XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#51 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od wolf »

když to tady tak čtu, tak jsem šťastnej za to, že jsem za těch více jak 100.000 km o DPF zatím ani neslyšel a zároveň se modlím, aby tomu tak zůstalo..
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 688
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#52 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od powl »

Schumi_01: neni mozny ze ta hodnota o ktere pises je ve skutecnosti tlak a ten program to jen spatne interpretuje jako saze?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#53 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Schumi_01 píše: 28 srp 2021 21:10 Tak trošku poznatek a sladění pojmů...

Jak máte v CarScanneru nastavené množství gramů ve filtru?
Mám tam jen tři volný k DPF...soot...teplotu...tlak...
Tlak neukazuje.
Soot ukazuje gramy, ale prostě aktuálně... Jedu a pod plynem třeba 18...nebo 22...podle zátěže kopce apod. Lehký plyn nebo úplně bez plynu to spadne na třeba 1,91g. Beru to tak, že těch 18g je aktuální co lítá do filtru a těch 1,91 je hodnota která tam v něm aktuálně je. Protože postupem jízdy stoupá třeba na 2,03g apod. Je to tak?

A teplota defacto to samé. Zátěž a plyn je vyšší. Bez něj se sníží.

Pasivní vypalování jest co a při jakých teplotách?
Standardní teplota která osciluje během jízdy je někde kolem 270 cca... Po delší jízdě nebo vyšší zátěži to udržuje cca 350...To už je pasivní vypalování?

Jedu v grafu přes živá data...
Máš v tom zmatek :%) soot -je zaplnění dpf od 0-do max zaplnění 30gramů , volvo spouští asi v 26g vypalování dpf,Pasivní vypalování probíhá v průběhu zátěže jízdy bez aktivace soft.volva-saze hoří bez přičinění vtřiku nafty do dpf., to probíhá zcela samovolně, pouze na základě nastolení vhodných podmínek.Při vypalování dpf se zvýší teplota na 600c pomocí vstřiku nafty --Aktivní vypalování, velice stručně -- foto k nahlédnutí vypalování průběh ... každou jízdou postupně zaplnuješ trochu dpf až do asi 26gramů..potom vypaluješ do 0gramů..jak komu podle stavu a stáří auta .. :beer:

Proč se filtr pevných částic DPF zanáší:

MĚSTSKÝ PROVOZ - krátké jízdy při nízkých provozních teplotách motoru nedovolí filtru pevných částic spustit chemické reakce, při kterých by mělo docházet k vypalování sazí a polétavého prachu . Tím dochází k jejich usazování v DPF.
ZÁVADA NA MOTORU - důvodů zanášení může být několik. Nesprávně fungující vstřikovače, turbodmychadlo nebo EGR ventil,špatnou funkci Lambda sondy 1, 2 které jsou před a za dpf--vyčištění teplotních čidel ,celý výfukový systém a vše co je totálně zasrané sazemi --může zapříčinit časté spouštění vypalování ...
NEKVALITNÍ PALIVO - v České Republice bohužel dominuje jako přísada do nafty řepka olejná, která je pro motor špatně spalitelná a má výrazný vliv na zanášení DPF.

Při regeneraci filtru se řídicí jednotka rozhoduje na základě několika vstupních hodnot. Tím nejdůležitějším údajem je míra zanesení filtru, o čemž řídicí jednotku motoru informuje snímač diferenčního tlaku, který měří tlakový spád míst před filtrem a za ním. Dále je to samozřejmě teplota spalin před částicovým filtrem a turbodmychadlem. Další snímače, které se zde uplatňují, je dieselová lambda, snímač hmotnosti nasávaného vzduchu a samozřejmě údaj o množství nafty v nádrži.
Přílohy
Screenshot_20210222_203931_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#54 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Já mám za poslední dva dny 800km a jsem stále kolem 2-4g zaplnění. Prostě se mi ten filtr ani po 3000km nenaplní a nenaplní :Yahoo!:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5088
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#55 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No, treba tam vubec žádnej nemáš. Pac to co pises je uplna kravina. Ja ted jel do Slovinska 900km a z 0 co se palilo nekde u hranic za Plzni se po 850kg DPF zaplnilo do cca 19g. Takze je kravina aby se drzelo furt kolem 2-3g. Nikoho takoveho neznam.
Mam v aute VDD od D5T5 a tam to ukazuje naprosto presne.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 616
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#56 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

zdenal111 píše: 28 srp 2021 23:11
Schumi_01 píše: 28 srp 2021 21:10 Tak trošku poznatek a sladění pojmů...

