XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#76 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Deshi »

jj, 136 kW. Jak se to stalo nevím, už jsem to tak koupil. Občas to při zrychlování padalo do nouzáku, potom čím díl častěji.
Takže ted mám vyčistit DPF a nebo se to vyčistí časem samo? Výfuk mám černý pořád....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#77 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

On ten olej je pro dpf svinstvo,při vypalování to nezhoří vše a zbytky dost ucpávají ,,betonují ,,filtr na vždy..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#78 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od powl »

Deshi píše: 29 srp 2021 17:44 jj, 136 kW. Jak se to stalo nevím, už jsem to tak koupil. Občas to při zrychlování padalo do nouzáku, potom čím díl častěji.
Takže ted mám vyčistit DPF a nebo se to vyčistí časem samo? Výfuk mám černý pořád....
tak tos mohl mit "jen" vadnou tu elektronickou regulaci
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#79 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Deshi »

Turbo zdiagnostikovali, řekli, že je špatné, provedl se repas a nakonec se ta regulace dělala taky......

Aspoň mám jistotu, že je to celé OK :crazy:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#80 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od powl »

jasny...

ja sem s dpf za rok jezdeni jeste nic neresil...vyfuk cisty, kontrolka zadna, spotreba okolo 6,5 tak predpokladam ze je ok (tul tuk tuk)

taky bych zaznamenal nejake grafy ale nevim jak se to dela :)
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#81 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Řídící jednotka hlídá zanesení filtru hned dvěma způsoby.

První způsob je klasický. Snímač tlaku spalin před filtrem částic nehlásí stále a pomalu se zvyšujícím odporem kladeným spalinám nic jiného, než že je filtr “plný sazí”, a že je potřeba ho vyprázdnit.

Druhý způsob, zpravidla se mu říká “Jištění”, je monitorování okamžitých aktuálních protitlaku kladeným ve všech zátěžových, otáčkových a tepelných režimech, kdy řídící jednotka spustí alarm v důsledku v jednom okamžiku zjištěného “NEBEZPEČNÉHO PROTITLAKU” ve filtru částic.
Oba způsoby pak mohou u nově namontovaných filtrů s pozměněnou charakteristikou protitlaků hlásit buď jeho nadměrné zaplnění, nebo chybovým hlášením či dramaticky zkrácenými intervaly mezi regeneracemi zjevně vykazovat nestandardní chování vozidla. V takovém případě se pak řídící program opakovaně a dokola opakovanými ohřevy spalin pokouší filtr vypálením sazí zregenerovat. Ale ono to nejde, protože ve filtru je popel místo sazí jak se řídící jednotka podle vyššího protitlaku domnívá!
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#82 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ujeto 400km - 12g zaplneni
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#83 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Tom0 »

Jinejma slovama... vyjde to tak že přijedeš domů s plným DPFkem... :wink:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 620
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#84 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Nene..viděl bych to na klasiku začít vypalovat 10 min. před cílem :-D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#85 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Vítězné kolečko kolem baráku. Velká škoda že řidič nemůže načasovat a spustit vypalování filtru dpf v průběhu jízdy. Ale četl jsem, že vozy zn. ted nevím "dohledám" mají tlačítko na pozdržení vypalování.
Příklad: teréní jízda v porostu(požár, vznícení) posléze spustí aktivace vypalování :good:
Ondra a. :good: Landcruiser
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 29 srp 2021 22:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 41
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 ocean race

#86 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Ondra a. »

Tlačítko na možnost manuálního vypálení DPF má třeba Landcruiser. V palubáku jde sledovat jeho zaplnění.
_________________
XC70 P3 Ocean race

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#87 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Aktutualne 749km a 17,9g
Screenshot_20210829-232425.jpg
Screenshot_20210829-232425.jpg (115.43 KiB) Zobrazeno 591 x
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#88 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od hajnej »

