Dojezd bez funkcniho Alternatoru

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#26 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od hajnej »

Sázím třicet stříbrných, že ten řemen bude pryč.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Urvanej »

Mi tak napadlo jak se zmiňovalo zničení motoru... Vodní pumpu todle nový má taky na rozvodech, že jo?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#28 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od jirka87 »

Dotaz byl : Nedobíjím, mohu s tím jet do servisu 25Km ?

Odpověď očekávaná : Nemůžeš, volej odtah // Můžeš // Můžeš, ale riskuješ zastavení někde 5km před cílem apod. - na tuto variantu se dle svých možností připrav

Odpovědi, jaké dostal :

1) Dle grafu zahrnující teplotu v rozkroku souseda, tlak krevního oběhu mého kohouta a mé roční spotřeby plynu bys to měl dát
2) Máte tam řemen pane ?
3) Já když jsem jezdil na kole, tak jsem dobíjet nepotřeboval a taky to šlo !!!
4) Pane, máte tam řemen ?
5) Chuck Norris by to dojel...
6) K**va co ten řemen ? ? ?

Zakladatel vlákna : Prodám Volvo na díly - Zn. nepojízdné z důvodu svítící kontrolky dobíjení. Prodám pouze lidem co nepochází z Volvo fóra :D :D :D

P.S : Má to tažný ? :lol:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Urvanej »

Když zmiňuješ toho Chucka. Včera mi synátor řekl fór, kterej sem neznal... Chuck Norris je totiž jedinej, kdo dovede kiklopa kopnout mezi oči. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

lukinl
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 603
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

#30 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od lukinl »

jel sem ted s 1.9 TDI caddy (2008) od vyškova do černý hory cca 50 km. bez altíku a posilovače řízení (prasklej řemen)
se světlama. servisák ráno nastartoval a dojel s tím do práce kde to dal do kupy.
Kromě větší posilovny při řízení žádnej problém. Po cestě jedno startování abych vymotal ten řemen co byl na cucky.
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#31 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od jirka87 »

To je auto od auta jiny.

Nekdo ma denni/automaticke svetla, jinej automat, dalsimu to bez jeho pricineni spousti nezavisle topeni...

Ne kazdy se umi/chce rypat v pojistkach. Jezisi je to tak jednoduche.. proste to odtahnu. Nepredpokladam, ze clovek majici xc60 zijici ve Francii je na tom tak spatne, any nemohl odtahnout 25km auto a nemusim tady resit co se muze, nebo nemuze pokazit...

Edit : Napriklad naftove Mercedesy w123 a jina auta tohoto typu bez elektronickeho rizeni motoru mohou jezdit dlouhodobe absolutne bez akumulatoru (t.j. skutecne s demontovanym). Staci to auto roztlacit a nepouzivat svetla. Takhle muzete jet,dokud mate palivo...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#32 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Dural8 »

Jirko nerypu, ze zajimavosti - jak to nabudi stop ventil? Nebo to ma opacnou logiku ze na jizdu nic a naopak to nejde vypnout? Nebo se vypina dekompresorem? Neznam, tak se ptam…
_________________
V60 D4

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#33 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od jirka87 »

Hele, nastarovat to jde fakt roztlacenim. Jak presne funguje cerpadlo nevim. Je to klasika - radove jak na Liazce :-D

Dukaz mas tady : (predmet diskuze v case 2:20+)

A chcipnout to proste chcipnes pres kvalt :-D to mi pripomelo,ze muj otec byl mozna prvni clovek v republice, ktery dlouhodobe jezdil v rannych devadesatkach trivalcovym dieselem v osobnim aute. Neco se mu fatalne vytentilo na w114 (predchudce piana zvany Žralok) - 200D (ctyrvalec) - tusim podpaleny ventil nebo tak neco, tak vzhledem k totalni korozi auta a takrka nulove zustatkove hodnote jak auta,tak jeho penezenky to tenkrat vyresil zaslepenim paliva do predmetneho valce a jezdil takhle kazdy tyden do Krkonos a zpatky :-D takze mel vzhledem ke skladbe motoru trivalcovou 1.5 atmo naftu :-D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 29
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Annecy
Vůz: XC70 D5 man

#34 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od jiiira »

Měl sem tu možnost dát se svou starou V70 D5 skoro 200km poté co mi praskl řemen kvůli vadné volnoběžce. Až domů mi to nestačilo, takže sem musel dokoupit novou baterii neb nebyla možnost dobití a pokračoval sem dalších 200km, abych se dostal ke svému mechanikovi. Dle mýho bys těch 25km měl dát, já sem na svý cestě měl taky slušný klesaní a naštěstí baterka se vyšťavila až po sjezdu a to bylo až na konci první 200km části.
_________________
XC70 D5 169kw 2014 man // a byla V70 D5 136kw 2006 man

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#35 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

Ahoj vsem! Dekuji za pomocne rady!