Jak máte v CarScanneru nastavené množství gramů ve filtru?
Mám tam jen tři volný k DPF...soot...teplotu...tlak...
Tlak neukazuje.
Soot ukazuje gramy, ale prostě aktuálně... Jedu a pod plynem třeba 18...nebo 22...podle zátěže kopce apod. Lehký plyn nebo úplně bez plynu to spadne na třeba 1,91g. Beru to tak, že těch 18g je aktuální co lítá do filtru a těch 1,91 je hodnota která tam v něm aktuálně je. Protože postupem jízdy stoupá třeba na 2,03g apod. Je to tak?

A teplota defacto to samé. Zátěž a plyn je vyšší. Bez něj se sníží.

Pasivní vypalování jest co a při jakých teplotách?
Standardní teplota která osciluje během jízdy je někde kolem 270 cca... Po delší jízdě nebo vyšší zátěži to udržuje cca 350...To už je pasivní vypalování?

Jedu v grafu přes živá data...
Máš v tom zmatek :%) soot -je zaplnění dpf od 0-do max zaplnění 30gramů , volvo spouští asi v 26g vypalování dpf,Pasivní vypalování probíhá v průběhu zátěže jízdy bez aktivace soft.volva-saze hoří bez přičinění vtřiku nafty do dpf., to probíhá zcela samovolně, pouze na základě nastolení vhodných podmínek.Při vypalování dpf se zvýší teplota na 600c pomocí vstřiku nafty --Aktivní vypalování, velice stručně -- foto k nahlédnutí vypalování průběh ... každou jízdou postupně zaplnuješ trochu dpf až do asi 26gramů..potom vypaluješ do 0gramů..jak komu podle stavu a stáří auta .. :beer:

Proč se filtr pevných částic DPF zanáší:

MĚSTSKÝ PROVOZ - krátké jízdy při nízkých provozních teplotách motoru nedovolí filtru pevných částic spustit chemické reakce, při kterých by mělo docházet k vypalování sazí a polétavého prachu . Tím dochází k jejich usazování v DPF.
ZÁVADA NA MOTORU - důvodů zanášení může být několik. Nesprávně fungující vstřikovače, turbodmychadlo nebo EGR ventil,špatnou funkci Lambda sondy 1, 2 které jsou před a za dpf--vyčištění teplotních čidel ,celý výfukový systém a vše co je totálně zasrané sazemi --může zapříčinit časté spouštění vypalování ...
NEKVALITNÍ PALIVO - v České Republice bohužel dominuje jako přísada do nafty řepka olejná, která je pro motor špatně spalitelná a má výrazný vliv na zanášení DPF.

Při regeneraci filtru se řídicí jednotka rozhoduje na základě několika vstupních hodnot. Tím nejdůležitějším údajem je míra zanesení filtru, o čemž řídicí jednotku motoru informuje snímač diferenčního tlaku, který měří tlakový spád míst před filtrem a za ním. Dále je to samozřejmě teplota spalin před částicovým filtrem a turbodmychadlem. Další snímače, které se zde uplatňují, je dieselová lambda, snímač hmotnosti nasávaného vzduchu a samozřejmě údaj o množství nafty v nádrži.
Ale tohle všechno já chápu právě...jen se ujišťuji, protože CarScanner mě mate a ukazuje tak jak popisuju.
A já si nejsem tím pádem jistý, jestli v něm používám správně grafy...
Naposledy upravil(a) Schumi_01 dne 29 srp 2021 08:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#57 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Filtr tam je, data nahrávám a zkontrolováno Vidou. Jak jsem psal - při courání pomalu přibývá (desetiny gramu), takže než přejedu přes město, gram-dva přibudou. Pak stačí vyjet jeden kopec, teplota DPF stoupne nad 340°C a hned začnou zase ty gramy klesat. Jelikož jezdím převážně Vysočinu, je to samý kopec, takže co naberu přes obce, to vypálím jízdou v kopcích. Když bych denně nekoukl na záznam dat, taky bych tomu nevěřil.
Jediná možnost je, že je špatné nějaké čidlo u DPF, diagnostika ho neukáže a já se budu brzy divit. Na druhou stranu, pokud by byl DPF plný, tak bych asi těžko měl na nádrž průměr 7,3l (dle PC i podle tankování).
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#58 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Majkl1---dotaz : podle grafu zaplnuješ dpf od 0gr. nebo je v dpf už ucpávka ,, třeba 15gr.nespalitelného bordelu,,? S Jakubem souhlasím ..

