PALIVO: Černý kouř z výfuku

  • Autor
  • Zpráva
cewin
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Úštěk

PALIVO: Černý kouř z výfuku

Příspěvek od cewin »

zdravím všechny volváky a prosím o odpověď na jeden skromný dotaz:už delší dobu mám problém,který mě už leze krkem.při jízdě se mi občas (někdy teda dost často...) stává, že motor z ničeho nic ztratí výkon, začne se "dusit" a ve zpětném zrcátku vidím oblaka černýho kouře.pokud nepodřadím tak se to dusí cca 3-10 sekund a pak jakoby se motor probudí (po stále sešlápnutým plynu) a zase jede normal.pokud je to na rovině (tam se mi to stává když jedu dlouho stejnou rychlostí a pak udělám malou změnu-málo zrychlím/uberu) a pokud jedu do kopce musím podřadit, protože motor uplně ztratí výkon a nastává výše zmiňované "dušení".původně jsem myslel, že to bude tryskami, ale mám je všechny nové a problém nezmizel.ptal sem se také lidí co za mnou jeli a zmiňovaný černý kouř se prý objevoval i při vyšších otáčkách motoru, ale v menší míře, takže jsem ho ve zpět. zrcátku neviděl.na diagnostice jsem ještě nebyl, ale asi to budu muset zkusit, že?auto: V40 1.9TD r.v. 1998
díky předem.
_________________
V40, D4192T, r.v. 1998, 1.9 TD (66kW)

Ghirgi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 142
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Ghirgi »

Palivovej filtr?
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

hmm, toto je dost casty problem u tychto dieslov, uz som o tom pocul aspon od 3 ludi ale netusim ako to vyriesit, ja by som typoval skor nieco s elektronikou...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2100
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Čoudí a netahá, čili má paliva dost a špatně spaluje. Takže filtr ne. Špatná tryska? To by pravděpodobně bylo furt, ale možné to je. Blbne řízení vstřiku? Těžko říct, třeba někoho ještě něco napadne.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

na UK fore jeden chlapik vyriesil tento problem nejakou novou hadicou medzi intercoolerom a snimacom tlaku lebo vnej bola 3cm prasklina..niekde zospodu hadice,takze to mozes tiez skontrlolovat...vyzera to logicky, turbo tlaci a zrazu unikne tlak vzduchu ale preco ti to potom robi aj pri ubrani plynu???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

tiez sa podobne problemy vyskytuju pri chybnom alebo zle nastavenom podtlakovom regulatore turba (problem rieseny na UK fore), treba na to pozriet aspon zbezne aj ked toto bude asi zlozite hladanie chyby...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4999
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Má tenhle motor EGR ventil? Jestli jo tak jeho zanesení a následné zasekávání by mohlo způsobit popsané potíže.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

dali píše:Má tenhle motor EGR ventil? Jestli jo tak jeho zanesení a následné zasekávání by mohlo způsobit popsané potíže.
myslim ze nema,ale niesom isty a aspon som ho nikde nevidel...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Zz
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 16 roků
Bydliště: Jablonec n.N.

Příspěvek od Zz »

Pánové omluvte mě pokud napíšu nějakou blbost,ale mám Citroen AX 1,5D a před lety auto přestalo táhnout a z vejfuku se valil pytel kouře.2x jsem podle rady vyměnil pal.filtr a nic.Pak sem si všimnul,ze ten sytič co tenhle motor má(tuším že je to předvstřik)aby to v zimě líp startovalo,se jaksi zasekává a dle mého soudu šla do motoru příliš bohatá směs.Povolil jsem tedy lanko,které to celé řídí a bylo po problému :D
_________________
V40 2003 1,9D 85kw

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Zz píše:Pánové omluvte ...
ano aj to udajne moze byt jeden z problemov, ze vraj ked je vadny teplotny snimac motora a vypadava mu signal tak proste niekedy riadiaca jednotka zisti ze je motor studeny (aj ked je uz horuci) a da pokyn syticu ci predvstreku alebo nieco vtom zmysle...to nemam z mojej hlavy ale z ineho fora...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4999
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Podle mě by v případě zasekávajícího se předsuvníku vstřiku, byly za tepla volnoběžný otáčky o hodně vyšší než je normální. Tuhle závadu podle mě potvrdíte, nebo vyvrátíte na základě porovnání volnoběžných otáček za tepla.

Zz
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 16 roků
Bydliště: Jablonec n.N.

