Nafta

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 14 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Co se zýče zkušeností s naftou:
V Hypernově jsem bral jednou, žádne špatnej vliv jsem nepozoroval, ale je pravda že to bylo v létě a na lámání chleba dojde až v zimě
Shell - nemám výhrad, auto na ní i líp startuje, onehdy jsem vzal jinde protože už nebylo zbytí a když jsem na to nastartoval a bylo okolo nuly, tak to hulilo jak fabrika - přitom se shellkou podstatně míň i při - 10
No a ještě občas beru u nás v ČSAD, maj jí tam o něco lacinějsí, a žádný negativní vlivy jsem nezaznamenal
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1514
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Raff píše:Pokud jde o aditiva, já přilejvám STP Diesel Treatment jednou za 2000km a Diesel Injection jendou za 5000km (nebo obráceně, teď nevím), ale můj dvorní mechanik tvrdí, že nejlepší additivum je natural do nafty v poměru 1:4, starší fordy to mají dokonec v manuálu doporučené, ale já bych to do Volva asi nedal :?

A pokud jde o ceny PM, to mám sto chutí si na vás - pražských pepících - trochu ulevit, protože v době, kdy byla ropa u vás za 24,40 Kč, tady v Sudetech 26,90 u stejnejch pump a míň ani boha. Při průměrně podstatně vyšších platech v Praze chápejte, že to nás zapadlé vlastence dost s..e :evil:
Nechcu nikoho naštvat ale u nás v Brně je ropa na Shellu za 23,90 CZK a u UNICORNU za 23, 30 CZK a to i natural 95. :)
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Příspěvek od Raff »

LUBOŠ píše:Nechcu nikoho naštvat ale u nás v Brně je ropa na Shellu za 23,90 CZK a u UNICORNU za 23, 30 CZK a to i natural 95. :)
Tak to jsi mi naopak udělal radost, neboť v neděli valím přes Vsetín do Brna, takže tady poberu, jen cio musím a doleju se ve štatlu :lol:

By the way, jsou v Brně nebo okolí nějaká Volvo-vrakoviště ?
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1514
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Na 850 o ničem nevím.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

takze jak jsem napsal vyse - doplnuji svuj prispevek o konkretnejsi informace - at se tu nebavime jen o subjektivnich dojmech a pojmech....i kdyz neverim ze nekdo bude zjistovat jak se chovaji vzorky nafty od jednotlivych pump... spis pro predstavu jak (zdanlive) siroke je rozpeti specifikace MOTOROVE NAFTY:

- bod varu cca 150 - 360 C, 50% objemu musi predestilovat do 280C a 95% do 350C.

- hustota kolisa od 0,81 do 0,87, s tim ze jako vyhovujici lze povazovat naftu s hustotou 0,82 - 0,85 (g x cm-3),

- viskozita 2,4 - 8,6 (cSt) pri 20 C - pripadne cca 200 - 400 (mm2 x s-2 pri 38 C).

Bod vzplanuti 45 - 65 C.

Obsah siry 0,15% - 0,25%

Druhy nafty dle filtrovatelnosti: NM-4 (letni), NM-22 (zimni), NM-35 (arkticka)

Z duvodu zaruceni co nejlepsich vlastnosti (rozumej nejpresnejsich) se nafta vyrabi michanim petroleje a plynovych oleju. Jak je videt z parametru rozpeti vlastnosti je pomerne siroke, takze nafta se lisit muze...
---------------------------------
pozn: Existuji samozrejme dalsi druhy nafty - pro stacionarni, lodni, dvoudobe a dalsi motory, tyto druhy jsou vyrazne tezsi (hustsi) a pro provoz rychlobeznych motoru nevhodne. Podobne jsou deleny i topne oleje, kde nejpodobnejsi nafte je LTO......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Příspěvek od Raff »

