Nafta
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 271
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
Co se zýče zkušeností s naftou:
V Hypernově jsem bral jednou, žádne špatnej vliv jsem nepozoroval, ale je pravda že to bylo v létě a na lámání chleba dojde až v zimě
Shell - nemám výhrad, auto na ní i líp startuje, onehdy jsem vzal jinde protože už nebylo zbytí a když jsem na to nastartoval a bylo okolo nuly, tak to hulilo jak fabrika - přitom se shellkou podstatně míň i při - 10
No a ještě občas beru u nás v ČSAD, maj jí tam o něco lacinějsí, a žádný negativní vlivy jsem nezaznamenal
V Hypernově jsem bral jednou, žádne špatnej vliv jsem nepozoroval, ale je pravda že to bylo v létě a na lámání chleba dojde až v zimě
Shell - nemám výhrad, auto na ní i líp startuje, onehdy jsem vzal jinde protože už nebylo zbytí a když jsem na to nastartoval a bylo okolo nuly, tak to hulilo jak fabrika - přitom se shellkou podstatně míň i při - 10
No a ještě občas beru u nás v ČSAD, maj jí tam o něco lacinějsí, a žádný negativní vlivy jsem nezaznamenal
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
Nechcu nikoho naštvat ale u nás v Brně je ropa na Shellu za 23,90 CZK a u UNICORNU za 23, 30 CZK a to i natural 95.Raff píše:Pokud jde o aditiva, já přilejvám STP Diesel Treatment jednou za 2000km a Diesel Injection jendou za 5000km (nebo obráceně, teď nevím), ale můj dvorní mechanik tvrdí, že nejlepší additivum je natural do nafty v poměru 1:4, starší fordy to mají dokonec v manuálu doporučené, ale já bych to do Volva asi nedal :?
A pokud jde o ceny PM, to mám sto chutí si na vás - pražských pepících - trochu ulevit, protože v době, kdy byla ropa u vás za 24,40 Kč, tady v Sudetech 26,90 u stejnejch pump a míň ani boha. Při průměrně podstatně vyšších platech v Praze chápejte, že to nás zapadlé vlastence dost s..e

_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 239
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
Tak to jsi mi naopak udělal radost, neboť v neděli valím přes Vsetín do Brna, takže tady poberu, jen cio musím a doleju se ve štatluLUBOŠ píše:Nechcu nikoho naštvat ale u nás v Brně je ropa na Shellu za 23,90 CZK a u UNICORNU za 23, 30 CZK a to i natural 95.

By the way, jsou v Brně nebo okolí nějaká Volvo-vrakoviště ?
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
takze jak jsem napsal vyse - doplnuji svuj prispevek o konkretnejsi informace - at se tu nebavime jen o subjektivnich dojmech a pojmech....i kdyz neverim ze nekdo bude zjistovat jak se chovaji vzorky nafty od jednotlivych pump... spis pro predstavu jak (zdanlive) siroke je rozpeti specifikace MOTOROVE NAFTY:
- bod varu cca 150 - 360 C, 50% objemu musi predestilovat do 280C a 95% do 350C.
- hustota kolisa od 0,81 do 0,87, s tim ze jako vyhovujici lze povazovat naftu s hustotou 0,82 - 0,85 (g x cm-3),
- viskozita 2,4 - 8,6 (cSt) pri 20 C - pripadne cca 200 - 400 (mm2 x s-2 pri 38 C).
Bod vzplanuti 45 - 65 C.
Obsah siry 0,15% - 0,25%
Druhy nafty dle filtrovatelnosti: NM-4 (letni), NM-22 (zimni), NM-35 (arkticka)
Z duvodu zaruceni co nejlepsich vlastnosti (rozumej nejpresnejsich) se nafta vyrabi michanim petroleje a plynovych oleju. Jak je videt z parametru rozpeti vlastnosti je pomerne siroke, takze nafta se lisit muze...
---------------------------------
pozn: Existuji samozrejme dalsi druhy nafty - pro stacionarni, lodni, dvoudobe a dalsi motory, tyto druhy jsou vyrazne tezsi (hustsi) a pro provoz rychlobeznych motoru nevhodne. Podobne jsou deleny i topne oleje, kde nejpodobnejsi nafte je LTO......
- bod varu cca 150 - 360 C, 50% objemu musi predestilovat do 280C a 95% do 350C.
- hustota kolisa od 0,81 do 0,87, s tim ze jako vyhovujici lze povazovat naftu s hustotou 0,82 - 0,85 (g x cm-3),
- viskozita 2,4 - 8,6 (cSt) pri 20 C - pripadne cca 200 - 400 (mm2 x s-2 pri 38 C).
Bod vzplanuti 45 - 65 C.
Obsah siry 0,15% - 0,25%
Druhy nafty dle filtrovatelnosti: NM-4 (letni), NM-22 (zimni), NM-35 (arkticka)
Z duvodu zaruceni co nejlepsich vlastnosti (rozumej nejpresnejsich) se nafta vyrabi michanim petroleje a plynovych oleju. Jak je videt z parametru rozpeti vlastnosti je pomerne siroke, takze nafta se lisit muze...
---------------------------------
pozn: Existuji samozrejme dalsi druhy nafty - pro stacionarni, lodni, dvoudobe a dalsi motory, tyto druhy jsou vyrazne tezsi (hustsi) a pro provoz rychlobeznych motoru nevhodne. Podobne jsou deleny i topne oleje, kde nejpodobnejsi nafte je LTO......
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 239
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
"Můj" mechanik ředí naftu na zimu naturalem, což je prej na zimu nejlepší, v poměru 4:1, ale ukazoval mi forďáckej manuál (Mondeo), kde lze až 1:1, ale mě se to nějak nelíbí. Já dávám aditivum STP á 2.000 km 