Osobně jsem viděl dpf .při ucpání nespalitelného bordelu na 24gr. Auto vypalovalo často po přejetí města a nakonec vypalovalo v jednom kuse =@ konec,zabetonováno dpf...Auták plnil dpf moc rychle ,,něco s turbem ,olej atd..
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 29 srp 2021 10:56, celkem upraveno 5 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#59 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

Majkl1- tiez si myslim ze je to blbost lebo samotne volvo uvadza ze vypalovanie prebieh cca raz za nadrz resp +/- 1000km pri spravnom fungovani dpf. Podla mna bud tam mas dake fake dpf ktore absolutne nefiltruje. alebo mas poskodenu vlozku alebo deravu ze tam je prietok jak svina a logicky ze sa tam neuchytia sadze resp sa lahko vypalia odletia. Preveril by som si to pre istotu aby sa teda nestalo jedneho dna ze budes mat kontrolku motora. A co napr koncovka vyfuku je cista ?

Schumi_01 - Nemyslim si ze soot ukazuje gramy aktualne proste je tam daky problem ktory mame viaceri lenze XXX ludi nepozera car scanner ako my takze ani otom netusi. Niekedy sa stava ze gramy pribudaju normalne pomaly takze aktualne co leti do filtra to nebude podla mna. Tak isto na S60 MY13 co mam to proste ukazuje pekne pomaly stupa. Pozri si graf co som daval na prvej stranke. Tiez sa mi stava ze ked auto startujem je tam urcita hodnota zaplnenia volajme ju hodnota X. A k tejto hodnote +/- to pada ked pustim plyn alebo brzdim tak ako pises. inak pod zatazou to vyskoci niekedy aj z 2g na 20g a potom zrazu zacne vypalovanie. A ked zacne palit tak to pekne klesa az k 0g a hotovo. Ja osobne si myslim ze tam je niekde chyba len treba najst kde.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#60 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Jak graf v Car Scanneru, tak hodnota ve Vidě ukazují zaplněnost oněch cca 3g. Nikde nevidím, že by tam měla být nějaká ucpávka. Kde bych tu "ucpávku" ve Vidě našel?

Pokud by byl děravý nebo naopak ucpaný filtr, nepoznala by to řídící jednotka podle hodnot z čidel tlaků?

Až nebude mokro, vplazím se pod auto a kouknu, co je tam za filtr. Originál poznám podle čeho?

Pokud by byl v minulosti filtr měněn, nebyla by v historii závad někde vidět nějaká chyba kolem něho? Ve Vidě tam nic spojeného s filtrem právě není, ale je fakt, že když jsem teď sáhl prstem do výfuku, tak jsem ho vytáhl černej. Ne nějak extrémně, ale bílou košili bych si s ním neoblékl :oops:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#61 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

foto sem dej ,výfuk+dpf ,čidla pokousané dráty kuna neproběhla :crazy: ,Je funkce snímače diferenčního tlaku, který měří tlakový spád ,,hodnoty ,,míst před filtrem a za ním v pořádku ?

https://www.dpf-cat.cz/Podvodne-DPF
https://www.dpf-cat.cz/elektronika-a-snimace-dpf-a-cat hledej a bádej :)
https://www.dpf-cat.cz/jak-funguje-dpf-cat

DPF filtr s otevřenými kanálky -> průchozí dpf filtr , takový polský nešvar :twisted: čti
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#62 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Tom0 »

Majkl1 píše: 29 srp 2021 10:53 Jak graf v Car Scanneru, tak hodnota ve Vidě ukazují zaplněnost oněch cca 3g. Nikde nevidím, že by tam měla být nějaká ucpávka. Kde bych tu "ucpávku" ve Vidě našel?

Pokud by byl děravý nebo naopak ucpaný filtr, nepoznala by to řídící jednotka podle hodnot z čidel tlaků?

Až nebude mokro, vplazím se pod auto a kouknu, co je tam za filtr. Originál poznám podle čeho?

Pokud by byl v minulosti filtr měněn, nebyla by v historii závad někde vidět nějaká chyba kolem něho? Ve Vidě tam nic spojeného s filtrem právě není, ale je fakt, že když jsem teď sáhl prstem do výfuku, tak jsem ho vytáhl černej. Ne nějak extrémně, ale bílou košili bych si s ním neoblékl :oops:
A to už je špatně...
Já se blížím ke 300.000km a teď nedávno jsem zkusil bílý papírový ubrousek a pořádně s ním vytřít koncovku a byl jen takový lehce zaprášený malinko do šeda... žádné náznaky černé nebo dokonce sazí.... :wink:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 616
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#63 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Arkaz píše: 29 srp 2021 10:21 Schumi_01 - Nemyslim si ze soot ukazuje gramy aktualne proste je tam daky problem ktory mame viaceri lenze XXX ludi nepozera car scanner ako my takze ani otom netusi. Niekedy sa stava ze gramy pribudaju normalne pomaly takze aktualne co leti do filtra to nebude podla mna. Tak isto na S60 MY13 co mam to proste ukazuje pekne pomaly stupa. Pozri si graf co som daval na prvej stranke. Tiez sa mi stava ze ked auto startujem je tam urcita hodnota zaplnenia volajme ju hodnota X. A k tejto hodnote +/- to pada ked pustim plyn alebo brzdim tak ako pises. inak pod zatazou to vyskoci niekedy aj z 2g na 20g a potom zrazu zacne vypalovanie. A ked zacne palit tak to pekne klesa az k 0g a hotovo. Ja osobne si myslim ze tam je niekde chyba len treba najst kde.
Ano, přesně tak to s tou výchozí hodnotou mám...
A vypalovat začne až po nějaké době kdy se jede dlouho souvisle na té hodnotě kolem 20g.
Vyčistil jsem vstřiky a je to vážně dost znát na motoru. Možná ho zanesly zanesené vstřiky. Zkusím dát ještě jednou BG a třeba se to dostane i k DPF. Spustím manuálně jeho vypálení nekdy před koncem nádrže s těmi aditivy a uvidíme, třeba to protáhne.

A nebude nejsnazší prostě dát DPF vyčistit a začít načisto?
Bývá to akce kolem 3 tis. ne?

A na koncovku mrknu, ale nevěřím tomu že bych z ní vyndal čistý prst :-D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#64 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Tom0 »

Když vše funguje jak má, tak už pouhým pohledem do výfuku vidíš jak se blízká koncovka uvnitř.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 616
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#65 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Myslím, že takhle si to soudruzi v Bruselu nepředstavovali :-D
Přílohy
IMG_20210829_1418307.jpg
IMG_20210829_1419304.jpg
IMG_20210829_1419236.jpg
IMG_20210829_1420040.jpg
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#66 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

Takhle nějak by mělo vypadat zaplňování DPF: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=744134#p744134
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5088
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#67 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ujeto po dalnici 270km a zaplneno 5,7g
Zbyva jeste cca 650km, tak budu pridavat info.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#68 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

Schumi_01 píše: 29 srp 2021 13:39
Arkaz píše: 29 srp 2021 10:21 Schumi_01 - Nemyslim si ze soot ukazuje gramy aktualne proste je tam daky problem ktory mame viaceri lenze XXX ludi nepozera car scanner ako my takze ani otom netusi. Niekedy sa stava ze gramy pribudaju normalne pomaly takze aktualne co leti do filtra to nebude podla mna. Tak isto na S60 MY13 co mam to proste ukazuje pekne pomaly stupa. Pozri si graf co som daval na prvej stranke. Tiez sa mi stava ze ked auto startujem je tam urcita hodnota zaplnenia volajme ju hodnota X. A k tejto hodnote +/- to pada ked pustim plyn alebo brzdim tak ako pises. inak pod zatazou to vyskoci niekedy aj z 2g na 20g a potom zrazu zacne vypalovanie. A ked zacne palit tak to pekne klesa az k 0g a hotovo. Ja osobne si myslim ze tam je niekde chyba len treba najst kde.
Ano, přesně tak to s tou výchozí hodnotou mám...
A vypalovat začne až po nějaké době kdy se jede dlouho souvisle na té hodnotě kolem 20g.
Vyčistil jsem vstřiky a je to vážně dost znát na motoru. Možná ho zanesly zanesené vstřiky. Zkusím dát ještě jednou BG a třeba se to dostane i k DPF. Spustím manuálně jeho vypálení nekdy před koncem nádrže s těmi aditivy a uvidíme, třeba to protáhne.

A nebude nejsnazší prostě dát DPF vyčistit a začít načisto?
Bývá to akce kolem 3 tis. ne?

A na koncovku mrknu, ale nevěřím tomu že bych z ní vyndal čistý prst :-D

Teoreticky ano vycistit dpf a vies ze ides s cistym. ak chces skusit cistice tak minimalne tie co sa strieka pena priamo do dpf pred vlozku cez snimac teploty alebo cez hadicku na snimac tlaku. + aditiva do nadrze na to. Ja som to skusal a bez zmeny.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#69 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Tom0 píše: 29 srp 2021 13:08
Majkl1 píše: 29 srp 2021 10:53 Jak graf v Car Scanneru, tak hodnota ve Vidě ukazují zaplněnost oněch cca 3g. Nikde nevidím, že by tam měla být nějaká ucpávka. Kde bych tu "ucpávku" ve Vidě našel?

Pokud by byl děravý nebo naopak ucpaný filtr, nepoznala by to řídící jednotka podle hodnot z čidel tlaků?

Až nebude mokro, vplazím se pod auto a kouknu, co je tam za filtr. Originál poznám podle čeho?

Pokud by byl v minulosti filtr měněn, nebyla by v historii závad někde vidět nějaká chyba kolem něho? Ve Vidě tam nic spojeného s filtrem právě není, ale je fakt, že když jsem teď sáhl prstem do výfuku, tak jsem ho vytáhl černej. Ne nějak extrémně, ale bílou košili bych si s ním neoblékl :oops:
A to už je špatně...
Já se blížím ke 300.000km a teď nedávno jsem zkusil bílý papírový ubrousek a pořádně s ním vytřít koncovku a byl jen takový lehce zaprášený malinko do šeda... žádné náznaky černé nebo dokonce sazí.... :wink:
,,ucpaný filtr, nepoznala by to řídící jednotka podle hodnot z čidel tlaků? "ucpávku" =nespalitelný obsah ve filtru dpf.,,tak čidla otestuj ---odpoj testuj je postupně --žádná změna =nefunkční
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#70 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Nedalo mi to a lehl jsem do louže pod auto. Na první pohled vypadá jako původní, ale rozsekněte to vy:
IMG_20210829_163608.jpg
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#71 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

Podle mě jsou tyhle čističe, co se stříkají před DPF, úplně k ničemu, protože, aby se DPF vyčistilo tak se musí do něj pouštět tlak z druhé strany, což bez demontáže nejde.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#72 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

citace:platí pro orig.dpf filtr
Naprosto ve všech případech problémů s DPF filtry je nutno vždy nejdříve vyřešit příčinu problémů DPF, které jsou vždy mimo samotný filtr, tedy v systémů akčních členů (čidel).Pokud nejde o přirozené zaplnění popelem v důsledku vysokého počtu ujetých kilometrů.
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 29 srp 2021 17:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#73 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Deshi »

Může být příčinou i odcházející turbo? Když jsem auto koupil, byl výfuk černý . Auto ale žádný problém s DPF nehlásilo. Posléze se začal projevovat problém s turbem.
To mám teď repasované.....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#74 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Jasný,dpf filtr stíhal tak nějak zaplnovat a vypalovat--pořešil jsi repas a je to ok. V opačném případě bez repasu turba životnost dpf na hraně zaplnění = konec,nouzový řežim atd..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 688
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#75 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od powl »

deshi muze, pres vadny turbo lita hodne oleje do sani a motor pak kouri a konci to v dpf

to turbi ti odeslo na 136kw? mel jsem za to ze tyhle vodou chlazeny turba jsou skoro nesmrtelny
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“