"Můj" mechanik ředí naftu na zimu naturalem, což je prej na zimu nejlepší, v poměru 4:1, ale ukazoval mi forďáckej manuál (Mondeo), kde lze až 1:1, ale mě se to nějak nelíbí. Já dávám aditivum STP á 2.000 km :wink:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

aditivum je lepsi.pro vozy s elektronickym rizenim je benzin v nafte problem.nehlede nato ze nafta cerpadlo maze a benzin tam dela presny opak

milonovo
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 29 led 2005 11:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Můj názor je,že pokud někdo tvrdí že mu to na naftu od Schellu líp jede,tak je to blbost,já sice k Schellu jezdím rád,ale ne moc často(mám ten dobrej pocit co vy,jako že jsem mu vzal kvalitu,ale upřímě rozdíl jsem nikdy nepoznal),protože hodně jezdím do Makra(právě v Ústí) a neměl jsem jedinej problém.Ten rozdíl v ceně je většinou o dost větší než 70 hal.A pokud mi to při plný nádrži koupí dvoje cigára :) Tak je to pro mě argument.Spíš než Makra bych se bál takovejch těch malejch neznačkovejch,tam maj čas s tím laborovat.A k tý ceně-u Makra na naftě nemusej mít třeba 8 kč jako Lojza v´Horní Dolní,kterej vytočí 200L za den.
_________________
V 70 2,5TDI 00

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

milonovo píše:Můj názor je,že pokud někdo tvrdí že mu to na naftu od Schellu líp jede,tak je to blbost,já sice k Schellu jezdím rád,ale ne moc často(mám ten dobrej pocit co vy,jako že jsem mu vzal kvalitu,ale upřímě rozdíl jsem nikdy nepoznal),protože hodně jezdím do Makra(právě v Ústí) a neměl jsem jedinej problém.Ten rozdíl v ceně je většinou o dost větší než 70 hal.A pokud mi to při plný nádrži koupí dvoje cigára :) Tak je to pro mě argument.Spíš než Makra bych se bál takovejch těch malejch neznačkovejch,tam maj čas s tím laborovat.A k tý ceně-u Makra na naftě nemusej mít třeba 8 kč jako Lojza v´Horní Dolní,kterej vytočí 200L za den.
Nooo...to je slovo :lol: Vidim to hodně podobně, ikdyž zas tak úplně si nedovolim tvrdit že nafta u Shellu neni o něco lepší...to vážně nevim a netroufám si tvrdit, ale myslim si že je to spíš o pocitu a sugesci :-) Jinak názor na kvalitu nafty u Makra a malejch pump mám naprosto stejnej :-)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

špatná a dobrá nafta se pozná líp u motorů bez turba a řídící jednotky.ale tomu mýmu volvu 740 ta shell nafta prospívá.tichý chod,lepší akcelerace, měkčí ranní startování a nižší spotřeba a kořivost. :wink:

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Karlos píše: shrnuti: mozna na tom shellu prece jenom neco bude...
Jojo, co se týče benzinu tak tomu taky věřim, a je to i odzkoušeno a dost lidí to tvrdí...ale u tý nafty se mi to nezdá, už jenom proto, že s tim přišli až po úspěchu V-Power...vidim v tom spíš marketing než nějakou kvalitu, ale možný je všechno. Každopádně to nikdo pořádně neodzkoušel :-) A jak bylo řečeno, na nový moderní naftáky to asi moc velkej vliv mít stejně nebude
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Karlos píše:OT: ad Shell - nevim jak nafta, ale stacilo kdyz jsem u Shellu nabral Natural 95 V-Power a oproti normalnimu naturalu 95 ten rozdil znat byl...sice ne hned, ale tak zhruba po vyjeti jedny nadrze! (a nejsem sam, kdo tohle tvrdi ohledne starych motoru)

