Nafta

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 14 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Nafta

Příspěvek od Raff »

Je tady ve vedlejším topicu (PS 23) docela zajímavé téma, jež si dovoluji přesunout sem, totiž zkušenosti s naftou, před zimou pro nás chrochtavé velmi podstatné téma :roll: V předchozím autě (kde to ale motor nemohl dost dobře ocenit) jsem bral naftu u ÖMV a byl jsem i v mrazu spokojen. Takže kdo máte jakou zkušenost ? :idea:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Re: Nafta

Příspěvek od Schumi_01 »

Raff píše:Je tady ve vedlejším topicu (PS 23) docela zajímavé téma, jež si dovoluji přesunout sem, totiž zkušenosti s naftou, před zimou pro nás chrochtavé velmi podstatné téma :roll: V předchozím autě (kde to ale motor nemohl dost dobře ocenit) jsem bral naftu u ÖMV a byl jsem i v mrazu spokojen. Takže kdo máte jakou zkušenost ? :idea:
S OMV mám taky zkušenost, celkem dlouholetou přes zimu, a myslim co se týče zimních problémů s naftou je to naprosto v pohodě. U předchozí TDI Octavie (66 kW) byl v zimě problém startovat a s chodem motoru za hodně studena, to ale měla za následek asi řídící jednotka nebo jiný problém, u OMV sme brali i do TDI Octavie první (81 kW) a i do naftové 405,ale to už je hooodně let zpátky, a nebyl žádný problém ohledně nafty a mrznutí nebo špatné kvality. Ted spíš řeším právě některý ty aditiva do D5 abych jí dopřál to nejlepší a usnadnil (nejenom) zimu s ohledem na její km.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Kvalita nafty

Příspěvek od Schumi_01 »

Ale když sme u toho, nemá někdo nějaký informace nebo zkušenosti s natou od Makra a jemu podobným -obchodům? Tam ted beru v podstatě výlučně, jelikož UL mám kousek a i cesty tam jsou běžný a při rozdílu v cenách až 2,50 na litru, což bývá oproti Děčínu, se prostě nedá jinak kupovat :-) Oproti zbytku UL je to menší rozdíl, ale 1,- na litru je to minimálně, tady v DC to zavání kartelem... :?
Jde mi o to, jak mají kvalitní naftu, jestli si můžou dovolit tu cenu dát takhle nízko, protože tam stejně každej vezme plnou a všichni lidi z bližšího i vzdálenějšího okolí prostě berou u nich do plna, čili čistě marketingový tah se sázkou na víc zákazníků a větší odběr. Nebo ta nafta prostě je z nějakého jiného a mín kvalitního zdroje. Ted před zimou je to právě celkem aktuální téma, protože stojím před rozhodováním jestli jí tam lít a nebo brát od OMV např.
D5 budu mít první zimu a v minulých letech v zimě pumpa u Makra eště nebyla a ceny u Globusu a Carrefouru se zas tak moc jako ted nelišili oproti Děčínu..
Jinak jsem ted viděl náhodou na RTL zprávy, a cena nafty 107,9 v Německu, hrůza...
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7913
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Honza »

Dneska si asi nikdo nedovolí prodávat nějakej šunt naftu.A Makro a podobný kšefty můžou jít dolu a při jejich obratech to nadotovat odjinud.Filozofie je asi taková že jede koupit levnou naftu nakoupí i ostatní a opačně když si přijel nakoupit tak ať si koupí i naftu.U nás je teď taky pumpa u Makra i Globus,ale ještě jsem tam nebyl a ani cenu nevím.Můj soukromej názor na Makro je že jsou to zloději jako ostatní a soukromníkům moc nápomocni nejsou.V některých kšeftech nakoupíš stejné zboží s DPH levněji než v Makru bez DPH.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Anonymous

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Anonymous »

Honza píše:Dneska si asi nikdo nedovolí prodávat nějakej šunt naftu.A Makro a podobný kšefty můžou jít dolu a při jejich obratech to nadotovat odjinud.Filozofie je asi taková že jede koupit levnou naftu nakoupí i ostatní a opačně když si přijel nakoupit tak ať si koupí i naftu.U nás je teď taky pumpa u Makra i Globus,ale ještě jsem tam nebyl a ani cenu nevím.Můj soukromej názor na Makro je že jsou to zloději jako ostatní a soukromníkům moc nápomocni nejsou.V některých kšeftech nakoupíš stejné zboží s DPH levněji než v Makru bez DPH.