_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Můj názor je,že pokud někdo tvrdí že mu to na naftu od Schellu líp jede,tak je to blbost,já sice k Schellu jezdím rád,ale ne moc často(mám ten dobrej pocit co vy,jako že jsem mu vzal kvalitu,ale upřímě rozdíl jsem nikdy nepoznal),protože hodně jezdím do Makra(právě v Ústí) a neměl jsem jedinej problém.Ten rozdíl v ceně je většinou o dost větší než 70 hal.A pokud mi to při plný nádrži koupí dvoje cigára
Tak je to pro mě argument.Spíš než Makra bych se bál takovejch těch malejch neznačkovejch,tam maj čas s tím laborovat.A k tý ceně-u Makra na naftě nemusej mít třeba 8 kč jako Lojza v´Horní Dolní,kterej vytočí 200L za den.

_________________
V 70 2,5TDI 00
V 70 2,5TDI 00
-
Offline
- Příspěvky: 664
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
Nooo...to je slovomilonovo píše:Můj názor je,že pokud někdo tvrdí že mu to na naftu od Schellu líp jede,tak je to blbost,já sice k Schellu jezdím rád,ale ne moc často(mám ten dobrej pocit co vy,jako že jsem mu vzal kvalitu,ale upřímě rozdíl jsem nikdy nepoznal),protože hodně jezdím do Makra(právě v Ústí) a neměl jsem jedinej problém.Ten rozdíl v ceně je většinou o dost větší než 70 hal.A pokud mi to při plný nádrži koupí dvoje cigáraTak je to pro mě argument.Spíš než Makra bych se bál takovejch těch malejch neznačkovejch,tam maj čas s tím laborovat.A k tý ceně-u Makra na naftě nemusej mít třeba 8 kč jako Lojza v´Horní Dolní,kterej vytočí 200L za den.



_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
-
Offline
- Příspěvky: 664
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
Jojo, co se týče benzinu tak tomu taky věřim, a je to i odzkoušeno a dost lidí to tvrdí...ale u tý nafty se mi to nezdá, už jenom proto, že s tim přišli až po úspěchu V-Power...vidim v tom spíš marketing než nějakou kvalitu, ale možný je všechno. Každopádně to nikdo pořádně neodzkoušelKarlos píše: shrnuti: mozna na tom shellu prece jenom neco bude...

