olej na zadnej strane motora

  • Autor
  • Zpráva
sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

olej na zadnej strane motora

Příspěvek od sepo »

zdravim vsetkych volvistov,este sa to iba ucim ale hned prosim o radu,co sa volva tyka.kupil som si v decembri v40 dieslovu a po mesiaci a pol som zistil ze mi niekde v zadu na motore pri turbe unika sice velmi male mnozstvo oleja okolo hrubej hadice na vrchu vika ,ale zaspinene je to tam dost.dal som to vystriekat na wapke,ale po mesiaci to je znova spinave,oleja mam v motore dost.mechanici mi radia pretesnit viko.motor taha paradne,spotreba super,hlucnost v norme,len ten zaspineny motor po odobrati krytu.dufam ze to nie je nic vazne.vopred dakujem za konstruktivne reakcie
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

olej na zadnej strane motora

Příspěvek od dod »

sepo píše:zdravim vsetkych volvistov,este sa to iba ucim ale hned prosim o radu,co sa volva tyka.kupil som si v decembri v40 dieslovu a po mesiaci a pol som zistil ze mi niekde v zadu na motore pri turbe unika sice velmi male mnozstvo oleja okolo hrubej hadice na vrchu vika ,ale zaspinene je to tam dost.dal som to vystriekat na wapke,ale po mesiaci to je znova spinave,oleja mam v motore dost.mechanici mi radia pretesnit viko.motor taha paradne,spotreba super,hlucnost v norme,len ten zaspineny motor po odobrati krytu.dufam ze to nie je nic vazne.vopred dakujem za konstruktivne reakcie
ak ti to tecie spopod vika hlavy motoru tak len pretesni to viko, u tychto motorov je to bezne ze po case to prepusta a slzi...si si 100 pro isty ze to ide spopod vika?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

olej na zadnej strane motora

Příspěvek od sepo »

dod píše:
sepo píše:zdravim vsetkych volvistov,este sa to iba ucim ale hned prosim o radu,co sa volva tyka.kupil som si v decembri v40 dieslovu a po mesiaci a pol som zistil ze mi niekde v zadu na motore pri turbe unika sice velmi male mnozstvo oleja okolo hrubej hadice na vrchu vika ,ale zaspinene je to tam dost.dal som to vystriekat na wapke,ale po mesiaci to je znova spinave,oleja mam v motore dost.mechanici mi radia pretesnit viko.motor taha paradne,spotreba super,hlucnost v norme,len ten zaspineny motor po odobrati krytu.dufam ze to nie je nic vazne.vopred dakujem za konstruktivne reakcie
ak ti to tecie spopod vika hlavy motoru tak len pretesni to viko, u tychto motorov je to bezne ze po case to prepusta a slzi...si si 100 pro isty ze to ide spopod vika?
spod vika asi nie,je este ciste,skor ta hruba trubka smerujuca k turbu,ta je uz spinava+cela zadna cast bloku motora
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

z tej hrubej cez ktoru tlaci turbo vzduch do motora? alebo akej hrubej?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:z tej hrubej cez ktoru tlaci turbo vzduch do motora? alebo akej hrubej?
z tej ,co je navrchu,ale na co tam je ti nepoviem,je to moj 1 diesel...len je ohnuta dolava a pred spojkou dvoch dielov je nejaky "ventil alebo klapka"!naozaj netusim
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

sepo píše:
dod píše:z tej hrubej cez ktoru tlaci turbo vzduch do motora? alebo akej hrubej?
z tej ,co je navrchu,ale na co tam je ti nepoviem,je to moj 1 diesel...len je ohnuta dolava a pred spojkou dvoch dielov je nejaky "ventil alebo klapka"!naozaj netusim
ok, aka asi hruba je ta hadica? 2cm alebo 5-6cm?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:
sepo píše: z tej ,co je navrchu,ale na co tam je ti nepoviem,je to moj 1 diesel...len je ohnuta dolava a pred spojkou dvoch dielov je nejaky "ventil alebo klapka"!naozaj netusim
ok, aka asi hruba je ta hadica? 2cm alebo 5-6cm?
5-8 cm
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