Ondra a. píše: 29 srp 2021 22:07 Tlačítko na možnost manuálního vypálení DPF má třeba Landcruiser. V palubáku jde sledovat jeho zaplnění.
Jj. To se mi líbí...cekově ten Landcruiser bude vychytaný auto asi :Rose:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#89 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Otazka na tych, ktory tu maju problem s tym lietanim hodnôt a castym vypalovanim. Ked to sledujete cez carscanner vzdy to nechate dovypalovat aj ked zacne vypalovat na konci cesty? Trebars pred domom? Lebo mna uz to fakt po roku prestava bavit stale sa koncentrovat nato kedy vypaluje a zbytocne sa vozit :no:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#90 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Dural8 »

Ale ne, to je jenom taková klubová hysterie. Já s autem jezdím a ať si vypaluje jak chce. Třeba teď jezdilo 3 roky do školky 2km tam a zpět a občas do města a podle všeho bych měl být pranýřován za styl používání auta, protože studené, protože DPF atd. Auto normálně funguje, má najeto 325t km a hláška o zaneseném DPF se mi ještě nikdy neobjevila. Koncovka je čistá, emise před rokem čisté, samozřejmě nepodplacené, kdyby chtěl někdo rejpat. Olej měním po 10t km, ACEA A5/B5, pokračuju s tím, s čím to přijelo z Německa.
Nevím co dělám špatně :) :)
_________________
V60 D4

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#91 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Urvanej »

Ale tak nikdo netvrdí, že to tímto provozem 3 roky, nebo 5 nevydrží. Ale upřímně říkám, že takový auto bych fakt nechtěl, protože u mě jsou auta dlouho, neumim je prodávat.
To je prostě podle přístupu. Někdo kupuje co 2 roky nový a hamtá na to od startu jako prase, takže dalšímu majiteli pak po 4 letech praskne hlava nebo vložka. Ale to prvního majitele netrápí. A takhle prostě můžeš najít milion věcí, na který je potřeba bejt vofafrnej, nebo taky nemusíš...
Ta úzkostlivá starost plyne spíš z toho, že se lidi snaží autu vědomě neubližovat (většinou), protože se jim líbí a chtěji, aby dlouho a spolehlivě sloužilo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#92 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Fíla »

Taky neřeším. Obecně neřeším věci, které fungujou. Až nastane nějaký problém, budu ho řešit. Problém nastane, až mi vyskočí hláška na budících nebo až neprojdu STK. Dřív se tím nehodlám zabývat. Posledních 5 let jezdím víceméně denně 70 km s pětiválcovým dehtem a zatím jsem v klidu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#93 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Dural8 »

Já na auto nehamtám, prvních 10km jezdím do 2000ot i když jsem po 1km na dálnici, tak bohužel jedu 110...až pak se rozjedu. Auto si plánuju nechat co nejdéle to půjde, ale ruku na srdce, že bych jezdil s diagnostikou a koukal, jestli se náhodou nevypaluje či nechystá vypalovat filtr a podle toho jel ještě ne výlet mi přijde už spíš jako úchylka než to, že chci autu dělat po co nejdelší dobu dobře. To mu dělám už tou výměnou oleje po 10t km.
Je fakt, že by mě třeba někdo nazval ouchylem, že měním olej v převodovce každý rok, ale to mi přijde jako větší smysl, než hlídat vypalování DPF, to se prostě ohlídá samo. Stačí tomu dát šanci a já za sebe říkám, že když všechno funguje normálně, tak tomu k vypálení stačí sakra málo (sakra málo v poměru k tomu, než se tady obecně probírá).
Pokud je auto v závadě, nepomůže tomu ani sledování vypalování filtru a dělání tomu dobře výletováním okolo baráku...pokud je auto ok, stačí jezdit a uživatelsky užívat. Uživatelsky zdůrazňuji.
_________________
V60 D4