Příspěvek od Zz »

Ještě mě napadla zborcená přepážka ve vejfuku.
_________________
V40 2003 1,9D 85kw

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4999
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Nebo sesypanej katalyzátor... To měl u auta kámoš a chovalo se tak že někdy jelo normálně, někdy mizerně.

cewin
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Úštěk

Příspěvek od cewin »

díky zatím za všechny odpovědi. filtr to není určitě, to už je všechno po výměně i vzduchový.a trysky taky ne,jak jsem psal jsou nově vyměněný.nabízí se tak ta řídící jednotka nebo hadička nebo ten katalyzátor anebo úplně jiná ptákovina.až pokročím dám vědět.
_________________
V40, D4192T, r.v. 1998, 1.9 TD (66kW)

cewin
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Úštěk

Příspěvek od cewin »

tak se zpět hlásím - na výše zmiňovanou radu o EGR ventilu padla moje volba. Ventil je sice ještě v autě, ale je odpojený, respektive je tam podložka. Údajně je tam pouze kvůli ekologii, ale na auto a jeho jízdní vlastnosti nemá vliv - s tím můžu jenom souhlasit, auto jezdí možná lépe bez něj než s ním - ani se mi nechce schánět nový... Každopádně díky moc za radu DALIMU!!!
_________________
V40, D4192T, r.v. 1998, 1.9 TD (66kW)

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad

Příspěvek od sepo »

Zdravim ,volvisti!Neviem ci bude s tym,co tu bolo preberane,suvisiet moj problem,ale po case som dal pretesnit plastovy domcek so skrtiacou klapkou,a chlapik,ktory mi to robil,zistil dalsie dve "zavady"???!!!!Sivy dym z vika na meranie hladiny oleja pri nastartovanom motore+cierny dym pri rozjazdoch a akceleracii-az po jeho zakroku....Ten cierny dym dovtedy nebol,bol skor sivy a zlomenu prepazku na vyfuku pocujem,od kedy ho mam-6 mesiacov.Netreba nieco zostelovat. Poradte
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

Daniel101
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 16 roků
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

čierny dym

Příspěvek od Daniel101 »

Zdravim,čo sa týka čierneho dymu tak sa pridávam s podobným problémom. Moja S 40 začala naraz dymiť načierno a to hlavne pri akcelerácii, a pri 3000- 4000 ot. / min. sú to kudoly čierneho dymu, zatiaľ neviem čo s tým. žhaviče nové, teplotné čidlá motora nové, vzduchový filter nový, nový olej, nežere olej ani vodu,nestráca výkon evidentne zlé spaľovanie, mám podozrenie na vstrekovače, za studena občas vynechá 1 max. 2 krát zakašle. čo s tým..? Ďalší problém je že vstrekovače sa nedajú objednať ako u iných značiek napr. v Elite ich nevedú vôbec, dá sa iba na totožný renault motor 1,9 TD, ale sú totožné aj vstrekovače..?? príp. kde ba sa dali zohnať a za koľko.. Vďaka za každú radu.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5716
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

4-Daniel101: hlavně si dopiš do podpisu rok výroby - takhle je to hádání z křišťálové koule :roll:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Pavlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

čierny dym

Příspěvek od Pavlik »

Daniel101 píše:Zdravim,čo sa týka čierneho dymu tak sa pridávam s podobným problémom. Moja S 40 začala naraz dymiť načierno a to hlavne pri akcelerácii, a pri 3000- 4000 ot. / min. sú to kudoly čierneho dymu, zatiaľ neviem čo s tým. žhaviče nové, teplotné čidlá motora nové, vzduchový filter nový, nový olej, nežere olej ani vodu,nestráca výkon evidentne zlé spaľovanie, mám podozrenie na vstrekovače, za studena občas vynechá 1 max. 2 krát zakašle. čo s tým..? Ďalší problém je že vstrekovače sa nedajú objednať ako u iných značiek napr. v Elite ich nevedú vôbec, dá sa iba na totožný renault motor 1,9 TD, ale sú totožné aj vstrekovače..?? príp. kde ba sa dali zohnať a za koľko.. Vďaka za každú radu.
Tak to máš zaflusaný potrubí stejně jako sem měl já.Před technickou sem jel na emise a říkal sem si že ho trochu proženu ať to mám ohřátý.Když sem kouknul do zrcátka tak za mnou nebylo vidět :shock: nicméně sem tam dojel a nechal to osudu :cry: Po připojení na přístroje a první akceleraci sme se málem udusili čoudem :? ale :idea: tak po desátým sešlápnutí už žádnej čoud pouze svěží splodiny,vypálenej olej z potrubí a výfuku a vše ok ;-) Tahle situace často nastává při denním popojíždění pár kilásků(manželka jezdí denně do práce cca 25km tam a 25 zpět a o nějaké svižné jízdě se nedá mluvit) Toť moje zkušenost s hulením z výfuku 8)
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od kwiko »