Já mam za sebou zkušenost,že naftě by se nemělo šetřit,protože vloni v zimě
se nám na VW LT 2.5 TDi(stejný motor jako ve Volvech),zadřelo čerpadlo a bylo to 100% naftou.Tankovali jsme asi 3nádrže v PL,kousek od nás za čárou a stačilo se to zadřít.Takže ta ušetřená koruna nás stála celkem asi 20000. :(

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7913
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Honza »

IRC 70 píše:Já mam za sebou zkušenost,že naftě by se nemělo šetřit,protože vloni v zimě
se nám na VW LT 2.5 TDi(stejný motor jako ve Volvech),zadřelo čerpadlo a bylo to 100% naftou.Tankovali jsme asi 3nádrže v PL,kousek od nás za čárou a stačilo se to zadřít.Takže ta ušetřená koruna nás stála celkem asi 20000. :(
A těch 100% máš laboratorně dokázaný,asi ne,a asi jste tam taky nejezdili tankovat sami,že ano?.Co ostatní?Co pšonci?Taky zadíraly?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Schumi_01 »

Honza píše:Dneska si asi nikdo nedovolí prodávat nějakej šunt naftu.A Makro a podobný kšefty můžou jít dolu a při jejich obratech to nadotovat odjinud.Filozofie je asi taková že jede koupit levnou naftu nakoupí i ostatní a opačně když si přijel nakoupit tak ať si koupí i naftu.U nás je teď taky pumpa u Makra i Globus,ale ještě jsem tam nebyl a ani cenu nevím.Můj soukromej názor na Makro je že jsou to zloději jako ostatní a soukromníkům moc nápomocni nejsou.V některých kšeftech nakoupíš stejné zboží s DPH levněji než v Makru bez DPH.
Přesně tak to myslim, s tou strategií prodeje, ale aby v tom nebylo právě i něco v tom smyslu jakou zkušenost má IRC...Protože ono zase dokazovat potom někomu že se ti stalo něco s motorem zrovna po jejich naftě je taky docela problém, tak proč by si to nedovolili na druhou stranu...

Jinak vim o tom, že asi rok a půl zpátky tady u nás Total měl nějak špatnej benzin, ale jako jenom jednu várku a normálně platili lidem opravy, museli, protože se prostě dalo dokázat že to bylo po tom jejich benzinu, resp. je vlatně sami naháněli přes záznam z kamery a přes dopravák at s tim co nejdřív zajedou do servisu, aby neměli větší problémy a neplatili víc ve výsledku
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Anonymous

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Anonymous »

Honza píše:
IRC 70 píše:Já mam za sebou zkušenost,že naftě by se nemělo šetřit,protože vloni v zimě
se nám na VW LT 2.5 TDi(stejný motor jako ve Volvech),zadřelo čerpadlo a bylo to 100% naftou.Tankovali jsme asi 3nádrže v PL,kousek od nás za čárou a stačilo se to zadřít.Takže ta ušetřená koruna nás stála celkem asi 20000. :(
A těch 100% máš laboratorně dokázaný,asi ne,a asi jste tam taky nejezdili tankovat sami,že ano?.Co ostatní?Co pšonci?Taky zadíraly?
V tu dobu jsme tam tankovali asi se 4 autama a každé mělo nějaký problém,jenže v tu chvíly jsme si to nedávaly dohromady,až když to naše LT lehlo,s ním jsme tankovali víckrát.U těch ostatní aut,byly to Toyoty,které se při nastartování okamžitě roztočily na plné otáčky a musely se hned vypnout.Ta nafta musela být něčím říznutá.Každopádně jsem tam od té doby nebyl.Ta pumpa byla taková,no musel bys to vidět.Ale v Polsku jsou prý takové praktiky asi normální,tak jsem to slyšel,proto poláci většinou tankují jen na značkových pumpách se zárukou kvality paliva a né ve dvorech.U nás na to nejsme zvyklí,vidíš cenu a už tankuješ.