takze to bude ta na vzduch ako som si myslel, tykze ked ti znej tecie olej moze byt ze mas turbo zrele na repas,ale musis si byt isty ze to ide odtial, nemoze to ist z nejakej tenkej hadice a stieka to tam vzadu vsade? kolko oleja ti to zozere na 1000km? musis dolievat medzi jednotlivymi vymenami???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:takze to bude ta na vzduch ako som si myslel, tykze ked ti znej tecie olej moze byt ze mas turbo zrele na repas,ale musis si byt isty ze to ide odtial, nemoze to ist z nejakej tenkej hadice a stieka to tam vzadu vsade? kolko oleja ti to zozere na 1000km? musis dolievat medzi jednotlivymi vymenami???
auto mam 4 mesiace a olej je tam ako pred styrmi mesiacmi.a turbo sa mi "zda "byt v pohode.aspon podla mna,tah to ma a citim to uz pri rozjazdoch aj na dialnici...
na konci tej hadice je nafrckany olej po kovovej prirube,tak neviem.ale odkial to frcka,som este nezistil,nikde mi zatial nevedia dokonale umyt motor.jedina mycka v poprade je na "repase".dufam ze moje turbo tam nepojde tiez.co stoji nove
Naposledy upravil(a) sepo dne 11 dub 2007 21:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

no nove by bolo drahe ,zrepasovat sa da do 10000 v pohode, ale nemusi to byt na sto pro turbo, jednoznacne musis zistit odkial presne ten olej ide, lebo bez toho nezistis chybu. kolko km si nanom uz spravil bez ubytku oleja?? vies spravit fotku toho miesta a tej hadice odkial myslis ze to tecie?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:no nove by bolo drahe ,zrepasovat sa da do 10000 v pohode, ale nemusi to byt na sto pro turbo, jednoznacne musis zistit odkial presne ten olej ide, lebo bez toho nezistis chybu. kolko km si nanom uz spravil bez ubytku oleja?? vies spravit fotku toho miesta a tej hadice odkial myslis ze to tecie?
urobil som nejakych 4-5 tisic,a tie fotky zajtra,teraz mrkam futbalek,hm
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

sepo píše:
dod píše:no nove by bolo drahe ,zrepasovat sa da do 10000 v pohode, ale nemusi to byt na sto pro turbo, jednoznacne musis zistit odkial presne ten olej ide, lebo bez toho nezistis chybu. kolko km si nanom uz spravil bez ubytku oleja?? vies spravit fotku toho miesta a tej hadice odkial myslis ze to tecie?
urobil som nejakych 4-5 tisic,a tie fotky zajtra,teraz mrkam futbalek,hm
no po 5 tis.km by pri vydretom turbe bol ubytok oleja znatelny takze to asi turbom nebude, musis to poriadne umyt s arvou a vystriekat, potm nastartovat a sledovat odkial to zacne tiect,mal by si to perfektne vidiet...inak to asi nepojde
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:
sepo píše: urobil som nejakych 4-5 tisic,a tie fotky zajtra,teraz mrkam futbalek,hm
no po 5 tis.km by pri vydretom turbe bol ubytok oleja znatelny takze to asi turbom nebude, musis to poriadne umyt s arvou a vystriekat, potm nastartovat a sledovat odkial to zacne tiect,mal by si to perfektne vidiet...inak to asi nepojde
cakam na tu mycku,len som to nahodil ci s tym niiekto nema skusenost,o turbach sa vseobecne malo pise.asi sa nekazia,ked ich nezmykas za studena,ze?aj tak dik,zajtra dam nake fotoa ked pojdem niekedy v lete do bj,mozme dat stret.som totiz bardejovcan
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

turbo odchadza s kilometrami aj ked ho setris neviem ako, urcite mu neprospievaju studene vytacanie a po sportovej jazde okamzite vypnutie motora... jasne ze sa mozes stavit, inak kolko km mas natocene a aky rocnik to je?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

dod píše:turbo odchadza s kilometrami aj ked ho setris neviem ako, urcite mu neprospievaju studene vytacanie a po sportovej jazde okamzite vypnutie motora... jasne ze sa mozes stavit, inak kolko km mas natocene a aky rocnik to je?
je to 2002 a ma naskakane 141 000.ci su poctive neviem,ale chystam sa do presova na comp.
mam tie fotky.je to v strede tej hadice.momentalne odchadzam ca o 22 00 som tu tesim sa
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

vyzera to tak ze to tecie popod stahovaciu pasku tej hrubej gumovej hadice a steka to po EGR ventile... takze by malo stacit stiahnut tu pasku a malo by to prestat pretoze tlakom to frka von...moze byt aj prasknuta ta gumova hadica alebo popraskana... skontroluj to tam poriadne
[img]http://www.bross.sk/volvo_002_182.jpg[/img]
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3108
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

pokud to jde kolem toho plastového tělesa klapky, což se stává, že se teplem a tlakem prohýbá a ó kroužek netěsní, tak rozebrat, vyčistit, odmastit, nasilikonovat a složit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

jarek.krizan píše:pokud to jde kolem toho plastového tělesa klapky, což se stává, že se teplem a tlakem prohýbá a ó kroužek netěsní, tak rozebrat, vyčistit, odmastit, nasilikonovat a složit.
dik za rady.pokonzultujem resp.pretlmocim mechanikom a dam vediet.volva im ale moc nehovoria,je tu toho strasne malo
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