Mam podobny problem,
Auto S40 TD z roku 1998 obcas straca otacky, motor sa zacne triast, ako by slo na 3 valce, riadiaca jednotka preto prida plyn az kym sa to nespravi, cierny dym z vyfuku.

Vozidlo si kupil v maji moj spolubyvajuci, a uz sa nemozem pozerat ako ho v servisoch sklbu o peniazky.
Bol s tym na kompletnej diagnostike vo Volve, v sprave je charaktrizovane ako vo vybornom stave, ale ma navrhnutu opravu nejakeho ventylu v palivovom cerpadle (odhad na £470). V inom servise mu pre zmenu menili silentbloky na motore (urcite to nebolo treba), V dalsom sa prisahaju ze je to spojkou.

Tak som spravil vlastny prieskum (co si v servisoch nejako nevsimli?):

Subjektine sa mi motor javi pri jemnom zaobchadzani s plynom ako nepruzny a strasne lenivy , ked vsak na to dupnem, ma celkom slusny tah.

Jeden injektor bol pokryty palivom - vymena za vstrekovac z Renaulta 19 TD/vrakovisko
motor bez zmeny/su teda zamenne?

Privela oleja v motore - vymena a preplachnutie motora, bolo tam asi liter navyse :shock: .
motor trocha ozil, chyba s trasenim sa vsak nestratila

Moj zaver: Skusim pozriet tu hadicku k turbu. Povymienam vstetky vstrekovace, Pumpu by som menil nerad, skor si myslim ze prehliadli tecuci injektor.

Ma niekto nejaky dobry napad co by som este mohol skusit urobit?
Vie niekto pradit ako jednoducho vylucit zablokovany katalizator?
Adresa na to anglicke forum by sa nenasla?

Dakujem, za kazdy nazor, nerad by som mu doporucil sa Volva co najrychlejsie zbavit. Verim ze s toho este moze byt pekne auto.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4600
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od wickey »

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 423
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od dod »

nemoze sa ti niekde dostavat vzduch do nafty cestou do cerpadla,vsetky hadicky su 100% ? nieco take sa mi stavalo este na starom volve ked sa mi dostaval vzduch cez prasknutu hadicku, zrazu motor stratil vykon,skoro zdochol a potom naraz vybehli otacky brutalne hore...nemusi to byt tym ale skus pozriet aspon zbezne privod paliva , pri akych otackach to strati vykon a zacne sa triast?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Daniel101
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 16 roků
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od Daniel101 »

No, chcel by som ešte vedieť, či vstrekovače na Volve sú totožné s tými v renaulte, npr. v R - 19 1,9 TD. Nakoľko chcem tie svoje vymeniť ale cez bežných výrobcov sa nedajú objednať, len na renault ak s tým máte niekto skúsenosť vďaka za radu.
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2100
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od Jarda S40 »

Zkušenosti s tím nemám a nevím. Ale když si otevřeš katalog nějakého obchodu s ND na auta, třeba Elit nebo Kelly, tak tam najdeš snad i ty vstřikovače. U nich bývá napsáno, pro jaká auta je ten ND určen. Popřípadě můžeš porovnat objednací čísla.

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Černý kouř z výfuku

Příspěvek od kwiko »

Dakujem za napady. Teraz tu dost prsi tak sa mi pod auto nechce... Buduci tyzden budem mat auto len pre seba, (majitel ide na dovolenku) tak vsetko poriadne popozeram.
To vrcanie som pocul len na volnobehu, ale majitel tvrdi ze sa mu to stava aj ked sa rozbieha na jednotke a dvojke. A je viacmenej nahodile.

to daniel:
Injektory vyzeraju rovnako, ale cisielo rovnake nebolo. Bolo len velmi podobne. (avsak R19 bol z 1996 tak to moze byt aj tym.) Principialne idu do rovnakeho motoru s rovnakymi parametrami, cerpadlom, turbom, tak som ich fyzicky vymenil, a rozdiel som nespozoroval.

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“