že by chvíli fungovala a chvíli zase zlobila?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#38 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jednotka, která tam je má číslo VOLVO 3531657 BOSCH 0280000595.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#39 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Má někdo stejnou řídící jednotku na vyzkoušení? Nenapadá mě,jak to jinak vyzkoušet. Někde jsem tu dříve četl,ze to někdo na fóru umí případně opravit. Akorát to nemůžu najít.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“