Anonymous

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Anonymous »

Určitě si myslím,že jsem nebyl sám a že bych třeba s nějakou reklamačkou uspěl,ale jak říkám, od té doby jsem tam nebyl,tak nevím.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7913
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Honza »

No nechme toho,s tou D5 tam asi nejezdíš,že?Ale kdyby byla pěkná fotka tý 70tky cabria tak by byla pěkná u nicka,co ty na to?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Zeb
Offline
Příspěvky: 875
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Zeb »

Schumi_01 píše:Ale když sme u toho, nemá někdo nějaký informace nebo zkušenosti s natou od Makra a jemu podobným -obchodům?
Já jsem u Makra vzal akorát jednou a když jsem zjistil že mi stoupla spotřeba oproti Aralu asi o 3-5 dcl, hůř to jelo a ráno startovalo, tak už jsem tam podruhý nebral.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Schumi_01 »

Zeb píše:
Schumi_01 píše:Ale když sme u toho, nemá někdo nějaký informace nebo zkušenosti s natou od Makra a jemu podobným -obchodům?
Já jsem u Makra vzal akorát jednou a když jsem zjistil že mi stoupla spotřeba oproti Aralu asi o 3-5 dcl, hůř to jelo a ráno startovalo, tak už jsem tam podruhý nebral.
No tak takovýhle zkušenosti naštěstí nemám, to si asi měl "štěstí" na nějakou horší várku. Ale nějak se náím to tady s cenama srovnává a asi ted budu brát na vyzkoušení u Shellu ten jejich diesel extra, oproti Makru jen o 0,70 Kč. Tak uvidim, každopádně ted je tam čerstvě eště plná právě od Makra, když tam člověk byl tak proč by nevzal za ty prachy že jo :-)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Heledte se,ja vam neco povim,brat nakou sra.ku od makra a podobne se nevyplati.můžete na tom (hlavně u starsich aut)voddelat cerpadlo nebo striky a v lepsim pripade jim zkratite zivotnost.a uplně vynechám řerpku,to bych nalil akorat tak do staryho traktoru :x já doporučuji naftu shell kterou tankuju do volva 740 r.v.1985 a chodí to na ni jako střelený a krom toho to jde krásně potichu a ranní starty nejsou tak hrozný :) a krom toho na to nemusíš ani moc šlapat na plyn.takže nějaká tzv.uspora se fakticky vubec nevyplati. :roll:

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

stanislav král píše:Heledte se,ja vam neco povim,brat nakou sra.ku od makra a podobne se nevyplati.můžete na tom (hlavně u starsich aut)voddelat cerpadlo nebo striky a v lepsim pripade jim zkratite zivotnost.a uplně vynechám řerpku,to bych nalil akorat tak do staryho traktoru :x já doporučuji naftu shell kterou tankuju do volva 740 r.v.1985 a chodí to na ni jako střelený a krom toho to jde krásně potichu a ranní starty nejsou tak hrozný :) a krom toho na to nemusíš ani moc šlapat na plyn.takže nějaká tzv.uspora se fakticky vubec nevyplati. :roll:
No jasně, ale ted tady jde právě o to, jestli je to vážně horší kvalitou a nebo je ta kvalita stejná (pominu Extra Diesel) a je to jen marketingový...neživěj se tim a můžou si dovolit nižší ceny a navíc tim přilákat i zákazníky. To je otázka no :-)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Dulezite parametry u nafty jsou cetanove cislo (obdoba oktanoveho cisla u benzinu), filtrovatelnost (dulezite na zimu, kde nase pumpy jsou povinny prodavat zimni naftu s lepsi filtrovatelnosti v zimnim obdobi - pouze arktickou naftu pro teploty pod cca -25 mohou prodavat pouze dobrovolne) a pak je to "viskozita" (resp. hustota - tady plati cim hustsi tim vetsi davka paliva takze zde lze hledat vlivy na spotrebu dle kvality.
O tom jak je auto nachylne na zmeny kvality nafty rozhoduje jednak "konstrukcni" vek a pak samozrejme a to predevsim serizeni. Starsi auta s mechanicky rizenym cerpadlem jso nachylna mene.

Nafta prodavana u nas musi odpovidat prislusnym normam, takze strach nemam, cemu se vyhybam jsou neznackove pumpy (v nejruznejsich JZD a podobnych mistech).

jezdim na nafru od OMV nebo Aralu (spotreba cca 8,5 / 100 dlouhodobe), na Shell naftu jsem zaznamenal zvyseni kourivosti, horsi akceleraci a vyrazne "hrubsi" chod motoru, pri pouziti makro, globus, benzina a ostatnich jsem zaregistroval zvysennou spotrebu o´cca 3 dcl a vice na sto... Problemy s tuhnutim nafty v zime jsem nezaznamenal. Poskozeni sveho cerpadla se nebojim, protoze nafta pro moderni motory splnuje daleko vyssi naroky pro moderni motory....