Tak konečně po roce účasti bych mohl někomu poradit. Měl jsem úplně to stejné, stejné místo, stejné množství oleje, poněkud špinavá od oleje byla i nádobka brzdovky a krabice s pojistkami. Turbo v pohodě, nic mu není a je normální, že ve vzduchu, který natlakuje je trocha oleje. A u mě příčina??? ... těsnění mezi plastovým domečkem (je v něm škrtící klapka uzavírající přívod vzduchu po vypnutí motoru) a kovovou částí motoru ... původně jsem to jen vyčistil, ale dělalo to dál. Koupil jsem tedy nové těsnění (org. Volvo), vyčistil, dotáhnul šroubky a už je to v pohodě.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

jiri gajdarus píše:Tak konečně po roce účasti bych mohl někomu poradit. Měl jsem úplně to stejné, stejné místo, stejné množství oleje, poněkud špinavá od oleje byla i nádobka brzdovky a krabice s pojistkami. Turbo v pohodě, nic mu není a je normální, že ve vzduchu, který natlakuje je trocha oleje. A u mě příčina??? ... těsnění mezi plastovým domečkem (je v něm škrtící klapka uzavírající přívod vzduchu po vypnutí motoru) a kovovou částí motoru ... původně jsem to jen vyčistil, ale dělalo to dál. Koupil jsem tedy nové těsnění (org. Volvo), vyčistil, dotáhnul šroubky a už je to v pohodě.
4jiri-tiez ma nic ine ani nenapadlo,turbo je charakteristicke tym ,ze ma pritlaci do sedacky,ci sa mylim?
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

[/quote]
4jiri-tiez ma nic ine ani nenapadlo,turbo je charakteristicke tym ,ze ma pritlaci do sedacky,ci sa mylim?[/quote]

Nejsem odborník na turba, ale pokud to táhne, nežere to olej, nekouří se z výfuku a turbo nepíská, tak bych v turbu chybu nehledal. A že i fungující turbo trochu přisává olej (zejména jako u mě ve 100 tis. km), to mi přijde normální. U mě potřebuji na 10 tis. km dolít max. půl litru oleje. A jak říkám, u mě to bylo to těsnění, jen je takové specifické placaté a tak jsem ho musel koupit org. ve Volvu. Pak rozdělat, pořádně vyčistit, blok motoru jsem jemním smirkem vyhladil (ucpi si tu díru, ať se Ti smirek nedostává do sání vzduchu) a pak spasovat dohromady. A po oleji ani památka (už skoro 10 tis. km).
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

jiri gajdarus píše:
4jiri-tiez ma nic ine ani nenapadlo,turbo je charakteristicke tym ,ze ma pritlaci do sedacky,ci sa mylim?[/quote]

Nejsem odborník na turba, ale pokud to táhne, nežere to olej, nekouří se z výfuku a turbo nepíská, tak bych v turbu chybu nehledal. A že i fungující turbo trochu přisává olej (zejména jako u mě ve 100 tis. km), to mi přijde normální. U mě potřebuji na 10 tis. km dolít max. půl litru oleje. A jak říkám, u mě to bylo to těsnění, jen je takové specifické placaté a tak jsem ho musel koupit org. ve Volvu. Pak rozdělat, pořádně vyčistit, blok motoru jsem jemním smirkem vyhladil (ucpi si tu díru, ať se Ti smirek nedostává do sání vzduchu) a pak spasovat dohromady. A po oleji ani památka (už skoro 10 tis. km).[/quote]
A nebude jednoduchsie vystriekat blok wapkou?S tym smirglikom sa tam tazko dostanem...A ake tesnenie to ma byt?{na EGR alebo na sacie potrubie?}Pytam sa,aby som nebol total debil, ked budem volat do Volvo servisu. Alebo to necham na mechanikou...Zatim dik,s tym turbom si ma potesil,dufam,ze to bude to iste,co si mal ty,ved aj rocniky mame rovnake 02.2002.A ty?
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Jiri myslel tesnenie medzi ten plastovy domcek v ktorom je ta skrtiaca klapka vzduchu a tu prirubu na ktoru je namontovany aj EGR ventil(pozri obrazok v predoslych prispevkoch)... snad som to dobre pochopil
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

dod píše:Jiri myslel tesnenie medzi ten plastovy domcek v ktorom je ta skrtiaca klapka vzduchu a tu prirubu na ktoru je namontovany aj EGR ventil(pozri obrazok v predoslych prispevkoch)... snad som to dobre pochopil
Přesně jsi to posal, šlo mi o to, aby ta příruba pod plastovým domečkem (ve kterém je to těsnění kudy unikal olej) byla co nejrovnější a těsnění na ni dobře dolehlo :lol: :lol: :lol:
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“