(vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#1 (vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od Casso »

Jedu takhle s rodinkou na dovolenou s S70 první řady (1997) na Šumavu mi najednou začlo klepat levé přední kolo. Nechal jsem s tím popojet ženu a bylo vidět, že se kolo trochu vychyluje ze svislé osy a "vakluje" ze strany na stranu. Ještě jsem pár kilometrů pomalu dokodrcal na Kvildu, ale dál už to nemá smysl pokoušet. Během jízdy se měnilo klepání kola v závislosti na rychlosti, podle toho, zda jsem trochu přidával plyn nebo brzdil - za každé okolnosti se to chovalo trochu jinak.

Dotazy tedy jsou:
1, Co by mi tam podle popisu asi tak mohlo rupnout a kolik by to odhadem mohlo stát? (Abych si nenechal nabulíkovat nějakej nesmysl).
2, Můžete mi doporučit mechanika / servis/ odtahovku někde v okolí Strakonice / Volyně / Vimperk / Písek? (Auto je na Kvildě a já jsem z Prahe).

Doufám, že jsem úplně nedojezdil, docela jsem si tu starou káru oblíbil.
Naposledy upravil(a) Casso dne 13 kvě 2022 12:14, celkem upraveno 2 x.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od peter cz »

Které kolo (přední/zadní)? Není jenom povolené?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#3 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od Casso »

Doplnil jsem, je to levé přední kolo. To klepání bylo nejen slyšet, ale vibrace byly cítit ve volantu i v pedálech. Kola jsem zrovna měnil na letní, takže jsem kontroloval šrouby jako první věc. Ale šrouby jsou přitažené pevně. Všechno nasvědčuje nějaké únavě materiálu.
Ložiska jsou rok nové a mají tendenci odcházet postupně, ne tak najednou zničehonic...
Kamarád tipuje zavěšení kola.

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#4 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od dumi.cz »

Koukni na pruzinu
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 883
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#5 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od vityjan »

Je potřeba strčit hlavu pod auto a podívat se, takhle velké vůle musí bejt vidět...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od Urvanej »

Teď jsem po telefonu s podobně zadanými parametry vyřešil povolené šrouby.
Doporučuju vzít hever od rezervy, kolo zvednout a zavrtět si. Přijdeš na to líp, než ti tu napovídáme od klávesnice.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 56
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice

#7 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od RadoKE »

"ložisko" od starline mi takto odišlo po 400km
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#8 co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od Casso »

Tak to skutečně byl ty šrouby. Já jsem to sice kontroloval jako první, ale rukou, protože ráčna byla schovaná pod hromadou bagáže. Rukou s těma šroubama hnout nešlo zřejmě protože bylo celé kolo i šrouby zahřáté jízdou i sluncem. Ale když jsem k tomu přišel dneska ráno, tak už bylo poznat, že jsou ty šrouby povolené na prví omak. Kdybych nebyl línej a tu řáčnu jsem vyhrabal hned, tak bych si ušetřil dost trapčení. No nic, +50 EXP pro příště. Další zkušenost je, že i když kola mění profi servis, tak to ještě neznamená, že to udělaj perfektně a nemusí se to po nich kontrolovat.

PeS
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

#9 (vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od PeS »

Tak snad každý profi servis má na faktuře větičku po ujetí 50km zkontrolovat/dotáhnout šrouby. Dělám to tak i u svých aut i když si to měním sám.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 23
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: nedaleko Brna
Vůz: V70 99´ blue, V70 III D5244T4, 2008

#10 (vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od nkarel1 »

No tu větičku tam sice mají, ale proč to nechat měnit v servisu, když t stojí za h...o? Zvláštní je, že když to měním sám a nepoužívám ani momenťák, tak se to nikdy, ale nikdy nepovolilo, zatímco, když to dělal servis tak minimálně 3x z deseti montáží v servise se to povolilo. Asi ty profi služby nejsou moc profi. A to nemluvím o vyvažování, kdy to hází a výmluva je na špatné gumy, ale nechám to vyvážit jinde a volant najednou nevibruje. Vždycky je to jenom rukama.
A tak je to v každém oboru.
_________________
V70 I; 1999, 2,5 20V; 125kW

PeS
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

#11 (vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od PeS »

Ale tady to není o servisu....ostatně to je i v testech autoškol, takže to není výmysl servisů že to schválně šulí. BTW na kolik že to tou rukou utáhneš, nepřetahuješ to náhodou? U služební octy jsem zkoušel na kolik to kolegové utáhli ručně, no místo 120Nm to bylo na 160Nm....nechtěl bych to povolovat na ulici při píchlé pneu.
A nevyvážitelné pneu znám, disk naprosto v pořádku, s gumou výškový rozdíl a přitom nikdo probržděná ploška, prostě chyba už z výroby, bohužel zjištěno pozdě na reklamaci.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 (vyřešeno) co mi to ruplo v nápravě? S70 '97

Příspěvek od Urvanej »

Hoši ono se to fakt může povolit samo... a jak píše PeS, oni to umí dobouchat rázovkou do bezvědomí na 200Nm+, ale pak musíš volat odtahovku když píchneš, protože žádná taneční kreace na tý parodii na klíč u rezervy, pokud jí vůbec máš, to prostě nepovolí.
To, že v servisu ti nikdo neočistí dosedací plochy jak na kotouči, tak na disku je věc běžná a může to být jedna z příčin následného povolení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“