PS: po natankovani V-Power Racing 99+ to bylo znat HNED - a kur..sky! :D :D :D

shrnuti: mozna na tom shellu prece jenom neco bude...
dotaz - ten rozdil jsi zaznamenal jen u turbosedmy, nebo i u atmosferickejch dvojek?
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

milonovo
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 29 led 2005 11:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Já nevím,V power racing zní jako magická formule :) Bral jsem ho jednou do Sierry a jak jsem očekával-žádný rozdíl,nebo tak minimální,že jsem ho fakt nepoznal.Řekl bych že tenhle benzín má význam když děláte nějaký úpravy,třeba zvednutí plnícího tlaku,tak se vyhnete detonacím.
_________________
V 70 2,5TDI 00

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3682
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

stanislav král píše:Heledte se,ja vam neco povim,brat nakou sra.ku od makra a podobne se nevyplati.můžete na tom (hlavně u starsich aut)voddelat cerpadlo nebo striky a v lepsim pripade jim zkratite zivotnost.a uplně vynechám řerpku,to bych nalil akorat tak do staryho traktoru :x já doporučuji naftu shell kterou tankuju do volva 740 r.v.1985 a chodí to na ni jako střelený a krom toho to jde krásně potichu a ranní starty nejsou tak hrozný :) a krom toho na to nemusíš ani moc šlapat na plyn.takže nějaká tzv.uspora se fakticky vubec nevyplati. :roll:

Souhlasím, ¨taky jsem zkoušel různý neznačkový benzinky, hlavně v létě, když je sezonní cena dost vysoko a nakonec jsem skončil u Shellu amusím říci, že jsem spokojený, auto nechávám často stát na mraze a naposle bez problémů naskočilo dobře při -15°
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

ack
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 18 kvě 2004 20:20
Bydliště: Praha

"Levná nafta"

Příspěvek od ack »

V lednu jsem nabral v Táboře "levnou naftu" u pumpy, o níž jsem se později dozvěděl, že již 2x měla problémy s ředěním... Pravda, když jsem platil, bylo podezřelé, že u kasy bylo vystaveno "alibi", ofocený článek z novin, kde byla zmíněná pumpa označená jako neproblémová...

Jakmile teplota klesla pod -10, byl jsem rád že mám dobrou baterii, startování cca 20 sekund, pak běh na 3-4 válce, oblaka dýmu atd.

Po natankování za standartní cenu (už si nevzpomínám kde) jako mávnutím proutku vše OK.

A název pumpy? Žlutá W (fy. Wágnerová) naproti Intersparu

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3682
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Re: "Levná nafta"

Příspěvek od Deshi »

ack píše:V lednu jsem nabral v Táboře "levnou naftu" u pumpy, o níž jsem se později dozvěděl, že již 2x měla problémy s ředěním... Pravda, když jsem platil, bylo podezřelé, že u kasy bylo vystaveno "alibi", ofocený článek z novin, kde byla zmíněná pumpa označená jako neproblémová...

Jakmile teplota klesla pod -10, byl jsem rád že mám dobrou baterii, startování cca 20 sekund, pak běh na 3-4 válce, oblaka dýmu atd.

Po natankování za standartní cenu (už si nevzpomínám kde) jako mávnutím proutku vše OK.

A název pumpy? Žlutá W (fy. Wágnerová) naproti Intersparu
¨Jsem rád, že se to potvrdilo, já u Wágnerky sice netankoval,ale kolega z práce na ni taky nadával, ale on tankoval u druhé Táborské Wágnerky, co má u sebe autosalon Mazda, takže už tam nikdy nepojedu.

Díky za cennou radu ;)

Asi opravdu zůstanu u mušle
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: "Levná nafta"

Příspěvek od travex »

minule utery rano, venkovni teplota -19C a z OMV Alpin Diesel - koupeno v Praze u OMV na Modranske ulici - bylo jenom nazelenale sadlo.... motor si dal rict az na treti pokus po 30s startovani...... kvalita je holt kvalita....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 11 lis 2005 20:46
Bydliště: Potěhy 1

nafta

Příspěvek od skapetr »

při -25mi nepomohl ani OMV ci aditiva, nebo silna baterie konecne svita na lepsi casy a bude teplo to bude rááááájjj ;)
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
This topic is 14 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“