PS: takzvanej repa-power-racing (bionafta) do motoru D24 rozhodne nepatri, i kdyz da se pouzivat pri castejsi vymene filtru a pravidelnem provozu. Nevyhoda je horsi mazaci schopnost MERO (na cistej by se jezdit opravdu nedalo) a pak to ze auto provozovane na bionaftu smrdi v motorovym prostoru jak sto let provozovana friteza bez vymeny naplne....(nastesti je po zruseni dotaci bionafta u nas drazsi nez normalni a tak zmizela z prodeje, repka se ovsem pestuje vesele dal a vetsina produkce MERO se s uspechem vyvazi do nemecka apod)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Zeb
Offline
Příspěvky: 875
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

travex píše: jezdim na nafru od OMV nebo Aralu (spotreba cca 8,5 / 100 dlouhodobe), na Shell naftu jsem zaznamenal zvyseni kourivosti, horsi akceleraci a vyrazne "hrubsi" chod motoru, pri pouziti makro, globus, benzina a ostatnich jsem zaregistroval zvysennou spotrebu o´cca 3 dcl a vice na sto... Problemy s tuhnutim nafty v zime jsem nezaznamenal. Poskozeni sveho cerpadla se nebojim, protoze nafta pro moderni motory splnuje daleko vyssi naroky pro moderni motory....
To Shumi: Právě tuhle větičku o zvýšení spotřeby o 0,3 a více litru jsem měl na mysli. Protože když si spočítáš, že ti miláček baští 6,5 litru na naftu od Makra a 6,2 na naftu od Aralu s tim, že u Makra je o 70 halířů levnější, tak tě to v konečnym součtu vyjde dráž, než když nabereš u Aralu. A mně to s tim Super dieslem fakt ráno líp chytá a líp jede, nehledě na to, že za každej litr paliva od Shellu, nebo Aralu se ti připisujou body na věrnostní program a můžeš si za to pak umejt auto, nebo nabít telefon.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Zeb píše: To Shumi: Právě tuhle větičku o zvýšení spotřeby o 0,3 a více litru jsem měl na mysli. Protože když si spočítáš, že ti miláček baští 6,5 litru na naftu od Makra a 6,2 na naftu od Aralu s tim, že u Makra je o 70 halířů levnější, tak tě to v konečnym součtu vyjde dráž, než když nabereš u Aralu. A mně to s tim Super dieslem fakt ráno líp chytá a líp jede, nehledě na to, že za každej litr paliva od Shellu, nebo Aralu se ti připisujou body na věrnostní program a můžeš si za to pak umejt auto, nebo nabít telefon.
Jojo, taky to čtu, ale s tou spotřebou nevim no...ted je sice vyšší, ale je zima, jezdí se hlavně město a dost se používalo nezávislý topení, přes léto sme jezdili za zhruba 6,5 což je výrobcem udávaná hodnota a myslim že pod ní už by to stejně nešlo...na naftu převážně od Makra :-)
Je to těžký no :-) Ale myslim, že takovej rozdíl Makro nafta a Shell popř. jiná nafta neni. A rozdíl cenovej je ted neskutečnej :-) Shell u nás 24,90 a u Makra se slevou na kartu 23,60. A navíc ta potvora cesta do Makra vždycky vyjde tak že je potřeba i vzít naftu, a nevem jí tam plnou za ty peníze :lol:
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

Zeb
Offline
Příspěvky: 875
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Je pravda, že když máš prázdno a ještě stojíš u levný pumpy, tak je to rozhodování maximálně jednoznačný :lol:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1514
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Přidávám do každé nádrže aditivum Castrol, asi 0,5 deci na 50 l nafty, kterou beru u Makra a jezdím okolo 7, 5 - 8 l na 100km. Když vezmu na Shellu nebo u červené Benziny tzv. topnaftu, tak výsledek je stejný.
Mimochodem to aditivum stojí okolo 200kč na 500l nafty a výsledek je znát. Auto min. kouří, lepší chod motoru a rozhodně nejede hůř.
Doporučuji.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Zeb
Offline
Příspěvky: 875
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

LUBOŠ píše:Přidávám do každé nádrže aditivum Castrol, asi 0,5 deci na 50 l nafty....
Já jsem ten Castrol taky párkrát zkoušel, ale měl takový nepříjemný vedlejší účinky... Když jsem jel někam do kopce s roztočenym turbem a pak jsem chtěl přeřadit, nebo jen dát neutrál, tak mi neklesly otáčky motoru, ale zůstaly viset někde mezi 2200-2500 za minutu... Občas pomohlo, když jsem ťukl do plynu a ony zase spadly dolu na volnoběh. Ale nefungovalo to vždy, občas mi po přidání plynu ještěo něco vyběhly vejša musel jsem to zdusit vyššim kvaltem. S ostatníma aditivama (Wynns, STP), nebo jen s čistou naftou se mi to nestalo. Nemáš s tim zkušenost? A možnost, že by mi to začalo sát olej z intercooleru vylučuju, poněvadž tolik oleje se mi tam nedží a jak jsem psal, jindy než s aditivem od Castrolu se mi to nestalo.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Offline
Příspěvky: 875
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

stanislav král píše:Heledte se,ja vam neco povim,brat nakou sra.ku od makra a podobne se nevyplati.můžete na tom (hlavně u starsich aut)voddelat cerpadlo nebo striky a v lepsim pripade jim zkratite zivotnost....
S timhle už jsem se taky setkal - u novejch tédéčkovejch Mondeí. Známej ho má jako firemní auto a ve třiceti tisících mu odešly vstřiky. A nebyl sám, potkalo to ještě jeho dva spolupracovníky, jednoho o něco dřív, druhýho asi v padesáti tisících. Od tý doby lije do auta jenom Shell a najel dalších 140 000 bez problémů. A říkal, že kolegové taky berou jedině u Shellu (maj nějaký firemní karty, či co) a taky už neni problém. Mně Shell štve akorát tim, že je drahej, tak beru Aral.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Zeb píše:Je pravda, že když máš prázdno a ještě stojíš u levný pumpy, tak je to rozhodování maximálně jednoznačný :lol:
:lol: asi tak, když vždycky dojde k tomu, že je cesta k Makru a je bud i prázdno nebo čtvrtka, tak prostě ten člověk tam vezme. Proč by jel zase z UL domů do Děčína a vzal až tam a eště u Shellu o korunu a víc dráž ted :-)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 11 říj 2003 20:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

My tankujeme celá firma "povinně" u Makra nebo Aral. Já osobně tankuju jenom u Aralu a spíš víc z pověrčivosti než z praktických důvodů. Všichni ostatní jezdí do Makra v Průhonicích a kromě těch opravdu asi 0,2 - 0,3 větší spotřeby je všechno OK (tankujou tam Focusy, Octavie a Fabie).
Strategie Makra je jasná (mimochodem i potvrzená) - nemusí vydělávat na benzinu a naftě, je to služba a pro spoustu lidí důvod přijet nakupovat. Rozhodně si nemůžou dovolit kupovat sra.ky, to by si udělali medvědí službu. Nechci je hájit, ale logiku to má. (Přesto ale tankuju Aral :lol: ).
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

tomáš píše:My tankujeme celá firma "povinně" u Makra nebo Aral. Já osobně tankuju jenom u Aralu a spíš víc z pověrčivosti než z praktických důvodů. Všichni ostatní jezdí do Makra v Průhonicích a kromě těch opravdu asi 0,2 - 0,3 větší spotřeby je všechno OK (tankujou tam Focusy, Octavie a Fabie).
Strategie Makra je jasná (mimochodem i potvrzená) - nemusí vydělávat na benzinu a naftě, je to služba a pro spoustu lidí důvod přijet nakupovat. Rozhodně si nemůžou dovolit kupovat sra.ky, to by si udělali medvědí službu. Nechci je hájit, ale logiku to má. (Přesto ale tankuju Aral :lol: ).
No konečně :-) Díky ti :lol: Konečně se potvrdili má slova s marketingem :-)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1514
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Zeb píše:
LUBOŠ píše:Přidávám do každé nádrže aditivum Castrol, asi 0,5 deci na 50 l nafty....
Já jsem ten Castrol taky párkrát zkoušel, ale měl takový nepříjemný vedlejší účinky... Když jsem jel někam do kopce s roztočenym turbem a pak jsem chtěl přeřadit, nebo jen dát neutrál, tak mi neklesly otáčky motoru, ale zůstaly viset někde mezi 2200-2500 za minutu... Občas pomohlo, když jsem ťukl do plynu a ony zase spadly dolu na volnoběh. Ale nefungovalo to vždy, občas mi po přidání plynu ještěo něco vyběhly vejša musel jsem to zdusit vyššim kvaltem. S ostatníma aditivama (Wynns, STP), nebo jen s čistou naftou se mi to nestalo. Nemáš s tim zkušenost? A možnost, že by mi to začalo sát olej z intercooleru vylučuju, poněvadž tolik oleje se mi tam nedží a jak jsem psal, jindy než s aditivem od Castrolu se mi to nestalo.
Zatím mám pouze dobrý zkušenosti s aditivem castrol.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
This topic is 14 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“