Obvolavam vsecny fr servisy a blazni nemaji cas a kdesi cosi, Ted to vypada ze si vemou za vymenu nebo opravu 1000e. Remeny jsou nove v lete vymemene. Auto jsme koupili po nejakem starsim panovi ale uz to ma nalitanno nejakych 250k.. Tak mi hodne lidi rikalo ze ty alternatory odchazi. Ja jak mam meter tak jsem zkousel nastartovat a koukat zda se na Baterce obevi 14V ale prd... takze tim jsem usoudil alternator.

Nekdo mi rikal at si to vymenim sam, jeden kamrad se nabidl pomoct, ale nevim jak to je slozite .. Kdysi na starem fordu jsem to vymenil bylo to celkem lehke, ale u naseho auta to vypada trosku vice slozitejsi, Nekdo by me mohl nekam odkazat kde bych se docetl jak na to?

Dik za rady! Pokud nic tak pojedem pristi utery....

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#36 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od hajnej »

Je tedy ten řemen na altíku fyzicky přítomen nebo ne?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#37 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

Ano remen je na alternatoru :)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#38 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od hajnej »

Jupí. Díky za odpověď. Tím pádem asi opravdu ten samotnej altík.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#39 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Haben »

Už nemám VIDU, tak neporadím, jak na demontáž alternátoru, ale předpokládám, že to bude podobné jako tady:

Jinak Hajnej - prohrál sázku :ROFL: posílám číslo účtu na 30 stříbrných :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#40 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

@ Jirka87
Az Ted jsem to cetl, a musim rici jsem POBAVEN! DEKUJI!
Mame Tazne, Remeto taky ma... :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#41 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jo podle toho videa je to ono. Jen doporucuji vypustit chladici kapalinu a odpojit horni hadici z chladice, pak je to sranda. U nas v CZ stoji novy Altik 7000Kč, stary vratis. Zde mas nejake foto.
20210430_161448.jpg
20210430_161639.jpg
20210430_161500.jpg
20210430_172329.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#42 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

Dekuji moc za pomoc! Koukal jsem na video a vypada to celkem snadne :). S kamosem jsme si rikali ze to zkusime :). Tak to asi zkusim!

Posledni dotaz, kdyz jsem auto zkousel jeste domerit tak jsem mi v motoru trosku klepalo, zvuk sel mista na pravo, nevim co to je :), tak jsem vyfotil... ( snad to je v priloze )..

Dekuji moc za pomoc!!!!!!!!!!
IMG_8349.jpg

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#43 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Warcz »

Offtopic. Dneska už vas vyšetři doktor přes internet -

Tak by mohl někdo udělat servis po videokonferenci :)))

Typuju to na filtrbox ale nejsem mekanik.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#44 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano je to filtr box a tam nemá co klepat. Nebyl to zvuk náhodou jako kvákání žáby? To by pak byl podtlakový ventil vakuové pumpy co je poblíž.
Ještě prosimtě na demontáž řemenu potřebuješ TORX 60mm aby jsi mohl vyhnout kladku a sundat řemen a následně nasadit. Altík drží 3mi šrouby na 10mm klíč, hlavně si předem odpoj baterku.

https://www.drive2.ru/l/550773138095341573/
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#45 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od raolsa »

A kup si nový napínák, páč bez správného grifu ho tak na 90% zlomíš. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#46 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

To s tim zlomenym napinakem, me moc nepotesilo a uz mi zase spadnul hrebinek, ale asi zkusime :). Dik moc za rady. koukal jsem na to video a do auta a jevi semi to o neco lechci u XC60 mene hadic :).. Asi ten remen bude nejvetsi orisek...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#47 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše: 04 led 2022 20:02 A kup si nový napínák, páč bez správného grifu ho tak na 90% zlomíš. :D
Potvrzuji :oops:
Ale třeba budeš mít správnej grif. Já to na jednom autě zvládl na pohodu a potom na druhém jsem pohořel.
Radek by mohl upřesnit ten správný grif resp. jestli na krátko nebo na dlouho s ráčnou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#48 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Lachtan »

Dobrých rad je tady hromada, dokonce i nějaký vtípek na téma Chuck Norris se tady také najde, ale co mě překvapuje, že nikdo nevznesl dotaz zda funguje buzení a na fyzickou kontrolu kabeláže/připojení alternátoru.

V létě byl na Modrém problém s dobíjením a bylo to prasklým/uklepaným kabelem u očka (+). To samé v práci, když na nějakém letadle přestane fungovat dobíjení, tak první co kontroluju je buzení.
No dobře, hned po přítomnosti a stavu řemenu :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 18
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC 60

#49 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Paskal »

Toho se taky bojim ze je nekde vadne pripojeni, ale prd vim jak to zkontrolovat :(

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#50 Dojezd bez funkcniho Alternatoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Buzení si řídí CEM po Linu, takze na Altiku myslim červeny dratek, ten jedinny černy konektor.
Každopadne budou KO uhliky na regulatoru, to je v techto KM normalni.
Jinak proc ho strasite napinakem? Ten se jako takovy nezlomi, max jeho zeslabena cast na Torx 60. A to se stane pouze pokud se blbe nasadi Torx a pak se to v max. vyhnutí smekne.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“