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 620
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#94 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Já jsem zatím bez jakékoliv hlášky nebo varovných znamení ve Vidě...kupodivu.
Ale řeším to proto, že to auto žere zbytečně moc a že vypalování filtru je až moc znát na spotřebě během jízdy, a že vypaluje často. Řeším to proto, že chci předejít dalším a dražším problémům.
Ale kroužit kolem baráku je nesmysl...
Když už, je tu pořád možnost jednou za nějaký čas mu nadiktovat manuální vypálení přes Vidu a je to jistota. Půl hodiny si to běží samo a je klid.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#95 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

To mi je jasne, ze pokial auto ide netreba donho rypat a ani prehnane sledovat. Som toho isteho nazoru. Ale ked uz tam ta zavada je o ktorej viem, ze vypaluje priliz casto niekedy aj po 50-100km,ale nevieme tomu viacery zistit pricinu, tak preto som polozil tuto otazku. Lebo je ine zhasnut motor pocas vypalovania raz za trebars 2000km ako ho zhasinat pocas vypalovania skoro kazdy den a odpalit si nieco dalsie (neviem co, preto sa pytam) :jaj:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#96 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Dural8 »

Ale sám asi cítíš, že jednou za čas dát auto vypálit přes VIDU asi nebyl záměr výrobce - tedy normální záměr :)

Myslím si, že když auto často vypaluje, tak všechno okolo filtru a jeho vypalování funguje jak má a problém není vypalování samotné, ale vypalování tak časté.
To že se musí vypalovat tak často budou právě ta závada, na kterou tady míříme a samé lepší - např. ko vstřiky, olej beroucí motor anebo v nebíčku katalyzátor před DPF. Tak nějak bych to viděl já...
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#97 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Schumi_01 píše: 30 srp 2021 09:59 Já jsem zatím bez jakékoliv hlášky nebo varovných znamení ve Vidě...kupodivu.
Ale řeším to proto, že to auto žere zbytečně moc a že vypalování filtru je až moc znát na spotřebě během jízdy, a že vypaluje často. Řeším to proto, že chci předejít dalším a dražším problémům.
Ale kroužit kolem baráku je nesmysl...
Když už, je tu pořád možnost jednou za nějaký čas mu nadiktovat manuální vypálení přes Vidu a je to jistota. Půl hodiny si to běží samo a je klid.
Myslim, ze v mojom pripade vypalovanie cez vidu nepomoze. Dam to vypalit manualne pohnem sa z parkoviska a hodnoty lietaju zase az k opetovnemu vypaleniu..

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 620
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#98 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Neee ruční vypálení nás nezachrání...
To byl spíš ekvivalent pro ty, kteří mají tendenci kroužit kolem baráku, že to jde i takhle.

No mně přijde zvláštní, že vlastně všechno se tváří OK. Žádná hláška závada nic. Jede to normálně. Jen to prostě vypaluje častěji než je asi zdrávo a teď podle toho CarScanneru ty hodnoty létají.
Taky je zvláštní, že ve Vidě je vždycky hodnota ve filtru něco kolem 2g a ne vyšší.
Až bude čas spustím to zase ručně a přiložím k tomu ještě CarScanner. Ale teď cca 300 km bez pálení zatím. Asi tím, že dost nepravidelné jízdy kopci zatáčkami a provozem nebo město. Čili pořád se hýbe s plynem a nenabyl dojmu že se jede souvisle a je vhodná chvíle začít pálit.
Z tohohle pohledu všechno funguje jak má právě.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#99 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Tak to zavidim ze 300km bez vypalovania :D
A k tej Vide... Aspon u mna je to tak ze neviem na vide merat zanesenie v realnom case.. Iba jednu aktualnu hodnotu ktora prave je v dany moment merania.. Cize tiez mi ukazuje nizke hodnoty. Ale ked dam meranie cez Vidu pocas jazdy hned ukaze vysoku hodnotu... Ale po zastaveni opet nizku.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#100 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Takze po 898km zaplneno 20,7g dalnicni jizdou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“