_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
-
Offline
- Příspěvky: 497
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
dotaz - ten rozdil jsi zaznamenal jen u turbosedmy, nebo i u atmosferickejch dvojek?Karlos píše:OT: ad Shell - nevim jak nafta, ale stacilo kdyz jsem u Shellu nabral Natural 95 V-Power a oproti normalnimu naturalu 95 ten rozdil znat byl...sice ne hned, ale tak zhruba po vyjeti jedny nadrze! (a nejsem sam, kdo tohle tvrdi ohledne starych motoru)
PS: po natankovani V-Power Racing 99+ to bylo znat HNED - a kur..sky!![]()
![]()
![]()
shrnuti: mozna na tom shellu prece jenom neco bude...
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Já nevím,V power racing zní jako magická formule
Bral jsem ho jednou do Sierry a jak jsem očekával-žádný rozdíl,nebo tak minimální,že jsem ho fakt nepoznal.Řekl bych že tenhle benzín má význam když děláte nějaký úpravy,třeba zvednutí plnícího tlaku,tak se vyhnete detonacím.

_________________
V 70 2,5TDI 00
V 70 2,5TDI 00
-
Offline
- Příspěvky: 3955
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
stanislav král píše:Heledte se,ja vam neco povim,brat nakou sra.ku od makra a podobne se nevyplati.můžete na tom (hlavně u starsich aut)voddelat cerpadlo nebo striky a v lepsim pripade jim zkratite zivotnost.a uplně vynechám řerpku,to bych nalil akorat tak do staryho traktorujá doporučuji naftu shell kterou tankuju do volva 740 r.v.1985 a chodí to na ni jako střelený a krom toho to jde krásně potichu a ranní starty nejsou tak hrozný
a krom toho na to nemusíš ani moc šlapat na plyn.takže nějaká tzv.uspora se fakticky vubec nevyplati.
Souhlasím, ¨taky jsem zkoušel různý neznačkový benzinky, hlavně v létě, když je sezonní cena dost vysoko a nakonec jsem skončil u Shellu amusím říci, že jsem spokojený, auto nechávám často stát na mraze a naposle bez problémů naskočilo dobře při -15°
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
"Levná nafta"
V lednu jsem nabral v Táboře "levnou naftu" u pumpy, o níž jsem se později dozvěděl, že již 2x měla problémy s ředěním... Pravda, když jsem platil, bylo podezřelé, že u kasy bylo vystaveno "alibi", ofocený článek z novin, kde byla zmíněná pumpa označená jako neproblémová...
Jakmile teplota klesla pod -10, byl jsem rád že mám dobrou baterii, startování cca 20 sekund, pak běh na 3-4 válce, oblaka dýmu atd.
Po natankování za standartní cenu (už si nevzpomínám kde) jako mávnutím proutku vše OK.
A název pumpy? Žlutá W (fy. Wágnerová) naproti Intersparu
Jakmile teplota klesla pod -10, byl jsem rád že mám dobrou baterii, startování cca 20 sekund, pak běh na 3-4 válce, oblaka dýmu atd.
Po natankování za standartní cenu (už si nevzpomínám kde) jako mávnutím proutku vše OK.
A název pumpy? Žlutá W (fy. Wágnerová) naproti Intersparu
-
Offline
- Příspěvky: 3955
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Re: "Levná nafta"
¨Jsem rád, že se to potvrdilo, já u Wágnerky sice netankoval,ale kolega z práce na ni taky nadával, ale on tankoval u druhé Táborské Wágnerky, co má u sebe autosalon Mazda, takže už tam nikdy nepojedu.ack píše:V lednu jsem nabral v Táboře "levnou naftu" u pumpy, o níž jsem se později dozvěděl, že již 2x měla problémy s ředěním... Pravda, když jsem platil, bylo podezřelé, že u kasy bylo vystaveno "alibi", ofocený článek z novin, kde byla zmíněná pumpa označená jako neproblémová...
Jakmile teplota klesla pod -10, byl jsem rád že mám dobrou baterii, startování cca 20 sekund, pak běh na 3-4 válce, oblaka dýmu atd.
Po natankování za standartní cenu (už si nevzpomínám kde) jako mávnutím proutku vše OK.
A název pumpy? Žlutá W (fy. Wágnerová) naproti Intersparu
Díky za cennou radu

Asi opravdu zůstanu u mušle
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Re: "Levná nafta"
minule utery rano, venkovni teplota -19C a z OMV Alpin Diesel - koupeno v Praze u OMV na Modranske ulici - bylo jenom nazelenale sadlo.... motor si dal rict az na treti pokus po 30s startovani...... kvalita je holt kvalita....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Potěhy 1
nafta
při -25mi nepomohl ani OMV ci aditiva, nebo silna baterie konecne svita na lepsi casy a bude teplo to bude rááááájjj 

_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual