Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#51 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od ren »

No jo, jenomže na tom velkém železném bazmeku (nevím, jak s správně jmenuje) je vidět, že to v továrně vyvažovali. Když tam svévolně vybrousíš šlic, vyvážení rozhodíš a časem půjde něco kukat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#52 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od Majkl1 »

Odbrousil se tak 1-2 g. Rezu je tam několikanásobně více, než toho, co jsem odbrousil a není problém to samé odrousit na protilehlé straně pokud by to začlo něco dělat :)
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#53 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od Urvanej »

To musíš udělat právě dřív, než to začne něco dělat. Je potřeba si uvědomit, že kardan se točí cca 4x rychleji než kolo (při 100km/h se kolo točí 15x za sekundu, takže kardan 60x a to je 3600ot/min) a to pak sebemenší nevyváženost je sakra znát. První půjde ložisko a s nim gufero těsně následovaný zubama...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#54 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od Majkl1 »

Ujeto něco přes 100km a nikde ani náznak nějakých vibrací. Naopak, dal jsem do haldexu i zadního difu oleje až po nalévací otvor (nic jsem tentokrát neodsával) a přišlo mi (možná placebo), že jde od zadní části auta méně hluku (hučení). Ale použil jsem i jiný olej. Místo originálu jsem teď dal ravenol. Jestli to je množstvím, výrobcem oleje nebo řidičovým tajným přáním, to nevím. Nicméně zmizelo i ono pravidelné "ťukání" od zadní nápravy při akceleraci, ale to už před výměnou, takže nevím, co bylo příčinou. Možná nový olej (dvě výměny za poslední měsíc) v haldexu někde něco rozpustil a nebo byl problém jinde. Vida nic nehlásí.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#55 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak si jeste udelej chvili a dolej si olej do Haldexu. Tedy pokud jsi po vymene neudelal kratkou jizdu a nedoplnil.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#56 Demontáž čerpadla haldexu 4.generace

Příspěvek od Majkl1 »

Jasně, o tomhle vím. Ale i tak dík :D
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“